Lövedék mozgása Scratchban
2016-03-18T15:07:00+01:00
2016-03-18T17:08:44+01:00
2022-08-18T12:10:36+02:00
Gémpléj
Sziasztok!
Lehet kissé dedósnak hangozhat (egy rendes szakmai fórumon egy kisgyerek a gatyi programjához kér segítséget) de egy "komoly" problémám lépett fel.
Scratchban szeretnék egy 2D-s egyszerű lövödözős játékot készíteni.
A játék lényege, hogy a karakterünk egy helyben áll és vele kell mozgó/nem mozgó célpontokra lőni.
Namármost:
- Megrajzoltam a karaktert kéz nélkül
- Megrajzoltam a kezét, ráraktam és beprogramoztam, hogy (a pisztoly) mindig az egér felé nézzen
És itt jön a hiba, hogy nem tudom megcsinálni rendesen a lövést. Azaz minden egérkattintásnál lőjön egyet és a lövedék jó helyen jöjjön ki (ha felfelé célzok akkor felfelé lőjön és ne előre). Ezt hogyan lehetne megoldani? Igazából már annak is örülnék ha valaki azt megmondaná, hogy hogyan kell beállítani, hogy ha megnyomom az egeret/gombot akkor lőjön egyet és ha megnyomom mégegyszer akkor lőjön ki egy másikat (ezt eddig úgy csináltam, hogy d lenyomásakor ugorjon a fegyverhez és menjen előre 50 lépést de így csak egyesével tudok lőni, mert ha hamarabb megnyomom akkor visszaugrik és nem ér céltábláig, érthető, hogy miért csak jobban nem tudom megoldani).
Segítsetek! :D
Mutasd a teljes hozzászólást!
Lehet kissé dedósnak hangozhat

A kérdésed megfogalmazása és címadása messze színvonalasabb mint pár kérdésfeltevőnek itt a prog.hu-n.

Ez ugyan nem fedi le teljesen a feladatodat de elsőre ennyire jutottam ezzel a "nyelvvel"
a lényeget ki tudod belőle szedni
Scratch - Untitled

Remélem nem háziról van szó ...
Mutasd a teljes hozzászólást!

Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd