Nvidia Cg használata DevCpp-vel

Nvidia Cg használata DevCpp-vel
2006-10-14T18:06:52+02:00
2006-10-16T12:46:54+02:00
2022-11-01T20:25:46+01:00
L e v i
Helló, Nvidia Cg-t szeretnék használni Devcpp-vel. Tudom hogy google a barátom, sőt még a cg toolkitet is letöltöttem, de attól még nem vágom, hogy most mit kéne tennem. Láttam hogy a cgre írt programok külön vannak, .cg kiterjesztéssű fájlban, és compilert is adtak (Tehát azt külön kéne lefordítani? Vagy hogy én nem értem.) Na szóval aki tud segíteni esetleg már használt is Cg-t Devcpp-vel az írjon légyszi.
Mutasd a teljes hozzászólást!
ahoi,

cg atin nem nagyon megy, tele van buggal.
a compiler gpu asm kódot gyárt.
lehet runtime is használni: ilyenkor egy (általában .cg) fileból beolvassa a forráskódot( cg szintaktika) vagy egy egyéb fileból az asm kódot és programból már tudod is használni
ahhoz, hogy használni tudd kellenek a libek devcpphoz ill 2 dll: cg.dll és a cgGL.dll/cgD3D9.dll

én régen használtam, de 1.3tól atin nagyon erősen bugzott opengl alatt azóta asm
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • CG egy shader nyelv, megírod a shadert cg-ben(c szerű nyelv),(nem ismerem a cuccost), de talán ha nem a cg shadert akarsz, akkor a compiler tud neked csinálni belőle shader assemblyt(bár ebben nem vagyok biztos). Egyébként miért pont CG-t használsz? Miért nem az API specifikus nyelveket( GLSL, HLSL )?

    már használt is Cg-t Devcpp-vel az írjon légyszi.


    Most a dev-cpp-hez hogy jön a cg, két külön dolog?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát igazából nekem az lenne jó, hogyha amit írok az működik directxes meg openGL programokkal is.

    Miért nem az API specifikus nyelveket( GLSL, HLSL )?


    Mért azoknak van vmi előnyük a Cghez képest?

    Most a dev-cpp-hez hogy jön a cg, két külön dolog?


    Ok, mondom hogy nem vágom a shader programozást, akkor legalább már ennyivel előrébb vagyok, hogy ezt tudom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ahoi,

    cg atin nem nagyon megy, tele van buggal.
    a compiler gpu asm kódot gyárt.
    lehet runtime is használni: ilyenkor egy (általában .cg) fileból beolvassa a forráskódot( cg szintaktika) vagy egy egyéb fileból az asm kódot és programból már tudod is használni
    ahhoz, hogy használni tudd kellenek a libek devcpphoz ill 2 dll: cg.dll és a cgGL.dll/cgD3D9.dll

    én régen használtam, de 1.3tól atin nagyon erősen bugzott opengl alatt azóta asm
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Cg nekem evek ota bugmentesen mukodik mindenfele ATI kartyaval. Valami driver problemad lehetett.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello

    Kicsit off lesz, de osszejott itt egy par shader guru :D es csak megkerdezem, hogy az ARB_VERTEX/FRAGMENT_PROGRAM mennyire van kozel ehhez a 'gpu assemblyhez'? Egyszer valaki mondta, hogy ez 2 kulonbozo dolog. Csak azert kerdem, mert jo lenne, ha megmaradhatnek abban a tudatban, hogy pl a MAD az egy gpu orajel (vagy inkabb elemi ciklus) alatt fut le.

    bye het
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ahoi,
    írtam egycikket, abban benne van, hogy mi mennyi( tudok néhány műveletről ami ati esetén több utasításból áll)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd