Multidimenziós tömb probléma ecal VBA-ban

Multidimenziós tömb probléma ecal VBA-ban
2012-04-24T00:53:31+02:00
2012-04-24T01:29:49+02:00
2022-11-25T11:55:42+01:00
garylineker
Sziasztok!

Többdimenziós tömb használatában szeretném a segítségeteket kérni.
Van egy excel file-om, amit a munkámhoz írtam: ez egy HR adatbázis, amiből form-okat tudunk előállítani az újonnan belépő munkatársaknak. A form-on ki lehet választani a megfelelő munkakört egy listából, majd egy gomb megnyomására lefut a makró, ami feltölti a form különböző mezőit: pl. Az adott munkakör besorolása, céljai, hatásköre, felelősségek, feladatok, alfeladatok, stb.
Az "adatbázis" az excel file-ban első sheet: itt van 2000 sor, ami tevékenység leírásokat tartalmaz különböző szempontok szerint (munkakör, tevékenység típusa: pl. hatáskör, feladat, felelősség, stb.)
A makró nagyrészét meg tudtam csinálni: ha valaki kiválaszt egy munkakört, akkor a makró kigyűjti a táblázatból (1. sheet) az adott munkakörhöz tartozó célokat, felelősségeket, stb. majd átemeli a form megfelelő cellájába és megformázza.
A probléma a Feladat adattípusnál van: ugyanis a feladatok alá vannak bontva alfeladatokra és azok meg al-alfeladatokra.
A form-on úgy szeretném megjeleníteni egy adott munkakörhöz tartozó feladatokat, hogy a makró összegyűjti az összes alfeladatot, ami ennél a munkakörnél létezik, majd minden egyes alfeladaton belül összegyűjti az összes az adott alfeladathoz tartozó al-alfeladatot. És ezen al-alfeladatok alatt lenne maga a tevékenység leírás egy-egy sorban. Ez egy dinamikus feltöltés lenne, tehát egy tevékenység-egy sor, pontosabban fogalmazva: alfeladat címe (egy sor beszúrás), alatta al-alfeladat címe (egy sor beszúrás), alatt az al-alfeladat1 tevékenysége(i) (annyi sor, ahány tevékenység. Majd al-alfeladat2 címe...és így tovább.
(Remélem még lehet követni:)
Próbáltam ezt egy dinamikus tömbbel, de nem működött. Biztosan rosszul csináltam.
Csatolom az excel-t, mert úgy világos lesz. Az excel "Form" sheet-jén van a gomb, a "Template" az a form sablonja, és ott írtam le, hogy mit szeretnék. Az első sheet a "Requirements" tartalmazza a munkakörökre vonatkozó összes adatot. Maguk a tevékenységek még nincsenek feltöltve (1.oszlop - descriptions).

Van ötletetek a megoldásra?

Segítségeteket nagyon köszönöm!

Üdv:
Rumceisz
Mutasd a teljes hozzászólást!
Csatolt állomány

  • Van

    1. A legjobb az lenne, ha nem akrnál excel-ben db-t kezelni és átírnád az egészet mondju access alá. Sokkal egyszerűbb dolgod lenne.

    2. Excel megoldáshoz lásd pl. ezt
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia Árnyék!

    Most már annyit foglalkoztam ezzel az excel-lel, hogy már a kíváncsiság miatt is ebben akarom megcsinálni:)
    Na, megnézem mit ajánlottál!

    Kösz!
    Rumceisz
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia,

    ez egy kicsit más mint amit mutattál:
    a feladatok esetében összeszedem az adott munkakörhöz tartozó összes feladatot. Pl. a Brand Manager-hez tartozik 50 tevékenység (=50 sor). Azonban a feladatoknak vannak alfeladatai: pl. feladattípus az Aktivitás, de azon belül vannak alfeladatok: pl. Ügyféllátogatás, Tréning, Tárgyalás, stb.
    Ezeket a tevékenységsorokat éppen ezért nem ömlesztve akarom egymás alá - a példánál maradva 50 sorbeszúrással, hanem beszúrnám a feladat címét (pl. Aktivitás), alá közvetlenül az első alfeladat címét (pl. Ügyféllátogatás) és az alá az összes olyan tevékenységet, ami az ügyféllátogatáshoz tartozik (pl. 4 ilyen tevékenység van, akkor az 4 beszúrt sor). Aztán jöhet a következő alfeladat, stb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd