A Microsoft Visual C++ fejlesztőrendszerének következő kiadásában egy olyan újítást fog bemutatni, amely lehetővé teszi majd az elterjedt programozási nyelven készült programok számára a sokmagos rendszerekben rejlő számítási kapacitások maradéktalan kiaknázását. Az új verzió ugyanis a C++ Accelerated Massive Parallelism (C++ AMP) technológiával fog érkezni, amely rendkívüli módon leegyszerűsíti majd az erősen párhuzamos programok írását.

A C++ AMP ugyanakkor nem csak a processzoron, de a DirectX segítségével a gépekben megtalálható videókártyák feldolgozó egységein is lehetővé teszi majd az erősen párhuzamos feldolgozó műveletek futtatását. Így bizonyos párhuzamosított feladatok végrehajtásába a CU mellett a GPU-k is bekapcsolódhatnak majd, még tovább csökkentve az azok elvégézéséhez szükséges idő mennyiségét, és növelve a modern gépek számítási kapacitásának kihasználási fokát. Hasonló újdonságokat ugyan a C++ legújabb frissítése, a C++0x is tartalmaz, a redmondi fejlesztések azonban ennél magasabb szintű - pl. partícionálási - funkcionalitást is támogatnak majd.

A Microsoft ráadásul az AMP specifikációt be kívánja nyújtani egy közelebbről egyelőre meg nem nevezett szabványügyi szervezetnek is, és nyílt szabvánnyá tenni azt, amelyet így más C++ fordítók is implementálhatnak majd. Redmond ezen kívül további kívánja fejleszteni Parallel Patterns Library (PPL) és C++ Concurrency Runtime könyvtárait is, amelyek szintén a párhuzamos feldolgozást alkalmazó programok készítését hivatottak elősegíteni.

További részletek itt és itt.