Egy Kliens keresi Szerverét a hálón
2004-04-15T15:45:47+02:00
2004-04-15T18:48:43+02:00
2022-07-20T20:27:50+02:00
Putto2004
Sziasztok!

A probléma lényege:
-Van a hálózaton két gép, az egyik a kliens a másik a szerver.
-A szerver mindig fut, sosincs leállítva, fix ip címmel, egy bizonyos porton dolgoz(ik/na).
-A másik a kliens, ami szeretne kapcsolódni a szerverhez.

Kérdés:
-Hogyan találja meg a kliens a szerver-t, ha nem ismert a szerver-gép ip-címe,hostja ...

Ne tessék hülyének nézni, letudom kérdezni az IP-t,hostnevet,macaddress-t.... Csak az a kérdés, a kliens, hogyan talál közösnevezőt a szerverrel, amin pl a szerver átadja a fontosabb tudni valókat magáról és aztán fix tcp/ip alapú kapcsolaton mehet tovább a kommunikáció...

Nagyjából ennyi lenne... Lehet felőlem tcp/ip,ipx/spx,netbios.... tököm bármi csak találják meg egymást.

pl:: hogy találják meg a lan-os csevegők egymást, (ott sem kell beállítani az ip-t max a portot)

asseggítséget előre is köszönöm!
Mutasd a teljes hozzászólást!
Most lehet, hogy égbekiáltó marhaságot írok, de az UDP protokollal nem lehet broadcast üzeneteket küldeni egy hálószegmensen belül? Mert akkor így...

(Küld egy broadcast csomagot, hogy "Hol vagy szerver", amit egyedül a szerver fog feldolgozni, mert ő meg direkt figyel az ilyen csomagokra, és mivel a csomagban benne van, hogy ki küldte, a szerver már tud válaszolni neki, hogy "Itt vagyok". Erre - mivel a válaszban meg az van benne, hogy a szerver hol van - a kliens már tud kapcsolatot nyitni)
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Szia! Az a baj, hogy nagyon nagy a háló ezért ha nem adsz meg semmi információt a kliensnek (ami szűkiti a keresést)akkor a timeout miatt nem fogja megtalálni a keresett szervert. Ezt általában úgy szokták megcsinálni hogy vagy egy ip cimet vagy egy www cimet megadsz a kliensnek ahonnan letölti a szerver vagy szerverek adatait és igy már minden oké.
    Ezért van az hogy ha illegális játékkal próbálsz neten keresztül játszani akkor lehet hogy nem fogod tovább tudni használni a játékod mert van egy központi szerver ami az mellett hogy tárolja a játékosok ip cimét meg egyéb adatokat is figyel például a serial-t amiből rá tud jönni bizonyos dolgokra. Pl nem legális progival rendelkezel. Szóval szerintem vagy azt tudod csinálni hogy létrehozol egy központi szervert erre a célra ami tárolja az infókat és a kliensek el tudják érni vagy email-en keresztül küldözgeted az adatokat. Az utobbi elég paraszt megoldás és nem biztos hogy frissek az adatok. De igy is meg lehet oldani. Én más módón nem tudnám megoldani a problémádat jelen ismereteim alapján.

    Üdv.

    Bocs még valami. Én a központi szervert úgy értem hogy egy olyan helyet az interneten, amit bármikor el lehet érni. És azon tárolod egy fájlban az adatokat. IP cim stb. Igy ha bármi változás van előszőr onnan szedi le az összes infót a kliens és azokkal dolgozik. És ezt az egy helyet ip-cim ftp-cim vagy www tárolod fent a neten. Mert azt ugye bármikor el lehet érni. Vagy email. Küldesz egy email-t és arra kapsz egy választ ami autómatikus és tartalmazza a szerver kapcsolatához szükséges adatokat. De ezt előszőr fel kell dolgozni hogy a kliensed értelmezni tudja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Hát igen ez is egy megoldás, de pl a quake I. hogyan keresi a lanon belül a szervert, fix portot én is megtudok adni, meg felőlem sugározhat is adatot a szerver folyamatosan... nem hiszem el,hogy nem lehet meg találni valahogy.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Most lehet, hogy égbekiáltó marhaságot írok, de az UDP protokollal nem lehet broadcast üzeneteket küldeni egy hálószegmensen belül? Mert akkor így...

    (Küld egy broadcast csomagot, hogy "Hol vagy szerver", amit egyedül a szerver fog feldolgozni, mert ő meg direkt figyel az ilyen csomagokra, és mivel a csomagban benne van, hogy ki küldte, a szerver már tud válaszolni neki, hogy "Itt vagyok". Erre - mivel a válaszban meg az van benne, hogy a szerver hol van - a kliens már tud kapcsolatot nyitni)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még sose csináltam ilyet, de én úgy csinálnám, hogy kilistázom a helyi hálozatot (van rá egy csomó komponens a neten) majd ezen a listán végigmennék és megnéznem az x portot. Ha kapok ott megfelelő választ (pl. egy üdvözlő szöveget), akkor az marad a listában, ha nem akkor törlöm.

    LAN komponensért érdemes megnézni ezt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Én nem a helyi hálózatra értettem amit kérdeztél, ezért bocs.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd