A Unity Technologies a hét elején jelentette be azonos nevű játékmotorja legújabb verzióját. A Unity 4 legfontosabb újdonságait a DirectX 11 mellett a Flash és Linux támogatásának megjelenése jelentik, amelynek köszönhetően már gyakorlatilag alig maradt olyan platform, amelyre ne lehetne a rá épülő játékokat portolni.

Szintén újdonság a cég által tavaly felvásárolt Mecanim eszköz megjelenése is a fejlesztőkészletben, amelynek segítségével karakteranimációk és egyéb mozgások hozhatók létre, méghozzá olyan módon, hogy azok nem kötődnek egy konkrét karakterhez. Ennek köszönhetően egyébként a létrehozott animációkat az alkotók nem csak saját játékokban használhatják fel, de a Unity közösségi boltjában is árulhatják, a modellekhez és textúrákhoz hasonlóan.

A Unity 4 már előrendelhető, jelenleg azonban még csak béta fázisban leledzik. A szoftvercsomag végleges változatát a cég vélhetően augusztusi, Amszterdamban megrendezésre kerülő fejlesztői konferenciáján vagy azt követően fogja kiadni.