A Unity Technologies a hét közepén jelentette be, hogy elérhetővé tette azonos nevű játékmotorja következő kiadásának első nyilvános bétáját. Bár a Unity 5 rengeteg apróbb fejlesztést hoz, egyik legnagyobb horderejű újdonságát mindenképpen az képezi, hogy már teljesen natív módon támogatja a rá épülő játékok webes futtatását, amihez semmilyen plugint sem igényel.

Bár eddig is lehetőség volt a Unity-vel készült játékok böngészőkben történő futtatására, mindeddig először a felhasználóknak le kellett tölteniük a Unity Web Player nevű kiegészítő szoftvert, vagy a készítőknek Flash-be kellett exportálniuk a játékot, aminek működéséhez pedig szintén a Flash Player pluginre volt szükség. A Unity 5 azonban már a WebGL-nek köszönhetően mindenfajta kiegészítő nélkül képes a böngészőkben is a játékok futtatását biztosítani, tetszőleges rendszereken és eszközökön is.

Az új megvilágítási rendszer korábban elképzelhetetlen látványok és effektek kialakítását is lehetővé teszi a Unity 5-benAz új megvilágítási rendszer korábban elképzelhetetlen látványok és effektek kialakítását is lehetővé teszi a Unity 5-ben

Ezen kívül az új motor támogatja a valós-idejű globális megvilágítást, a diffúz tükröződő felületek modellezésében fontos minta-alapú fényvisszaverést és ún. fizikai árnyékolást is, valamint egy teljesen újragondolt hangrendszerrel érkezik, ami sokkal nagyobb kontrollt enged a hangkeverés paraméterei felett. Szintén továbbfejlesztésre került a fizikai modellezőrendszer is, ami jobban tudja a visszapattanásokat, robbanásokat, valamint a súrlódással összefüggésbe hozható hatásokat kezelni.

Az új Unity 5.0 béta egyelőre csak a következő verziót már előrendelt, illetve Unity Pro előfizetéssel rendelkező felhasználók számára érhető el.