Videók

MySQL alkalmazások architektúrája és tervezése

MySQL alkalmazások architektúrája és tervezése

Ez a legrégebbi és legnagyobb MySQL-konzultációs cég által készített előadás azt mutatja meg, hogy milyen szabályokat érdemes betartani a MySQL-alapú alkalmazások tervezése során ahhoz, hogy egy gyors, hatékonyan működő és jól skálázható megoldásokat kaphassunk. Az előadás kitér a rendelkezésre állást, a teljesítményt és a skálázhatóságot és a biztonságot befolyásoló faktorokra, valamint arra, hogy milyen kiegészítő technológiákkal lehet ezeket a jellemzőket a MySQL-en túl is kedvező irányban növelni.
  • 10 éve
  • nincs komment
Így tesztelheted alaposan és hatékonyan programjaidat

Így tesztelheted alaposan és hatékonyan programjaidat

A fejlesztés során elkészült kódok alapos és automatikus tesztelésének fontosságát egyre több cég és programozó ismeri fel. Ugyanakkor a unit tesztek készítése és a tesztvezérelt fejleszés (TDD) önmaguk is olyan dolgok, amiket jól kell ismerni és érteni ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk alkalmazni őket. Ez az előadás azzal próbálja meg az érdeklődőket megismertetni, hogy milyen alapelvek, minták és logika mentén érdemes a tesztjeinket felépíteni és rendszerbe szervezni ahhoz, hogy a maximumot hozhassuk ki belőlük.
A kódok újrafelhasználásának aranyszabályai

A kódok újrafelhasználásának aranyszabályai

Mint mindannyian tudjuk, az újrafelhasználható kódok írásával, illetve a már megírt kódok újrafelhasználásával más programokban általában jelentős mennyiségű időt, fáradtságot és végső soron pénzt tudunk megspórolni. Ez azonban nem mindig igaz, és alaposan megfontolandó, hogy hol és mikor is használjuk újra már meglévő kódjainkat. Johannes Brodwall a Java One konferencián beszélt arról, hogy mik is az újrafelhasználás előnyei és hátrányai; mikor érdemes mellette, és mikor inkább új kódok megírása mellett dönteni.
  • 10 éve
  • nincs komment
Így rajzolja ki a grafikus motor a Bézier-görbéket

Így rajzolja ki a grafikus motor a Bézier-görbéket

A mindennapi számítógépes grafika egyik legérdekesebb feladata a különböző szakaszokhoz illeszkedő és azok által meghatározott, ún. Bézier-görbék kirajzolása, amik működését - annak ellenére is, hogy szinte minden grafikus alkalmazásban jelen van - kevesen ismerik. Ez a videó pofonegyszerűen magyarázza el és teszi azonnal érthetővé, hogy miként is történik ez a rajzoló algoritmus szintjén.
  • 10 éve
  • nincs komment
Minden amit tudnod kell a veszélyes Shellshock sebezhetőségről

Minden amit tudnod kell a veszélyes Shellshock sebezhetőségről

A Symantec új, nem kevesebb, mint hét és fél perces videója a múlt héten ismertté vált, a Linux, Unix és Mac OS X rendszerek Bash értelmezőjében felfedezett, igen veszélyes Shellshock sebezhetőség részleteit mutatja be, illetve azt, hogy a különböző alkalmazások és szoftverek milyen módon válhatnak sebezhetővé általa. Megtekintése minden fejleszőt és rendszergazda számára ajánlott, és elengedhetetlen az érintett rendszerek biztosítása érdekében.
John Carmack teljes beszéde az Oculus idei fejlesztői konferenciáján

John Carmack teljes beszéde az Oculus idei fejlesztői konferenciáján

Bár John Carmack, a Doom és a Quake sorozatok, illetve az id Tech játékmotorok technológiai atyja immár az Oculus csapatát erősíti, érdeklődésének középpontjában továbbra is a 3D-s grafika és a játékfejlesztés áll. Így a cég idei fejlesztői konferenciáján, a Connect-en is elsősorban erről beszélt, egy állítólag nagyrészt spontán, másfél órás előadásban. Előadása fókuszában természetesen a 3D-s grafikai virtuális valósággal és a Rifttel kapcsolatos vonatkozásai álltak, de ennek ellenére most is olyan dolgokat mondott, amik érdekes lehetnek azon fejlesztők számára is, akik a grafika nem kifejezetten ennek a szegmensével foglalkoznak.
  • 10 éve
  • nincs komment
Szeretnél értesítéseket kapni a legújabb érdekes hírekről?
Az értesítéseket később bármikor kikapcsolhatod, azt pedig személyre szabhatod, hogy mikor jelenhetnek meg neked.