MySQL vs. Lotus Notes

MySQL vs. Lotus Notes
2007-03-28T08:53:42+02:00
2007-03-30T10:23:19+02:00
2022-10-30T14:15:33+01:00
  • Jogos, elnézést.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kezdünk nagyon elkanyarodni a témától...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • itt megmondanád, miért

    DJComplex olvtárs már részben kifejtette. Pár okot én is.

    kérdés: jelen esetben vane szükség

    A frameworkbe integrált template kezelés jól jön, pláne hogy a M$ esetében vizuális fejlesztőkörnyezet is jár a dologhoz. De ebből a szempontból a Delphi for PHP is játszhat, bár őszintén szólva azt még nem láttam így nem tudom mennyire jó, screenshoton mindenesetre jól mutat .

    a mikroszoft gagyi, ugyanis ennyi pénzből nem volt képes 13 év alatt egy normális böngészőt írni.

    Ilyeneket én is tudok...
    <flame>
    A linux gagyi mert 13 év alatt nem volt képes összehozni egy egyeséges desktop környezetet, sőt egy egységes widget készletet sem, az egyik alkalmazás GTK-s, a másik Qt-s. A nagy opensource szeressük egymást oprendszer mainstream dektopja és az alkalmazások durván fele alatt egy kereskedelmi widget készlet lapul (amit ha nem opensource-ra használsz akkor jóval drágább mint egy Visual Studio Pro - platformonként). És ez csak az egyik a linux 10-15 olyan alapvető problémáinak ami az open-source modell következménye és ami miatt belátható időn belül soha nem lesz életképes alternatíva, sőt ha a M$ picit ésszel intézi a licenszelést akkor a szerver olalról is kikophat...
    </flame>

    <OFF>
    Amúgy szvsz a legfőbb gond a linux-szal a mögötte álló community, illetve hogy ezt sokkal inkább az "ezt mi is meg tudjuk csinálni" és a microsoft-gyűlölet vezérli mint az hogy "csináljunk valami nagyon jó dolgot, olyat amit még senki". Az egyik ok ami miatt eltávolodtam a linuxtól az épp az volt hogy ez a hozzáállás a dolgokhoz egy idő után kezdett nagyon fárasztó lenni.
    </OFF>
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Direkt a te kedvedért gyakoroltam önmérsékletet. Ezt azért értékelhetnéd
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • értemén, hogy gőzgép, de mi hajcsa?

    itt megmondanád, miért:

    A PHP egy elég gagyi dolog. Az meg hogy vállalatirányításra használni...



    kérdés: jelen esetben vane szükség:

    frameworkbe integrált template kezelés, bináris kódra fordítás meg hasonlók


    a típuskezelés meg a juzer dolga.

    <flame>
    a mikroszoft gagyi, ugyanis ennyi pénzből nem volt képes 13 év alatt egy normális böngészőt írni.
    </flame>
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A PHP egy elég gagyi dolog. ...

    Az most kimaradt, hogy
    2 alma + 3 körte = 5
    kicsit csalódott vagyok
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A vállalatirányítási rendszerekben (bizonyos határig) nagyon is létjogosultsága van a webes alkalmazásoknak.

    A webes alkalmazásoknak akkor van létjogosultsága ha cél az hogy a világ bármely részén kliens telepítése nélkül el lehessen érni a rendszert. Ellenkező esetben szívás: megspórolsz vele egyszer 10 perc telepítést, utána pedig napi 8 órában szív vele a user mint a torkosborz.

    És erre a PHP tökéletes.
    A PHP egy elég gagyi dolog. Az meg hogy vállalatirányításra használni... LOL. De nem is erre találták ki, a PHP kb a microsoft access webes megfelelője. Kicsi, egyszerű, könnyen tanulható, olcsón hostolható, Pistike webáruházához valóban tökéletes, viszont komoly célokra felejtendő, ehhez olyan apróságok hiányoznak belőle mint korrekt típuskezelés, frameworkbe integrált template kezelés, bináris kódra fordítás meg hasonlók. Ha komolyan akarsz linuxra fejleszteni akár desktop akár szerver alapon azt javának hívják, a többi max. játszani jó mindkét vonalon. Esetleg ha nagyon profi desktop alkalmazást akarsz csinálni, mondjuk office-t akkor bepróbálkozhatsz még C++/Qt-vel, de ügyvitelre nem használnám. Volt még a Kylix de azt már két t-vel írják mert múltidő.

    Amúgy én úgy 10 éves linuxos fejlesztés után tértem meg windows irányba, és ennek a .NET az oka. És eddig nem volt okom arra hogy megbánjam, ez idáig a legjobb fejlesztői környezet (framework, nyelv /C#/, fejlesztőeszköz) amivel dolgoztam, bár tény hogy ez sem teljesen tökéletes, de minden másnál jobb amit ismerek, legalábbis arra amire én használom (ügyviteli szoftverek fejlesztése).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • //off

    Rendben, license kérdésben tévedtem, a többi meg személyes vélemény és tapasztalat. Nem muszály vele egyet érteni. Én nem szeretem, igyexem függetlenedni tőle, te meg használj MS-t ha neked az kell, nem próbáltalak lebeszélni róla.

    bhubert: Az meg, hogy a PHP mySQL szögelés... LOL

    A vállalatirányítási rendszerekben (bizonyos határig) nagyon is létjogosultsága van a webes alkalmazásoknak. És erre a PHP tökéletes. Az meg hogy ti szeretitek az asp.net-et, reklámozzátok csak, engem nem zavar, itt ahogy a címben is szerepel PHP vs. Lotus Notes a téma. thx.

    //on

    Nálunk a Lotus Notes a globál intranet, mert egységes, és a globál nem akart fejlesztésre várni, ezt szinte készen kapták, az információs rendszer asp.net, mert látványos és viszonlag rövid fejlesztési idő, a mérnöki alkalmazások, raktárak, reportok PHP, mert gyors és dinamikus. Desktopalkalmazást csak termelési eszközökhöz használunk, ahol muszály a C sebessége, de bonyolultabb a karbantartás, telepítés, frissítés, hardverhiba esetén újratelepíteni... Java szvsz mind közül a leglassabb, bár tényleg előnye, hogy platformfüggetlen alkalmazás, és nem kell gépenként supportálni.

    Nem kötekedni kell a másikkal, ha véleményed van, írd le, aztán majd a kérdező eldönti, mit akar.

    T.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • csak a windowstól való függés csökkentése felé próbálok haladni. ki tudja mit terveznek ezek a jövőre....
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...MSSQL2005-ön, bár ettől én is óva intelek, de inkább no flame. Vállalati megoldásra amúgy sem lehet (tudtommal ez csak fejlesztésre való),...

    ...Viszont ASP.net lassabb...


    Újabb tévedések halomban. Téves információból pedig csak téves következteté vonható le.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Látod, látod. Nem igazán értesz hozzá, de kijelented, hogy óvnád tőle a népet, használjanak inkább péhápét. Ha értenél hozzá, nem mondanál ilyet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A héten szabadságon vagyok, jövő héten lesz döntés. Nagyon örülök, hogy ennyien hozzászóltatok, köszönöm mindenkinek!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • csak megerősíteni tudom:
    minden express termék üzleti célra is ingyenes. az sql-nél a korlátozás az 1giga ram, 1cpu és 4g db méret limit-ben nyilvánul meg.
    (a fejlesztőezsközöknél meg az, h jóval kevesebbet tud és csak 1 területre koncentrálnak, de ettől még adott feladatra teljesértékű fejlesztő ezsközök és minden megvan benne amit ilyen téren a VS-ben szeretünk)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ezzel mi is pont így vagyunk.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "ugy tudom nincs work govenor mar az MSDE 2005-ben."


    Lehetséges, hogy így van. Bevallom nem teszteltem 2005-ben, mert a termékem 2000-el működik és még nem állítottam át, és csak nézegettem a 2005-öt.

    De ha így van, akkor az jó hír. Bár eddig is megoldottam connectionpool -al:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • //off
    az érved kapásból ott hibádzik, h az ms-sel van problémád és nem adott termékkel/technológiával. pl aszondod, sztem asp.net ezért nem jó. vagy a mssql-el ez a baj, szemben a másikkal.
    egy feladat elvégzésénél nem az számít, h mennyire szinpatikus neked az eszköz gyártója.

    //on
    de, h on is legyek. ha feltétlen vmi webes megoldás kell és elfogadjuk, h egy vékony kliens alkalmasabb lenne a feladatra, akkor én vmilyen böngészőbe épülő futtatókörnyezetet ajánlanék. pl a .net féle oneclick megoldás vagy vmilyen java. megvan az az előnyük, h mint weblapnál, a kliens kód mindig a legfrissebb (nem kell telepíteni), de funkcionalitásban mégis túlmutat egy szimpla weboldalon.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amennyire én tudom a korlátozás úgy 20-25 connection-nál jön az expressben, azt pedig szvsz ASP.NET-tel intranetben 60-70 felhasználóval nemigen fogod elérni egy ilyen jellegű rendszerben.

    Amúgy én is azon a véleményen vagyok hogy ha nem nagyon-nagyon muszáj akkor ne csináljatok webes alkalmazást, az igen nagy szívás a felhasználónak és programozónak egyaránt (de főleg az előbbinek). Ha mégis webeztek akkor viszont inkább ASP.NET mint PHP.

    Amúgy én is csináltam már ASP.NET-es alkalmazást és nem volt gondom a böngésző-kompatibilitással. És nagyon nem mindegy hogy gy progit komponens alapon drag&drop-pal fejlesztgetsz vagy kézzel gányolsz mindent. Bár most lesz valami delphi for PHP (aminek amúgy annyi köze van a Delphiez és a Borlandhoz hogy a Borlandék megvettek egy ilyen progit fejlesztő céget tokostul-vonóstul) de én azért inkább maradnék a jó kis .NET-nél a maga sokezer osztályos könyvtárával, meg a C# nyelvével és a Visual Studióval. De ha már nagyon linuxosat akarnék fejleszteni akkor az sem PHP lenne hanem java...

    Lótuszt nem ismerem, így arról nem tudok véleményt mondani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia !

    ugy tudom nincs work govenor mar az MSDE 2005-ben.

    azaz nem lassit be ,ha 5-nel tobb kapcsolatnal.

    f.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy szóval sem mondtam, hogy nem bírja el a MySQL...

    De számtalan jobb választás létezik a MySQL-nél az ingyenes SQL szerverek világában is.


    Szerintem nem igazi érvek alapján ennyire népszerű, hanem inkább a jó öreg "Ha csak kalapácsod van, mindent szögnek nézel" elv miatt. Kb. hasonló a helyzet a PHP-vel is :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • MySql is simán elbírja. Az előző munkahelyemen 250 ember használt egy olyan intranetes alkalmazást, ami ASP+MySql 4.1-re épült. Semmi probléma nem volt a MySql-lel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • törölve - bocs félre ment
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Valóban tartalmaz ilyen limitációt az Express változat, de szerintem ez korántsem ilyen problémás:


    - Ha intranet-re rakják a cuccot, 60-70 felhasználó simán kiszolgálható akár 1 aktív connection-al is, de a korlátozás aktiválása 5 kapcsolatnál jön, azt röhögve kiszolgálja. Gondold végig, az 5 aktív szál 1-1 mp-es (sicc!) kiszolgálással azt jelenti, hogy minden egyes felhasználó 10 mp-enként frissíti az oldalát. Ennyire nem láttam még dolgozni embereket:)


    - Ha eddig Access-ben oldották meg, akkor jó esélyel bőven el fog férni 4 GB-on az adatbázis, és az egy proci / memória korlát sem probléma.


    De a lényeget azért ne felejtsd el: ha netán kinövik az MSDE kereteit, akkor tudnak felfelé és keresztbe is skálázni MSSQL-re. Ugyanezt MySQL esetén már nem állítanám ilyen magabiztosan...




    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Oracle 10g, vagy Oracle XE (Express Edition)

    Tyrael
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Szerintem arra gondolt deMarco, hogy ezek a "limitált modellek" tényleg nem olyan jók (nagy)vállalati környezetben. Egyrészt a lekorlátozott fizikai memóriahasználat, másrészt a szimultán kapcsolatok terén is meglévő korlátozások miatt, iletve az adatbázisméret (4 GByte) és a single CPU használat miatt sem ideálisak ilyen jellegű felhasználásra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Aki nem ismeri az MS-es termékeket, az inkább ne mondjon róluk véleményt...

    SQL2005 Express minden környezetben ingyen használható. Az is érdekelne, hogy miért nem jó az Express változatot használni? ASP.NET nem feltétlenül lassabb egy PHP-s alkalmazásnál, és elég jól együttműködik a nem IE-s böngészőkkel is. A nem igazán valid alkalmazás kitétel meg nagyon teccik Mert PHP-ban olyan nagyon valid alkalmazásokat szoktak írni! (tisztelet a kivételnek!) Ráadásul céges környezetben könnyen megvalósítható, hogy egységes legyen a böngésző környezet, tehát nem feltétlenül kell minden böngészőre optimalizálni a kódot.

    Speciel az Oracle-nek is van ingyenes "Express" (nem tudom, hogy mi a pontos neve) változata, az is használható lehet ez esetben.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • asp.net nem láttam. windows azt láttam, win szervert is láttam.

    Fizetsz érte, nem kapsz supportot. linuxért nem fizetsz, ugyanaúgy nem kapsz supportot. Linuxért fizetsz, kapsz supportot.

    De tudodmit, használjátok akkor. Nem vagyok én a JÓNAK ellenzője.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én használom is mindet. Mindemellett PHP + mySQL-t javasolnám. A Lotus Notes lassú, nehézkes, és mint írták korábban szállítóhoz köt, és tőlük függ a javítás, fejlesztés... A PHP - mySQL dinamikus, a PHP gyors, és ekkora adatmennyiségre bőven kielégítő. Ha a mySQL-t is kinőnétek (amit egy darabig kétlek), érdemes lesz elgondolkodni MSSQL2005-ön, bár ettől én is óva intelek, de inkább no flame. Vállalati megoldásra amúgy sem lehet (tudtommal ez csak fejlesztésre való), és nem is jó express servert használni. A .net tényleg hatékonyabb fejlesztési időben, bár a Delphi for PHP-t még nem próbáltam, ez feldobhatja annak a fejlesztési sebességét is. Viszont ASP.net lassabb, mint írták nem igazán valid alkalmazások gyártására szolgál, mint inkább csak IE-re (bár mindent meg lehet oldani).

    SZVSZ...

    u.i.: Amint már említették előttem, PHP-s fejlesztőt találni könnyű dolog, így a fejlesztés, bővítés, új igények megoldása könnyen megoldható.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én ismerem a Notes-t, ezért óvom tőle A böngésző mellett is csak az van nyitva...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy dolgot nem értek:

    Itt leírtad, hogy mennyire nem értesz a .NET-hez, és a Windows-hoz. Ezzel nincs gond, mindenkinek más a szakterülete.


    De akkor ennek fényében érdekes ez a kijelentés: "én a M$től óvnám a népet..."

    Illene legalább ismerni azt, amit nem javasolsz...


    Én spec pont ezért nem mondtam véleményt a Lotus-os rendszerről, hiszen még életemben nem láttam :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jut eszembe , ha az access licensz mindenkinek megvan és a program használható , akkor lehetne MSDE-be átvinni az adatokat minimális fejlesztéssel és talán ez lenne a legköltség hatékonyabb megoldás .
    hmm ? :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd