Távmunka - Multiplayer flash/schockwave

Info-center
Távmunka - Multiplayer flash/schockwave
2008-10-07T16:13:18+02:00
2008-10-17T14:22:14+02:00
2022-07-19T04:53:15+02:00
  • jelentkező?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Továbbra is csak azt tudom mondani, amit az előbb.
    Végülis nekünk a licenc is elég, ugyanis hangsúlyozom, nem arra kell a forrás, hogy utána azt kedvünkre alakítsuk (egyrészt mert nem tudnánk), nekünk csak a játékoknak kell a forrása, de az is csak azért, hogy ha esetleg a készíttető menne el, és nekünk kell keresni valakit, akkor legyen már meg az alap, amiből kiindulhat.

    De ha a szerződésbe belefoglaljuk, hogy vállalja a készíttető a javítást, a teljes licencjogot átadja, akkor nekünk nem kell forrás.

    Szerverkérdésben pedig a készítőt várjuk, hogy megmondja mi legyen, ha valamelyikőtök elvállalja, írja meg mennyiért, és mi kell hozzá.
    Nem tudjuk melyik szerver mire jó, nekünk ismételten mondom, az a fontos, működjön, és biztonságos legyen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na jó, azért egy sima adattovábbítást végző szervernél csak nincs olyan sok fejlesztenivaló.


    azért egy multiplay játék nem csak "sima" adattovábbításból áll...

    a szerver rész ennél azért húzósabb. (nem is vállalnám be a szervert, mert irgalmatlan meló, és nem egy emberes)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De érdekelne, hogy mit számoltál bele.


    amit én ismerek:

    SmartFoxServer Pro - Unlimited users 2000 €

    SFS kiegészítés proxy és tűzfal megkerülésre http módban
    Bluebox 400 €

    ez egy darab liszenszre vonatkozik.
    ebben benne van a support, és a frissítések lehetősége, és a platformfüggetlenség (linux, win, mac alatt is futtatható, java, actionscript, php, ajax, .NET, MySQL támogatással)

    egy hasonló kaliberű szerver kifejlesztése ennek általában a 10-15 szöröse szokott lenni minimum. (de kétlem hogy a forrást egy ilyen cég eladna bárkinek is...)

    Red5 egy alapszintű socket szerver, elég sok kompromisszummal.
    Pár játékon túl vagyok, így van már tapasztalatom a multiplay játékok terén (realtime), és Red5 erre nehézkesen alkalmazható.
    (amire bőségesen elég, az pl. a honfoglaló, de egy isometrikus játéknál, hasonló körökre osztott játékmenet mellett már elégtelen. [házifeladat: keresd meg a játékot, már 2 éve kint van... most lesz upgrade-je novemberben])


    árlista
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na jó, azért egy sima adattovábbítást végző szervernél csak nincs olyan sok fejlesztenivaló. (Pláne, hogy egy célirányos dologról van szó, és nem valami univerzális csodáról) Arra még a Red5 is megfelel. Csak nem hasal meg egy ilyen egyszerű feladaton.
    Nem tudom, hogy hova ez a nagy értékbecslés. De érdekelne, hogy mit számoltál bele.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha egyszer kell megírni, akkor az 1000 euro talán nem is sok érte..


    félreértesz...

    az 1000 eurós ár a már elkészített szerver programot fedi.
    ha sajátot akarsz kifejlesztetni, az ára ennél jóval magasabb, és a liszensz lesz csak a tiéd (ha a forrást is akarod, az már több millió)

    az 1000 eurós ár itt egy példa (SFS ennyibe kerül [alap verzió]), és csak liszenszet kapsz egy domain-re.

    tehát ha saját szervert akarsz iratni, akkor készülj rá, hogy több hónapos intenzív melót kell kiadnod, illetve milliós számlát teljesítened. (nem olyan egyszerű ám ez, mint ahogy gondolod :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • amit leírtál, napi szinten űzöm (és nem a hekkelés részét:)

    a billiárd golyók útvonalát egyszerűbb úgy átlőni, hogy eleve az éppen játékban lévő kliens kiszámolja a mozgásokat, és ezeket a vektor pontokat lövi fel a szerverre, ami visszaosztja a többi játékos felé (nincs számolás, vektorpontok, mozgások, kinetika (virtuális) azonosak lesznek minden játékosnál így)

    a szinkronizálás így "olcsón" megúszható, de lehet azt is csinálni (bár ez vasfüggő), hogy szerveren, extension számol és a végeredmény megy le a kliensek felé. ekkor csak az input golyó paramétereit kell a szerverre fellőni, így a hekkelés szinte nullára redukálódik. (de ennek is rengeteg hátulütője van: szervert terheli, tárolni kell a golyók helyzetét, ect... ez szerver oldalon marhára erőforrás igényes, és bizonyos userszám felett egy cray sem lenne elég rá :)

    Red5 felejtős, mivel a supportja és néhány megoldása kritikán aluli. (igaz ingyenes, de pontosan ezért is, ha valami gond adódik, a megoldást vagy megírod magad, vagy bukod a munkát)

    ha flash vs. socket-ben gondolkodik valaki, akkor sajna rentábilisebb fizetni egy stabil szerverért.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az oldalból kifolyólag nem hinném, hogy bárkinek is megérné maga ellen játszania, de most nem ez a kérdés. Természetesen úgy kellene, hogy maximális biztonsági szinttel.
    wizardSWF:
    ennek a piaci ára unlimited user mellett kb 1000 euro, forráskóddal több tízmillió
    - a szerver résznek nem kell a forráskódja. (ha úgy van, ahogy gondolom, tehát hogy az összes játék azt az egyszer megírtat használja). Ha egyszer kell megírni, akkor az 1000 euro talán nem is sok érte.. (legalábbis a tízmillióhoz..)
    realtime játék kéne, ezt már írtam.
    egyelőre 1 szervernyi játékossal tervezünk, persze ha jól alakul, akkor benne vagyunk a bővítésben is.
    Smartfox, red5, stb. ebben a kérdésben bizonytalanok vagyunk.
    Amire szükségünk van, a játék működjön, valós időben, biztonságosan. És hogy emögött milyen rendszer legyen, azt Ti mondjátok meg, a vas részét mi teljesítjük.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • tehát akkor egy multi-billárdnál a lökések nem realtime golyó elmozgást jelentenek?


    Ha feltételezzük ( és biztosítjuk ), hogy 1+1 mindíg kettő legyen. Vagyis elég a lökés irányát és erejét, valamint a meglökött golyót meghatározni. Minden játékosnál ugyan az a dinamikus mozgás megy végbe a golyókon.

    Valós idejű játék esetén, tényleg költséges lenne a megoldás, bár egy red5 szerver nem kerül semmibe. (csak a vas)
    A pontozáshoz meg akkor ott a PHP-MySQL. Ez a TESCO GAZDASÁGOS ... vagy inkább a MINDEN 100 FORINT-os megoldás.

    gondolom itt a megszerzett pontok valamibe jóváírásra kerülnének, és "pénzé" tehetők. Felvállalnának ilyen kockázatot szerinted?


    Meg kell tenni a megfelelő lépéseket a legsebezhetőbb helyeken. Paranoiásnak kell lennie, a szerverek és a kliens(ek)nek is. Duplán kell számolni a pontokat.
    Csalók mindig is lesznek, akik 20 néven regiznek és saját maguk ellen játszanak, vagy BOT-okkal, esetleg meghackelik a FLASH-t, stb, stb, stb...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a szerver részt, és egyéb dolgokat is nektek kellene megírni,


    ennek a piaci ára unlimited user mellett kb 1000 euro, forráskóddal több tízmillió...

    ezt komolyan gondoltad?

    Smartfox, Red5 (bár ez elég gagyi), Flash Media Server.
    Ezekkel kéne közelebbi kapcsolatot keresned szerver ügyben.

    A linuxos szerver csak egy része, realtime játékhoz még be kell lőnöd egy socket szervert (nem phps), illetve el kell dönteni hogy mennyire lesz megterhelve a szerver. (mekkora játékos számmal terveztek), mert adott esetben már több szerver kellhet, és meg kell osztani a szerverek közötti terhelést ect. a folyamtos kiszolgálás érdekében... szvsz ez a rész is elég húzós... (erre szoktak állami megrendeléseknél milliókat kiszámlázni )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel mindegyik játék körökre osztott, ezért szvsz sima HTTP GET és egy php script is megfelel. A lobby-hoz mindenképp elegendő.
    Persze egy realtime játéknál más a helyzet. (ha pl: látni akarod, ahogy a másik játékos ügyetlenkedik a dákóval)


    tehát akkor egy multi-billárdnál a lökések nem realtime golyó elmozgást jelentenek? így elég szaggatós lesz a game... pláne HTTP GET mellett... (socketnél kapok egy csatornát, ami elég hosszú lifetime mellett problémamentesen visz át minden adatot gyak. valós időben, mivel folyamatosan nyitva van, nem kell minden egyes kérésnél újra felépíteni a kapcsolatot a szerver és a kliens között)

    ma már a multiplay inkább erről szól szvsz, nem a http forgalomról...

    A socketes megoldással az a baj, hogy vagy egy központi szerver kell hozzá amire ezt azt telepíteni kell pluszban (java, red5, stb), vagy az egyik játékos a szerver, csak akkor útban vannak a routerek és a tűzfalak.


    ez már a megfelelően kiválasztott szervertől függ (nem vasról van most szó)

    amivel én dolgozom (SFS) a bluebox révén proxy/tűzfal-probléma mentes. (+szerver oldali extension kezelés, sql kapcsolat, fürtözés, ect)

    de kinek mi jön be... illetve ha nem valós időben gondolkodik a megrendelő, akkor persze elég a sima GET (bár itt is kell egy központi szerver, +sql, mert másképp nem tudod tárolni a két játékos kapcsolatát (sem), illetve ha direktben dolgoznának a kliensek egymással és csak a pontok lennének letárolva központilag, a hekkelés, csalás esélye komolyan megnő.

    gondolom itt a megszerzett pontok valamibe jóváírásra kerülnének, és "pénzé" tehetők. Felvállalnának ilyen kockázatot szerinted?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • sakkból billiárd nem lesz ez tény, de ezt nem is állítottam... couronne és billiárd közti kapcsolatot állítottam, de mielőtt ezt is megcáfoljátok, valaki aki már egyszer nekiállt, az a billiárdot akarta átalakítani.

    látni akarod, ahogy a másik játékos ügyetlenkedik a dákóval
    - ezek szerint igen, nekünk realtime játék kellene.
    Őszinték leszünk, hogy egy ilyen játék pontosan hogyan is működik, nem tudjuk, ezért is várunk tőletek árajánlatot.
    Ami adott: egy bérelt linux szerver, a játék kommunikációját illetően a szerver részt, és egyéb dolgokat is nektek kellene megírni, és a szerverre bármilyen szükséges dolgot természetesen rá lehet tenni.

    Árajánlatokat privátban várunk, nem akarjuk ezt a témát most szüneteltetni, új témát készíteni, úgyhogy aki tudja vállalni, írjon.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel mindegyik játék körökre osztott, ezért szvsz sima HTTP GET és egy php script is megfelel. A lobby-hoz mindenképp elegendő.
    Persze egy realtime játéknál más a helyzet. (ha pl: látni akarod, ahogy a másik játékos ügyetlenkedik a dákóval)
    A socketes megoldással az a baj, hogy vagy egy központi szerver kell hozzá amire ezt azt telepíteni kell pluszban (java, red5, stb), vagy az egyik játékos a szerver, csak akkor útban vannak a routerek és a tűzfalak.

    Nyilván ők sem tudják, hogy pontosan hogy legyen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Viszont ha megvan a kommunikáció a szerverrel


    ez eddig még nem jött le, hogy milyen kommunikáció is lenne, és milyen szerveren?

    gondolom nem php-socket típusúra építkeztek, mert az multiplay flash játékra maximálisan alkalmatlan.

    Red5, Smartfox, Flash Media, vagy saját fejlesztésű socket szerver lenne a kapcsolódási pont a kliens és a szerver között?

    erről is kéne valami információ, mert amit eddig adtál (lsd alább linket) még nullához közeli tartalommal bír.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Viszont ha megvan a kommunikáció a szerverrel, és egyéb részek, akkor nem hisszük, hogy egy amőbát átalakítani sakkra, vagy couronne-t billiárdra ugyanannyiba kerül, mint az elejétől




    Valóban nem. Sokkal többe kerül, mint az elejétől.
    Teljesen más a játékmenet, teljesen mások a szabályok. Mások az események és a paraméterek. Más az adatstruktúra.
    Persze lehet csinálni egy újrafelhasználható kommunikációt, ilyenfajta játékokhoz, de azt minden egyes játéknál hosszasan kellene konfigurálni. Nyilván keletkeznek újrafelhasználható elemek, ahogy egy valamire való fejlesztő rendelkezik is ilyenekkel, de ennyire eltérő játékoknál, erre nem kellene alapozni. Sakkból nem lesz billiárd...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • csak bátran. ha úgy van, ahogy Ti akarjátok, akkor már nem kell?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megkérnék mindenkit arra, hogy ne kritizálás legyen ebből a témából.
    Akit érdekel az ajánlat, írjon. Akit érdekel, de nem egyezik mindenben a véleménye a leírtakkal, írja meg, mennyi idő alatt tudja ennyiért vállalni, vagy mennyiért tudja vállalni.
    Nem zárkózunk el attól, hogy az elsőért többet is fizessünk. Kaptunk már 20.000 Ft alatt is minőségű flash munkát, amilyet még talán 100.000-ért sem kaptam volna. Azaz ha valóban minőségi és profi munka, akkor azt tudjuk értékelni.
    Viszont ha megvan a kommunikáció a szerverrel, és egyéb részek, akkor nem hisszük, hogy egy amőbát átalakítani sakkra, vagy couronne-t billiárdra ugyanannyiba kerül, mint az elejétől.
    Továbbá: szerződésbe belefoglalható az is, hogy mennyi játékot készít el az illető, persze csak ha látjuk, hogy minőségi, és így megakadályozva hogy 1 után elmegyünk a forrással.
    menüt, toplistát, stb, pár nap
    - csak a flash része kell az oldalnak (ugyanis regisztrációt, belépést php-vel megoldjuk), toplista nem kell.

    1 hónap? vagy 2? legyen. Csak minőségi munka legyen, akinek pedig eltérő ajánlata van, írja meg.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Letölteni az ezereggyedik sakk, amőba, billiárd motort, és áttanulmányozni, meg ráilleszteni az objektumokra, pár nap


    -nem rossz :)
    Szerintem itt a gyengeje az elmeletednek.

    Valamint ha csak a tobbi parametert osszeadom amit irtal:
    par nap grafika+
    par het multiplayer+
    par nap toplista != 2 het

    Es erre jonne ra a megirt cucc "raillesztese", ami nagyobb melo tud lenni mint egy uj megirasa.
    Valamint az aprobb modositasok ami ilyenkor kelleni szokott.
    (minimum 1 honap a vege)
    Aki meg meg tud irni egy rendes socket servert (szobak/chat/jatek) es feltehetoleg OOP AS3 flashkodot, az egyszeri havi 200-ert nem fog ilyen projectekbe beleugrani, plane nem fogja kiadni a kodot ennyi penzert.
    Nem veletlenul haldoklik mar ez a tema itt honapok ota.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt nem mondom, hogy lehetetlen.. mert:

    -Megrajzolni egy játékteret + Menüt + Játékelemeket pár nap egy grafikusnak. (egyszerű grafikával nekem is)
    -Letölteni az ezereggyedik sakk, amőba, billiárd motort, és áttanulmányozni, meg ráilleszteni az objektumokra, pár nap, olyanak akinek szokása, hogy nem mindent maga ír meg. (én itt elvéreznék, de mindegy)
    -Átírni, a multiplayer részt úgy hogy PHP+MySQL-el szinkronizáljon, neadjisten Sockettel kapcsoldva szinkronizáljon, pár hét.(PHP+MySQL-el már sok ilyet csináltam)
    -Megcsinálni a menüt, toplistát, stb, pár nap.
    -A hetekig tartó csinosítgatásról mondjunk le, a megrendelőnek nyilván nem egy prof cucc kell.

    Szakmai tanulmánynak, nem rossz..
    Két hétre 200 ezer, nem rossz..

    De akinek mindehhez van gyakorlata, és be meri vállalni... Hajrá!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • MP játék 2-4 hét és forrásra is igényt tartva 200e/darab...


    Neeem, csak az elso 200e, a tobbi olcsobb, mivel fel tudod hasznalni a mar megirt kodot!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha már így megköszönted a reagálást privátban...

    Feladat: egy vagy több multiplayer flash játék elkészítése grafikával együtt. Forrásra igényt tartunk.

    Határidő: 2-4 hét / játék

    Árajánlat: Első játék 200 000 Ft


    erre ment a jujj...

    MP játék 2-4 hét és forrásra is igényt tartva 200e/darab...

    reagáljon erre a nemes közönség itt helyben!

    nekem csak ennyi ötlött be... jujjjjj (ebből off-topic lesz)!!!!!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • törölve
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • törölve
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • jujjjj...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Háááát...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ööö...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hmmm
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd