Legjobb programozási nyelv "szűz" Windows alá.
2011-09-13T08:31:20+02:00
2011-09-15T11:20:55+02:00
2022-07-24T11:11:15+02:00
  • Szerintem az álláshirdetésekből kiindulni régen rossz.

    Mondok egy példát. Meghirdetnek C# NET programozást, és találok egy mákostészta dokumentáció mentes 20 éves (!) Clipper programot, amit írjak át NET-re, de fél nap alatt ám! És ha mégsem menne, írhatom tovább Clipperben is, "ahogy érzed". Arról csak később értesülök egy céghez véletlen betévedt régi kollégától, hogy már nem én leszek az első programozó, akinek azt a szekérderéknyi sza*t zúdítják a nyakába, és akinek a teljes munkáját végül nyom nélkül tüntették el. Mert egy dilis főnök nekiállt juszt is önigazolni.

    És akkor te arra akarsz készülni, hogy majd mindenre előre gondolsz?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mint már egyik hsz-emben írtam, nekem nem számít, hogy mennyire áll közel az általam eddig használt nyelvekhez, hajlandó vagyok teljesen új nyelvet is megtanulni ha arról van szó.

    Programoztam én már minden ***rban.
    hmtl,css,javascript,php,mysql,vbscript,borland c,pascal,java,visual basic 6. Csak amik így hirtelen eszembe jutottak a múltból.:) Szóval, hogy ezek után, új nyelvet tanuljak, nem akadály.
    Bár igaz, ezek közül nem mind programozási nyelv, de mivel mindegyik esetében szöveges formával éred el, hogy a gép egy adott dolgot megcsináljon, így én annak tekintem valamilyen téren. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az biztos.
    Viszont VB6 után meg elvileg a Vb.net lenne könnyebb...

    De erről Zserigta is talán könnyebben meg tud győződni, ha ellátogat a tudástárban egy C# ill. egy Vb topikba, vagy a googleben megnéz egy-két példakódot, hogy hozzá melyik nyelv áll közelebb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • PHP után könnyebb a C# mint a vb.net
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bár az én kedvencem a Vb.net(legtöbbet ebben is programozom), de ha így teszed fel a kérdést:

    hogy legtöbben használják, programozói állás hirdetésnél azt a nyelvet várják el és a lehető legtöbb példaprogram/segítség van hozzá.


    akkor egyértelműen a C#. Állás hirdetéseknél is, valamint példaprogramokkal is tele van vele a google(Vb.net-el ellentétben, ill. ahhoz képest).
    Viszont a c# valamivel nehezebb nyelv. De ha egyiket megtanulod, utána már a másikkal is nagyon hamar elboldogulsz(legalábbis ha nem az a mérce, aki speciálisan és csak azzal a nyelvvel foglalkozik).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Legelterjedtebb alatt azt értem, hogy legtöbben használják, programozói állás hirdetésnél azt a nyelvet várják el és a lehető legtöbb példaprogram/segítség van hozzá.

    Ok, hogy a legtöbb nyelv .NET-es, de maga a nyelvezet amin írod a programot, az más és más, és mindegyik más-más mértékben van elterjedve, a fentikben megfogalmazottak alapján. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát igen, ezzel részben egyet is értek, viszont mint írtam a legelső hsz-ben PHP-ben is meg a hozzá tartozókban is már régóta programozok.

    De arra amire a grafikus felületű windowsos programozást használnám, arra a webes felület semmiképp sem elegendő.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha komolyabb dolgot akarsz csinálni, akkor azért Qt alá nem érdemes lemenni. A helló világot meg megcsinálód sima win32 API-val is . Igazából a C++ egyébként is ágyúval verébre ilyen esetben. A C++-nak ott van értelme, ahol _nagyon_ jövedelmező a memória közvetlen cseszegetése. Adatbázisszerver, játék, neouronháló szimulátor, stb. De egy mezei desktop esetén nem biztos hogy jó ötlet ezt választani. Egy C++-os progi túl könnyen meg tud borulni. Ezt szervernél kivéded egy unit teszttel, de GUI esetén már nehezebb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De ott tuti elég az exe ;)

    De persze a legegyszerűbb a dll-ben mellépakolászás.

    Egyébként vannak még pici, és nagyon jó ablakkezelők, amik nem qt méretűek...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szép is lehet egy exe amibe statikusan belinkelsz mondjuk egy qt-t, valami orm-et, esetleg valami report generátort, aztán még persze ott az alkalmazásod is
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hálistennek nem az összes játék ilyen :) . Persze azt illik megjegyezni, hogy a Gothic készítői híresek arról, hogy csak évek múlva képesek bugmentes szoftvert alkotni - ha képesek.

    Amúgy ha szűz windows, és lehető legkevesebb telepítés, akkor miért nem c++? Statikus linkelés, és jólvan ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Gányolás megy ott minden vonalon. Lásd a játékok amihez 20 patch jön ki mire használhatóvá válnak - úgy egy évvel a kiadás után. Kedvencem ebben a műfajban a Gothic III volt, ahol a megölt ellen gyakran beleállt Pl. a háztetőbe, és ott rángatózott mint Galvani békái. Mondjuk jó kis horror elem lett volna, ha az ember nem tudja hogy programhiba
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Gányhalmaz ez tény, de kit érdekel? Fel van dobva a koncepció oldjátok meg, mondja a döntéshozó és lehajtott fejjel nyomod webre a szart lehetőleg tegnapra. Nincs idő itt már semmire, csak futószalagon termelni a cuccokat. És ehhez ez nagyon is megfelelő.

    Most ha megnézem, hogy Progress-ben, vagy Visual Basic 6-ban (nagyobb tehetetlenségű projectek) sincs kevésbé gányolás akkor ugyanott vagyunk, nem? Ez az ügyvitel terület mindig is ilyen volt és lesz is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én semmire nem mernék nagyobb összeget rakni. A html/js és a PHP egyaránt technológiai agyrém. A kitalálóikat, illetve evangélistáikat legszívesebben vissza (vagy inkább el) küldeném az iskolába hogy ismerkedjenek már meg alaposabban a programozás alapjai című tantárggyal. Azonban az informatika ma már nem a technológiáról szól, hanem elsősorban a marketingről, illetve a multik érdekeiről és stratégiáiról. És ezért lehetetlen jósolni: hiába jó valami vagy nem, nem ez dönt hanem az, hogy melyik cég tud jobb szlogent találni a dolog mögé.

    De ez a html vonalra is igaz. Ez ugyan pár cégnek (gugli, apple, ibm) nagyon nagy bolt, de hosszú távon azért szvsz ennyire tré technológia nem maradhat fenn.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, ezt én is tudom. Sőt még sokkal durvábban fogalmaznék. Egyszerűen csak felelőtlenségnek tartom, amennyire terrorista-kiszolgáltatottan ingatag kártyavárra építik emberek bankszámláinak biztonságát is. Viszont ez sem nem az első, sem nem az utolsó eset lenne, hogy a szakemberek tökéletes világát megerőszakolták valamivel.

    Én is végig éltem az MS-DOS / Win95 változások világát, és hány sirám meg armageddon jóslat volt már az évek során! Lett armageddon? Nem lett. Elkussoltak a sirámok? Elkussoltak.

    Én nekem sem tetszik a szitu, mert én még "normális kóder"-nek hittem magamat, és mondjuk 5 évvel ezelőtt egy ilyen véleményt kiröhögtem volna, de azóta eltelt az az 5 év, látom a fejleményeket, és ha a mai nap pénzzel kellene fogadni, én már nem mernék jelentős pénzt rakni a bináris platformok egyikére sem. Te igen?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én a magam részéről beruháztam egy Delphi XE Professional -ra. Nem tudok nagy okosságokat írni ... bőven van mit tanulnom róla, de nekem tetszik. Gyors ... vannak hozzá ingyenes komponensek (a gyártó honlapjáról letölthetők), amik áthidalják az eddig tapasztalt beépített komponensek apróbb hibáit ... bár nem próbáltam, de fel van készítve az érintőképernyő és a gesztúrák használatára is ..... és záros határidőn belül itt az XE2, ami 64 bitet is tud (a Borland WEB-shopjában már megvásárolható) ...... Ha van anyagi háttered, akkor megveheted a RAD Studiót, abban van C is, PHP is, meg egy csomó minden ...


    Az Embarcadero honlapja
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez azért szvsz csak ideig-óráig van így. Hamarosan vissza fog ott nyalni a fagyi, amikor az end-júzerek rájönnek arra hogy milyen nagyon-nagyon ki vannak szolgáltatva a webes programoknak. Nem adok neki 5 évet, és az hogy web szitokszó lesz az informatikában, és pont úgy fogják utálni a felhasználók mint 98 tájékán a microsoftot. Csak 100x annyira lesznek kiszolgáltatva neki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ki ért, és ki nem ért egyet ezzel, hogy a C# a legelterjedtebb programozási nyelv számomra?


    Már a kérdéseddel sem tudok egyetérteni, mert úgy marhaság, ahogy van! Mit jelent a te értelmezésedben az, hogy számodra bármelyik nyelv a legelterjedtebb?

    A .Net nyelvek között a különbség szinte csak szintaxisban van, nagyon kevés olyan nyelvi elem van az egyes nyelvekben, ami nincs a másikban meg és ezek is megvalósíthatóak a többi nyelvben. A c#-os példakód remekül felhasználható még akkor is, ha vb.net-ben programozol és ez fordítva is így van. Csak egy kis gyakorlás kell, hogy tudd olvasni a másik programozási nyelvben írt példakódokat.

    Egyébként, ha az MS VS-e nem tetszik, akkor lásd a sharpdevelop-ot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még mielőtt nagyon belenyugodnál a döntésbe, egy apróságról tájékoztatnálak. Lehetségesen rosszul álltál hozzá a kérdéshez.

    A desktop programozás igazából egy kihaló félben lévő fajta. A kliens / stand alone szoftvereket a világ minden táján (még a szolgáltatásokért fizetni szokás dologra rászoktatott németeknél is) úgy lopják, hogy a barnatalpúak némelyike is felháborodna tőle. Server / kliens programozás terén pedig a kliens platformok változatossága szivatja a bináris programozást. A .NET-nek pld sem Linux sem Mac platformon nincs meg a penetrációja. Még ha Microsoft-ék költenek is zsírosan offenzív üzletpolitikára, ha a kicsi embernek döntenie kell, ő ugyan tojik majd a Microsoft-ra, és olyan pld mobil telefont fog választani, ami ténylegesen olcsó. Alkalmazásból is csak olyat fognak szeretni, ami minden platformon elérhető. Abból pedig csak egy van: a webböngésző. Egyszerűen csak nincs semmi más, ami multiplatformosan legalább nagy részben szabványosítva lenne. Ezért is terjed mint eső után a gomba (meg pár egyéb nagyon kellemes logisztikai tulajdonsága miatt).

    Ha nem ragaszkodsz különösebben a bináris programozáshoz, és majd a jövőben szerver / kliens architektúrával is szándékozol foglalkozni, akkor részemről a java scriptet, action scriptet, és a php-t javasolnám neked.

    És mindezt azzal együtt, hogy én is tudom, a webes alkalmazások jelenleg kb 12x lassabbak a binárisnál.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És ez teljes egészében ingyen használható akármeddig?


    Igen. Annyi van, hogy regisztrálni kell 30 napon belül, de a regisztráció ingyenes, és csak egy e-mail cím kell hozzá. Egy e-mail címről akárhány új kulcsot kérhetsz, szóval nincs benne semmi sunyiság. (Én már legalább háromszor kértem kulcsot hozzá ugyanazzal a címmel, egyszer azért, mert nem mentettem le a kulcsot reinstall előtt.)

    Mivel tud kevesebbet, mint pl a Visual Studio 2010 Professional?


    A weboldalon biztos van összehasonlítás. Amire fejből emlékszem, az az, hogy az Express változatokban nincs támogatás profilingra és csoportmunkára (pl. verziókövető rendszereket nem tud kezelni). Ja és egy Professional tudja az összes .NET nyelvet magában, az Expresseket meg külön-külön kell felrakni minden nyelvhez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én most térek/tértem átt vb.net-ről c#-ra. Bár leszögezem nem vagyok profi programozó, csak kapizsgálom!
    De írtam már 1-2 dolgot vb.net alatt is, és jelenleg a carpc-s progimat hozom össze c# alatt is.
    Van különbség, te is érezni fogod. Bár néha kicsit nehezebb a c# (megszokás kérdése), de jobb is annyival.
    Nagyon sok segítség, forráskód van a neten hozzá.

    Nekem bejött a c#.

    Úgyhogy c# +1
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És ez teljes egészében ingyen használható akármeddig?
    Vagy van valamilyen időkorlát?

    Mivel tud kevesebbet, mint pl a Visual Studio 2010 Professional?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én egyetértek.

    Link:
    Visual Studio Express
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Először is, nagyon szépen köszönöm az eddigi hozzászólásokat.
    Jó pár új dolgot is tanultam belőlük.

    Tekintve, hogy akár InnoSetup-al akár a VS saját telepítő készítőjével, de belelehet implikálni a telepítőbe a .NET framework-öt, így vissza is vonnám, azon részét a fő kérdésemnek, hogy ne hiányoljon DLL fájlokat.


    A legtöbben a C#-t ajánlottátok, mint WinXP - Win7-en futtatható akár 64bit-es alkalmazások létrehozására alkalmas grafikus résszel is rendelkező programozási nyelv.

    Kérdéseim:
    Ki ért, és ki nem ért egyet ezzel, hogy a C# a legelterjedtebb programozási nyelv számomra?
    A másik kérdés meg, hogy van e C# programozásra alkalmas INGYENES szoftver? Ha igen, akkor kérnék linket is.

    Köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az igazából lényegtelen, hogy mennyire nehéz vagy könnyű az átállás. Szóval azt kár is volt írnom, hogy mivel programoztam eddig, mert ha tényleg, mondjuk a C#-t ajánlja mindenki, mert továbbra is arra van a legtöbb szavazat, akkor szívesen megtanulom azt a programozási nyelvet.
    Szóval az, hogy kicsit sem hasonlít az eddig általam használt nyelvekre, az általatok számomra legmegfelelőbbnek ítélt programozási nyelv, az nem számít.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én anno használtam innosetup-ot, de .NET-hez nem láttam sok értelmét, inkább wix + egy kis saját betöltő. De egyszerűbb progiknál a ClickOnce még kényelmesebb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amúgy meg tény és való, a C# az jobban elterjedt, több pédaprogramot is talász rá, programozót is inkább C# tudással keresnek, mint VB.NET- tel. Perzse ahhoz is kell .NET framework, ugyanannyira, mint a VB.NET-hez.

    Azért is gondoltam a VB.NET-re, mert mint írtad, VB6-tal dolgozgattál eddig. Így azért könnyebb arra átállni.

    Amúgy meg ha bármilyen programot is teszel a gépedre, láthatod, hogy szinte az összes program telepítést igényel, nem csak egy fájlból áll, ami önmagában fut majd, hanem előforduklnak dll-ek, ini fájlok, egyéb erőforrás fájlok.... stb.

    Ezekkel meg nem kell foglalkoznod, a felhasználónak sem, csak meg kell csinálni a telepítő programot hozzá és az majd elrendezi, hogy a szükséges fájlok hova kerüljenek. De ezt már írta ptiszai is....

    Az átlagfelhasználó meg elindítja majd a setup.exe-t (amit készítettél telepítőt a programodhoz), Next-Next-Finish azt csókolom, minden a helyén.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Különösebben nincs értelme lemenni 2.0-ra. A 4.0 mindent tud amit a 2.0, viszont tud egy rakás olyan dolgot amit a 2.0 nem. Nem érdemes 2011-ben 2.0-val kezdeni. Más kérdés, ha van egy 6 éve fejlesztett projekted.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megszokás kérdése.
    Mondjuk aki nem csak .NET-ben fejleszt annak jó az InnoSetup is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • UI: A C# re már 2 szavazat van eddig. :)


    De a C# alá is kell .NET framework... vagy nem?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd