Hogy kell beüzemelni az opengl-t Visual Studio 10 alá?
2013-06-09T10:27:46+02:00
2013-06-09T16:20:55+02:00
2022-08-17T11:10:31+02:00
3Ducker
Láttam csomó tutorialt, de egyik sem működött. Volt pl. ami VS 12 alá ment, de VS 10-en nem volt olyan opció.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Project - Properties - Linker - System - itt a SubSystem-et állitsd át Windows-ra.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Szia.
    Nem próbáltam ki, de ez talán működik: Getting Started with OpenGL in VisualC++ 2010
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 6. Select all source files in sample code and click add
    Ezt nem igazán értem. Milyen fájlt válasszak ki?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Letöltesz innen egy példa programot és annak a fájljait adod hozzá a projektedhez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És melyiket?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondjuk ezt
    az oldal alján ott a zip amiben benne van a forrás fájl.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1>------ Build started: Project: OpenGL01, Configuration: Debug Win32 ------
    1>Build started 2013.06.09. 11:39:11.
    1>InitializeBuildStatus:
    1> Touching "Debug\OpenGL01.unsuccessfulbuild".
    1>ClCompile:
    1> glsample.cpp
    1>e:\...\glsample\glsample.cpp(40): error C2440: '=' : cannot convert from 'const char [9]' to 'LPCWSTR'
    1> Types pointed to are unrelated; conversion requires reinterpret_cast, C-style cast or function-style cast
    1>e:\...\glsample\glsample.cpp(48): error C2664: 'CreateWindowExW' : cannot convert parameter 2 from 'const char [9]' to 'LPCWSTR'
    1> Types pointed to are unrelated; conversion requires reinterpret_cast, C-style cast or function-style cast
    1>
    1>Build FAILED.
    1>
    1>Time Elapsed 00:00:01.19
    ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ennél a programnál mi a helyzet?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Project -> Properties -> Configuration Properties -> General -> Character Set -> Use Multi-Byte Character Set
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • CreateWindowW wide karakter stringet vár. Vagy átjavitod igy: L"valami", vagy Project - Properties - General fülön a Character Set-et átállitod "Use Multi-Byte Character Set"-re a "Use Unicode Character Set"-ről.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Project, configuration properties, "Character set" -> "Not set".

    Vagy ne castolj 8bites chart widestringre.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1>------ Build started: Project: OpenGL01, Configuration: Debug Win32 ------
    1>Build started 2013.06.09. 15:22:39.
    1>InitializeBuildStatus:
    1> Touching "Debug\OpenGL01.unsuccessfulbuild".
    1>ClCompile:
    1> All outputs are up-to-date.
    1>ManifestResourceCompile:
    1> All outputs are up-to-date.
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glPopMatrix@0 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glEnd@0 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glVertex2f@8 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glColor3f@12 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glBegin@4 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glRotatef@16 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glPushMatrix@0 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glClear@4 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glClearColor@16 referenced in function _WinMain@16
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__wglMakeCurrent@8 referenced in function "void __cdecl EnableOpenGL(struct HWND__ *,struct HDC__ * *,struct HGLRC__ * *)" (?EnableOpenGL@@YAXPAUHWND__@@PAPAUHDC__@@PAPAUHGLRC__@@@Z)
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__wglCreateContext@4 referenced in function "void __cdecl EnableOpenGL(struct HWND__ *,struct HDC__ * *,struct HGLRC__ * *)" (?EnableOpenGL@@YAXPAUHWND__@@PAPAUHDC__@@PAPAUHGLRC__@@@Z)
    1>glsample.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__wglDeleteContext@4 referenced in function "void __cdecl DisableOpenGL(struct HWND__ *,struct HDC__ *,struct HGLRC__ *)" (?DisableOpenGL@@YAXPAUHWND__@@PAUHDC__@@PAUHGLRC__@@@Z)
    1>MSVCRTD.lib(crtexe.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _main referenced in function ___tmainCRTStartup
    1>C:\Users\...\documents\visual studio 2010\Projects\OpenGL01\Debug\OpenGL01.exe : fatal error LNK1120: 13 unresolved externals
    1>
    1>Build FAILED.
    1>
    1>Time Elapsed 00:00:00.26
    ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A forrás elejére:
    #pragma comment(lib, "opengl32.lib")
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1>------ Build started: Project: OpenGL01, Configuration: Debug Win32 ------
    1>Build started 2013.06.09. 15:58:55.
    1>InitializeBuildStatus:
    1> Touching "Debug\OpenGL01.unsuccessfulbuild".
    1>ClCompile:
    1> glsample.cpp
    1>ManifestResourceCompile:
    1> All outputs are up-to-date.
    1>MSVCRTD.lib(crtexe.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _main referenced in function ___tmainCRTStartup
    1>C:\Users\...\documents\visual studio 2010\Projects\OpenGL01\Debug\OpenGL01.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
    1>
    1>Build FAILED.
    1>
    1>Time Elapsed 00:00:01.69
    ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Fog sikerülni valaha?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Project - Properties - Linker - System - itt a SubSystem-et állitsd át Windows-ra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Oh, köszönöm!!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd