SDL2 hiba

SDL2 hiba
2021-11-03T11:59:31+01:00
2021-11-03T12:03:01+01:00
2022-07-18T22:26:32+02:00
Silwex
Sziasztok! 
Egy 2D játékot szeretnék készíteni (aknakereső) sima C-ben, de a grafikus platform telepítésében elakadtam (SDL2). Lehet, hogy sokatoknak ennek a problémának a megoldása triviálisnak tűnhet, de számomra sajnos nem az.
Csatoltam egy képet a hibaüzenetről. Lényegében nem fordul le, de szintaktikailag helyes. 
Itt van hozzá a programkód, amivel teszteltem:


#include <SDL.h>
#include <SDL2_gfxPrimitives.h>
#include <math.h>
#include <stdlib.h>
 int main(int argc, char *argv[]) {
    /* SDL inicializálása és ablak megnyitása */
    if (SDL_Init(SDL_INIT_EVERYTHING) < 0) {
        SDL_Log("Nem indithato az SDL: %s", SDL_GetError());
        exit(1);
    }
    SDL_Window *window = SDL_CreateWindow("SDL peldaprogram", SDL_WINDOWPOS_CENTERED, SDL_WINDOWPOS_CENTERED, 440, 360, 0);
    if (window == NULL) {
        SDL_Log("Nem hozhato letre az ablak: %s", SDL_GetError());
        exit(1);
    }
    SDL_Renderer *renderer = SDL_CreateRenderer(window, -1, SDL_RENDERER_SOFTWARE);
    if (renderer == NULL) {
        SDL_Log("Nem hozhato letre a megjelenito: %s", SDL_GetError());
        exit(1);
    }
    SDL_RenderClear(renderer);
    /* rajzok */
    int x, y, r;
    r = 50;
    /* karika */
    x = 100;
    y = 100;
    circleRGBA(renderer, x, y, r, 255, 0, 0, 255);
    circleRGBA(renderer, x + r, y, r, 0, 255, 0, 255);
    circleRGBA(renderer, x + r * cos(3.1415 / 3), y - r * sin(3.1415 / 3), r, 0, 0, 255, 255);
    /* antialias karika */
    x = 280;
    y = 100;
    aacircleRGBA(renderer, x, y, r, 255, 0, 0, 255);
    aacircleRGBA(renderer, x + r, y, r, 0, 255, 0, 255);
    aacircleRGBA(renderer, x + r * cos(3.1415 / 3), y - r * sin(3.1415 / 3), r, 0, 0, 255, 255);
    /* kitoltott kor */
    x = 100;
    y = 280;
    filledCircleRGBA(renderer, x, y, r, 255, 0, 0, 255);
    filledCircleRGBA(renderer, x + r, y, r, 0, 255, 0, 255);
    filledCircleRGBA(renderer, x + r * cos(3.1415 / 3), y - r * sin(3.1415 / 3), r, 0, 0, 255, 255);
    /* attetszo kor */
    x = 280;
    y = 280;
    filledCircleRGBA(renderer, x, y, r, 255, 0, 0, 96);
    filledCircleRGBA(renderer, x + r, y, r, 0, 255, 0, 96);
    filledCircleRGBA(renderer, x + r * cos(3.1415 / 3), y - r * sin(3.1415 / 3), r, 0, 0, 255, 96);
    /* szoveg */
    stringRGBA(renderer, 110, 350, "Kilepeshez: piros x az ablakon", 255, 255, 255, 255);
    /* az elvegzett rajzolasok a kepernyore */
    SDL_RenderPresent(renderer);
    /* varunk a kilepesre */
    SDL_Event ev;
    while (SDL_WaitEvent(&ev) && ev.type != SDL_QUIT) {
        /* SDL_RenderPresent(renderer); - MacOS Mojave esetén */
    }
    /* ablak bezarasa */
    SDL_Quit();
    return 0;
}

Mutasd a teljes hozzászólást!
Csatolt állomány
Nem találja a linkelni kívánt libeket.. library search path-ba is hozzá kell adnod a megfelelő elérési útvonalakat, ahogyan feltehetőleg már megtetted manuálisan az include path esetén..
Mutasd a teljes hozzászólást!

abcd