3D grafika

3D grafika
2002-08-27T00:33:46+02:00
2004-03-02T09:33:38+01:00
2022-07-27T13:57:49+02:00
  • Lehet hogy ez nem ide való de a prog.hu -n nem akarnak egy alapoktól indulo d3dx tutorialt indítani..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Most kezdek ismerkedni a témával... A szegedi egyetem átvágás, nem sokat foglalkoznak velünk helyben... Mindegy, a lényeg h csinaltam egy saját forgatást: van egy nagy koordináta-rendszer, ezekben egy pont egy űrhajó.
    Az űrhajóknak pedig van 3 adatuk, az ő 3 koordináta-tengelyük x, y, és z koordinátái. (ezek egység hosszúak,jó nagy törtrésszel, elég pontos) Így bármelyik hajóba át tudunk szállni, és az ő koordinátarendszerükbe átforgathatunk mindent...
    A képernyőre vetítéskor pedig csak ezeket a koordináta-tengelyeket és a középpontot metszük el a képernyővel, és a kapott látszólagos irányvektorok lesznek a két dimenziós képernyőn az x,y,z, és ezekre a vektorokra kell kirajzolni eztán az űrhajó többi pontját.
    Persze emiatt az űrhajó pontjai egymáshoz viszonyítva nem perspektivikusak, de a többi űrhajó egymáshoz képest igen.
    Maga az űrhajó forgatása a saját koordináta-rendszerében történik, és sikerült megcsinálnom, h ne használjak hozzá szögfüggvényt!!! Szerintem elég gyors. Tényleg, az egész programban egyetlen cos sin vagy ilyesmi sincs, és klafán forgatja az űrhajót... Ez kezdetnek jó?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bocs a kései reagálásért, de vizsgáim voltak...

    A lényeg: kipróbáltam a kettős bufferelést, de közben találtam egy másik módszert, amivel még kezdetben próbálkoztam. Nevezetesen a Canvas.Ellipse és a Pen.Mode variációja. Felmerült viszont egy újabb problémám:
    A PmNotXor-on kívül nincs más megoldás a változó sugarú kör újra rajzolására?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A villogást úgy tudod megszűntetni, hogy dupla bufferelést használsz. Létrehozol egy TBitmap típusú háttérbuffert, erre rajzolsz és egy kis intervallumú egy timerrel(pl 10ms-100FPs) kirakod a TImage-re Canvas.Draw vagy Bitblt használatával
    Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Tudom, hogy az villog, de nem lehet valahogy kiiktatni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De hogy ezt miért Mr. Pertotnak válaszoltam, arról sejtelmem sincs...

    Neki csak annyit: az villog...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én meg úgy döntöttem, hogy megpróbálkozok a opengéellel... aztán ha nem megy, akkor hagyom a grafikai vonalat a ..hmm... csudába...

    Köszike az infókat... pá
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok! Most bukkantam erre a topicra és rögtön lenne is egy kérdésem.Igaz csak 2D-s a feladat, de kapcsolódik ide.

    Szóval.
    Készítettem egy invertáló programot Delphiben. Betölti egy TImage-re a képet, aztán egy Shape-l megrajzolod a kört, aztán pedig invertálja.A program remekül müxik, de van két problémám.

    Először is a shape... Megpróbáltam Canvas.Ellipse-vel rajzolni a kört.Ott van az a Pen.Mode beállítás, hogy PmNotXor, ami ugye abból áll, hogy másodszori lefestésre visszaáll a háttérszín. A programomban viszont ennek a TImage-nek True-ra kell állítani a Transparent tul.-át, eztért az ellipse fehér vonalakat húz. Ezért maradtam a Shape-nél.
    A másik problémám a lentebb is szereplő kérdés: nekem is villog a kép, mikor a shapet átméretezem (az inverzió alapkörét növelem). Ezt hogy lehet kiíktatni? Van rá mód?

    A programot ITT tudjátok letölteni.

    Bocs, ha hosszú voltam..
    Sziasztok!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az egy dolog, hogy TImage leftje. De én nem arra gondoltam. Egy teljes méretű TImage, de elég egy paintbox vagy maga a Form is. Ennek a vásznára (Canvas) pedig rajzolhatsz. Lehet bitképet kirajzolni, vonalat húzni, kört, téglalapot rajzolni, stb.

    Gyors grafikára pedig lehet használni DirectDrawt (kicsit gyorsabb mint a GDI).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amúgy meg hüje vagyok, mer kihagytam, hogy mjinek a leftje...
    Speciel egy TImage leftje volt, amit növelve a kép mozgott, csak rút volt...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszike :)

    Majd görcsölök vele, aztán ha nem megy, akkor hagyom a fenébe...

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az utolsó bekezdés Lumpennek szól.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne fáradj, ha jól láttam Windows alá kell neki. Ott pedig nem működik semmi ilyesmi.

    Grafikára a DirectX való.

    milyen left tulajdonságot növelsz te? Ugye nem gondoltad komolyan, hogy komponensekből rakod össze a grafikát? Inkább rajzolj közvetlen a form vásznára (canvas), vagy használj PaintBoxot, esetleg TImage-t!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pontosabban!
    Ahoz hogy ne vibráljon a képernyőn a figura, assembly utasitásokkal kell babrálni!
    Itt egy kis őtlet!

    §03d4 §05(r/w)
    §03d4 §10(r/w)
    §03d4 §11(r/w)

    Tehát!
    A 03d4-es regiszterrel és annak egyes bitjeivel kell babrálni!
    Ide is Jőhet 50 pont, ha jól válaszoltam!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mi ez a sok krix krax?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A megoldás a VGA kártya programozása pascal és assembly nyelven című könyv!
    Az egész nem tőbb mint pár sor assembly utasítás!
    Így nem fog villogni a képernyő!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van egy könyvem Vga kártya programozása pascal és assembly nyelven!
    Ebben le van írva, hogy hogyan KELL megvárni a vertikális viszafutást!
    AZ egész nem több mint pár sor assembly utasítás!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Eszembe jutott még valami, ha már a kocka nem fog forogni...
    Tegyük fel, hogy van egy ablakom, amin végig akarok gurítani egy labdát. (Az, hogy forognia kéne, most mellékes, elég, ha végig megy.) Próbáltam a left tulajdonság növelésével elérni (balról jobbra), de fenemód villog a kép...van erre valami pislogásmentes megoldás...?

    Danke
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Fene megeszi.
    A + jel az kérlekszépen egy hármas, miközben nyomja az ember a siftet, mert már a dé betűn jár az esze...
    Na, kockát akarok kirajzolni, és forgatni snassz delphi firm közepén/szélén...

    Köszi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja! Vonalak meg kockak. Ez valami uj?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello!

    Ott a "D mellett!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello!

    +D?

    Az mi?

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Heló!

    Szeretnék delphi(5,7) rendszerben +D-s grafikákkal bajlódni. Pl. vonalak huzogatása, kis kockák kirajzolgatása...ijenek...
    Megköszönném, ha valaki tudna nekem olyan fellelhető - lehetőleg magyar nyelvű - dokumentációt tartalmazó oldalt mutatni, ami ezzel a témával foglalkozik.

    Köszönöm
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Ezeknek azért alap mateknak kellene lenniük egy programozónál..."
    Ám legyen. Szóval alap matek kell hozzá, de akkor senki se tartson nagyképűnek!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • <off>
    egy kis felsőbb matek.
    (Mondjuk lin.alg, integrálás, differenciálás)

    Ezeknek azért alap mateknak kellene lenniük egy programozónál...
    </off>
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szasztok

    Gondoltam megemlítem, még csak egy-két hónapja, hogy a Szirmay-Kallos féle "3 dimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés" című könyv megjelent.
    Én megvettem és azt kell modnjam, hogy nem volt pénzkidobás. Sőt!
    Tény és való, hogy az anyag nem könnyű - nem árt hozzá egy kis felsőbb matek.
    (Mondjuk lin.alg, integrálás, differenciálás)
    Ellenben, ha átrágod magad rajta, akkor már igazi guruként térhetsz vissza ebbe a fórumba )
    Valóban, nem DirectX, hanem GL, de rendkívűl jó alapokat és szemléletet ad!
    (Egyébként sem találsz hasonló színvonalú magyar kiadású könyvet a témával kapcsolatban...szerintem)
    Összefoglalva: Akit komolyan érdekel a grafika, annak csak ajánlani tudom.
    Érdemes beugrani egy könyvesboltba megnézni. Picit a zsebedbe kell nyúlni érte, de szerintem nem fogod ott hagyni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem, ez egy másik Tomcat (Tomcat/Abaddon). :) Ő szerkesztette a SourceCode diskmagot, meg nyomatta a coder-l levlistát. Igazi coderguru, de asszem már nem aktív scener.

    A Revenge-t pedig Tomcat/Greenroom írta. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • TOMCAT???????
    ez az a Tomcat aki a REVENGE ON SCHOOL-t írta????
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sasold meg Tomcat honlapját:

    Ray Tracing ala TomCat

    Realtime raytracer 4k-ban.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • bár inkább csak foglalkoztam
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd