OpenGLES Stencil Puffer feltöltés bitmap-pel
2016-01-25T17:28:54+01:00
2016-01-25T17:28:55+01:00
2022-08-18T11:20:34+02:00
balash
Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni, abban, hogy hogyan tudnék egy valamilyen képfileban (bmp, png, jpg) tárolt maszkot betölteni a Stencil pufferbe. A célom az lenne, hogy egy textúra csak a maszk alakban jelenjen meg. 
Az én elgondolásom a következő volt, mely működik is, amennyiben a "bitmap pufferbe írása" helyére egy vertex tömböt rajzolok, de a bitmap-es megoldás sehogy sem sikerül:

glEnable(GL_STENCIL_TEST); glColorMask(GL_FALSE, GL_FALSE, GL_FALSE, GL_FALSE); glDepthMask(GL_FALSE); glColorMask(GL_FALSE, GL_FALSE, GL_FALSE, GL_FALSE); glDepthMask(GL_FALSE); glStencilOp(GL_KEEP, GL_KEEP, GL_REPLACE); glStencilFunc(GL_ALWAYS, 1, $FFFFFFFF); //bitmap pufferbe írása glDepthMask(GL_TRUE); glDisable(GL_ALPHA_TEST); glColorMask(GL_TRUE, GL_TRUE, GL_TRUE, GL_TRUE); glStencilOp(GL_KEEP, GL_KEEP, GL_KEEP); glStencilFunc(GL_EQUAL, 1, $FFFFFFFF); //maszkolandó textúra kirajzolása glDisable(GL_STENCIL_TEST);
Olvastam, hogy glDrawPixel-el lehet a stencil buffer tartalmát módosítani, de ilyen utasítást sajnos nem találtam a GLES-ben.
Természetesen nem ragaszkodom a stencil használatához, amennyiben ezt meg lehet oldani valami más módszerrel, akkor azt is nagyon megköszönöm.

Segítségeteket előre is köszönöm,

Balázs
Mutasd a teljes hozzászólást!

Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd