Programozás "tudás" rendszerezés

Ez a téma lezárásra került a moderátor által. A lezárás oka: Konkr�t k�rd�seket a Tud�st�rban k�retik feltenni (am�gy is alig van k�ze a t�m�nak a programoz�s-elm�lethez)!
Címkék
Programozás "tudás" rendszerezés
2007-07-14T20:35:47+02:00
2007-11-29T07:30:01+01:00
2022-07-26T05:27:29+02:00
  • Azért mert az esetek többségében az emberek szakképzettség híján


    Mi koze a szakképzettségnek a C++ -hoz?
    Amikor engem szakképesitettek akkor meg nem volt C++ es VC++.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pedig simán lehet struct is polimorf.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Adatrejtés elve miatt osztályok a struktúrák helyett, structokkal a polimorfizmus nem hiszem, hogy megvalósítható...

    class szó rövidebb, mint a struct
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • igen, ezen kívül szerintem sincs különbség a kettő között. Talán azért használják mégis többször a class-t mert az kifejezőbb (de lehet h ez hüleség )

    Crystal
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A láthatóságot eddig is tudtam, csak arra lennák kíváncsi, hogy miért ragaszkodnak ennyire a class-hoz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha jól sejtem, az egyikben (struct) alapból látható minden, mig a classban alapból rejtve van minden. de majd jön valaki olyan aki valaha már programozott ilyen nyelven és megmondja
    :paw:
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sokszor láttam már ilyesmit:

    class valami { public: .... }
    .

    Miért nem


    struct valami { .... }

    ?

    C++-ban struct is class között már nem sok különbség van, vagy mégis?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na csá!

    Totál béna vagyok Programozásbol azért kérek segítséget
    megtudnád csinálni??,
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csá mindenkinek!!

    Tudna nekem valaki segíteni!

    Ezt a feladatot kellene megoldani:

    class Pont
    {
    private:
    double x,y;
    public:
    Pont(double x, double y);
    double Getx(void);
    double Gety(void);
    double Otav();
    double Tavolsag(Pont P);
    }

    /*Definialja a tagfüggvenyeket és a konstruktort.
    A fővüggvénybe olvassa be ket pont koordinátáit,definiáljon két objektumot, aktiválja a tagfüggvényeket, jelenítse meg az eredményeket.
    Módosítás
    -módositsa a programot úgy, hogy az adatokat a pontok.txt szöveges allományból vegye ki.
    -Módositsa ugy hogy az állomány nevét parancssori argomentumként kapja meg a program.

    Ha valaki megcsinálá nagyon zsír lenne!

    Előre is kösz!!!!!!

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez számomra meglepő volt (még nem próbáltam ki). Egyébként ha 64 bites kódot fordítasz, akkor nem lenne evidens, hogy az összes pointer 64 bites, és az int is az? (Az ok, hogy a címhossz és az adathossz "alapja" nem feltétlenül egyezik meg, de ennyi erővel az int is maradhatott volna 16 bites anno.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem. Olvasd el megint a linket, meg hogy mit irtam :)

    INT_PTR vagy egy int, vagy egy __int64 (vc++ alatt), attol fugg, hogy 64 bites programot forditasz-e, vagy nem. Ennyi. Ez egy egesz tipus, nem mutato, csak belefer egy mutato is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Joe, ezt hogy erted ? Azt mondod, hogy a tartalma a cimnek, amire egy int* mutat, az is belefer az INT_PTR-be ? Mintha egy tomrol beszelnenk ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hogy az INT_PTR titka is kideruljon:
    ez _nem_ egy int*, hanem egy akkora int, amibe belefer egy mutato is. Ez (VC++ -ban) 32 bites rendszeren int, 64 bitesen __int64, es ertelmes ott van, hogy batran atalakithatod mutatora es vissza, garantaltan nem vesznek el a bitek, de int -kent hasznalhatod.

    http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa383751.aspx

    #if defined(_WIN64) typedef __int64 INT_PTR; #else typedef int INT_PTR; #endif
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igazabol egy forditot + libet ismerek ami standard conformnak deklaralja magat, azt pedig Comeau Computer termeke.

    Uj verzioknak szamso oka van:
    - Technical Report 1 (TR1)-ben szereplo rengeteg uj szabvanyos konyvtar implementacioja
    - optimalizaciok fejlesztese
    - 2003-as szabvanypontositashoz valo igazodas
    - szabvanyhoz valo tovabbi igazodas
    - etc.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja, Alonso ua. mint Palibá
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Oké, kérdezek. A 13.14. időponti hozzászolásomhoz mit szóltok ? Remélem, pontosan fogalmaztam, most nincs előttem konkrétum, de tudom, volt már ilyen problémával dolgom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jó ok mindegy. Hagyjuk meg a topicot a kérdezőnek.
    Szóval, Palibá, ha van még kérdésed kérdezz nyugodtan!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az, hogy bug fix mond valamit?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tényleg sokan nem tudják, hogy mi a különbség pl. a Dev-C++ és a MinGW között. Aki komolyan foglalkozni akar programozással, az idővel megtanulja a fogalmakat, a többieknek meg úgyis mindegy...
    Én inkább arra lennék kiváncsi, hogy pl. GCC-ből miért vannak mindig újabb verziók. Ha jól tudom, a C++ szabvány '98-óta változatlan. Ez akkor azt jelenti, hogy a régebbi, de '98 után megjelent GCC verziók nem teljesen szabványosak?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért mert az esetek többségében az emberek szakképzettség híján azt sem tudják hogy miről beszélnek.

    Morzel
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Arra célzol, hogy van a C szabvány, a C++ szabvány, valamint vannak ezek megvalósításai, a Visual C++, a Borland C++, stb ?
    Világos, nyilván a C++ nem azonos a Visual C++-al.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miert van az, hogy a nyelvet, a fejlesztokornyezetet esetleg a tamogato libeket mindenki osszemossa es a segitseget nyujto valaszadok sem deklaraljak ezek kozott a kulonbseget?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a válaszokat. Kérdeznék egy másik kérdést is. Mi a különbség aközött, hogy ha mondjuk egy MFC alkalmazásban egyebek mellett varázslóval (vagy anélkül) létrehozok egy CDialog tipusu objektumot a .h állomámyban, pl.

    class CMyDialog : CDialog { . . }

    (ekkor a MyDialog.cpp állományban a CMyDialog metódusait kifejtem. )

    és aközött, ha a dialogot egy .h, vagy egy .cpp állományban

    CDialog myDialog; deklarációval hozom létre ?

    Világos, hogy myDialog egy példány, de a megoldható feladatok köre korlátozott egyik vagy másik módszererrel ?


    üdv, Alonso

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pl. a C++ nyelvben az INT_PTR tipusu változónak mi az értelme ? Miben különbözik az int* tól ?


    Ugyanannyiban mint a
    sin(x);
    a
    x - x*x*x/2/3 + x*x*x*x*x/2/3/4/5 - x*x*x*x*x*x*x/2/3/4/5/6/7 + x*x*x*x*x*x*x*x*x/2/3/4/5/6/7/8/9 - x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11;
    -től.

    Magyarul: Egyfajta elvontságot biztosít. Emelett sokkal olvashatóbb az INT_PTR, mint az int*, és még könnyebb is vele dolgozni. (Lehet most nem látod köztük az olvashatóságban a különbséget, de majd, ha lesz egy projected teli mutatóbűvészkedéssel, meglátod. És akkor majd jönnek a bonyolultabb typedefek, amelyek ilyesmik nélkül olvashatlanok lennének.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Altalaban akkor definialnak sajat tipusokat, ha valamilyen kulso libet keszitenek, igy, ha a lib-ben pl. a "src_ptr"-t char*-rol byte*-ra valtoztatjak az uj verzioban, kulonosen nem erinti a lib felhasznalojat (ha egyebkent a lib tartalmazza a standard tipusokra torteno konvertalast), nincs annak adott verziojahoz kotve.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok !

    Szeretnék egy kicsit jobban tudni programozni, leginkább C++ nyelven. Van pár fogalom, amit nem igazán értek, illetve nem tudom, miért van rá szükség (azt gondolom, ezek nélkül is meg lehetne oldami egy feladatot). Pl. a C++ nyelvben az INT_PTR tipusu változónak mi az értelme ? Miben különbözik az int* tól ?



    Üdv, Palibá
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Ez a téma lezárásra került a moderátor által. A lezárás oka: Konkr�t k�rd�seket a Tud�st�rban k�retik feltenni (am�gy is alig van k�ze a t�m�nak a programoz�s-elm�lethez)!
Címkék
abcd