Típuslekérdezés, típuslekérdezés nélkül
2018-12-05T11:25:04+01:00
2018-12-05T13:15:07+01:00
2022-08-11T08:41:49+02:00
levi96
Sziasztok !
Először leírom röviden a feladatot, utána a kérdésem:
Egy mezőkből álló játéktéren, melyeken lehet több fajta elem ( semmi, csapda, szikla, jégkocka, játékos1, játékos2), a cél az, hogy a játékosok úgy mozgassák a a jégkockákat, hogy négy jégkocka közé zárják a másikat. Akkor fagy csak meg a másik játékos, ha négy jégkocka határolja. 
Kritérium, hogy nem szabad semmi féle típuslekérdezést alkalmazni. 
A kérdésem:
Hogyan tudom lekérdezni típuslekérdezés nélkül, hogy milyen típusú elem van a szomszédban ? 
- típuskasztolás, instanceof, is, stb.
- típus int-ként, enum-ként, stb. kódolva
- képességlekérdező függvények: is...(), can...()
Na ezeket se lehet használni. Programozási nyelv c++/java ( mindegy, mert csak modellezni kell ).
Válaszotokat előre is köszönöm.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Hogyan tudom lekérdezni típuslekérdezés nélkül, hogy milyen típusú elem van a szomszédban ?

    Ez beugratós kérdés volt ?
    Gondolom pont az a lényeg, hogy ne tudd, milyen típusú elem van a szomszédban, tehát ne kérd le!

    Gyors, nem túl átgondolt ötletelés:
    - minden objektumnak lehetne egy fagyaszt() metódusa (közös ős/interface... valami)
    - a jégkocka objektum minden esemény (játékos lépés?) után fagyaszthatná az összes szomszédját:

    szomszéd1.fagyaszt() szomszéd2.fagyaszt() stb...
    - a játékos objektum, ha meghívják a fagyaszt() metódusát növelne egy 0-ról induló számlálót, ami, ha eléri a 4-et, akkor minden irányból jegelték
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd