Az Epic Games a héten megrendezésre került GDC konferencián egy olyan demót mutatott be Unreal Engine motorja legújabb változatának alapjain, ami alapvetően változtatja meg azt, amit a számítógépes grafikáról gondolunk. A "Rebirth" valós időben generált képkockái ugyanis gyakorlatilag megkülönböztethetetlenek a valóságtól, és senki meg nem mondja, hogy azok minden egyes pixelét csak egy 3D-s motor generálta.

A demóban azért egy aprócska csalás van, ami hozzásegíti azt rendkívüli élethűségéhez. Ez pedig az, hogy a benne látható helyszíneket nem grafikusok tervezték, hanem a való világról (konkrét Izlandról), digitális szkenneléssel rögzítették azokat - a 3D-s motor pedig "csak" ennek reprodukcióját végzi el, persze a megfelelő fény- és árnyékhatások, illetve egyéb optikai trükkök alkalmazásával.

Ennek ellenére egyértelmű, hogy az Unreal Engine ismét új szintre emeli azt, amit a számítógépes játékokban és animációkban meg lehet majd a jövőben valósítani.