A Crytek, a közismert Far Cry és Crysis sorozatok mögötti CryEngine motor készítője a napokban ingyenesen elérhetővé tett egy a cégen belül is jó ideje használt grafikus hibakereső eszközt. A Renderdoc elsősorban játékfejlesztők számára segíthet majd a programjaik építése és tesztelése során jelentkező hibák azonosításában, de más területeken dolgozó programozók is hasznosíthatják.

A program lehetővé teszi a Direct3D-vel készült Windows alkalmazások által kiadott utasítások naplózását egy állományba, amit később tetszőlegesen sok alkalommal, illetve lelassítva vissza is tud játszani - ezáltal újból előállítva az adott grafikai kimenetet. A napló megvizsgálásával a fejlesztők feltérképezhetik programjaik grafikus kimenetének szűk keresztmetszeteit és ellenőrizhetik az utóbbiak által kiadott hívásokat, a visszajátszási lehetőséggel pedig a pillanatnyilag és nem feltétlenül konzisztens módon jelentkező megjelenítési, renderelési hibák nyomaira bukkanhatnak.

A Renderdoc pontosan naplózza és elemezhetővé teszi a 3D-s grafikát alkalmazó programok által végrehajtott API hívások sorozatátA Renderdoc pontosan naplózza és elemezhetővé teszi a 3D-s grafikát alkalmazó programok által végrehajtott API hívások sorozatát

A Renderdoc a CryEngine honlapjáról tölthető le, de a Crytek külön közösségi fórumot is biztosít hozzá. A cég azt tervezi, hogy a programot a jövőben felkészíti más grafikus csatolófelületek - mint pl. az OpenGL - kezelésére is.