Az Autodesk - korábbi ígéretének eleget téve - a Gamescom kiállításon leleplezte új játékmotorját, amit a cég nyilvánvalóan többek között az Unreal, a Unity és a CryEngine konkurensének szán majd. A Stingray nagy előnye, hogy a játékfejlesztésben egyébként is jellemzően már használt 3ds Max és Maya eszközökkel tökéletes integrációt tud felmutatni, ami komoly előnyt jelenthet, főleg a komolyabb projektekben.

A Stingray ugyanakkor nem teljesen új motor, hiszen alapját a korábban Bitsquid néven ismert motor képezi, amelynek fejlesztőjét az Autodesk tavaly vásárolta fel. A cég ezek után illesztette hozzá saját modellező- és szerkesztőeszközeihez a motort, hogy így azokkal együtt egy erősen integrált munkakörnyezetet, illetve feldolgozási folyamatsort alakítson ki.

A Stingray legnagyobb előnye, hogy szoros integrációt tud felmutatni a Maya-val és a 3ds Max-szel isA Stingray legnagyobb előnye, hogy szoros integrációt tud felmutatni a Maya-val és a 3ds Max-szel is

Ennek köszönhetően az előbbiekben a modelleken, textúrákon vagy asseteken végrehajtott változások automatikusan és gyakorlatilag azonnal megjelenhetnek a Stingray szerkesztőben is, ami nem csak a fejlesztés folyamatát gyorsítja fel, de erősen kollaboratív munkastílusra is lehetőséget ad. A fejlesztők azonnal láthatják, hogy a grafikai változtatások miként jelennek majd meg a játékban.

A Stingray a legmodernebb grafikai technológiákat is támogatjaA Stingray a legmodernebb grafikai technológiákat is támogatja

A játékmotor maga egyébként szinte minden a mai csúcsjátékokban megjelenő modern grafikai technológiát támogat, köztük a fizikai alapú renderelést és a mélységélesség emulációját is. A fizikai modellezésről a PhysX segítségével gondoskodik a Stingray, és bár hivatalosan csak a DirectX 11-es verzióját támogatja, valójában kísérleti fázisban már a DirectX 12 és Apple Metal csatolóinak kipróbálását is lehetővé teszi.

Az új motor szerkesztőfelülete ugyan csak Windows alatt fut, viszont a vele készült játékok Xbox One-on, PlayStation 4-en, valamint Android és iOS rendszerrel működő eszközökön futtathatók. A rendszer ezen kívül támogatja az Oculus Rift használatát is.

Az Autodesk a Stingray motor licencelését - a konkurensekhez igazodva - igencsak megengedhető, előfizetéses modell keretében biztosítja. Így a motor használatára a Maya LT-vel együtt havi 30 euróért (9000 forintért) lehet majd jogot szerezni augusztus második felétől, de aki egy egész évre előre fizet, 285 euróból (90 ezer forintból) megúszhatja ezt.