XNA szöveg és kép rajzolása, egy texturára

XNA szöveg és kép rajzolása, egy texturára
2013-11-09T09:25:43+01:00
2014-04-18T09:26:13+02:00
2022-11-30T23:10:35+01:00
csongi30
Hello!

Olyat szeretnék létrehozni, hogy egy általam kreált osztályon belül, legyen egy Draw függvény, ami az osztálynak a Kép paraméterét, és a Szöveg paraméterét, ráteszi egy Texture2D változóra és ezt adja vissza.
Szóval lényeg az lenne, hogy mikor már az XNA alap Draw függvényében rajzolom ki a kívánt eredményt (kép+szöveg) akkor ne két sort foglaljon, hanem csak egyet. Abban az egyben egy Texture2D-t rajzolnék ki amire korábban már rátettem, mint "háttér" a kép paramétert, meg a szöveg paramétert. Egy gomb létrehozásához kéne, hogy szépen lehessen lekódolni ne két sorba külön kirajzolva a képet, meg még1 sorban a szöveget is. Nagyon kódot nem tudok ehhez adni, annyi távpont van, hogy van egy osztály ahol van egy Img változó (Texture2D) és van egy Text változó(String). A válaszokat előre is köszönöm, én nem igazán tudtam belekezdeni se értelmesen.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Megoldottam
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Bocsi, de mi a kérdés?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • [del]

    félreértettem
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem tudom, hogy miért okoz ez problémát, de én valami ilyesmit csinálnék.

    // Ez a gomb objektum using Microsoft.Xna.Framework; using Microsoft.Xna.Framework.Graphics; namespace MyProgram { class MyButton { Texture2D hatter; SpriteFont myFont; string szoveg; MyButton(Texture2D hatter, SpriteFont myFont, string szoveg) { this.hatter = hatter; this.myFont = myFont; this.szoveg = szoveg; } void Draw(SpriteBatch spriteBatch) { // Ide írod azt a két sort amit egybe szeretnél látni // Kirajzolod a hátteret spriteBatch.Draw ... // Kirajzolod a szöveget spriteBatch.DrawString ... } } } //Aztán a fő programban deklarálunk egy ilyen típusú változót MyButton myButton; // A LoadContent részben létrehozzuk egy példányt protected override void LoadContent() { ... myButton = new MyButton(hatter, myFont, "szoveg"); ... } // Végül a draw metódusban meghívjuk a draw metódusát protected override void Draw(GameTime gameTime) { ... myButton.Draw(spriteBatch); ... }

    Mondjuk hogy általánosan lehessen használni, nem árt ha a gomb elhelyezkedését is megadjuk X, Y és a méretét szélesség, magasság.
    De ezt már rád bízom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megoldottam
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd