Az Oculus múlt héten megrendezett fejlesztői konferenciájának második napját John Carmack, az id Software, illetve az id Tech motorok legendás programozója nyitotta meg, aki szokásos "unscripted" előadásában felvázolta gondolatait a VR jelenlegi helyzetéről, illetve az elkövetkező pár évben várható fejlesztéseiről. A beszédet a fenti videóban teljes terjedelmében, nyers változatban lehet megtekinteni.

Carmack előadásában a VR jelenlegi legnagyobb problémájának azt nevezte, hogy a fejlesztők nem integrálják megfelelően tartalmaikat a technológiával, ami miatt alkotásaik nem képesek azt az élményt nyújtani, ami amúgy elérhető lenne már. Szerinte a projektek nagy részét csak 80%-os készültségűre fejlesztik le, és a kreatív döntések felülbírálják a praktikumot és a használhatóságot.

Szerinte jelenleg már minden készen, illetve a fejlesztők rendelkezésére áll a tökéletes VR-élmények megalkotásához, csak az aprólékos integráló munka hiányzik a "killer" alkalmazások létrehozásához.