VESA használat
2009-02-22T11:10:45+01:00
2009-03-16T16:26:43+01:00
2022-07-25T15:46:16+02:00
  • Linear Framebuffer extensions...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jah, nemárt vigyázni, mert nem igazán támogatott a Geforce4 óta. (állítólag ATI-k még tudják..9200Radeonon még ment ) Nemrég próbáltam egy régi vesa-s játékomat futtatni, az első bank-ba rajzolta az egész képernyőt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 2009-et írunk.

    Kíváncsi vagyok mit fejlesztesz. :D Meg, hogy hol használhatják a VESA-t ma.
    Mondjuk én is 2001-ben foglalkoztam ilyesmivel hobbybol, de azóta 8 év eltelt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • László József: A VGA-kártya programozása pascal és assembly nyelven. (ComputerBooks)

    Érdemes a Pascal témákba is belenézni, Pascal könyveket, programokat nézegetni, mert ezt a részt assembly betétekkel oldották meg.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hát a modify azon regiszterek melyek megváltoztak, de ez csak watcom ban c++ kell feltüntetni(amikor cpp fájlba közvetlen asm kódot írsz).

    a képpont kirakás pedig így nézet ki anno(biztos ment és gyors is volt, mert nem lapozott állandoan a membankok közt):

    void putpixelvesa(short x, short y, short c);
    #pragma aux putpixelvesa=\
    "mov col,ebx"\
    "mov edi,000A0000h"\
    "mul ver"\
    "add ax,cx"\
    "adc dx,0"\
    "mov di,ax"\
    "cmp dx,vbank"\
    "je e"\
    "mov ax,4F05h"\
    "xor bx,bx"\
    "int 10h"\
    "e:"\
    "mov ebx,col"\
    "mov [edi],ebx"\
    "mov vbank,dx"\
    parm [ecx] [eax] [ebx] modify[eax ecx ebx edx edi];

    most nézem használt 1segédváltozott a vbank-ot ami értelem szerüen 32bit és csak az aktuális vbank-ot tárolta(már ha jól emlékszem). pedig valahol levolt írva a müködése hogy 64kilonként kell lapozni és bla bla bla...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 32 bit.
    Mi az a modify?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • leírásom nincs, de anno igy kellet bekapcsonlni:
    embeded asm in watcom:

    #pragma aux setvesamode=\
    "mov ax,4F02h"\
    "mov bx,101h"\
    "int 10h"\
    modify[ax bx];


    #pragma aux pageflipvesa=\
    "mov ax,4f05h"\
    "xor ebx,ebx"\
    "int 10h"\
    parm [dx] modify [ax dx ebx];


    a képpont kirakás sokkal viccesebb, mert ugy 64kilos lapokat nem mindig kell belapozni. de az már elég hosszú lenne. és nemtom hány bites asm-et használc, mert nekem csak 32re van meg, 16ra szerintem nem is birtam, vagy már nem emlékszem volt vagy 5-10éve. ja és én akkor mintha sok sok forráskód elemzés során tanultam meg valahogy, sehol se volt a net(legalábbis felénk,csak a pc-s újságok).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • www.vesa.org

    gondolom, ami neked kell az a:
    Bios Extension (VBE) Core Functions (1998)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Valaki tudna ajánlani egy leírást amiben le van írva hogy hogyan lehet assemblyben a VESA-t használni?

    ui.:nem őrültem meg.assembliyben kellene.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
abcd