Az Nvidia hétfőn jelentette be, hogy elérhetővé tette erősen párhuzamos számítási feladatok támogatására létrehozott programozási interfésze legújabb verzióját. Az új CUDA 10 támogatja a cég által a nyár végén bejelentett új Turing architektúra használatát, de ezen kívül egy új végrehajtási modellt is bevezet.

Az új API ugyanis lehetőséget ad arra, hogy a fejlesztők a végrehajtandó feladatokat egy gráfba szervezzék, amik elemei között ráadásul függőségeket is definiálhatnak. Ezt a csomagot aztán egyben és egyetlen lépésben tudják elküldeni a CUDA felé, ami ezek után aszinkron módon - de a függőségek betartása mellett - képes azt végrehajtani, akár újra és újra is, anélkül, hogy ehhez az alkalmazásnak újra hozzá kellene fordulnia.

Egy másik újdonság, hogy a CUDA mostantól hatékonyabban képes aládolgozni a Vulkan és a DirectX 12 programozási felületeknek is, miután képes közvetlenül megosztani memóriát utóbbiakkal. Eddig ez csak a régebbi OpenGL és DirectX 9, 10 és 11 verziók esetében volt megoldott, mostantól azonban közvetlenül mappelhetők a pufferterületek az új, modernebb API-k és a CUDA között is.

Az új CUDA ezen kívül új aritmetikai operátorokat is hoz a félpontosságú adattípusok kezeléséhez, és képes hasznosítani a nyáron bemutatott új Turing architektúrára épülő videókártyák plusz, elsődlegesen a raytracing támogatására létrehozott feldolgozó magjait is.

A CUDA 10 további fejlesztéseiről részletesen az Nvida bejelentésében lehet olvasni, a CUDA 10 SDK-t pedig innen lehet letölteni.