Érdekes eredményeket hozott a Stack Overflow szokásos éves fejlesztői kutatása azon tekintetben, hogy mi a leginkább fontos a fejlesztők számára munkahelyük kiválasztása során. Bár vélhetően legtöbben a fizetésre, esetleg az "üzemi kaja" minőségére vagy a munkához használt gép kiválóságára tippelnének, de valójában egészen más dolog az, amivel a programozókat meg lehet nyerni.

A felmérés szerint ugyanis a fejlesztők többsége nem előbbieket, hanem inkább a szabadnapok számát (57%), valamint azt tartják a legfontosabbnak, hogy lehetőségük legyen távmunka (53.3%) keretében ellátni feladataikat. A harmadik leghangsúlyosabb tényezőként a megkérdezettek a majdani, illetve jelenlegi munkahelyük által nyújtott egészségbiztosítási juttatások (47.1%) szintjét határozták meg.

Ezek a legfontosabb jellemzők egy munkahelyben a fejlesztők számáraEzek a legfontosabb jellemzők egy munkahelyben a fejlesztők számára

Ehhez képest az elvárt munkaidő csak a negyedik legfontosabb jellemzőnek (44.3%) bizonyult, a munkához használt gép, illetve felszerelés pedig csak az ötödik helyen jelent meg (40.1%). Maga a fejlesztés professzionalizmusa még ennél is kevesebb (37.8%) programozó tartotta fontosnak, az éves bónusz mértéke pedig csak közel fele annyi részük (31.6%) számára volt fontos, mint az első helyen szereplő szempontok.

Ennél is meglepőbb lehetett, hogy a munkahelyi kaja minőségét csak alig minden hetedik (15.2%) programozó tartott fontosnak, és a részvényopciók is igen keveseket (14.6%) vonzottak. Az önálló irodát csak minden nyolcadikuk (11.6%) gondolta meghatározó szempontnak.

Ugyanakkor a kutatás azt is kimutatta, hogy maga az alapfizetés mértéke is igen fontos lehet a fejlesztők számára, de nem feltétlenül az. Az eredmények szerint általában annál nagyobb hangsúlyt helyeznek a programozók a munkájukért cserébe kapott pénzre, minél kevesebbet keresnek átlagban - a jól fizető területeken viszont a többi szempont érvényesül hangsúlyosabban.

Bár a Stack Overflow eredményeiben a magyar fejlesztők nyilvánvalóan csak elenyésző mennyiségben képviseltetik magukat, ennek ellenére a kutatás talán a hazai vállalkozások számára is támpontot adhat annak vonatkozásában, hogy milyen szempontok szerint lenne érdemes átgondolniuk munkaerő-csábítási stratégiájukat.