90000 magos processzort mutatott be az Intel...
2007-02-13T23:48:29+01:00
2012-05-24T13:35:13+02:00
2022-07-19T04:21:55+02:00
  • radeon HD7970 -> 2048 darab 32bites mag. Ennél 'jobb' gorogdinnyet inkabb ne vegyél!

    Ebbol a 80 magos 'butitott' intelbol meg nem lett semmi o.o
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • üti a zacskós szotyit?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 4 év elteltével még mindig a görögdinnye viszi a prímet magok számában...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De a több alu dolog már a Pentium prociban is jelen volt, mitől lenne ez akkor most olyan nagy dolog? Több procit meg miért raknak 1 helyre? Csak nem annyi hely van már a socket-ban? Ha igen, akkor legyen kisebb a socket.

    Mellesleg tök jópofa ez az Ultra Hal:
    én: It is now safe to go to your happy place.
    ő : Really, you think my place is happy?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 2 proci egy tokozásban, közös, vagy osztott,memóriával, vagy több ALU, hát minek neveznéd szerencsétlent?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Parallel computing-al már elvi lehetőség van a kihasználásra, de még gyerekcipőben van a dolog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én még mindig nem értem, hogy mi az, hogy több magos proci. Több magos gyümölcs van, azt értem is, de nem hiszem, hogy túl sok köze van a processzorokhoz. Mindjárt megkérdezem Ultra Hal 6.1-et. ( tud valaki hozzá serial-t? )

    Mellesleg régebben is volt olyan, hogy több processzor egy alaplapon, akkor se volt kelendő a technológia, mert nem tudta senki se megfizetni. Valahogy ez nem megy a processzoriparnak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ráadásul nemrég volt egy teszt, ahol az intel porcikat hasonlították össze. Ott az jött ki, hogy hiába van x magja a procinak, de egy egy magos magas frevkenciájúval gyorsabb a programok legtöbbje! Hogy miért, mert a szoftverek még mindig nem megfelelően támogatják a több magos rendszereket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nem bírok egy fél órát játszani a Dungeon Keeper 2-vel, mert kifagy


    Én más okból nem bírok játszani vele...

    Dungeon Keeper 1 rulez!!!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Heh, visszaolvasom az irományomat, és akkor még a PCI express volt az új(nekem). Manapság meg retro őskövület az AGP és alig árulnak AGP-s videokártyákat. Meg PC express 2. Meg DDR 5-ös videoramok, meg DDR sima RAM.
    Aztán látom én már, az lesz a vége, mint a final fantasy-nak, hogy már vagy 12 epizód óta a "végső fantáziáról" beszélnek, itt is már látunk hasonlót: Direct-X 12( ami ugye a 3-ról indult ), meg hasonló érdekességek.
    Mondjuk azon gondolkodom, hogy míg ti kvantum számítógépekről beszéltek, addig én meg azon gondolkodom, hogy mikor fognak élő szöveteket kombinálni számítógéppel?
    Mondjuk már látom ennek a hátrányát is. Nagymama kedves összekeveri az új számítógépes cuccot a katéterrel, aztán a következő pillanatba meg azt látjuk, hogy nagyi örjöngve rohangál a mátrixba, mert rossz alkatrészt telepített magába.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az igazság az, hogy szerintem semmi gond nem lenne ezzel, ha az ilyen szintü hardware fejlődéssel egyidejüleg lenne ilyen szintű software-s fejlődés.
    EZt úgy értem, hogy nem azon az elven dolgozunk, hogy puff neki mit szenvedjek a memóriakezeléssel...úgyis van 5GB belőle...

    Ha már előjött a M$ Win. Hát nézze meg bárki a Csodás új Vistat...
    Sajnálatomra feltettem, és nem tudom megérteni, hogy minek kell neki 512MB ram, és egy 1,8Ghz Turion64 ből 20% hogy az asztalt lássam..... Jah és hogy mindenbe beleokoskodjon.

    Szóval király lenne ez, ha értelmes dolgokra lenne használva, és nem azért fejlődne a HW hogy a fejlesztők hanyagúl programozhassanak.

    Abban egyetértek, hogy jobb az új nyelveken nyomulni mint BASIC-ben vagy Asembly-ben. Jellemzően én JAVA-zom.
    De ezen felül azért a fejlesztők nem fejlődnek akkora ütemben mint a HW.

    Saját jövőképem: Egyszer majd minden háztartásban lesz 90000magos gép 2Terra RAM és azt vesszük észre, hogy az OS 10%ot zabál alapból egy Pasziánsszal már 30% és a legújabb játékokhoz venni kéne még 1Terra RAMot és kéne még 10000mag.
    gáz...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • google
    amúgy meg sql logika? true, false, null...

    de tényleg régóta fejlesztik, ivn belinkelt cucca előtt nekem az volt az utolsó kép hogy pár bitet tudtak használni, de azt is csak minusz 200 fok alatt amikor is szupravezetővé váltak az anyagok...

    a wga meg nem kamu, jó? az hogy neked nincs, attól még ne szóld le
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Most ez igaz? Nem olyan mint a WGA? :D Miért nincsenek róla képek? Ha tényleg műxik, át kell írni a könyveket! Mert itt 2 állapot is jelen lehet egyszerre..és pl az igazságtáblák sem dognak stimmelni...nem?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez a kvantum számítógép nem kamu? Nem olyan mint a WGA? :D Valami kép kéne róla...miért nincs? Jajjmár alig tudok aludni. :D Ha tényleg műxik, pl a számítástechnika alapjait kell átírni...merthogy 2 állapot is lehet egyszerre...nem?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kösz, kipróbálom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na persze, dehát a technika még így is túljuttatja a gépi számítást a mostani holtponton - lásd: Turing-gép. És ha ott tartunk, akkor már azért eggyel közelebb leszünk ahhoz, h az egész univerzum minden atomját valós időben le tudjuk számolni. (Jó, most bele lehet kötni hazok meg kvarkokból állnak, azok meg még nemtommiből, meg h itt is vita van, de ne tegyük inkább....köszönöm.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • na én itt látom a lényeget:
    akkor még nem volt annyira nagy nyomás a fejlesztőkön hogy három hónappal az elkészülés előtt már ki kell adni a játékot.

    ivn, ennyire nem vagyok naprakész, örülök ha a fejlesztéssel azonos évszakban értesülök a dolgokról amúgy hiányos angoltudásomra hivatkozva megkérdezném, ugyen nem kell már -200 fok alá hűteni hogy működjön?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mellesleg éljen az Xp, nem bírok egy fél órát játszani a Dungeon Keeper 2-vel, mert kifagy. Miért?


    Azért, mert a játék még javában a Win98-as korszakban készült. A Win98 Win32-es felülete és az NT Win32-es felülete csak papíron ugyan az, sok esetben még ott sem, erre külön fel is hívták a figyelmet a SDK-ban (erre a játékfejlesztők nagyívben tettek, mert tervben sem volt még akkor az XP). Ez azt jelenti, hogy a DK2-ben sok olyan programozási trükk és módszer van, ami a Win98 API különbözőségére vagy hiányosságaira támaszkodva próbálja gyorsítani a játékot. Az is könnyen elképzelhető, hogy olyan NT-n hibás kód van a játéban, ami felett a Win98 pongyola kernele egyszerűen átsiklott, mert sz4rt az NT-n meglévő szigorú memóriakezelési szabályokra.

    Nézd meg a neten, hogy van-e hozzá XP patch! Ha nem, akkor tegyél fel egy dög ingyenes Virtual PC-t, és azon simán lehet futtatni. Mondjuk, ehhez már kell egy bika gép.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bezzeg régen még a 486 DX2-esnek is mennyire örültünk a maga kis 66MHz-ével.

    Ja. Meg 640K mindenre elég. Amúgy ha az én első 3.5 kilobyte-os Commodore VIC-20 gépem felől nézzük, vagy az első számítógéptől amivel találkoztam (házilag barkácsolt 1K-s ZX-80) akkor a 486 DX2 66 is óriási túlzás, elvégre hasonló teljesítményű gépen anno 20-an dolgoztunk (TPA-1140 alias PDP-11). És milyen büszke voltam anno az 512KB-os 4Mhz-es IBM PC gépemre (eredeti, nem XT hanem PC, az alaplapon 256K RAM amit egy akkora kártyával lehetett 512K-ra bővíteni aminek a területéből ma bőven kijönne egy második alaplap). Meg volt 10MB-os winchester is benne, meg 360K-s floppy. Sajnos hülye voltam és nekiadtam a nagybátyámnak aki szétszedte, pedig ma valószínűleg aranyat érne.

    Viszont azt nem igazán bánom hogy ma .NET-re fejlesztek és nem Commodore 64 basic-ben írom az ügyviteli szoftvereket.

    Ja, és tudod mibe került anno egy Commodore 64 ? És nem csak nálunk, az hogy itt mibe került az még egy külön történet.

    Mellesleg éljen az Xp, nem bírok egy fél órát játszani a Dungeon Keeper 2-vel, mert kifagy. Miért?

    Talán mert bugos ? Esetleg tört verzió ? Amúgy ne hidd hogy ilyen Pl. C64-es játékoknál nem volt. Más kérdés hogy akkor még nem volt annyira nagy nyomás a fejlesztőkön hogy három hónappal az elkészülés előtt már ki kell adni a játékot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem akkora durranás ez.

    Valamikor kb. 15+ éve létezett egy Connection Machine nevű gép.
    Már nem emlékszem pontosan, de 16, vagy 64 magos processzorokból állt, ebből raktak össze egy 64K processzorból álló gépet, egy kb. köbméteres kockát.

    Akkor még egyáltalán nem dőlt el, hogy a nagygép vs. PC harcban mi lesz az eredmény, ezért ezt a gépet arra szánták, hogy tovább bővítve -amit a felépítése miatt korlátlanul meg lehetett tenni-, egy egész ország számítási igényét kiszolgálja.

    A technológia azóta fejlődött, hát több, bonyolultabb magot tudnak ugyanakkora helyre betenni.

    Ma nem a hardver határozza meg a fejlődést, de nem is a szotver, hanem az ezeket uraló multi cégek üzletpolitikája.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hát hardverileg se és szoftverileg se látok jövőt. lehet 72427384782 magos a processzor, ugyanazt a 3 műveletet tudja csak: add cmp jxx. a többi nagyjából erre épül. persze tök jó hogy van enter a rengeteg push pop helyett, meg az is hogy van dr8, sőt, még az is hogy van fyl2xp1 utasitás, de véleményem szerint több bőrt nagyon nem lehet lehúzni a pc-ről. és mivel a hardver egy ideje nem mutat akkora ugrást mint amekkorát ugrott 286-386 esetében, ezért a szoftverek is... hogy is mondjam, lassan meglesz minden épeszű program. egy időben sokat cikekztek kvantumszámitógépekről, manapság nem is hallok ilyesmit. befulladt volna?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ÁmberekEzt olvassátok el!


    Bezzeg régen még a 486 DX2-esnek is mennyire örültünk a maga kis 66MHz-ével. Commodore.Höh, mi az a fo5 manapság? Ja. Csak akkoriba a nép számítógépe volt.
    Hova haladunk már? Bluray,PCIexpress,fűtött egér
    Gothic 3, Oblivion, régebben a Far Cry. Ezek csak példák arra, amelyeket meg se merek venni a boltba, mert a gépem vért izzadna.
    Ati vidia, N Radeon, Intel Hexium, 3TB-os 3d Kristály, TDR 5-ös 90000000GB-os ram, stb, stb...

    Mellesleg éljen az Xp, nem bírok egy fél órát játszani a Dungeon Keeper 2-vel, mert kifagy. Miért? Mert hibajelentés küldése. Legalábbis a win mindig eszongya. Meg elnézést kérni azt tud.

    Szóval véleményeket várnék arra, hogy ki mit gondol? Mit hoz a jövő hardver-ileg, vagy softver-ileg?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd