Dolgozni szeretnék
2008-11-27T23:48:33+01:00
2008-12-04T15:35:58+01:00
2022-07-02T19:15:44+02:00
  • A modern számítástchnika max. 3 évre tekint vissza, és leginkább a hardverek tekintetében beszélhetünk ilyesmiről. Elméleti téren nincs probléma akár a 40 évvel sem. Nézz csak utána Huffman vagy Dijkstra vagy akár Hoare mikor alkotott. Szoftvereknél éppen ezért sokszor csak a felület változik, de belül a lényeg ugyanaz.
    A Darpa alatt gondolom az internet elődjére akarsz utalni, sokkal régebbi mint 20 év. És pl. a Cray-1 számítógépet komplex számológépnek titulálni inkább hülyeség mint meggondolatlanság.

    A többi bekezdéssel többé-kevésbé egyetértek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok...
    nem olvastam vegig mert a vadaskodast nem szeretem...
    en az egyetemen szerettem meg az informatikat (mar jo reg 18 eves voltam) es kemiat vegeztem...
    Imadom es sok mindent ott tanultam de programozni nem tudok mert nem volt kitol mert kemiat kellett tanulni...aztan otthon lelkesedtem es neha a sajat veremmel tanultam dolgokat...
    En is munkat keresnek de senkinek nem kell olyan a gepeket rak ossze mert ahoz mindenki ert csak ahany PC-t vettem mindet at kellett konfigolni mert nem mentek rendesen vagy gatyafekkel...
    Linux-ban Win-ben jartas vagyok de a programozas hainya az megol ha munkat keresek mint infoban jartas gyerek...
    A suli mire tanit...miota rendszer valtas van a penz beszel a gyerek hulyul az elve a sulikban ha nem hiszed nezd meg az amcsikat...nekunk meg 4-ikeskent meg azt mondtak a legjobb fejek oda mennek, mostmar azt is tudom miert: miota az allam atvette az iskolakat niincsennek benne a legjobb 20-ban sem es ez tovabb romlik, en romaniabol indultam, es ott is ez van, ezt latom itt svedorszagbanis ahol egyetamista vagyok jelenleg, es szerintem mindenki ezt latja Mo.-on is.
    hat kb ennyi, a meloeret meg kulon gratula hogy kapott...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát a szakközép az más kategória, mint mondjuk a gimnázium, ha már így a középiskola szóba került. Szakközépben ugye minimum 4 évig szakmai tárgyak is vannak + gyakorlat. Aztán még 2 év technikum úgy, hogy éjjel-nappal szakmai tárgyak + főiskolai matek, egyebek.

    Így már mindjárt másképp kezdi a felső oktatást egy olyan ember, aki már 6 éve mondjuk weller pákával eszik-alszik és álmából felijesztve is összepakol egy végerősítőt. A másik oldalon meg van egy kis elektró, de sok köze nincs a témához. Így akkor ugyanazt az iskolát végzi el, és ugyanazt a diplomát kapja az, aki 4 évig tanul és az is, aki 10 évig.

    Ja és még egy. Halottam olyan GAMF-os csajról, aki bevitte a gépet az iskolába, mert nem bírta feltelepíteni a Visual Studio-t. Amúgy kitűnőre végezte el az iskolát. Képzelem milyen szakember lesz belőle.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még egy apróság.

    A BsC,MsC,PhD képzés nem arról szól, vagy nem arról kéne szólnia, hogy mondunk neki valamit aztán majd továbbtanul, mint középiskola esetén ugye.

    Itt SZAK képzésről van szó! Azaz a jelenleg elérhető legjobb tudást kell megpróbálni átadni a tanulónak, hogy a megfelelő SZAK diplomával legyen megfelelő SZAK tudása.

    Azaz. Ha én mérnökinformatikus SZAK képzést választok, akkor elvárom, hogy (kis túlzással) ne a paradicsom termesztést kezdjék magyarázni, még ha meg is tanít gondolkodni. Elvárom, hogy a pénzemért a minimum jelenlegi legmodernebb képzést kapjam meg! És ez bizony nem azt jelenti, hogy 10éve licencelt programmal kínlódjak egy közepes tudású oktatóval! Vagy , hogy ergonómiát tanuljak (tényleg van ilyen egészen elképesztő), vagy épp a széles és szűk illesztésű furatokról beszéljenek nekem egy leendő mérnök informatikusnak, mert volt ilyen is! Szintén kisétáltam arról az óráról...mi folyik itt emberek??!!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy rövid szösszenetet had engedjetek meg nekem. Így oktatás ügyileg. Vannak aggályaim. És kimondottan informatika témakörben.

    Az az alapvető gondom, hogy ki, mit, és miért oktat? Ki a hiteles személy? Ha az, mitől az?

    pl, hogy érthetőbb legyek: elém áll dr.Akárki és ecseteli, hogy 1990-ben szerzett doktorit a hálózatok hibatűréséből...vagy tök mind1 miből, és itt meg ott dolgozott, és most minket ő nsgyon akar tanítani...és itt álljunk meg egy szóra!

    A számítástechnika egy gyermekcipőben járó tudományág (már ha egyáltalán annak tekinthető), akármilyen profin is próbálják feltüntetni, a modern számítástechnika maximum 20 évre tekint vissza! Előtte csak inkább komplex számológépek voltak, na meg voltak persze hozzá szuper elméletek, hogy minden megvalósítható velük...bla bla bla, de ez ipari és hétköznapi alkalmazásuk nem tekint vissza 20-25 évnél nagyobb intervallumra! Hálózatokról meg a Darpa bejelentére utáni időpontról beszélhetünk csak! Ez sem volt olyan hűde régen!

    Összegezve: Elém áll valaki, azt mondja ő 40 éve foglalkozik informatikával, és egy szakirányból van diplomája, amit biztos nagyon tud só se róla...de miért halmoz el olyan információ tömeggel amire nincs szükségem? Nem fogom használni, nem érdekel, mégis kötelező! Mi alapján teszik tantervbe? Gondolkozni nem tanít meg, kikérem magamnak, születésem óta tudok gondolkodni! Szemléletet ad...milyet? Milyet mikor ilyeneket mond, hogy nem kell a 32bites rendszer bőven elég a 16, mert nincs kihasználva??!! Nem kell gyors processzor, mert MINDEN megoldható mikrokontrollerekkel??!! Ez az ember fejleszti ráadásul a tananyagot!!! Az óra felénél kimentem előadásról és hazajöttem. És bizony gondolkodok azon hogy otthagyom a sulit, ilyen parasztvakításokra nem vagyok vevő.

    X időt dolgoztam a SUN nál, banki rendszereket ápolgattam. Ugye nem kell mondani minek kell a gyors processzor meg a 32 vagy neadjisten 256 bit. Most akkor én is tartsak előadást egy főiskolán nagy teherbírású szerver menedzsmentről? Nincs ilyen tárgy de tökjól hangzik nem? És akkor vakítanám a népet, hogy hát a Solaris egy csoda, és mindenki vegyen M5000 szervereket (pedig ezzel hazudnék mert nyilván lesz jobb szerver, és mint oktató kötelességem lenne követni a technológiai változásokat és azt oktatni).

    Egyre kevesebb képzett informatikust adnak ki az iskolák, papír megvan tudás 0, egyre több az informatikus képesítéssel rendelkező munkanélküli! Ha ez nem az oktatás hibája, akkor kié? Szerencsétlen tanulóé, aki elhiszi azokat a dolgokat amit egy egy ilyen intézmény az oldalára feltesz és hirdet...tanuló meg hisz nekik merthát nagy intézmény! Végez a sulival és mehet krumplit sütni és ha diákhiteles, lesz még 1,5 millió adóssága is...igen minden rendben van az oktatással...

    Microsoft vizsgáknak, Novell vizsgáknek, Sun vizsgáknak, NetAkadémia központnak miért van létjogosultsága, ha minden rendben van?! Miért nem ezeket az oktatókat fizetik meg az állami iskolák? Ők GYAKORLATI HASZNÁLHATÓ tudást adnak át!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • akkor miből? Web, 3D, játék, AI, számításelméleti témák, elosztott programozás, és ez még mindig csak kis szelete és még csak a programozásnak


    Valóban, az elvileg leadható anyag mennyisége óriási lehetne. De hát van 5 év, abba bele kell tenni, amennyi kényelmesen belefér.
    Szóval Web, 3D, játék, AI, számításelméleti témák: ezek mind mehetnének egy csomó túl elvont matek, vagy túl távoli témák helyett (analízis sokadik félévben, elektronika, fizika, stb...)
    Vagy, ha nem megy mind, akkor dobjunk fel egy pénzérmét, és válasszuk ki azt a négyet, amire van idő 5 év alatt, és akkor az adott egyetemen nyomassuk azt a 4-et. Mondjuk Web, 3D, AI, adatbáziskezelés. A többit majd megtanulja a delikvens autodidakta módon. De legalább nem mindent autodidakta módon kell megtanulni. Egy kis terheléscsökkentés.
    Szvsz. ha kevés az 5 év arra, hog ezekben mind profi tudást adjon, akkor nem az a megoldás, hogy feladjuk, és hagyjuk az egészet a fenébe, és inkább diffegyenleteket tanítunk helyette.

    Ha egy új munkahelyre kerülsz, egy új programnyelvet megtanulni 0-ról könnyebb, mint megérteni könyvből pl. a diffegyenletek matematikáját

    Nem tudom, ém konkrétan mindenféle témát legalább olyan jól megértek egy jó Amazon-ról rendelt könyvből, mint az egyetemen. És rendeltem már matekos könyvet is.
    Amúgy egy 'yet another' nyelvet megtanulni könnyű. De egy újfajta szemléletet igénylőt nem annyira. Pl. mainstream procedurális nyelvek után megtanulni egy funkcionálisat (mint a Haskell), az már durvább. Vagy ha valaki sokat programozott, de nem foglalkozott adatbáziskezeléssel, azért eltart egy ideig, mire optimális kveriket tud írni, vagy meg tud tervezni egy bonyolultabb adatszerkezetet.

    Amúgy mennyi az esélye, hogy komolyabb diffegyenleteket kell megoldanod a munkahelyen? És mennyi az esélye, hogy mittudomén tipográfiai ismeretekre lesz szükséged? És mégis melyiket tanítják informatikusoknak? Ennek egyértelműen az az oka, hogy az egyetemeken azt tanítanak, amire tanár van. Alapvetően ilyen az egyetemek természete.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez a mindenből egy kicsit is egy módszer, de előbb-utóbb úgyis szakosodni kell. Aki mindent tud, az semmit se tud.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amít írsz, az jól hangzik.
    Viszont néhány észrevétel:
    Hogyan gondolnád a konkrétumokra koncentrálást?
    A hallgató nem szükségszerűen tudja tanulmányai közben, hogy mire akar szakosodni. Ha megoldható is lenne, hogy valóban korszerű tudást kapjon, akkor miből? Web, 3D, játék, AI, számításelméleti témák, elosztott programozás, és ez még mindig csak kis szelete és még csak a programozásnak, nem beszélve az informatika többi ágáról. És hiába van meg ebből a tudásod, ha mondjuk egy mobilkommunikációval foglalkozó céghez kerülsz ezután, aki saját nyelven fejleszt saját platformra...
    Illetve, én egyetemnél műszaki informatikára gondolok. Itt kell matek, mert adatbányászat, neurális hálózatok, stb. mindenhez kellhet. Aki prog.matos, az meg tanuljon matekot és ne lázadjon ellene.
    Még egy erős érv a matek tanítása mellett (szerintem).
    Ha egy új munkahelyre kerülsz, egy új programnyelvet megtanulni 0-ról könnyebb, mint megérteni könyvből pl. a diffegyenletek matematikáját, ezért hasznosabbnak érzem, ha a matematikából van több alapismereted, mint programnyelvből. (De ez tényleg erősen szubjektív)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tok mindegy, hogy mit tanit az iskola.
    A lenyeg, hogy kepes legyel tanulni.
    Ha 20 eve jol meg tanultad a diff egyenletet vagy a prolog nyelvet, jobbak az eselyeid, mintha most a MIT-re jarnal es prog.hu-n koldulnad a beadandot. Es kozbenn szidnad az iskolat es a tanarokat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nnnnna, ezt így el tudom fogadni, sőt még egyet is értek vele!
    Kéne az a tanítás, amit használni tudsz, mert miért ne kéne, de nincs, mert hagyományok vannak, meg elkészített óratervek és iskoláknak kiutalt kerettantervek. Ezek után mindenki otthon okosodjon programozásból, vagy érezze szerencsésnek magát, ha talált olyan sulit, tanfolyamot, ahol színvonalasan mai anyagot adnak át.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van ez a téma, hogy mindenféle matek tárgyat oktatnak az egyetemen. Részben jogos a dolog, részben túlzásba viszik.

    A következő érvek szoktak elhagzani:

    - "a matematika a programozás alapja".
    Hát nem igazán; ez inkább demagógia. Inkább azt mondanám, hogy a matematika egy szerteágazó szakma, aminek különféle ágai vannak, és egy ilyen ága a programozás is. Mint a diffegyenletmegoldás, a trigonometrikus egyenletek, vagy a topológia. Csak ez egy másik ága. Vannak persze átfedések. Pl. a numerikus integrálás valahol a programozás/algoritmusok és a differenciálszámítás határterületén van. A matematikának bizonyos részei bizonyos szempontból 'alapjai' másik ágaknak, de hogy a differenciálszámítás nem alapja a számításelméletnek az hótziher.

    - "a matematikával a gondolkodást fejlesztik, az agyat edzik"
    Igaz, és klassz dolog. Csak éppenséggel ha vaalki jó számelmélész akar lenni, az nem elsősorban a geometrián keresztül edzi az agyát, és vica versa. Miért lehetne jobban edzeni az agyat a gépészmérnöki szakmához közelebb álló ágakkal, mint a programozási ágakkal? Miért nem lehet Knuth: "A programozás művészete"-t oktatni, és miért diffegyenleteke kell? Knuth: A "programozás művészete" is matematika, csak másfajta matematika. Sőt az is, matematika, ha írok egy 3D engine-t mindenféle shaderekkel, amire nem lenne képes a lineáris algebrából amúgy jeles tanuló, mert egy kicsit másra kell kihegyezni a tudást. Hiába tud valaki bonyolult tételeket bizonyítani lineáris algebrából, a gyakorlatban teljesen más jellegű tudása van szükség a 3D grafikában. A programozásban egyfajta 'mesterember' vagy 'mérnök' jellegű hozzáállásra van szükség, ami elég rendesen különbözik a hagyományos matematikai feladatmegoldó mentalitástól.
    Szóval miért nem lehet edzeni az agyat olyan területen, ahol eredményeket akar az ember elérni?

    Amúgy az egyetemmel jelenlegi formájában, és jelenlegi célkitűzéseivel (megtanít gondolkodni) csak egy gond van: túl későn van, és túl sokáig tart. Az embert 18 éves korában kezdik megtanítani gondolkodni, és ez tart 23 éves koráig. És akkor elkezdheti megtanulni azt, amihez érteni akar. Közben meg pont azt az időszakot hagyjuk kihasználatlanul, amikor az agy a legjobban fog.
    2 év az ilyen általános alapozásból elég lenne, aztán már igenis konkrétumokra kellene koncentrálni, mert a gyakorlat teszi a mestert. Minden szakmán belül. Amúgy az elméleti matematikán belül is, csak éppen az egy másik szakma.

    És igenis, ha valaki a 80-as években az egyetemen diffegyenletmegoldás helyett profi programozással edzette az agyát akármilyen nyelven (akár C-ben), annak nagyobb a relevanciája ma is, mint ha diffegyenletezett volna. Mert attól, hogy aktuális, gyakorlati dolgokkal foglalkozik valaki, attól még az agya kiáltalánosít dolgokat, és általános sémák is kialakulnak a fejében. (Tévedés, hogy ezeket elsősorban az 'elmélet' tanulásával lehet megszerezni.)

    Egyébként meg ne legyünk idealisták, a napnál is világosabb: az egyetemen azt tanítanak, amire tanár van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Meg lehet lepődni, de nálunk használják a deriválást(pl.: motorteljesítménymérés) programokban, múltkor pedig egy hirdetésben olvastam, hogy lineáris algebra profik jelentkezését várják egy 3d project-hez. De ettől függetlenül a legtöbb területen valóban nem használják ezeket, szerintem sincs nagy szükség rájuk.
    A gondolkodás kialakításban is van nagy igazság. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a számtech nem egy hagyományos tantárgy. Nem olyan, mint a matek, fizika, vagy irodalom. A számtech borzasztóan gyorsan változik és ezzel együtt kellene élni. Egyszer egy főnököm azt mondta:"A munkával együtt kell élni", én azt mondom, hogy az informatikával is, annak rugalmassága miatt.
    Bizony jó volna, ha használható dolgokat tanítanának egyszerre azzal együtt, hogy a gondolkodásodat alakítják, mert akkor két legyet ütnél egy csapásra.
    A 10 éves tanítási dolgokat meg szerintem hagyjuk, mert az, aki elvégzett 10 évvel ezelőtt egy ilyen illetőségű szakot, az vagy lemaradt valóban(pascalban, delphiben ma is lehet dolgozni, csak viszonylag kevés helyen), vagy együtt fejlődhetett volna a feltételezett felsőszintű tananyaggal. Sztem utóbbi volna kívánatos és egyben nehezebb is, ezért nincs rá idő.
    A puskázós/tanulós dologra most nem térek ki, az másik téma, úgy vagyok vele, hogy az programozik, aki valóban akar. A többit egy idő után úgyis elküldik, vagy nem adnak neki annyit és egy idő után nem fog rációt látni benne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintetek azért oktatják programozó képzésben pl. az integrálást, deriválást mert arra feltétlenül szüksége lesz valakinek? Vagy a lineáris algebra és a matlog is minden esetben közvetlenül felhasználható tudásbázist képez? A lényeg, hogy bizonyos értelemben megtanul(hat)sz gondolkodni, problémát megoldani, határidőre egy témába belemélyedni és számot is adni róla. Az természetesen nem hátrány, ha konkrétan olyan infókat kap az ember, amit közvetlenül is fel tud használni, de az informatika állandó változása miatt ez úgyis csak pár évre szól. Éppen erre utalt KisJ megjegyzése is, hogy 10 éve akkor nem lehetett jó szakembereket képezni? Aki 10 éve végzett, az mehet a levesbe, mert akkor az egyetemen nem hallott olyan dolgokról, amik most mennek? Hát nem éppen...
    Mindezek ellenére és mindezek mellett én fontosnak tartom a diplomát, nem az általa jelentett lexikális tudás miatt, hanem aki azt letette az asztalra, az bizonyos alapvető képességekről is számot is adott ezzel. Természetesen kivételek tömegesen vannak, amikor papírral csak szerencsétlenkedik valaki (azt hiszem ő lehetett az, aki "végigpuskázta" az oktatást), és van olyan is, aki messziről kerülte eddig az összes egyetemet és autodidakta módon a saját kárán/hasznán nagyon jó szakemberré vált. Ez utóbbihoz viszont kell egy bizonyos képesség is, aminek a kibontakozásában egy egyetemi képzés még dobhatott volna, node ne legyünk telhetetlenek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az egyetem nem arra van, hogy mindenképp korszerű tudást adjon.


    Ezzel nagyon is vitába szállnék, ugyanis az iskolák alapvetően ezért volnának. Az már más kérdés, hogy ezt szinte semelyik nem tudja/akarja megvalósítani. Mindig, amikor valami innovátor esze eldurran, hogy korszerűen kellene tanítani(pl.: Tessedik Sámuel az agrár iskolájával), akkor pár év és kihullik(legalábbis itt Mo.-n), mert nem szokványos módon tanít. Jahhh, hogy a felnövekvő ifjúságnak mi kell, az általában nem érdekli a tanárokat(és itt mérhetetlen tiszteletem a kivételeknek, akik szerencsére vannak, találkoztam is párral), illetve az iskolát. Hogy miért nem, annak számos oka van. Leginkább az, hogy ez is piac lett.

    De tulajdonképpen nem ez a célja ennek a topiknak, szóval megbánom bűneimet és sarokba térdepeltetem magam kukoricára.:)

    ui.: Nagyon remélem, hogy nem arra megyünk, amikor az iskola csak irányt mutat, hogy mit hol kell keresni. Bizony nagyon is szükség van a lexikális tudásra, akármennyire is fáj, hogy tanulni kell.:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jól van már É nleszálltam a témáról és úgy néz ki a munkaügyi problémám is megoldódni látszik
    Amit írtál az igaz de egyesek ezt nagyon komolyan veszik... De nem mesélek a felesleges tárgyak és a tanári hozzáállás kapcsolatáról, mert az újabb 20 oldalas vitába torkollik.
    Köszi annak aki hozzászólt a témához, annak meg pláne aki segíteni is tudott
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne morogj már ennyit...
    Az egyetem nem arra van, hogy mindenképp korszerű tudást adjon. Szemléletet ad. Ahogy KisJ is írta, megtanít tanulni, gyorsan keresni. Viszonylag sokféle tudomány alapjait mutatja meg, hogy aztán, amikor valamilyen konkrét problémát meg kell oldanod, megsejtsd az alap keresőszavakat, amiken elindulhatsz a google-ben, könyvekben.
    Ha pedig nincs éppen konkrét munkalehetőség cégeknél, ajánlom az egyetemi, tanszéki projekteket. Ezek keretében teljesen más jellegű munka folyik általában, mint az órákon, valamint mivel külső cégek is részt vesznek/vehetnek benne, ismeretséget ill. ismertséget is adhat.
    A puskázók meg miért zavarnak? Írtad, hogy te tanulni, tudni és dolgozni akarsz, nem puskázni.
    (Bár néha tényleg nem árt kis külső segítség:)))

    Üdv!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • klorand, neked van végzettséged a szakmában, vagy jómagad is szabadidődben olvasgattál?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A legtöbb céggel egyértelműen Juhász István(pici).
    És én a tanítás minőségét hiányolom(klorand_), C#-ot magamtól tanultam meg úgy ahogy... Megtanítanak tanulni? Ugyanmár... puskázni hamarabb megtanul az ember egyetemen mint bármi mást megtanulni. Nekem csak ennyi bajom van az egyetemmel. Megkapod a 90% szivatást a 10% szakmát és ezzel a papírral kell villogni? Megcsinálom mert nincs más lehetőségem, de akkor is azt mondom hogy ennek itt semmi értelme. Nemtudom hányan tudnak azok közül akik elvégezték normálisan integrálni vagy parciálisan integrálni vagy éppen hányan emlékeznek a rendszerszervezés nevű tárgyra. A rendszerszervezés vizsgakérdések 100 éve ugyanazok, a tanár nevét sem tudom. Nameg mire oktatnak mikor a szerver amin a házit kell beadni beadási határidő előtt mindig lehalt? Pár kivételtől eltekintve(ők pedig: Juhász István, Kósa Márk, Pánovics János és még páran) eléggé el vannak maradva a mai informatikától. És ezt már nem fogják behozni. Ugyanakkor a kerettanterv sem az, amivel te elhelyezkedhetsz a tudásod alapján mint friss diplomás. De akkor minek a szivatás? Sokan akik sokkal jobban programoznak mint a sok lusta egyetemi polgár nem kapnak lehetőséget mert nincs papírjuk. Pedig tehetsége több van mint annak aki végigpuskázza a 3-5 évet. De szerintem szálljunk le a témáról mert mindenkinek igaza van és senkinek sincs...
    Én még mindig állást keresek :P
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem aki akar, az talál munkahelyet Debrecenben. Saját tapasztalat. Csak nem a sült galambra kell várni hanem pofátlanul rájárni az emberek nyakára.
    Gondolkozz pl. el azon hogy az egyetemen ki tartja a legtöbb céggel a kapcsolatot?

    Morzel
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • aki 10 éve végzett, az most menjen el krumplit sütni?

    Aki 10 éve végzett annak a felvett tantárgyainak kb 90%-a elavulttá válik és ha nem naprakész, akkor kezdheti elölről az egészet. Nem biztos, hogy mindenki a suli után rohan és pont ezzel a végzettséggel fog elhelyezkedni. Ha pedig pár év kimarad akkor lobogtathatja a papírjait, nem jelent semmit. Ez nem kőműves szakma, piszok gyorsan elhalad az idő a dolgok felett. És mondjuk 20-as évek vége felé már nem olyan könnyű visszarázódni újra a dolgokba.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát ha azt tanácsolod, hogy egyetem mellett szabadidőben valaki vegye elő pl. a 21 nap alatt című könyvet, hogy majd ő azzal el fog helyezkedni, akkor lehet el kéne gondolkodni azon, hogy akkor most minek is az az iskola.

    Azt a szintet úgyse tudják átadni, amit egy profi cégnél valaki esetlegesen megtanulhat élesben.
    Az, hogy DM-ként 5-en megírnak az egyetemen pascal-ban fél év alatt egy pac-man játékot, vagy kutyaoltás progit 2 táblával, aranyos, de kb ennyi.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megtanitanak tanulni!
    Mit adhatnának ennél többet?
    Egy iskola sohasem lehet (és nem is kell) napra kész legyen.
    Gondolj arra, aki 10 éve végzett, az most menjen el krumplit sütni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ok, akkor mit ertesz ez alatt:

    hanem profi szintű oktatás nincs, amivel el is lehet helyezkedni és pénzt keresni
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az a baj, hogy ezt könyvekből nem lehet megtanulni. Gondolom itt chipsetpifta nem arra célzott, hogy a "Hello world" nem megy 21 nap alatt, hanem profi szintű oktatás nincs, amivel el is lehet helyezkedni és pénzt keresni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • gondolok itt arra, hogy olyan tárgyakat oktatnának amivel én esetleg el is tudnék helyezkedni


    Tul buta vagy ahhoz, hogy magadtol a szabadidodben atvegyel egy C#/Java-rol szolo konyvet..?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Epamtól kirugtam Ygomin-ál létszámstopp van asszem szeptember óta. Ezzel asszem multik kilőve.
    A kis cégek sem kapkodják magukat új munkaerő miatt... Budapest lenne a legjobb de ez a drága egyetem még Debrecenhez köt, ráadásul nem érzem, hogy nekem ebben az álláskeresés témában bármit is tudnának segíteni, gondolok itt arra, hogy olyan tárgyakat oktatnának amivel én esetleg el is tudnék helyezkedni... Egy halom idejétmúlt hülyeség, szakmai rész semmi, új technológiákról meg ne is álmodozzunk, csoda hogy C#-ot sikerült külsős gyakorlatvezetők segítsségével tanítani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kecskemét mellé én is azt gondoltam, hogy enyém a világ, hiszen mindig is imádtam a pc világot, főleg a programozást, tehát bárhol érvényesülhetek. De halljátok, itt azért nem lehet hűűű de válogatni a lehetőségekben(Nem is helyben dolgozom).


    Igen, hát nagyjából egy kezemen meg tudom számolni itt hány szoftverfejlesztő cég van. Előbb-utóbb lehet, hogy nekem is Pest lesz a cél, de ameddig csak lehet maradok.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jaja, egyik haver is ott dolgozik, most kint van briteknél.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az epamtól kirúgtak pár10 embert a válság miatt.
    úgyhogy nem 100,hogy adnak melót.
    Igaz asszem ez bpre vonatkozó adat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát nekem nem egy haverom van, aki tudna melót szerezni nekem, ha tudnék programozni :D Java,c# ilyesmik, szóval sztem nem olyan nehéz munkát találni. Ismeretség kell, ennyi.

    szerk:
    Ondnak igazat adok abban, hogy BP körpontú a dolog, sztem is az.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd