Pascal és C
2004-02-24T19:58:54+01:00
2004-02-25T14:13:54+01:00
2022-07-27T14:07:41+02:00
  • helyes meglátás. Én csak vicceltem..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Java? Az maximum a "kis herceg".

    áhá! Akkor azért van ott annyi "kisgyermek könyvespolcán"
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem. Legalábbis szvsz pillanatnyilag a C# a király. Persze ez attól függ mit akarunk csinálni. Device driver vagy kernel modul írására ma is a C a nyerő. Játékot, irodai programcsomagot, adatbázisszervert én legalábbis C++-ban írnék. Ügyviteli szoftvert per pillanat Delphi-ben vagy Java-ban, de ha a mono kicsit összeszedi magát akkor ott is C#. Webet PHP-ben, Java-ban vagy .NET alatt C# alatt csinálnék, persze itt sok függ a megbízótól is, hiába akarnék én .NET-et vagy Javát ha a user szerverén csak PHP+MySQL van. Szóval a királyság nem egyértelmű, de ha csak a nyelv jellemzőit nézem akkor szvsz a C# a király.

    Amit csak végszükség esetén használnék: vizuálbézik, Cobol és RPG.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Java? Az maximum a "kis herceg".
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szvsz. a C++ a programozasi nyelvek kiralynoje, a C pedig az edesanyja.

    akkor a JAVA a király?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • pBoy álma teljesült, itt beindul(t) valami kis c-pascal flame-ecske.
    Hogy a szavaival éljek, olyan felüdítő, hogy nem az 50x átrágott win-linux (jajj, előrébb írtam a win-t ) flame van itt is, hanem egy kis változatosság.
    (és ennek azért a programozáshoz is több köze van)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A forráskód hordozhatóságát nem a (platformfüggetlen) nyelv befolyásolja, hanem a fejlesztőkörnyezet alatt lévő könyvtár "szabványossága", illetve a forráskód elkövetője.

    Termeszetesen az is, de bizony a nyelv is. Abban az idoben, amikor a C es a Unix elterjedt, meg oriasi szempont volt egyaltalan a processzorfuggetlen forraskod. Az, hogy letezett egy frappans alacsonyszintu nyelv, amiben konnyeden meg lehetett irni az operacios rendszer nagy reszet is, es azt at lehetett tenni masfajta processzorokra is, kiemelt jelentosegu volt.
    A Unix es a C persze egymas elterjedeset segitette.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • _Ha_ ezzel azt akarod sugallni, hogy a Pascal nem hordozható

    _Nem_ akarom azt sugallni, hogy a Pascal nem hordozhato, megcsak meg sem fordult a fejemben, hiszen kellett nekem mar Pascal programot irnom VMS ala is:)

    Ezt irtam a C-rol:
    "Elterjedeset rendkivuli hardverkozelisegenek es gyorsasaganak koszonheti, mindamellett, hogy a forraskod hordozhato."
    Arra gondoltam, hogy a leheto legkozelebb all az assemblyhez es a hardverhez, mikozben a forraskod processzorfuggetlen, es ezert terjedt el elsosorban rendszerkozeli programozas teren.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak roviden:
    Nem ertek egyet!

    Szvsz. a C++ a programozasi nyelvek kiralynoje, a C pedig az edesanyja. Nah jo, lehet egy kicsit tuloztam.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • , mindamellett, hogy a forraskod hordozhato.


    _Ha_ ezzel azt akarod sugallni, hogy a Pascal nem hordozható, akkor tévedsz. A forráskód hordozhatóságát nem a (platformfüggetlen) nyelv befolyásolja, hanem a fejlesztőkörnyezet alatt lévő könyvtár "szabványossága", illetve a forráskód elkövetője.
    C-ben is ugyanúgy lehet nem hordozható forráskódot gyártani, elég, ha nem szabványos lib-et használunk, vagy mondjuk fordítófüggő direktívát...
    Az Ansi C ugyanannyira hordozható, mint az Ansi Pascal

    A többivel egyetértek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Maga a C nyelv szvsz sokkal szebb mint a Pascal. Először is nézzük a ciklusszervezést: ott van ugye a for ami a Pascal-ban a C-s for ciklushoz képest egy primitív vacak. A while már jobb, de mi is a helyzet az until-repeat-tel ? Az egész programnyelv a C-hez hasonlóan blokk szervezésű, azaz a vezérlés átadást megvalósító utasítások után csak egy utasítást hajt végre a fordító, de egy begin-end illetve kapcsos zárójelek közé rakott blokkba beírhatsz több utasítást is - nos, ezt a szép elvet a repeat-until elég rondán felrúgja. A begin-end megint egy érdekes kérdés: mi is az end végén az a pontosvessző ? Ha az end utasítás vége akkor ugye a begin után is kellene, elvégre ez is csak egy utasítás. Ha pedig operátor mint a { a C-ben, akkor mi a fenének kell az end mögé pontosvessző ? Persze meg lehet ideologizálni ezt is - a pontosvessző az utasítás blokk végét jelzi. Csakhogy az else előtt nem lehet pontosvessző, pedig ott is utasítás blokk vége van. Persze ezt is meg lehet ideologizálni, elvégre az if else utasításnak az else utáni blokkban van vége. Csak picit sok ez az ideológia...

    Persze sok minden kényelmesebb Pascal-ban mint C-ben. Pl. a C stringkezelése úgy finoman szólva hagyott némi kívánnivalót maga után. strcpy, strcat, stb. nem túl rulez a pascal string kezeléséhez képest. Más kérdés hogy a C++ már megoldja ezt a gondot. De akkortájt a Turbo Pascal elterjedésének a Turbo C-vel szemben szvsz az egyik fő oka lehetett a stringkezelés.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Arrol nem is beszelve, hogy van egy rakat alternativ Pascal fordito is, ami sok szempontbol egy fuggetlen fejlodesi vonalat kepvisel a Delphihez kepest, es sok szempontbol tobbet is tud annal (pl. hordozhatosag, jobb optimizer, valtozatosabb nyelvi elemek, stb.) szoval ez a megallt az ido ez enyhen vicces, valoban.

    Pl. a mostani beta 1.9.3-as FreePascalban olyan dolgok vannak a code optimizerben, ami meg a C forditok kozt is ritkasagszamba megy (pl. imaginary registers).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahhh, szerintem ez csak egy sima mezei flame lesz

    A duhongot hagyjatok meg az igazan klinikai eseteknek (nem irom ide a nevét.. öööö a neveit )

    A sok win-linux flame utan az emberek ki vannak ehezve valami "ujra"

    (tudom, hogy en voltam az elso, aki ide irt, szegyellem is magam erte rendesen )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Srácok, áttegyem a topikot a dühöngőbe?:))
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Kedves hasyee!

    Leveled tartalma alapján életkorodat zaccperkáve 12-14-re becsülöm. Csak úgy sugárzik a tudatlanság belőled.

    Sajnos egy időben keletkeztek


    A Pascal és a C nem egyidőben keletkezett. A C nyelvet Dennis Ritchie követte el 1971-ben (a B nyelvet változtatta tovább)

    Mig a Pascalt már 1968-ban dolgozta ki az ALGOL-60 alapján Niklaus Wirth.

    A Delphi után itt megállt az idő.


    No ezt meg pláne a tudatlanságod számlájára írom.

    1995 Delphi 1
    1996 Delphi 2
    1997 Delphi 3
    1998 Delphi 4
    1999 Delphi 5
    2000 Delphi 6
    2000 Kylix 1
    2001 Delphi 7
    2004 Delphi 8 (.NET)

    És ott van ugyebár a Kylix 2 és 3 amit már nincs erőm megkeresni, hogy mikor jelent meg.

    A borland márciusban dönt arról, hogy támogatja e win32-es kódok előállításának támogatását a Delphi 8-ban.

    Kérdés: Hol állt meg az idő?

    Ivn
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Ezt nyilvan egy cegnek koszonheti, amelyet ugy hivnak, hogy Borland.


    Ezt annyival egésziteném ki, hogy köszönet
    a HISOFT pascalnak, amit megvásárolt a borland...

    Ivn
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kiváncsi lennék, a szótáradban mit jelent az a szó, hogy "tartalom".
    Pl. az alatt, hogy
    A Delphi után itt megállt az idő
    speciel mit értesz?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Forditva ulsz a lovon:)
    A Pascal-t oktatasi cellal hoztak letre annak idejen. Arra, hogy a Pascalt komoly programfejlesztesre is ilyen mertekben hasznaljak, nem is szamitott volna senki. Ezt nyilvan egy cegnek koszonheti, amelyet ugy hivnak, hogy Borland.

    A C-t eles rendszerkozeli programfejlesztesre talaltak ki. Elterjedeset rendkivuli hardverkozelisegenek es gyorsasaganak koszonheti, mindamellett, hogy a forraskod hordozhato.
    C-ben tomorebben lehet programozni. Egy ido utan nem hiszem, hogy sokkal nehezebben ertheto lenne mint a Pascal, csak meg kell szokni. En mar jobban hozzaszoktam mint a Pascalhoz, de ez szubjektiv, nem is akarok errol vitazni.
    Mivel mindketto imperativ nyelv, es meg nem tartalmaz objektum orientaltsagot, ezert igazan nagy kulonbseg nincs koztuk, ezert ertheto az 'ugyanazt hozhatjuk letre' megjegyzesed.
    Az Object Pascal es a C++ viszont mar objektum orientalt nyelvek, ezek mar egy ujfajta gondolkodasmodot igenyelnek, tehat ha a szukseges gondolkodasmodot nezzuk, akkor nagyobb kulonbseg van a C es a C++ kozott, mint a Pascal es a C kozott.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tudod lehet, hogy javítás közben levágtam eg-egy szót van ilyen. De nem ez a lényeg, mert nem ESZ-t írok!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem a szintaktikára mondtam, hanem a tartalomra
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bocs, de nem igazán figyelek gépelésnél.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szinte minden mondatodba 2 helyen bele lehet kötni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ovatosan az ilyen kijelentesekkel, kevesebbert is oltek mar embert

    Na de viccen kivul: ha neked az tetszik, akkor csak hajra!

    A c++ ismerete nelkul, pusztan az eddigi (gondolom csekely) C -s tapasztalatod alapjan elitelni a c++ -t meg nem kellene.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Pascal után, hogy most már C-t tanulok, igen csak meglepődtem azon, hogy miért a C-nek sikerült az, ami a Pascalnak nem. Az biztos, hogy a C egy irgalmatlanul ronda Sajnos egy időben keletkeztek és nem tudtak egymásról. Így ugyanazt hozhatjuk létre, csak a Pascal igényesebb és szebb is egyben. A Delphi után itt megállt az idő. viszont a C és C++ továbblépett.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd