Assemblyben játék
2008-11-08T14:45:24+01:00
2008-11-15T15:35:52+01:00
2022-07-25T19:31:24+02:00
  • megírom neked a feladatot pénzért felkommentelve, hogy utólag te is értsd


    A jövő mérnökei, mi??
    Szerencse, hogy nem építészek lesznek
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha kozel all hozzad az objektum orientaltsag akkor tudod, hogy az nem nyelv fuggo.

    Mert az csak egy szemlélet. Habár én még nem láttam OOP asm progit, majd valamikor mutassatok, ugyanis a két dolog nagyon ellentétes egymással:
    ASM - mindenen spóroljunk byte-okat, akár spagetti kód révén is
    OOP - pazaroljuk a memóriát rendesen mindenféle hivatkozásokkal, származásokkal...

    Vegyél példát KisJ-ről, ha szabad így fogalmaznom, ő assembly fanatikus. Én meg már egy olyan kóddal el voltam egy hétig, hogy
    xor ah,ah ret
    ,mint billentyűzet váró program.

    Mellesleg miért olyan nagy divat ez a "megírom neked a feladatot pénzért felkommentelve, hogy utólag te is értsd"? Jelenteni foglak titeket, meg az összes többit az oktatási miniszternek és büntetésben lesztek.
    Illetve tenném, ha nem kerestem volna már én is pénzt egy ilyen módszerrel...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Objektumorientált nyelvek állnak kozel hozzám.
    En elhiszem, hogy nagyon szep nyelv az assembly, és tényleg gyors egy kicsi programokat lehet vele irni, de ez sajnos nem az én világom:( tudom, bennem van a hiba:D


    Akkor ird meg assemblyben objektum orientaltan.
    Ha kozel all hozzad az objektum orientaltsag akkor tudod, hogy az nem nyelv fuggo.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A játék neve mastermind. Ha egy jó pszeudo kódot írsz, segítek az assembly kód megírásában. Nem írom meg helyetted, de segítek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Milyen szakon tanulsz? (Mindenhol mindenféle szak van, csak olyan nincs, hogy 'fejlesztő szak', aminek értelme lenne, mert még a villamosmérnökök meg a fizikusok nagy része is így helyezkedik el. Na mindegy.)
    Mindenesetre ha fejlesztő leszel, és 5 évig ott üldögélsz az egyetemen, akkor elég nagy szégyen, hogy az assemblyt nem tanulod meg még ilyen szinten sem, amiről itt szó van. Alapműveltség.
    Igazából fölöslegesen sok az 5 év, de legalább ha már 5 évig tanulsz, akkor azt a pár dolgot, aminek tényleg van köze a szakmához, legalább azt tanuld meg szerintem.

    C-ben seperc alatt össze tudnám dobni a programot, de assembly nem az én nyelvem...nézegettem neten, de alapvető dolgokat nem tudok sajna:S pl.: hogy hogy lehet véletlen-számot generálni


    Ha tényleg seperc alat összedobod C-ben, akkor a feladat a következő: akkor írd meg C-ben, majd alulról felfelé egyesével cseréld le a függvényeket ASM-re. Ilyetén módon portolni a kódot nagyságrendekkel könnyebb, mint 0-ról fejleszteni, és ha nem megy, még a C fordító által fordított kódból is vehetsz ötletet. Ha még így sem megy, akkor ott már komoly gondok vannak, vagy csak mérhetetlenül lusta vagy, hogy elolvasd és megértsd az assembly alapjait.

    Véletleszámot generálni meg úgy kell, ahogy C-ben tennéd. Ha C-ben magad írnád meg a peszeudovéletlenszám generátort, (amit az eddigiek alapján erősen kétlek), akkor ASM-ben is írd meg magad, ha meg könyvtári függvényt használnál rá, akkor ASM-ben is hívd meg totál ugyanazt a könyvtári függvényt: mindent amit hívhatsz C-ből, azt hívhatod ASM-ból is. Látszik, hogy nem érted az egészet, és szomorú lesz, ha így kapsz diplomát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • pollackon tanulok (pécsi tudományegyetem). basicet kozepiskolában tanultam, azzal semmi bajom nem volt, de a legjobban az Objektumorientált nyelvek állnak kozel hozzám.
    En elhiszem, hogy nagyon szep nyelv az assembly, és tényleg gyors egy kicsi programokat lehet vele irni, de ez sajnos nem az én világom:( tudom, bennem van a hiba:D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szia!

    vizsgaidoszakra kell, tehát december kozepe korul. ha megcsinálnád, nagyon megköszönném:) és igen, a kommentezés fontos lenne, mert szeretném én is utolag megérteni, nem akarok olyan munkát beadni amirol fogalmam sincs!
    tényleg elvállalnád?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia,

    Én megcsinálnám helyetted. A progit NASM assemblerrel-ben írnám meg kommentekkel. Mikorra kell?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • (másik 7 nyelv mellett...)

    Én ezeket oktatnám, még, tanuld őket, ha még nincs a listában:
    Fortran, Basic, Gépi kód Intel procira.
    Ahogy leírtad egyből beugrott a mesterlogika játék, és aztán bekattant egy fontos kérdés eme alábbi idézet elolvasása után:
    A játékot ketten játsszák, akik közül az egyik passzív szerepet játszik.

    Na most ha az egyik ember felállítja, a másik kitalálja a szineket, akkor ahhoz 2 gép kell, mert a kitaláló felállításkor leshet.

    Mellesleg miért nem akarsz az assemblyvel foglalkozni? Gyönyörű, hogy mennyi lehetőséget rejt magában. A programozó lába előtt ott hever az egész számítógép. Igazi móka kiszülni egy-két byte-ot innen-onnan, vagy valahol kivenni 1-2 felesleges órajelet.

    ...alapvető dolgokat nem tudok sajna:S pl.: hogy hogy lehet véletlen-számot generálni...

    Ne haragudj, de az éppen, hogy minden, csak nem alapvető. Ez az alapvető:
    mov ax,14 ;ax-be 14-et tölt

    Meg úgy hadd kérdjem meg, milyen iskolába jársz? Én is meg akarok ismerni ennyi klassz dolgot. PLC, meg hasonlók...

    Mellesleg ha seperc alatt meglett C-ben, akkor kezd szépen átírogatni a részeit assemblybe. Ha van benne beépített assembler, mint a pascalban, akkor kifejezetten könnyű dolgod van. Ami megy azt fordítsd le.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Így is lehet jellemezni azt, hogy olyan dolgokat tömnek az ember fejébe, aminek nem sok értelme van. Akinek megvan a képessége az DM nélkül is megtanulja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • C-ben seperc alatt össze tudnám dobni a programot,


    Javaslom, hogy ANSI C-ben irjál egyszerübb feladatokat ( Hello World! ), nem mindjárt véletlenszám, azt forditsd le, majd debug-gal nézd meg a generált kódot, vagy a GUI-ban is meg lehet nézni, debugolni és egy kis hozzátanulásal rájössz az assembly logikájára.

    ITT vannak mindenféle nyelven Helló világok.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Számomra a diploma nem azt jelenti, hogy fűtenek rám valahol öt évig.
    A diploma az a tanulási képesség birtoklását jelzi.
    Ha ezt nem tudod meg tanulni, akkor semmit sem tudsz. A 7 nyelv csak Önigazolás és a lustaságod, alkalmatlanságod leplezése.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Így már értem. Azt hittem, párhuzamosan tanítanak ennyit

    Assembly-t ne bánd. Egyrészt alkalmazásprogramozóként is hasznodra lesz az architektúra ismerete, illetve az assembly nyelv elsajátításával kapott szemlélet. Másrészt az assembly a programozás világában olyan, mint a természetes nyelvek közt a latin. Egy műveltségeszmény nyelve.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • mondjuk assemblym azért van, mert programozás szakirányt választottam, de nem assembly programozoként képzelem el a jovomet


    Nem, de papírod lesz róla, hogy te mindenhez értesz ezért kell mindent tanulni. Mindenhez nyilvánvalóan nem lehet érteni, de majd a gyakornoki évek után ezt majd látod.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ja, + html-t is tanultam, de jön még PLC-programozás és Magic is....én sem értem miert kell ennyit tanulni:( és mindegyiket csak 1-1 félévben tanitják, tehát igazán megismerkedni egyik nyelvvel sem lehet....:(
    mondjuk assemblym azért van, mert programozás szakirányt választottam, de nem assembly programozoként képzelem el a jovomet....
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • azt hiszem akkor ez a gondolatmenet alapján fogok elindulni! C-ben seperc alatt össze tudnám dobni a programot, de assembly nem az én nyelvem...nézegettem neten, de alapvető dolgokat nem tudok sajna:S pl.: hogy hogy lehet véletlen-számot generálni
    Köszönöm az eddigi tanácsokat, és ha elakadok, számitanék a segitségetekre:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • pte-pollack (most kezdtem harmadik évemet):
    eddig tanultam:
    c++
    c# (visual studio)
    sql
    labview
    java
    flash
    assembly

    legjobban c++ és c# megy. Talán ugy kellene akkor nekiállnom, hogy c++-banmegirom a programot és ugy probalom assemblybe átrakni? mert azt természetesen senkitol sem várnám el, hogy az egész programot megirja helyettem...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • probáld elöszőr az egész feladatot lebontani nagyobb lépésekre, majd a nagy lépéseket kisebbekre és igy tovább, végül eljutsz a kódhoz.

    inicializálás.
    ciklus:
    passziv játékos lép.
    aktiv játékos lép.
    értékelés, ha nincs vége goto ciklus
    ellenkező esetben:
    eredmény kiirása.
    befejezés.



    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha bármilyen nyelven meg tudná csinálni, akkor Assembly-ben is, max 1-2 konkrét hely lenne ahol elakadt, és az lenne a kérdés, hogy "amit X nyelven igy csinálok azt Assembly nyelven hogyan kell?"
    Vagy lehet az a szitu, hogy az Assembly alapok meg vannak hozzá, csak nemtudja mit kódoljon le, hogyan kéne működnie a programnak. Mondjuk akinek van egy kis programozó multja, annak elég egyszerűnek tűnik a feladat (program működése -nem az assembly rész), lehet kezdőként még nem ilyen egyértelmű.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • és szerinted azt valaki elfogadja házinak?


    én elfogadnám. dijaznám a frappáns megoldást.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hét nyelvet? Már mi a fenének tanítanának annyit egyszerre?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • és szerinted azt valaki elfogadja házinak?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • (másik 7 nyelv mellett...)


    és azok közül valamelyiken meg tudod irni?
    mert forditás után minden kódból assembly lesz...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • sziasztok!

    Suliban tanulok assemblyt (másik 7 nyelv mellett...) és az alábbi házi feladatot kell megcsinálnom, de sajnos fogalmam sincs, hogy álljak neki, egyáltalán nem értek az assemblyhez és nem is ezzel szeretnék foglalkozni a jovoben:S
    Tudom, nagy ker(d)esnek tunik, de valaki nem csinálná meg helyettem? Válaszotokat előre is koszonom!

    a feladat:
    A játékot ketten játsszák, akik közül az egyik passzív szerepet játszik. Az ő feladata
    egy kód elkészítése a rendelkezésre bocsátott hatféle színű dugaszok kombinációjából
    és a másik játékos által nem látható négy lyukba való elhelyezése. (Lehet azonos
    színű dugaszokat többször is szerepeltetni.) A másik, aktív játékos feldata a kód
    kitalálása. Ez a játékos olyan módon találgat, hogy először az első négy lyukat
    tartalmazó sorban – majd egymás után maximum 10 sorban – különböző színű
    dugaszkombinációkat helyez el. Minden egyes találgatás után a passzív játékostól
    "választ kap", hogy a találgatás milyen "közel" volt az elrejtett kódhoz. A válasz
    céljára szolgál a sor melletti négy lyuk. Ide annyi fekete dugaszt helyez a passzív
    játékos, ahány színes dugasz a találgatásnál a kóddal megegyező színű volt abban az
    esetben, ha ezek a helyes pozícióban is voltak. Minden olyan dugaszra, amely
    megfelelő színű, de nincs helyes pozícióban, fehér dugasszal válaszol. E válaszok
    pozíciói csak azt jelzik, hogy valamit kitalált az aktív játékos, de azt nem, hogy a
    válasz melyik dugaszra vonatkozik. A játék célja, hogy maximálisan 10 találgatással
    kitaláljuk az elrejtett kódot a válaszok értelmezésével.
    A színek: piros (P), kék (K), zöld (Z), sárga (S), barna (B), fehér (F).
    Implementálja ezt a játékot mindkét szereplővel. A számítógép stratégiája lehet
    véletlenszerű a találgatásnál, vagy ha ismeri a nyerő stratégiát akkor azt programozza
    le.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd