Online Játék
2008-10-10T20:18:35+02:00
2011-03-19T21:05:02+01:00
2022-07-24T17:36:19+02:00
  • Lehet valaki örül az ingyen reklámnak, vagy aprópénznek ha van bevétel, míg mást ez nem érdekel és nem örül a dolognak.


    És leperli rólad a gatyádat is, a gyerekek meg alszanak majd kint az utcán...
    Ennyi erővel adhatnánk ki egy gagyi oprendszert is windows 2011 név alatt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 2-megrajzolod az üres kézzel csapkodó szereplőt, és utólag még ráhelyezed a tárgyat amivel csapkod, amit cipel. Itt is vannak korlátok, de itt csak kisméretű tárgyakat kell rajzolni-tárolni. Esetleg a tárgy mozgatását, forgatását, nagyítását stb végezheti a program, így csak egy-egy fázist kell tárolni.


    És hogy oldod meg, hogy mikor melyik része látszódik a fegyvernek illetve a karakternek? (háttal áll a kamerának a karakter, és a háta mögé emeli egy részét a fegyvernek, aztán lecsap, és akkor meg nem látszódik a fegyver. És ugye a kettő közötti átmenet is kell, hogy ne ugráljon...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Vannak korlátok az tény.
    Régen mondjuk nem is volt cél, hogy minden egyes felvett felszerelési tárgy megjelenjen a szereplőn.

    Ha mégis akkor lehetőségek:
    1-minden lehetőséget előre megrajzolsz. Ez esetben jó ha nincs túl sok lehetőség.
    2-megrajzolod az üres kézzel csapkodó szereplőt, és utólag még ráhelyezed a tárgyat amivel csapkod, amit cipel. Itt is vannak korlátok, de itt csak kisméretű tárgyakat kell rajzolni-tárolni. Esetleg a tárgy mozgatását, forgatását, nagyítását stb végezheti a program, így csak egy-egy fázist kell tárolni.

    De régen nem is volt igény arra, hogy 50 féle felvehető fegyver legyen egy játékban. Ha volt is akkor a főszereplő stilizált képe mellett volt egy karakterlap vagy tárgylista és ott volt egy kép a fegyverről. Vagy a főszereplő mozgása állt 5 fázisból és nem volt gond másik 10 változatot tárolni belőle.

    Locutos:
    Remake: előveszel egy 20-30 évvel ezelőtti játékot és vagy egy az egyben megírod úgy, hogy fusson az újabb gépeken is (mondjuk weboldalon), vagy próbálod feljavítani, módosítani de úgy, hogy a régi hangulatát azért hozza. Mindkettő járható.
    Ha egy elég régi játékot veszel elő, olyat amit 1-2 magányos harcos készített és nem egy nagy cég, akkor valószínűleg nem lesz belőle probléma, a jogtulajdonos lehet meg sem tudja, vagy már rég megszűnt, átalakult stb. így senki nem fog érte szólni. Ha mégis megtalálja az eredeti készítő, még lehet örülni is fog neki.

    Hogy kivel hogy egyezel meg, az a másik féltől függ. Gondolom nagy cégekkel nehezebb megegyezni mint 1-1 személlyel.
    Lehet valaki örül az ingyen reklámnak, vagy aprópénznek ha van bevétel, míg mást ez nem érdekel és nem örül a dolognak. Lehet hiába fizetnél, ha nem üti meg a színvonalat a játék akkor nem engedik használni a nevet. Lehet jó lenne amit csinálsz, de ők is csinálnak egy hasonló játékot és ezért sérti az érdekeiket, hogy a te játékod is megjelenjen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ramake alatt mit értsünk?
    Star Trek Voyager után Star Trek Voyager?
    És egyik Star Trek játék sem egy az egyben másolatja a másiknak, mindegyik külömbözik a másiktól, valamikben egyedi...,az enyém is egyedi lenne.
    Azonkívül meg én egyáltalán nem akarom megkárosítani őket, én szivesen tárgyalok százalékról a nekem befolyó haszonból...
    Igy sem?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az a baj a 2d-vel, hogy sok korlátba lehet ütközni (nem vagyok nagy játékfejlesztő, csak próbálkozom). A probléma, hogy nem lehet minden szükséges esetet lefedni.
    Pl van egy karakter, kismillió felszerelés, fegyver, stb.
    Hogy lehet megoldani 2d-ben, hogy az egyes animációk jól jelenjenek meg? Pl felfele megy egy perspektivikus nézetben a karakter, csapkod a kardjával, úgy hogy a hát mögé emeli kicsit a kardot, majd odavág. Aztán másik irányba mozog, és ott is meg kell valahogy jeleníteni. Aztán alapárdot, pajzsot, meg ki tudja még mit kap fel, és mindegyiknek jól kell megjelennie, amikor csapkod vele a karakter.
    Ezt hogy lehet előre megrajzolni? Sztem nem nagyon, csak valami motorral valahogy futásidőben vagy 3d-ben :).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem te nem ebben a vilagban elsz ;)


    Biztos hogy nem, de mire gondolsz konkrétan?

    Daniell: Oké, de én szándékosan arra kérdeztem rá, ha az ember direkt egy ismert témát akar feldolgozni. Egyedi játékot tudok készíteni, csak a neten találok olyan játékokat amik gyanús, hogy nem a jogtulajdonos engedélyével készültek.

    2D: én azt a 20-30 éves stílust kedvelem, amikor "pixelenként" rajzolom meg a grafikát, így az ilyen 3D->2D grafikák különösebben nem hoznak lázba, legfeljebb tudomásul veszem, hogy létezik ilyen. Mondjuk 2D-ben is rá lehetne segíteni a kézi rajzra, vagy 3D-ben renderelni "kézzel rajzolt" stílusban, de ilyen segítséget még nem vettem eddig igénybe.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszi, megnézem őket este!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akár le is tölthetsz pakkokat:
    cg textures
    ruebosquid
    textures, levels, modells

    Locutos: Jó, de hiába ingyenes, ha ugyanaz még a neve is. Csinálj remake-et a szerző feltúntetésével lehetőleg ne teljesen leutánozva mindent azért. Ha ingyenes is közvetetten kereshetsz pénz például reklámokkal, úgyhogy megkárosítod a fejlesztőket ígyis.

    Mekkelek5: Ha 2D-ről van szó, akkor felhasználok tile textúrákat + renderelt modelleket. Nem értem mi a gond: lighting 2D demo. Ma már 2D-ben gyakorlatilag azt csinálsz, amit akarsz. 20 éve még tényleg pixeleket rajzolgatva kellett ezt összehozni. A másik a sketch grafika. Szintén kb 5 perc egy paint.NET-el egy-két ilyen effekt fényképről.

    Ha pedig a supermanról akarsz játékot írni írjál mondjuk egy olyan játékot, ahol a szuperhős rádióaktív sugárzás hatására lett szuper képesség és megsüti az ellenségeket, vagy mitudomén. Miért kell utánozni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem te nem ebben a vilagban elsz ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ma már olyan jó eszközök vannak, hogy ingyenes, vagy indy játékhoz nem kell űberprofinak lenni például egy jó textúra, vagy modell elkészítéséhez


    Mit csinálsz, ha 2D grafikáról van szó?
    Én jobb grafikusban gondolom magam, de én sem biztos hogy el tudom érni a régi profi játékok színvonalát. Főleg ha sprite-okat kell rajzolni, mert a hátteret még összehozza az ember valahogy.

    De az rendben van, hogy szándékosan el tudod kerülni a szerzői jogi problémákat, de mi van, ha a kedvenc filmed vagy énekesed stb. szeretnéd feldolgozni.

    Főleg annak fényében, hogy a neten több tucat "gyanús" játék van, amikre valószínűleg nem adtak /kértek engedélyt.
    De lehet kiadó függő is, mondjuk egyik nem foglalkozik vele, még örül is a reklámnak, más meg perel mindenkit ahol csak ér. Szintén gond lehet, hogy a készítő melyik országban lakik stb. Az is lehet hogy lazán kezelik ezt a dolgot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És ha én pont egy Star Trek játékot csinálok és úgy is nevezem hogy Star Trek Game, az űrhajók is úgy néznek ki, sőt neveik is, de teljesen ingyenesre, és még ráadásul odaírom hogy a Paramount tulajdona a Star Trek akkor vajon az nem elég? Nem menne ez be nekik is mint reklám legalább?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ma már olyan jó eszközök vannak, hogy ingyenes, vagy indy játékhoz nem kell űberprofinak lenni például egy jó textúra, vagy modell elkészítéséhez.


    Ezekre szívesen látnék linkeket/példákat, mert érdekel!
    Köszi!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Határesetek vannak, meg ahol tényleg perelés van. Annó asszem a Giana Systers fejlesztőit perelték, mert leutánozták a mariot szinte 100%-ban.

    Másrészt viszont már olyat nem nagyon lehet csinálni, ami abszolút semmire se hasonlít. Valamelyik jól menő stílusban lehet alkotni újszerűt, talán ez a középút. Olyat ne csinálj, hogy felhasználsz neveket, történetet, vagy átalakított contenteket. Ma már olyan jó eszközök vannak, hogy ingyenes, vagy indy játékhoz nem kell űberprofinak lenni például egy jó textúra, vagy modell elkészítéséhez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Támogatom MekkElek kérdését, engem is érdekelne a téma!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Addig rendben, hogy koppintani lehet egy játékot, ezzel tisztában vagyok, és ha akarom meg is tudom csinálni.
    De sok játék direkt olyan nevet kap, olyan főszereplőt aki egyébként szerzői jogvédelem alatt áll. Ha más előnyt szerezhet ezzel, akkor 1-2 játék erejéig én is szeretném ezt az előnyt kihasználni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az ilyeneknél általában az ötlet jön előbb. (pl: írok egy robotzsarus játékot)

    Ezeknek nem az a célja hogy más alkotása révén gazdagodjanak meg, hanem csak megihlette őket. Ezek a kérdések ugyanúgy fölmerülnek bennük is amikor publikálják a játékot.

    Ha az elején így állsz hozzá, akkor ne Robotzsaru legyen a játékod neve, hanem Gyilkos Bádogdoboz, és ne nézzen ki pont ugyanúgy.
    Attól még koppintás lesz, de jogilag korrekt, és valamilyen szinten eredeti is, hiszen nem csak direkt lekoppintani akarsz valamit ami sikeres, hanem saját játékot akarsz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Nem akarok új témát nyitni, cím szerint éppen passzol ide.
    Szóval online játékokkal kapcsolatban lenne kérdésem.

    1-sok oldal van ami mások által készített játékokat gyűjt össze, rendszerezi és "tálalja" beillesztve a weblapba.

    Kérdés: elméletileg engedélyt kellene kérni minden játék jogtulajdonosától, hogy beillesszék az oldalba a játékot, de ezt az engedélyt valóban meg szokták kérni?

    2-sok játék olyan témát dolgoz fel, ami egyébként szerzői jogvédelem alatt áll (Hanna Montana, Robocop, Prince of Persia, Metal Slug, Mario stb).

    Kérdés: a játékok készítői valóban megkérik az ilyen engedélyeket? Egyes játékok gyengébb minősége miatt gyanús, hogy nem. Vagy ha egy témára van 50 változó minőségű játék, szintén nem hiszem hogy mindenki engedélyt kért erre. Több játék a régi eredeti játék grafikáját használja esetleg módosított játékmenetben, vagy fényképeket használnak stb.

    És akkor most az ember bátran nyúljon olyan témához ami népszerű és ne foglalkozzon szerzői jogokkal (főleg ingyenes játéknál)? Mi lehet a probléma? Kapsz egy levelet a jogtulajdonostól hogy ezt ne csináld és vedd le a játékot? Ha nincs bevétel (vagy nem jelentős) akkor megeshet hogy mégis pénzt akarnak perelni az embertől?

    Valaki jártas ez ügyben?
    Ha az ember kicsit tud kódolni, egy régi játékból kiszedi a grafikát, "valamit" összedob belőle, ad neki egy jól csengő nevet amire a Google-ben is kereshetnek esetleg, akkor nem sok munkával tud készíteni egy "sikeres" játékot. Vagy csak feldolgozhatja régi kedvenc játékát.

    Mi a véleményetek?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • pcforumról idézet:

    Hello tudna valaki segíteni mert már letöltöttem a c++ -ot csak nem tom hogy amikor megnyitom hogy csináljak pc játékot? aki tud segíteni annak előre bravo!!! azér nem tom mer még csak 11 vok de cs
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyszerűen imádom azt, amikor valakinek nincs semmi fogalma a szakmáról, és meg akarja váltani a világot.

    Tessék leülni valamelyik fejlesztőkörnyezet elé, és kipróbálni a dolgokat, megnézni az adott technológia weboldalát, fórumát, speckókat búni, guglizni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!


  • Sztem exxelbe kéne csinálni. Remek kis függvényeket lehet benne írni.:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Valaki unatkozik!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez most valami kandikamera, vagy mi?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ugy terveztem hogy javaban appletként szeretném megírni a grafikus felületett pedig flashben.


    Tehat a szerver lenne egy java applet? Felejtsd el, az appleteket altalaban html oldalakba agyazzak, nem erre valo, egy java alkalmazas viszont mar okes. A grafikus felulethez (gondolom ez alatt a klienst erted) jelenleg a Flash az egyik legjobb megoldas.

    vagy szerintetek jobb lenne a php jsp helyett?


    Egyszerubb siteokhoz PHP-t ajanlanek, olcsobb a hosting. Ha sajat szerverre akarod telepiteni, akkor ird abban, amihez jobban ertesz. (A szervert is futtatni kell valahol...)

    És ha igen akkor hogy lehet a java appletet össze hozni a flashel és hogy oldható meg hogy egy táblához többen is odaüljenek, és hogy mikor bejelentkezik akkor a felhasználó nevet hogy tudom átadni az appletnek a jsp vagy php laprol?


    Ez egy vicc.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Azt szeretném kérdezni hogy szeretnék csinálni egy online társas játékot ami több személyes lenne akkár 10 is és ugy terveztem hogy javaban appletként szeretném megírni a grafikus felületett pedig flashben. A bejelntkezést pedig jspben szeretném megcsinálni meg magát az egészet jsp lapokra rakni vagy szerintetek jobb lenne a php jsp helyett? Mit szoltok ehez ez igy megoldható? És ha igen akkor hogy lehet a java appletet össze hozni a flashel és hogy oldható meg hogy egy táblához többen is odaüljenek, és hogy mikor bejelentkezik akkor a felhasználó nevet hogy tudom átadni az appletnek a jsp vagy php laprol? Előre is köszi szépen!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd