Online városépítgetős játék

Online városépítgetős játék
2008-10-10T22:49:01+02:00
2008-10-12T11:05:50+02:00
2022-11-24T04:00:35+01:00
  • Szia!

    cmilan, Gaia és <Crsytal> azok, akikkel jelenleg felvettem a kapcsolatot, mindannyian ügyesebbek, okosabbak, tapasztaltabbak nálam, úgyhogy kb átadtam nekik a tervezés részét. ha minden igaz, ma állítanak választás elé, hogy milyen módon legyen elkészítve a játék. Nagy valószínűséggel objektum-orientáltan, ha lesz valami konkrét, akkor elképzelhető, hogy felrakom ide.

    A többieknek (és neked is, persze) mondom, hogy aki designban jártas, megköszönném, ha tudna segíteni, mert a jelenlegi "designer" nem nagyon látott még css-t, így neki még meg kell tanulnia az alapdolgokat

    A projekt jelenlegi állása (nam nagy cucc, csak az elrendezést csináltam meg): Riverain
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem az mindenképpen fontos lenne, hogy készítsetek egy részletes dokumentációt, amit kiraktok akár a netre, ha többen dolgoztok rajta.

    Mert így, hogy a fórumra írogatsz 1-2 mondatot, amit éppen kitaláltok, eszedbe jut, az nem a legjobb koncepció. (Pl sztem ezért is borulnak sokszor a garázsprojektek)
    Én is szívesen átolvasnám, és ki tudja, hozzá is tudnék tenni valamit.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha gondolod tervezésben, néha programozásban tudok segíteni én is. :) Suli + meló mellett nincs olyan sok időm de már én is akartam játékot csinálni csak mindig közbejött valami meló.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Ma beszélgettem a jelenlegi társammal, aki azt mondta, hogy a pénz helyett az adott fejlettségre jellemző nyersanyagok legyenek.

    Másik újítás: a júzer a falvában ellát egy bizonyos szerepet, pl. vadász, cipész, pék.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hja, a dizájnon Viviet valóban faraghatna még De az ű betű normálisan jelenik meg és a táblázatok rendezetlenségét meg nem értem.

    De ez most lényegtelen, hiszen ez durato topikja. A lényeg az, hogy mind a solaris, mind a lof, mind a ga garázsprojektként indult, de így is van lehetőség arra, hogy vki létrehozzon egy jó játékot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ok, benéztem
    Nem extra, naggyyűlés menü.
    De, akkor is nagyon nagyon randa, és a felső kép elfoglalja a kép harmadát... hossz ű betűnél nem jelenik meg az ékezet, csúnya színek, táblázatok rendezetlenek, stb.

    Szóval nem abból áll egy jó játék elkészítése, hogy mezei táblázattokat kirakunk. Ennyi erővel excelben izgalmasabb dolgozni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lof-ban nincs olyan, hogy extra -> adatok menü. Adatok -> Extra menü az van, de ott nincs fórum.

    A galactica pedig már átvándorolt a www.gal6.hu-ra erről el is feledkeztem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szólj, ha lesz belőle valami, amit fel tudsz mutatni, amivel bizonyítod, hogy nem kerül a többi hasonló garázsproject sorsára.

    Ha lesz valami kipróbálható dolog, akkor szívesen megnézem, és utána beszélhetünk akár arról is, hogy segítek fejleszteni (igen, igen, PHP megyeget, láttam már kódot közelről, ha már itt tartunk írtam is néhányat, valamint a [My]SQL, HTML, CSS, JavaScript sem ismeretlen előttem... mielőtt valaki elkezdene flame-elni ).

    Ha van kedved, vegyél fel MSN-re, e-mail címemet küldöm PM-ben.
    Sok szerencsét a fejlesztéshez!

    Különben a solarisuniverzum-ot amennyire én tudom, nem tizenévesek hozták össze, legalábbis Krahen (a fő fejlesztő, amennyire én tudom) messze nem az.
    A galactica-val nem tudom mi történt, pár évvel ezelőtt játszottam vele, azóta lehet, hogy megszűnt?
    Ja igen, travian-ozok is, meg kell mondjam, az egyik legjobban összerakott online játék amivel találkoztam.

    Gaia
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát, olyanok is...

    galactica.hu átnavigál egy http://galactica6.haon.hu/ -oldalra, ami under construction.


    solarisuniverzum.hu-ra nem tudtam beregelni, pedig az oldal szép (legalábs számomra). Ránézésre lett volna kedvem kipróbálni, de:

    1. megadtam az adatokat
    2. kaptam egy hibaüzit, hogy csak kisbetűkből állhat a password
    3. volt egy vissza gomb ráböktem
    4. visszanavigált az előző oldalra, persze kezdhettem előlről az adatok megadását.
    5. ezután átkerültem egy olyan oldalra, ami simán kiírta az előző formon megadott adatokat, kivéve a fajt.
    6. Várta a rendszer az aktiváló kódot
    7. Megadtam
    8. Olyan hibaüzit kapok, hogy minden mező megadása kötelező, de a kódon kívül mást már nem lehet megadni (gondolom a faj hiényzott, amit nem írt ki a rendszer, pedig ki volt választva (combobox volt, tehát el se lehetett téveszteni, hogy ne legyen)) :)
    9. Nem tudtam regelni.


    lof.hu iszonyat randa, és túl körülményes a felület.
    meg eléggé értelmetlen dolgok vannak: pl extra -> adatok menüpont alatt a fórum van ????


    Szóval, nem olyan egyszerű ám csak egy normális online játékot kinyomni.
    Meg kell jól tervezni.
    Normális felület kell.
    Kell jó dizájn.
    Jó, tapasztalt programozók kellenek (nem 12 évesek).
    Nem elég a sima egyrétegű szerveroldali megoldások (php pistikék).
    És nem utolsó sorban pénz is kell hozzá.

    Ja, és hajrá, meg minden. De csak akkor tedd ki élesbe, (ha egyszer elkészül) ha megnézi előtte olyan valaki, aki még nem játszott ilyen játékkal, és egyértelmű számára a használata.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miért ne lehetne megcsinálni? A haverom is egyedül írta meg 17 évesen a lof.hu-t és még mindig működik! A solarisuniverzum.hu-t is pár tizenéves fejlesztette ki. Szal, hajrá durato!

    Érdemes lehet azért a galactica.hu. solarisuniverzum.hu-t és a lof.hu-t megnézni, ha hasonló magyar játékokra vagy kíváncsi, külföldön meg van egy rakat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kisebbet nem támad a nagyobb: Travianban ha egy ezres falu elkezdi farmolni a kicsit, a kicsi kilép a játékból, megunja, stb. A germán taktika része, mint azt te is tudod, hogy a nagyobbat farmolod 5-15 buzogányossal és belőlük gyarapodsz. Ezért.

    Amúgy: igen, én is voltam tapasztalatlan játékos, engem is farmoltak, de én is voltam VVK-DNYC klánvezér és én is farmoltam kisebbeket, de bizonyos népesség fölött nem érdemes... s8-on germán voltam, TOP10 feltörekvőben elértem 6-7. helyezést (1 SMS), szóval tudom, mi a helyzet travian téren. Azt is be kell vallanom, nem voltam a tipikus ügyes játékos, de jól elvoltam vele :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Törzsi szinten nincs nyersanyag, mert első ránézésre bonyolult lenne leprogramozni, hogy egy kunyhóhoz 12 méter fa és 6 pálmalevél szükséges...
    Település: a történelemben is először tárgyakkal, majd aranyat használva (pénz helyett) kereskedtek, aztán "találták fel" a pénz fogalmát, így úgy gondoltam, én is így építem föl a játékot.
    Hogy miért jó? -Mert változatosságot hoz és leegyszerűsíti a számolgatást. Travianban pl kell fa,agyag,érc egy katonához, még akkor is, ha életében nem fog fadarabot a kezében (pl szenátor...), de ha pénzt használok, akkor nem kell ilyen részletekbe menni; minden, ami termel, pénzt termel, minden, ami fogyaszt, pénz fogyaszt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • K: Harcok?
    V: Minél nagyobb egy település, annál több és annál nagyobb, település és falu nem támad. Kisebbet nem támad a nagyobb.

    Mi az hogy kisebbet nem támad a nagyobb?
    Ez hülyeség, miért jó? Senki nem mer majd fejlődni,mert mindenki őt fogja támadni.


    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én is travizok, csak nem foglaltam el a faluid, katapultoztalak le, hogy véded a kicsiket? :)

    Ezt nem értem:

    K: Nyersanyagok?
    V: Törzsi központ: nincs, Település: arany, többi: pénz.

    Ezek szerint csak arany meg pénz lenne? Ez mért jó?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Nagy valószínűséggel én is össze tudnám rakni, de mivel suli mellett problémás egyedül csinálni, keresek plusz embereket.
    Igen, PHP-hez értek valamilyen szinten, így ezt használnám fő nyelvként.
    A prjekt leírásában ugyan hamar szerepel a design, ez azért van, hogy a designer(ek) része hamar elkészüljön és utólag lehessen módosítani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Gyakorolni. Ha népszerű lesz, élvezni, hogy valami olyat csinálok, ami másnak is tetszik. Mert segít a későbbiekben programozni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha olyan progit akarna irni, hogy egy ember leül és épitget magának egy várost, nos az nem elképzelhetetlen. Az online játékok egyébként is alacsony szinvonalat képviselnek (amik weblapon futnak), igy egy személy is elérheti azt a szintet (esetleg kis segitséggel).

    Mondjuk ha többen is részt vesznek a feladatban az attól lehet hogy csak később fog elkészülni (van itt a Prog.hu-n olyan csapat, akik 3D-s játékot akartak csinálni, aztán 2-3 év után még mindig azon vitáznak, hogy milyen felbontást használjanak). Durato nem mondta, hogy mihez ért. Úgy sejtem PHP lenne a fő nyelv. Ha megtudja csinálni és csak ötletek kellenek akkor még lehet is ebből valami.
    Ha egy (max két) hónap múlva már van valami (nem hivatalos) béta amit lehet tesztelni, akkor lesz belőle valami. (Vagy ha később valaki kedvet kap hozzá és megcsinálja egyedül.)

    Ha én csinálnám, akkor először valami működő program vázat készitenék (ha sikerült megtervezni papiron), amiben nem lenne minden csak a fontos dolgok. Ezt csiszolgatnám, aztán ha működik jól akkor kezdeném bőviteni, illetve késziteni a grafikát. De egy biztos, hogy kitartás kell hogy vévig vigye az ember. Emiatt nemszabad túl bonyolitani. Inkább legyen egyszerűbb a program és készüljön el 1-2hónap alatt, mint hogy elkészül 30%-ban aztán behal, mert már más ötletek vannak az ember fejében, vagy csak többet tud és másképp csinálná (saját tapasztalat). Aztán ha elkészül akkor lehet fejleszteni, vagy késziteni egy mégjobb verziót.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Afféle free game-nek szánom, és szeretném, hogy minél többen részt vegyenek a fejlesztésben, hogy gyorsan elkészüljön és működőképes játék legyen belőle.


    és ez miért jó neked? komolytalan elképzelés.
    ma már garázsban nem lehet számítógépet építeni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Megszületett az én fejemben is a gondolat, hogy írjak egy online játékot. Készítettem egy kis tervet, hogy miszerint dolgoznék, illetve, ha találok még embereket, ők. 15 fázisból áll, elég részletesen fogalmazom meg a dolgokat és a végén egy kis kátét is csináltam, hogy a legfontosabb kérdéseket megválaszoljam mielőtt felteszitek őket.


    [b]Online játék I. fázis: MI legyen a lényege a játéknak? KINEK készül? II. fázis: Részletek tervezése III. fázis: Designterv IV. fázis: 1.: Belépőszkript 2.: Design megvalósítása 3. :Jogok kezelése 4.: Felhasználói felület 5.: Biztonsági funkciók V. fázis: IV. f ellenőrzése, 1. béta tesztelés VI. fázis: 1.: Alapfunkciók megtervezése 2.: Eddigi projekt felülvizsgálása VII. (fő) fázis: 1.: Funkciók programozása VIII. fázis: A félkész projekt 2. béta tesztelése IX. fázis: Hibajavítás X. fázis: 1.: Aktivizálás 2.: Hirdetés 3.: Funkcióbővítés XI. fázis: bővített körű béta-tesztelés XII. fázis: hibajavítás XIII. fázis: alfa-tesztelés (nagyközönség) XIV. fázis: hibajavítás XV-MM fázis: 1.: Hirdetés 2.: Felügyelet megszervezése 3.: hibajavítás 4.: bővítés &#8195; 1.: K: Játék lényege? V: Egy közösség életét irányítani. K: Milyen környezetben? V: Fejlődő település: Törzsi központ&#61664;Település&#61664;Falu&#61664;Kisváros&#61664;Város&#61664;Városállam&#61664;Birodalmi központ K: Hogy fejlődik? V: Fejlesztés, építkezés, lakosszám-növekedés, nála kisebb egységek beolvasztása K: Harcok? V: Minél nagyobb egy település, annál több és annál nagyobb, település és falu nem támad. Kisebbet nem támad a nagyobb. K: Klánok? V: Klánvezér az lehet, akinek a falva elérte a "Birodalmi központ" címet. A klánvezér átadja az uralmat saját települése fölött, viszont az összes klántag települését láthatja és apróbb dolgokat tud csinálni. K: Nyersanyagok? V: Törzsi központ: nincs, Település: arany, többi: pénz. K: Nagyon hasonlít a Travian-ra...Miben különbözik? V: Ebben a politika nagyobb szerepet kap, mint az öldöklés, a kisebbet nem lehet elnyomni, csak a legalább saját fejlettségi szintet elérő településeket. A klán fogalma is átértékelődik: a klánvezér bizalmi pozíció és belelát mindenki munkájába, neki nem kell a saját ügyeit intéznie. Ez sokkal inkább városszimuláció, mint variálás a katonák típusával és számával. A fejlesztő(k) igyekszik/igyekeznek minél több lehetőséget belevinni a játékba, mint adók, házépítés, munkanélküliség, munkaerőhiány, technikai fejlődés. K: Mi várható el a játéktól? V: Egy énközpontú, a valósághoz minél jobban hasonlító játékélmény, hiszen sokan vannak, akik hatalomra vágynak, vagy kipróbálnák magukat hatalmi pozícióban. K: Játékos-játékos kapcsolat? V: A település fejlődése során lehetőség nyílik újdonságok kipróbálására: a törzs nem írástudó, az íráskészséget meg kell szereznie ahhoz, hogy település legyen belőle. Ekkor lassan, kis üzeneteket tud küldeni, majd egyre gyorsabban, egyre nagyobb üzeneteket. Mivel a levelek fizikailag kerülnek el a küldőtől a címzettig, a távolság és a technikai fejlettség számít. K: Titkos a levelezés? V: Amíg a titkosírás nincs kifejlesztve, nem, hiszen a futárt elkaphatják. Azután a titkosírás bonyolultságától függ a megfejtéshez szükséges idő (de legalább 2 nap). Ha lesz PRÉMIUM ebben a játékban is, az előfizető levelei mindenképp titkosak, legfeljebb, ha a futárt elkapják, nem érkezik meg a címzetthez. [/b]

    Ez lenne a projekt jelenlegi állása.

    Ami kell: design, tesztelés, bizonyos részek programozása PHP-ban, illetve ÖTLETEK!!! sok-sok ötlet, hogy mit lehetne hozzátenni.

    Afféle free game-nek szánom, és szeretném, hogy minél többen részt vegyenek a fejlesztésben, hogy gyorsan elkészüljön és működőképes játék legyen belőle.
    Akit érdekel, kérem szóljon, hogy mivel tudna besegíteni, esetleg rendszeresen!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd