Ez a téma lezárásra került a moderátor által. A lezárás oka: Konkr�t k�rd�seket a Tud�st�rban k�retik feltenni (am�gy is alig van k�ze a t�m�nak a programoz�s-elm�lethez)!
ha jól sejtem, az egyikben (struct) alapból látható minden, mig a classban alapból rejtve van minden. de majd jön valaki olyan aki valaha már programozott ilyen nyelven és megmondja
:paw:
/*Definialja a tagfüggvenyeket és a konstruktort.
A fővüggvénybe olvassa be ket pont koordinátáit,definiáljon két objektumot, aktiválja a tagfüggvényeket, jelenítse meg az eredményeket.
Módosítás
-módositsa a programot úgy, hogy az adatokat a pontok.txt szöveges allományból vegye ki.
-Módositsa ugy hogy az állomány nevét parancssori argomentumként kapja meg a program.
Ez számomra meglepő volt (még nem próbáltam ki). Egyébként ha 64 bites kódot fordítasz, akkor nem lenne evidens, hogy az összes pointer 64 bites, és az int is az? (Az ok, hogy a címhossz és az adathossz "alapja" nem feltétlenül egyezik meg, de ennyi erővel az int is maradhatott volna 16 bites anno.)
Nem. Olvasd el megint a linket, meg hogy mit irtam :)
INT_PTR vagy egy int, vagy egy __int64 (vc++ alatt), attol fugg, hogy 64 bites programot forditasz-e, vagy nem. Ennyi. Ez egy egesz tipus, nem mutato, csak belefer egy mutato is.
Hogy az INT_PTR titka is kideruljon:
ez _nem_ egy int*, hanem egy akkora int, amibe belefer egy mutato is. Ez (VC++ -ban) 32 bites rendszeren int, 64 bitesen __int64, es ertelmes ott van, hogy batran atalakithatod mutatora es vissza, garantaltan nem vesznek el a bitek, de int -kent hasznalhatod.
Oké, kérdezek. A 13.14. időponti hozzászolásomhoz mit szóltok ? Remélem, pontosan fogalmaztam, most nincs előttem konkrétum, de tudom, volt már ilyen problémával dolgom.
Tényleg sokan nem tudják, hogy mi a különbség pl. a Dev-C++ és a MinGW között. Aki komolyan foglalkozni akar programozással, az idővel megtanulja a fogalmakat, a többieknek meg úgyis mindegy...
Én inkább arra lennék kiváncsi, hogy pl. GCC-ből miért vannak mindig újabb verziók. Ha jól tudom, a C++ szabvány '98-óta változatlan. Ez akkor azt jelenti, hogy a régebbi, de '98 után megjelent GCC verziók nem teljesen szabványosak?
Arra célzol, hogy van a C szabvány, a C++ szabvány, valamint vannak ezek megvalósításai, a Visual C++, a Borland C++, stb ?
Világos, nyilván a C++ nem azonos a Visual C++-al.
Miert van az, hogy a nyelvet, a fejlesztokornyezetet esetleg a tamogato libeket mindenki osszemossa es a segitseget nyujto valaszadok sem deklaraljak ezek kozott a kulonbseget?
Köszönöm a válaszokat. Kérdeznék egy másik kérdést is. Mi a különbség aközött, hogy ha mondjuk egy MFC alkalmazásban egyebek mellett varázslóval (vagy anélkül) létrehozok egy CDialog tipusu objektumot a .h állomámyban, pl.
class CMyDialog : CDialog
{
.
.
}
(ekkor a MyDialog.cpp állományban a CMyDialog metódusait kifejtem. )
és aközött, ha a dialogot egy .h, vagy egy .cpp állományban
CDialog myDialog; deklarációval hozom létre ?
Világos, hogy myDialog egy példány, de a megoldható feladatok köre korlátozott egyik vagy másik módszererrel ?
Magyarul: Egyfajta elvontságot biztosít. Emelett sokkal olvashatóbb az INT_PTR, mint az int*, és még könnyebb is vele dolgozni. (Lehet most nem látod köztük az olvashatóságban a különbséget, de majd, ha lesz egy projected teli mutatóbűvészkedéssel, meglátod. És akkor majd jönnek a bonyolultabb typedefek, amelyek ilyesmik nélkül olvashatlanok lennének.)
Altalaban akkor definialnak sajat tipusokat, ha valamilyen kulso libet keszitenek, igy, ha a lib-ben pl. a "src_ptr"-t char*-rol byte*-ra valtoztatjak az uj verzioban, kulonosen nem erinti a lib felhasznalojat (ha egyebkent a lib tartalmazza a standard tipusokra torteno konvertalast), nincs annak adott verziojahoz kotve.
Szeretnék egy kicsit jobban tudni programozni, leginkább C++ nyelven. Van pár fogalom, amit nem igazán értek, illetve nem tudom, miért van rá szükség (azt gondolom, ezek nélkül is meg lehetne oldami egy feladatot). Pl. a C++ nyelvben az INT_PTR tipusu változónak mi az értelme ? Miben különbözik az int* tól ?
Ez a téma lezárásra került a moderátor által. A lezárás oka: Konkr�t k�rd�seket a Tud�st�rban k�retik feltenni (am�gy is alig van k�ze a t�m�nak a programoz�s-elm�lethez)!