A Unity Technologies blogjában a napokban jelentette be, hogy platformja fejlesztőcsomagjából a jövőben ki fogja hagyni korábbi, Mono-alapú fejlesztőkörnyezetét. Ehelyett a jövőben a Unity kvázi standard IDE-je a Visual Studio lesz, aminek Community Edition változatát alapból tartalmazni fogja a platform fejlesztőcsomagja.

A cég a váltást a MonoDevelop-alapú környezetről a Visual Studio-ra azzal indokolta, hogy így gyakorlatilag azonnal és teljes mértékben tudják majd a C# nyelv, illetve a .NET új verzióiban megjelenő fejlesztéseket támogatni. Ebbe beletartozik a nyomkövetés is, ami a korábbi környezetből nem volt megoldott a .NET legújabb, 4.6-os verziója alatt.

A MonoDevelop-Unity a jövőben nem fogja a Unity fejlesztőcsomagjának részét képezniA MonoDevelop-Unity a jövőben nem fogja a Unity fejlesztőcsomagjának részét képezni

A Unity egyébként a Visual Studio mellett a Visual Studio Code-ból és a JetBrains-ből is használható marad, amikhez szintén rendelkezik bővítménnyel. Ezek közül ugyanakkor előbbiben szintén korlátosan érhető csak el a nyomkövetési funkcionalitás.