Nem is arról van szó LC, hogy ne lenne mindkét oldalon remek vagy csapnivaló GUI. A lényeg a filozófiában rejlik, nyilván mindkét "irányzatnak" megvannak a maga előnyei és hátrányai és nyilván számtalan átmenet van.
Én a magam részéről néha remek ötleteket merítek egy-egy Unix megoldásból, de olyan is van, amitől egyenesen égnek áll a hajam :) Igy van ez fordítva is.
Azért a *nix oldalon is vannak IDE-k, Pl. KDevelop és nem mindenki csak vi-t használ.
És szvsz a jó *nixos fejlesztői mentalitás és a jó windowsows fejlesztői mentalitás nem igazán van messze egymástól. Más kérdés hogy a profi coder win alatt sem úgy hasal neki a dolognak hogy tegnap beszéltem a userrel, ma nekihasalok a vizuálbéziknek, felhajigálom a formra az adatkontrollokat és írok mögé valami kódot hogy úgy csináljon mintha működne, hanem megtervezi a programot, elválasztja az alkalmazás szintjeit, stb. És bizony *nix alatt is vannak nagyon-nagyon profi GUI-s megoldások, érdemes megnézni Pl. a KDevelop3-mat működés közben...
heh... pont azert ugrottam be ide, hogy ugyanezt a topicot megnyissam... :)
szerintem az end-user szamara 'nehezebb' szoftvert kesziteni
szvsz nem. csak megint arrol van szo, hogy _mas_. egy intuitiv modon kezelheto felulet megtervezese termeszetesen nem ecceru (ld. szinten Joel irasat
az UI designrol), de ugyanigy nagy szakertelmet kivan, csak total mas iranyut egy szepen megtervezett lib/framework irasa, azon belul is a szinten 'intuitivan' hasznalhato progi interface. ld. pl. a Guidoval keszult Artima.com-os interjukat,
vagy szinten Venners beszelgeteset
Bertrand Meyerrel.
end-user kultura sem nelkulozi a 'fejleszto baratsagot'
ez igaz, csak teljesen mas jellegu. vegyuk peldaul a fejlesztesi kornyezetet. az 'end-user' oldalon a kornyezetnek egy konkret IDE-t hasznal az ember (a programozo is end-user ilyen szempontbol), ami gyk. minden funkciot megprobal osszefogni, unix oldalon inkabb a sok, fuggetlen, kiseb, de szvsz konnyebben osszecsatolhato kutyuk hasznalata a jellemzo. szerintem erre jo pelda a build toolok. mondjuk egy Builder/Visual Studio kornyezetben ez a kornyezetbe integralt 'gomb', ami eleg sok funkciot tud onmagaban - de peldaul sokkal nehezebb kiterjeszteni. a unix-filozofia oldalan ott a make/configure, amivel gyk. barmilyen (elobb emlitett) kutyut be tudok fogni a build mechanizmusba, vagy ezeknek a javas - altalalam nagyon szeretett - tovabbfejlesztese, az ant. (es .net-es masolata, a nant, ami meg nincs ugyan olyan allapotban, de aze' teccik)
itt peldaul szerintem igenis nagyon szepen latszik a filozofiai kulonbseg, es az is, hogy egyiket sem nevezhetnem 'jobbnak' a masiknal -, tenyleg csak a masfajta hozzaallas.
Kicsit sarkasan ir mindkét végletről, dehát valahogy ki kell domboritani a különbségeket. A Windows oldaláról nagyjából hasonlóan látom a dolgokat, mint ő, a másik oldalt nem tisztem megitélni, lévén nem fejlesztek "oda".
Jo meglatasok, alapvetoen igaza van. Kicsit ugy erzem, hogy eroltetetten nem probal meg allast foglalni egyik mellett sem, holott szerintem az end-user szamara 'nehezebb' szoftvert kesziteni, ugyanakkor az end-user kultura sem nelkulozi a 'fejleszto baratsagot'.