A Unity a hét elején bejelentette, hogy elérhetővé tette mindenki számára közismert 3D-s motorja és az ahhoz kapcsolódó szerkesztő C# nyelvű forrásainak egy részét. A cég ugyanakkor sietett leszögezni, hogy a kódok közzététele nem jelenti a motor forrásának megnyitását a hagyományos értelemben - mindössze referencia jelleggel kívánnak betekintést nyújtani abba az érdeklődő fejlesztők számára.

Ezzel összefüggésben a megnyitott kódokat nem csak terjeszteni, de módosítani sem szabad senkinek az őt kísérő licenc értelmében, és módosítási, fejlesztési javaslatokat sem fogad pull request-ek formájában hozzájuk a cég. Ehelyett a forrásokat kizárólag olvasgatásra és tanulmányozására szánják, és remélik, hogy ha valaki bugot talál bennük, azt jelenteni fogja számukra.

A Unity azt ígéri, hogy a most közzétett forrásokat folyamatosan frissíteni fogja a motor újabb kiadásainak megjelenését követően. Ez utóbbi azért is hasznos lesz, mert így jobban össze lehet majd hasonlítani a változásokat és a fejlesztéseket az egyes verziók között.

Az érdeklődők a Unity motor és szerkesztő C# nyelvű forrásait a GitHub-on találják meg.