Az AMD szerdán jelentette be, hogy elérhetővé tette CodeXL eszközkészletének új, 2.0-s verzióját - méghozzá ezúttal már GPUOpen kezdeményezése égisze alatt. A most nyílt forrásúvá vált eszközök az OpenGL, OpenCL, valamint Vulkan és DirectX API-kra épülő alkalmazásokban fellépő hibák és teljesítményproblémák diagnosztizálásában nyújtanak segítséget a fejlesztőknek.

A Visual Studio-ba bővítményként épülni képes, de önálló környezetként is futtatható CodeXL képes működés közben naplót készíteni egy-egy képkocka renderelési folyamatáról, pontos időzítési és erőforrás-használati adatokkal együtt, ami lehetővé teszi a teljesítményt leginkább befolyásoló, illetve az esetleges megjelenítési hibát okozó lépések kiszűrését a fejlesztők számára.

Az eszköz HSA rendszerekben a CPU-n és a GPU-n végzett feldolgozásokat egyaránt figyeli, OpenCL esetében pedig a grafikus magokon futó kernelek nyomkövetését is lehetővé teszi.

A CodeXL-ről további információk itt olvashatók, míg az eszközkészlet forráskódja a GitHub-on található meg.