Maya vs. 3ds Max

Maya vs. 3ds Max
2008-03-18T11:16:45+01:00
2012-01-27T21:18:32+01:00
2022-10-25T14:55:39+02:00
  • Bocsánatot kérnék az ugymond kirohanásomért de amikor a hozzászólást irtam ,enyhén szólva ideges voltam.És az csak egy afféle dühlevezetés volt(bocánat tudom hogy azt nem ebben a formában kell).De tényleg megnéztem vagy 10 youtube videót maya texturázással kapcsolatban de mind magasabb szintű dolgokat magyaráztak.A maya helpje meg valamér nem ment.A neten meg mind
    drága tanfolyamokat kaptam csak a googleben és én kilencedikes vagyok (matek-info) szóval nem tudom megfizetni ezeket.3 éve 3ds maxozok ott valahogy jobban átláttam az egészet.Gondoltam kipróbálom a mayát is és nem azt mondom hogy nem tetszett,csak ez a kezelőfelület nagyon felidegesitett.Valaki nem tudna ajánlani egy veboldalat vagy valamit amin mayával is foglalkoznak az alapoktól, nem pedig azzal kezdik hogy, hogy csináljunk realisztikus vizet?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • fúú, ezt nem vettem észre :DD a dátumokat nem szokásom nézni
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt nem tudom, eljutott-e a tudatodig, de egy közel négy éves kérdésfelvetésre válaszoltál? Lassan már be is fejezi a sulit a kérdező...

    Tamas100-nak meg a nyitó mondata - "Én a maxal foglalkoztam már, sőt csak azzal foglalkoztam." - után teljesen írreleváns a további hozzászólása...
    Egy rövid próbálkozás után nem igazán lehet leszűrni valamiről, hogy jó-e, vagy mennyire jó. Egy biztos. Teljesen más logika mentén épül fel a menüje, és az egész program, mint a Max.

    Viszont a hozzászólót egyből minősíti a kirohanása.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha az én véleményemre vagy kíváncsi, akkor én nekem jobban bejön a 3Ds Max kezelőfelülete. Ahogy az első hozzászóló is megírta, sokkal egyszerűbb.
    Bár ez a program kicsit különcnek számít a billentyűkombinációk terén ahogy én tudom, de nekem ez is tetszik.

    Feltöltöm az egyik modellemet, amire a legbüszkébb vagyok. Tudom, lehetne jobb is, de ezt egy játékba szánom, úgyhogy vigyázni kell a polygonokkal
    Mutasd a teljes hozzászólást!
    Csatolt állomány
  • "
    Most lehet mondani hogy balf*sz vagyok.
    "

    ha nem tudod megérteni, hogy ezek a programok nem uniformizáltak, meg nem is tudod megkeresni a kérdésedre a választ, akkor igazad van: balf*sz vagy,

    amikor elindítod a Maya akármennyi-t, akkor mit látsz? (költői kérdés: emlékeim szerint x verzió óta elsőre mindig egy olyan ablak jön fel, amelyik "tájékoztat" az "újdonságokról", valamilyen segítséget próbál nyújtani a program használatához),
    továbbá: azt nem tudom, hogy a (letölthető) Trial ill. PLE verzióhoz/ban van-e bármilyen segédlet, de ha nem lenne, akkor is a gyártó oldalán szabadon hozzáférhető: Autodesk - Autodesk Maya Services & Support - Maya Tutorials,

    tudom: "Tett halála az okoskodás. Csapjunk a lovak közé, és csináljuk!", de ha nem megy, akkor talán az nem feltétlenül azt jelenti, hogy sz.r az adott dolog, hanem inkább benned van a "baj",

    ha "hobbi grafikus" vagy, akkor egyébként is mi közöd ezekhez a programokhoz?

    amikor először találkoztunk (én meg a haverom) a 3D Studio-val, nem a MAX-szal, hanem a DOS-os 3D Studio v2.0-val, akkor gyakorlatilag még "nem volt" internet itthon (jó, a Sztaki-ban vagy valahol volt már), meg persze voltak BBS-ek (de nekünk még egy modemünk sem volt), a programban nem volt Help(Súgó), semmilyen leírásunk nem volt (akkor még adtak nyomtatott könyvet a hivatalosan vásárolt példányhoz, de a haverom "szerezte" valahonnan a floppy lemezeket), a Szirmay stb. könyvek sem jelentek még meg (jó a Newman-Sproul-t már kiadták), azaz semmilyen elméleti hátterünk sem volt, és nem is tudtunk senkit sem megkérdezni (annyit sem tudtunk előzőleg, hogy mi az, hogy rendering)*, de mégis "rájöttünk" szinte mindenre, és gyakorlatilag az így megszerzett tudással később be is kerültünk az egyik céghez, amelyik cgi-vel foglalkozott akkoriban (egy kezemen meg tudom számolni az akkoriban cgi-vel foglalkozó cégeket), és nem azért mert zsenik voltunk/vagyunk, hanem mert gondolkodtunk,
    majd, amikor először találkoztam az SI|3D-vel, akkor persze én is azt gondoltam, hogy egy sor dologban jobb a 3D Studio, meg "szerintem így kézenfekvő és nem úgy", mert nyilván én is "balf.sz" voltam, de mondjuk azért nem sz.roztam le az SI|3D-t, annyi alázat(?) azért volt bennem, hogy ne "merészkedjek" sértő/felelőtlen kijelentésekre,

    mondhatja valaki erre azt, hogy ok, ez akkor volt, az elmúlt lassan húsz évben azért nagyot változott a világ, azt a programot tényleg "ki lehetett otthon ismerni" minden segítség nélkül, én meg azt mondom: most meg itt van az internet, mindenhez sokkal könnyebben hozzájuthatsz, ezeregy helyen kérdezhetsz, ha nem értesz valamit, vagy nem megy valami és szinte biztos, hogy érdemleges választ is fogsz kapni, stb.,

    szerkesztve: * - jobban mondva, akitől "szereztük" a programot, az talán mutatott 1-2 dolgot, de akkor vagy már tisztában voltunk ezekkel, vagy még "jóval" azelőtt történt, mielőtt installáltuk volna a programot, a lényeg az, hogy nem volt "igazi" segítség, emlékszem például arra a pillanatra, amikor rájöttünk: hogyan lehet egy 2D-s görbéből egy 3D-s testet "előállítani" (a "Lofter"-ben), stb., az is igaz, hogy amikor én otthon felinstalláltam a programot és elindítottam, akkor 24 óráig "nem álltam fel" a géptől, csak annyira, hogy kimenjek a vécére (az udvari pottyantóba), meg talán, hogy kenjek magamnak egy vajas kenyeret, de lehet, hogy nem is ettem közben semmit...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezek után, ha a Blender-t elkezdenéd használni tutira gumiszobában kötnél ki -hozzátéve jogosan-.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én a maxal foglalkoztam már, sőt csak azzal foglalkoztam.Egyszer kipróbáltam a mayát .Szerintem a maya (bocsánat a kifejezésért)
    egy átláthatatlan fekália.Egy példával szemléltetem hogy miért:
    3d s max al ugy kell texturázni (sima textura nem UVW) hogy megfogod a texturát és egérrel ráhuzod az obiektumra.(működik ha egy képet húzol rá az asztalról akkor is).
    A mayás változat: Nemtudom.Egy órán át kerestem a neten és nem kaptam meg.Most lehet mondani hogy balf*sz vagyok. Lehet hogy igazatok van. De akkor is. Nem az a leg kézenfekvőbb,hogy fogod és ráhuzod? Minek menük sorával péniszkedni ahhoz hogy egy ennyire alap müveletet megcsináljon az ember.Az lehet hogy vannak benne ilyen "extrák" mint az ecset amivel 3d-s füvet lehet rajzolni meg ehez hasonlók.(a maxba is vannak ehez hasonló dolgok csak azokat lehet használni egy hobbi grafikusnak is.)A mayát nem ajánlom a kezdőknek.Aki mégis azzal akarja kezdeni az készitsen be egy doboz nyugtatót meg jól rögzitse le a számitogépet. Nehogy kirepüljön az ablakon.Meg persze legyen tengernyi ideje.(remélem elég civilizáltan fogalmaztam ,mer ugye nemlehet itt csúnyán beszéni)
    Az én véleményem erről a szabályról az hogy:SZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZARSZAR
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nagyszeru! Eppen ilyen tipusu hozzaszolasokra vartam! Koszi! A fele ugyan meg kinai szamomra, de iszonyu sokat segit abban, h kiigazodjak a kaoszban. Most surgosen kell csinalnom egy kis anyagot majus 15-ig, es csak ezert ez a nagy kapkodas. Aztan remelhetoleg lesz alkalmam alaposabban megismerkedni tobb programmal is, es majd felallitani a sajat preferenciamat a sajat tapasztalataim alapjan...
    Mindenesetre tovabbra is sziveszen veszem a tanacsokat!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Mayával nem foglalkoztam ugyan, de 3DS Max -szal kb. azóta dolgozom, amióta megszületett (előtte meg a DOS -os 3D Studiokkal).

    A Maxban nagy előny, hogy korlátlan mennyiségű plugin van hozzá, sok eszköz van benne alapból amikkel már lehet élvezetes dolgokat csinálni, és alapszinten elég egyszerű megtanulni az egészet. Amúgy elég szedettvedett a belső rendszere, sok helyen nem következetes, pl. biznyos particle típusok támogatnak valamilyen műveletet, mások nem, de semmi ésszerűség nincs benne, miért.

    A precíz szerkesztésre nincs normális mód, csak szemmértékre lehet dolgozni, a snap működése botrányos. Az animációs rész kicsit túlkomplikált, a material editor kezelése a komplexebb shaderek esetén idegőrlő. Másrészt a fejlesztési sebességre jellemző, hogy pl. a 7 -es és a 9 -es Max között nekem fél óra kitartó kutatás után sem sikerült érdemi eltérést észrevennem. Photoshop szindróma.

    Modellezésre szerintem a Rhinoceros zseniális, halál precíz, 2d és 3d szerkesztésre is tökéletes, nagyon gyorsan megtanulható, és talán az egyetlen olyan, millió Ft alatti program, ami a NURBS -öket rendesen kezeli. Hegységnyi felület és görbemodellező lehetősége van, totál logikus, szép, gyors, csak jót mondhatok róla. Viszont animálni nem tud, és a material editálás is inkább szimbolikus. A saját renderere elég gyatra, de van hozzá v-ray, ami ugyan nagyon profi, de Rhino alatt egyelőre kissé fapados. Leginkább építészeti vagy gépészeti jellegű munkákra jó, és mindenhova, ahol bonyolult, szép ívek, finom szerkezetek, geometrikus alakzatok kellenek. De lehet vele akár műszaki rajzokat, logókat is gyártani. Sok olyan dolog, amit Max -ban napokba vagy hetekbe telt volna megoldani véres izzadság árán, Rhinoban 2 perc alatt megvolt úgy, hogy kb 1 hónapja használtam először.

    Bár még csak elkezdtem tanulni, nekem a Softimage XSI is nagyon tetszik. Igazi, profi, ipari cucc. Nem csillog, nincs benne millió jópofa alap-plugin, de ami van, az profi, és többféle nyelven (JS, Python, VB) lehet scriptelni minden vonatkozásban, benne van a Mental Ray renderer (és nem olyan lebutítottan, ami a Maxban), sőt, inkább az XSI van a Mental Ray köré építve.
    Animációra is világelsőnek tartják az XSI -t (persze a Mayát is). Nagyon jó a poligon modellezője. Organikus cuccokhoz is tökéletes. XSI -ben szinte minden gyakori funkció egy gombnyomással elérhető, egy keyboard-gomb nyomvatartásával lehet pl. mozgatni, forgatni, szkélezni, poligon modellezésben is vérprofi. Az UI elemek, viewportok bárhogy konfigurálhatók, akárhol lehet akármi, akárhogy. Pl. a maxban ez a rész eléggé gyér. Amit eddig tudok róla, azalapján nagyon tetszik.

    Valószínűleg ha megint kell intenzívebben 3D grafikával foglalkoznom, csak XSI -t és Rhinot fogok használni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem meg éppen a 3dsmax az egyszerű és a mayának van agyatlan menüje.
    szerintem kezdésnek a 3dsmax sokkal egyszerűbb.
    a maya inkább az animációk létrehozásában erősebb ( természetesen ez alatt azt értem hogy a max is képes ugyanarra csak nem olyan gyorsan ) ha meg sima állóképről ( modellezés meg textúrázás , és nincs anim ) akkor abban a mx gyorsabb , persze ez csak személyes tapasztalat , mindenkinek az a jobb amelyik jobban tetszik neki.

    ui: nem csak a mesharray-nak vannak tanfolyásai :)
    pl: 3d Studio Max tanfolyam
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Maya-t filmkészítéshez/animációkhoz láttam használni főleg, a Studio maxot meg a játékokhoz optimalizálták - tudtommal. A döntés a te kezedben van, hogy mire szeretnéd használni.
    Ja és érdemes foglalkozni a Maya-val, mert jó.:)
    Igazából izlés kérdése, nekem a Maya tetszik jobban.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hasonlóan egy programnyelvhez (hosszú távon(?)) teljesen mindegy, hogy melyiket tanulod meg; ha az alapokat megérted, akkor nem nehéz egyikről átállni a másikra; persze a beidegződéseket nem könnyű leküzdeni az átállásnál (főleg, ha egyidejüleg használod a kettőt), stb.; én anno 3D Studio-val (a Max "elődje") kezdtem (otthon, majd ún. produkciós környezetben, azaz ebből éltem), később használtam Softimage|3D-t (jelenlegi XSI "elődje"), majd Maya-t stb., persze mindegyiknek meg van a maga erőssége, bája, stb.;
    persze egy idő után úgyis specializálódni kell, de nem az eszközhöz, azaz nem a programot kell kiválasztani, hanem a feladathoz, azaz jelenesetben (az artist oldalt nézve) a modellezés, riggelés, animálás, lighting+rendering, stb. (és azok alfajai) közül "kell majd választanod", (bár írtad, hogy animációs múltad van...)
    hogy vmi hasznosat is írjak: mo-i nyitott, "profi" (értsd: a hozzászólók nagy része ebből (game, reklám, film, VFX stb.) él) fórum: cgblog , ott a kérdésedet Max vs. Maya persze "óvatosan" tedd fel, mert könnyen flame lehet belőle...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem igazán érdekes a számodra, de azért megemlítem az én esetemet: egy nagyon egyszerű objektumot akartam elkészíteni valami 3ds prograamal (lényegében egy lekerekített oldalú kocka). Megnéztem a 3dsmaxot is és a Mayát is. Mindkettő teljesen kínai volt számomra, de a Mayát mégis valahogy logikusabbnak találtam és kb 1 nap szenvedés (de az idegtépő) után sikerült kikapartatnom vele egy olyat, amit szerettem volna.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyelore nalam is a Maya a befuto. Mindenesetre nagyon koszonom a jotanacsokat
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezek a programok inkabb proci igenyesek.Pl talan a shrek3 t 300 db
    háloba kötött linux alapu un "renderfarmmal" csinálták.100 % folyamatos proci kihasznaltsag meg otthoni felhasznalas kozben sem szamit kirivo esetnek.Mint ahogy az sem,hogy egy 15 mp s animacio lerendelerése 1 napba telik mondjuk egy 3 ghz gepen.

    A konkluzio pedig az,hogy szedd le amit le tudsz,ismerkedj vele,és amelyik szimpatikus,(vagy amelyiket muszály tanulnod),az mellet dönts.Én az eddigiek alapján a Mayát javasolnám neked,de a döntés legyen a tied.Sok érv van az egyik és a másik mellett is,itt is vannak hivök(lsd windows vs linux,pascal vs c++ stb),de igazság szerint egyik szoft pár dologban jobb,a másik szoft meg pár más dologban jobb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az animaciot csak azert emlitettem mert leginkabb ez az oldala erdekel a 3d-zesnek is. A geppel nem hiszem h gond lesz, bar ebben a baratom az illetekes, de o Avidot es Premiert is futtat rajta eleg masszivan, azok is memoria es videokartya igenyesek, szoval kicsit fel van turva...

    Tehat akkor a konkluzio egyelore: teljesen mindegy, h melyik programot nyuzom, vagy nyuz engem?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mayabol van oktatási (free) verzio,Personal Learning Edition néven keresd.Természetesen korlátozásokat tartalmaz.Innen leszedheted.
    Talán max-bol is van,de erre nem esküszöm meg.Mo-n ök foglalkoznak animácio oktatással.(Jo pénzért) .
    Emlitetted,hogy sokat foglalkoztál hagyományos animácioval.Kezdetben az ott tanultakat sajnos nem fogod tudni hasznositani(késöbb azért igen ),mivel a szamitogepes grafika(2d v 3d mindegy) másfajta megközelitést igényel.Ja és egy erös gépet okvetlenül szerezzél be.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amennyire atneztem a Mayanak van egy free tanulos verzioja, viszont az Autodesk oldalan talalhato meg rengeteg segedlet mindket programhoz:

    3ds max

    maya
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 3dsmax-bol asszem van ingyenes oktatasi verzio. De ne kovezz meg, ha tevedek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyelore mindenkeppen a filmes vonal erdekelne, bar nem zarkozom el semmi ujtol... Tudom, h mindket program Autodesk tulajdon, eppen ezert gondoltam, h ha tovabb fognak porogni mindketton, akkor kell h legyenek fontos kulonbsegek. Nekem pedig nem mindegy, h mire adok ki penzt, es ahogy irtam egyelore egyaltalan nincsenek tapasztalataim egyikrol sem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az elöttem szolo kollega már összefoglalta a lényeget.Arrol nincs tudomásom,hogy leállitották volna a Maya fejlesztését,egyébként mindkét szoftver az Autodesk tulajdona.A max egy régebbi szoft,(értsd kiforrottabb)a maya viszont nagyon jo és átgondolt cucc.Gyakorlatilag amit az egyikkel eltudsz késziteni,az megoldhato a másikkal is.Bizonyos területeken az egyikkel könnyebb dolgozni(pl a Maya ször,haj folyadék effectje),viszont gyors grafikákra,szövegeffectre pl a Max sokkal kézreesöbb.Persze ezek csak kiemelések,nem ohajtok aprolékosan végigmenni mindenen.
    Az alapokat igy is ugy is elkell sajátitanod,ehhez pedig bármelyik megfelel.Viszont megtanulni meg kell.Ezek nem ilyen gyere buci hamm bekaplak dolgok,egy jo kezdö szint is minimum félév.
    Nem tudom mik a terveid a továbbiakban,de filmes vonalon egyértelmuen a Mayat preferálják.

    A kérdésedet dobd fel nyugodtan itt is design21,elég jo fej társaság és szivesen segitenek

    Na sok sikert és rövid renderidöket
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Maya pilotavizsgas, 3dsMax eccerubb. mindketto jo, mindketto tamogatott, mindketto keresett.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!
    Kezdo elotti allapotban vagyok a 3D-s grafika teren. Jelentkeztem egy foiskolaba ami osszel kezdodik, a Mayat oktatjak. /Svedorszagban elek/ Viszont ugy tudom az Autodesk leallitotta a Maya fejleszteset...
    Eleg nagy hagyomanyos animacios multam van, szoval a 3d-ben is leginkabb ez a terulet erdekelne.

    Kerdeseim:
    1. Erdemes-e a Mayaval foglalkozni?

    2. Van-e szamottevo kulonbeseg a 2 progi kozott?

    Koszonom elore is a tanacsokat!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd