C++ és directx programozás kezdőknek
2008-12-30T17:57:24+01:00
2009-01-02T20:57:44+01:00
2022-07-19T04:43:26+02:00
  • Játékfejlesztésben nagyjából 3 havonta változnak a dolgok. Ez nem adatbázis kezelés!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Igazából nem nagyon van értelme egy 5-6 éves technológiával vergődni."

    erről csak annyit hogy akkor a c++ jól elavult techológia lehet, szóval azzal se foglalkozzunk csak a c# meg a java a "menő". bár a java is elég régi, szerintem az se lesz jó semmire, azt is felejtsd el.


    Sőt... ne kínlódjunk a számítógépekkel sem, ezek is már vagy 50 éves vacakok

    Fel kell hívnom a figyelmed, hogy csak olyan technológiával szabad "bajlódni", amely legalább "5-6 éves".

    Ha nincs ennyi múltja, akkor még nagyon kétséges a jövője is
    Az igazán sikeres technológiák komoly beágyazottságnak örvendenek és évtizedes múltnak
    Persze a múlt az az alapokat határozza meg, de sikeres és erős alapok nélkül a többi csak szemfényvesztés. Szóval lehet még tapasztalatokat szerezni, aztán majd pár évtized mulva bölcs öregként kijelenteni a tutit

    A világ sikeresebb táján egy 10 éves (pl. C++ kódot) jobban értékelnek, mert már bizonyított. Persze egy most kezdett szűz projectben indíthatunk C#-el is, de csak ha adott esetben az a jó választás... gyakran az, de nem mindig az!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • erről csak annyit hogy akkor a c++ jól elavult techológia lehet, szóval azzal se foglalkozzunk csak a c# meg a java a "menő". bár a java is elég régi, szerintem az se lesz jó semmire, azt is felejtsd el.


    Én a DirectX 9-et (2001) hasonlítottam össze a DirectX 11-el (napjaink). Ne keverd össze a szezont a fazonnal. Egyébként igazad van, mert a C# 1.0 is elavult, ahogy a C++98 is. Fejlődnek ezek is: C++0x, C# 4.0. A java-t nem ismerem, de biztos az se állt meg egy helyben. Haladni kell a korral, ami a multimédia-játék fejlesztés részre különösen igaz!

    probálj inkább openGL-t. sokkal jobb kezdő programozoknak. egyszerübb inicializáni stb. bár később talán több matek ismeret kell majd hozzá,mert nem nyalja ki a fenekedet mint a dx.

    Vagyis a DirectX = GameMaker, mert
    megírtak mindent előre, érteni se kell hozzá


    Egyébként még ezt az érteni se kell hozzá dolgot megfejelték azzal, hogy kezdőknek még úgyse kell érteni hozzá, mert van a DXUT nevű kis framework. Egyszóval DirectX, ha már mindenáron natív win32 a cél és semmit se kell érteni hozzá.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szerintem a gondod egyszerü: rossz oldalt választottál kezdetnek, mint tutorial, elég nehezen érthető. inkább rakd fel a dxSDK és abban van kb5tutoros file azok is érthetőbbek,mint az a bizonyos oldal. vagy probálj inkább openGL-t. sokkal jobb kezdő programozoknak. egyszerübb inicializáni stb. bár később talán több matek ismeret kell majd hozzá,mert nem nyalja ki a fenekedet mint a dx.(lásd megírtak mindent előre,érteni se kell hozzá).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Igazából nem nagyon van értelme egy 5-6 éves technológiával vergődni."

    erről csak annyit hogy akkor a c++ jól elavult techológia lehet, szóval azzal se foglalkozzunk csak a c# meg a java a "menő". bár a java is elég régi, szerintem az se lesz jó semmire, azt is felejtsd el.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • sok értelme nincs DX10-et ajánlgatni neki, amikor azt sem tudjuk milyen oprendszere van ;)

    3-5 éves technológiákkal nincs feltétlenül semmi baj (DX9 pl. 2001-ben jött ki és még mindig fejlesztenek alá) de azzal én is egyetértek, hogy a DX7-es interfészeket el sem szabad kezdeni, ezer és egy okból. a legnyomósabb talán az, hogy a DX8-ban jelentősen változott a felépítése majdnem mindennek. ezért jobb híján ha c++ akkor DX9 SDK, ha c# akkor pedig XNA.

    kezdőknek c++ és dx programozáshoz ideális Nyisztor Károly "Grafika és játékprogramozás DirectX-szel" című könyve - középiskolai szintű háttér bőven elég hozzá.

    az sdk/xna install problémákkal kapcsolatban meg link
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A directx telepítője ezt a log-t hagyja (próbáltam directx_9c_aug.exe-vel is):


    [12/31/08 12:41:17] module: dxupdate(Jul 31 2008), file: dxupdate.cpp, line: 2223, function: RegisterDLL

    Failed API: LoadLibraryEx()
    Error: (0xc000001d)

    Unable to load C:\WINDOWS\system32\xactengine3_0.dll.

    --------------------
    [12/31/08 12:41:17] module: dxupdate(Jul 31 2008), file: dxupdate.cpp, line: 5848, function: DirectXUpdateInstallPlugIn

    RegisterDllFromSection() failed.

    --------------------
    [12/31/08 12:41:17] module: dsetup32(Jul 31 2008), file: dxupdate.cpp, line: 280, function: CSetup::InstallPlugIn

    DirectXUpdateInstallPlugIn() failed.

    --------------------
    [12/31/08 12:41:17] module: dsetup32(Jul 31 2008), file: setup.cpp, line: 1701, function: CSetup::SetupForDirectX

    InstallPlugIn() failed.


    Töltöttem le xactengine3_0.dll-t de ugyanakkora mint ami nekem van és hiába írtam felül, nem ment.

    Vki esetleg tud linkelni korább SDK-t (mondjuk 2006-osat h véletlenül se legyen köze a DX10hez)?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lassan kezdem magam vmiféle c++ Chaplinnek érezni. Az XNA k.jó dolognak nézki, csak 2 baj van vele: C# és kell hozzá Pixel és Vertex shader 1.1.

    Az SDK meg kiugrik az Error code: S1023-al, amikor épp elkezdi futtatni a dxsetupot.
    Tudja vki h mi ilyenkor baja?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Próbáld meg a Project->Properties menüpontban a configurationProperties->General résznél a Character Set -et "Not Set" -re állítani. Így megszabadulsz a 2 bájtos Unicode karakterektől amiket a fordító nem tud sima egybájtos karakterekké konvertálni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Aha, értem. Amúgy hobbi célra pláne az XNA, ami sokkal alkalmasabb.


    Microsoft XNA Game Studio 3.0 enables hobbyists, academics, and independent game developers to easily create video games


    "Azt hittem h legalább elindulni könnyebb lesz, de már 3. napja szenvedek vele."

    Ha nem kötött, hogy milyen fejlesztői eszközzel kell megoldani a feladatot, akkor adott esetben akár hónapokat is megspórolhatsz az XNA-val.

    SDK-ban vannak alap tutorok dx9 is. Ehhez weboldalt tudok ajánlani, de ez attól is függ mi a feladat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • wincl.lpszClassName = (LPCWSTR)szClassName;
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hobbiból foglalkozom(/nék) vele ( meg mert le kell adni egy projektet egy 2 kredites tárgyból). Azt hittem h legalább elindulni könnyebb lesz, de már 3. napja szenvedek vele.

    Köszönöm szépen az eddig segítségeidet. Majd kb 2 óra múlva(mire letöltődött) kiderül, hogy mire jutottam.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igazából nem nagyon van értelme egy 5-6 éves technológiával vergődni. Ha már mindenáron ragaszkodsz ehhez a win32-es módszerhez, akkor a DirectX SDK-ban egyszerűen végigmész a DirectX 10 sample-kon és abból tanulsz.

    Érdemes szétnézni a Microsoft weboldalán: DirectX 10 tutorials
    De, ahogy ezt már említettem, ezek benne vannak az SDK-ban.

    Könyv az magyarul egy van, de azt hagyjuk. Angol szakirodalmak között érdemes szétnézni, ha az SDK-t már kívülről fújod. DX 10
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És tudsz ajánlani egy olyan oldalt ahonnan érdemes DirectX programozást tanulni (+letölthető példák)?

    Mert ahogy néztem a VC 2005 (és gondolom a VC 2008 is hasonló) már az ablak futtatós résznél kiakad:
    http://directxprog.uw.hu/Windows/fajlok/ablak.cpp
    char szClassName[ ] = "WindowsApp";
    .
    .
    wincl.lpszClassName = szClassName;
    error C2440: '=' : cannot convert from 'char [11]' to 'LPCWSTR'

    Lehet, hogy egyszerű probléma, de a VC 6 nem dobott ki ilyet, és én nem tudom h mit kéne másképp.

    És köszönöm szépen az eddig linkeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A DevC++ egyébként már évek óta halott project. Próbálkozz inkább a Visual Studio 2008 express-el. Alul: "Download the Visual Studio 2008 Express Edition All-in-One DVD"

    Ezek után két lehetőség van:
    1. C++ -> DirectX SDK
    2. C# => XNA Game Studio

    A döntés a te kezedben van. (de ha nem akarod magad fölöslegesen szénné szívatni, inkább a 2.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Directx SDK-t letöltötted?

    ---
    Az általad linkelt oldalról idézek:
    DirectX SDK, azaz a programozáshoz szükséges kiegészítő csomag Visual Studio-hoz a Microsoft weblapjáról tölthető le, Dev-C++-hoz a Bloodshed weblapjáról.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Szeretnék belekezdeni a directx programozásba, de különösebb jártasságom nincs a visual c-ben."

    Az úgy nehéz lesz, annál is inkább, mert a DirectX már a C++ t és a C# ot támogatja.

    Mi az, amiben jártas vagy?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helló!

    Bocs, ha valakit zavar a kérdésem, de lassan idegösszeomlást kapok.

    Szeretnék belekezdeni a directx programozásba, de különösebb jártasságom nincs a visual c-ben.

    http://directxprog.uw.hu/

    E honlapot próbáltam segítségül hívni, de eddig kevesebb sikerrel. Megpróbáltam a Dev-C++-t amit ő is használ, de persze már nem találtam hozzá a directx fájlokat, majd jött a Visual c 6 ahol nem ismerte fel az LPDIRECTDRAW7-et, majd egy 2008as sdk-t próbáltam amivel kifagy a futtastás. Most a Visual C 2005el szenvedek, ami már teljesen más fájlokat generál mint ami kéne nekem (forráskód) és amit eddig le tudtam futtatni minta példák, azok sem mennek.

    Légyszi, segítsetek, hogy mit használjak és hol érem el.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd