A valós idejű 3D grafika nagy utat tett meg az elmúlt évtizedek során - és azt, hogy milyen messze jutott el a kezdetektől a Unity által a hét elején közzétett új demója mutatja meg. Ebben ugyanis egy már-már hihetően élethű emberi alakot láthatunk, aki azonban a valóságban nem létezik, hiszen teljes mértékben csak 3D-s renderelés és szimuláció eredménye.

Az új videó a legfrissebb a Unity azon technológiai demóinak sorában, amik azt hivatottak bemutatni, hogy a különböző 3D-s motorok milyen elképesztően jóvá vált a tájak és színterek után az élőlények - köztük akár az emberek - szimulációjában, illetve renderelésében is, méghozzá valós időben.

A Unity új demóját elnézve már-már elkezdünk kételkedni abban, hogy csak renderelt 3D-s szimulációt látunkA Unity új demóját elnézve már-már elkezdünk kételkedni abban, hogy csak renderelt 3D-s szimulációt látunk

A konkurensek részéről már korábban is láttunk hasonló fejlesztéseket, illetve demókat, de a mostani az első alkalom, hogy a Unity is ilyennel rukkol elő. A cég demója egyben a legéletszerűbb is az eddig látottak közül, amiben ráadásul a kvázi mesterséges embert egy 3D-s környezetbe, illetve cselekménybe szervesen integrálva láthatjuk.

A demó készítése során felhasznált funkciók egy része már elérhető a Unity 2021.2-ben, míg másokat a 2022.1-es, valamint a 2022.2-es verziókban tervez majd elérhetővé tenni a szélesebb nyilvánosság számára is a Unity. A cég a demó készítéséről további információk közzétételét ígéri a héten megrendezésre kerülő GDC konferencián.