Lelkes csapat kerestetik online szerepjáték írásához
2003-11-10T11:17:31+01:00
2004-09-13T18:09:09+02:00
2022-07-19T05:47:23+02:00
  • Jó estét kivánok midnenkedves programozonak és felhasználonak!

    Szeretnék jelentkezni erre a feladatra ami fent emlitve van.Mivel nagyon érdekel(ne ) a programozás ezzel szeretném leélni az életemet csak egy a bibi,én még csak alap szinten értek a dolgokhoz és még csak probálom felfogni hogy mit miért a számitogép világában.
    Egyébként sima teszter is leszek szivesen mert az a rész is érdekel.
    Előre is THX a választ.
    Csáó
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • elolvastam amit irtal
    megneztem az oldalt

    sok sikert
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szinte latom a tolongast :)
    :(
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • udv,

    elnezest hogy nem az aktualis temahoz szolok hozza, ettol meg az uzenetem garantaltan ontopic. :)

    A helyzet az, hogy mi is online szerepjatekot fejlesztunk (ez esetunkben az MMORPG kategoria teljes lefedeset jelenti annak minden vonzataval egyutt). A dolog nalunk nem ujkeletu, az elso jegyzetek 2000-ben keszultek el, "nyilvanossag" elott kisebb-nagyobb szunetekkel kb. 2001 vege ota vagyunk kint, tehat a jatek eleg sokat “erlelodott".

    Elsosorban azert jarok itt, mert – mivel a projekt fejlesztese szabadidos tevekenyseg - sajnos meglehetosen lassan haladunk, igy idorol-idore embereket toborzunk a munkahoz. Amitas nelkul: sajnos az ilyen tagok tobbsege egy ido utan kiesik, hiszen az elhuzodo es ingyenes fejlesztes sok embernek kedvet szegi, a kezdeti lelkesedes meg sosem hosszu eletu. Nehanyan persze maradnak: ertuk erdemes egyaltalan csapatbovitesi akciokat inditani.
    (es persze minel tobben vagyunk, annal gyorsabban halad –altalaban- a munka is, meg ha csak idolegesen is. :)

    A jelenlegi is egy ilyen alkalom: szeretnenk programozokat a fejlesztesbe csabitani. Akit egy kicsit is erdekel a dolog (ha csatlakozni nem is akar), itt tud a projekt utan nezni:

    http://member.rpg.hu/edron
    (Itt a jatekrol magarol is sok minden kiderul- elsosorban a publikus reszek, persze :) )


    Ha a link mogott olvasottak alapjan hirtelen oriasi vagyat ereznel hogy csatlakozz hozzank, annak eloszor is nagyon orulunk , masodszor viszont a sajat erdekedben, kerlek gondold at a kovetkezoket:

    PRO
    - A project tobb eves multtal bir, es meg messze a vege. Ugy gondolom az, hogy meg foglalkozunk vele, garancia arra, hogy nem fog “kimerulni", ugyhogy a csapatba belepo tagoknak nem kell attol felniuk, hogy eltunik aloluk a project vagy a munkajuk sosem kerul a nyilvanossag ele.
    - Fejlesztoi levlista es csapattalalkozok bizonyitjak, hogy a dolog nem “kamu" :)

    KONTRA
    - A project nem nehany honapos lefolyasu, es nem kecsegtet hirtelen es latvanyos ugrasokkal. Szepen, aprankent halad elore (nyilvan a tagletszammal osszefuggo mertekben), igy aki hamar es latvanyos eredmenyeket akar, csalodni fog.
    - A project –jelenleg- megkivanja a programozotol, hogy sajat feladatait a leheto legnagyobb onallosaggal vegezze. Alapesetben minden csoportnak van egy vezetoje, de a kodolo csapate jelenleg annyira tul van terhelve, hogy keves segitseget tud nyujtani. A fejleszteshez feltetlen szukseges dolgokat es segitseget azert nyilvan megadja barmelyik tagnak :)
    - A feladatok nem mind kulonosebben erdekesek, de az unalmas melo ugyanugy resze a projectnek, mint a tobbi.
    - Nem tudunk fizetni. (bar kesobb lehet belole penzed, ha kitartasz a vegeig)


    Ha tovabbra sem tantorodtal el, a csatlakozasi folyamat a kovetkezo:

    - elofeltetel elsosorban egy szakmai oneletrajz elkuldese es egy bemutatkozo munka elvegzese es az alabbiak kozul (a demofeladatok kategorizalva vannak, az egyes “munkakorok" nagyon alapszintu elvarasait tukrozik):

    DirectX
    -----------
    Írj egy olyan viewert, amely képes tetszőleges .X formátumú állományt megjeleníteni. A viewer a kamera mozgatásával képes legyen körüljárni a modelt, közelíteni, távolítani. A modell megjelenítésekor legyen képes a textúrát ki- és bekapcsolni és a drótvázat megmutatni. Legyen ambient light és egy spot light a térben, tetszőleges pozícióval, a spot a modellre néz.
    Menet közben irassa ki az fps-t, amely természetesen minél magasabb értéket érjen el.

    Hálózatos
    ------------
    Írjj meg egy hallgatózó szervert, ami a 20-as porton figyel a telnet protokoll szerint (RFC xxx). Legyen konzolja, azon keresztül lehessen vezérelni a programot, amely képes legyen elindítani és leállítani a portfigyelést, minden requesthez külön szálat indítson, a válaszok pedig beállíthatók legyenek, vagy egy konstans érték, vagy a beérkezett string, vagy annak megfordítottja.

    Media
    --------
    Írj DirectX alatt egy egyszerű videolejátszó szoftvert. Semmi csicsa, csak amit a DX támogat, olvasson be egy avit és nyomja ki egy ablakba. Hanggal persze :) Ugyanez mp3-mal is.


    A programozasi nyelv C++.


    - A folytatasrol a megoldasok tukreben beszelgetunk (ha valakit nem veszunk fel, termeszetesen NEM hasznaljuk fel az altala bekuldott demo feladatot)! A demo feladat elfogadasaval a jelentkezo a csapat tagjava valhat. (a demo feladat egyebkent - a felreertesek elkerulese vegett mondom :) - nem azert van, hogy basaskodhassunk, hanem hogy a *project es a leendo jatekosok erdekeben* a munka egy minimalis minosegi szintjet biztositani tudjuk.)

    Egyelore arra kernek mindenkit, hogy gondolkodjon el a leirtakon, es ha valakit erdekelne a dolog, az jelezze itt a forumon, vagy privat uzenetben.


    Koszonettel,
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha arra a hozzászólasokra gondolsz, amiket én írtam, akkor nem. Ha arra, amit tkrizsa, akkor közelítőleg igen, de ő real-time szeretné megoldani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi!
    Ez nem valami ilyen játék lesz?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hááát... péntek délelőtt kicsit göthös volt a szerver talán... :)

    Szerintem a levelezőlistát használjuk a témák megbeszélésére, mert a nagy része nem fogja a tágabb publikumot érdekelni... viszont akinek van fantáziája és szereti használni is, jelentkezhet a pop@enaplo.hu címen... :))
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Halihó!

    Hé Boy-z! Tudja valaki mi történt itt? Nem lehetett megnyitni a lapot... vagy ez senkit sem zavart? Senki sem olvassa a lapot? Egyedül VAGYOK-vagyok-v.gyok? Mamaaa! félek egyedül!

    Franko! Jelentkeztem, kaptam is egy választ. Még hallasz rólam, csak hétvégére eltávolodok egy kicsit a számítógépektől.

    Kellemes hétvégét mindenkinek!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Brékó-brékó! MaXimiliam jelentkezik!

    Kicsit elaludtam...Izé...szóval mi kellene... uninstallálom a játékokat és már itt is vagyok.
    Kicsit szopacs volt mostanában it a melóhelyen, de talán már rendet tudtunk tenni.
    Nemsokára elolvasom, és akkor írok.

    Hali!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lett egy kis időm tegnap és ma, így egy kicsit munkálkodtam a könyvvön: www.enaplo.hu/PoP/main.pdf
    Belelkesedve egy kicsit a dologba: csak annyit említenék meg, hogy akinek van kedve egy kicsit belemélyedni egy alapvetően körökre osztott, néhol real-time nagy területen és sok résztvevővel játszódó online játék _tervezésébe_ (vagyis programozni egy sort sem kell, csak dokumentációt és terveket készíteni), túlteng benne a fantasy fantázia és a későbbiekben szeretne részesülni a bevételből (ha lesz :), az jelentkezzen a pop@enaplo.hu címen, ahol egy levelezőlista fog üzemelni.

    Brékó-brékó gumikacsa, vétel! MaXimiliam jelentkezz... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • vki azt is irta hogy 9éve irja a storyt.. igy is lehet de egy játékot 2-3év alatt meg lehet csináli vagy

    Én volnék... de nem azt jelenti, hogy 9 éven át írtam, hanem, hogy 9 éve kezdtem el. Effektíve nem tartok szerintem két hónapnál sem, mondjuk az egy hónapot elértem... legyen másfél hónap... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv all!

    már pár napja nem jártunk erre.. és igen.. most már nincs is szükség ránk ;)

    Valóban tkrizsával elkészült a csapat, és elindult a "folyamat". Nagyon sok jó ötletet, és hozzászólást kaptunk és láttunk, ezért köszi mindenkinek. Az igazat megvalva tkrizsa ötlete erősen átalakult.. nem azért mert nem volt jó, hanem mert közösen vmi mást sikerült kihoznunk.. vmit amiben mindannyian "többet" látunk..
    A topicot tkrizsa készitette, egy időben ketten próbáltuk életben tartani, de most már önálló életet él, és ez nagyon jó!
    Jó látni hogy sok lelkes emberke van, és remélem mindenki megtalálja itt amit vagy akit keres.. ahogy az nekünk sikerült.
    A topic annyira jó lett, hogy több csapat is nagy eséllyel össze fog jönni, és ezért hülyeség lenne abbahagyni.. hajrá!

    Én több jó arccal is megismerkedtem közben a forumon, és ennek is örülök.. remélem ők is ;)

    Ahogy most látom ismét van pár ember, akinek kész elképzelései vannak, pl franko.. Az ötelete jó.. ahogy még pár másik ötlet is jó (mint pl a kishajós.. a kedvencem ;) )

    Volt itt vki régebben aki azt mondta (bocsi már keverem a neveket és most lusta vagyok visszanézni), hogy a lényeg az hogy csinálni kell! Ezt nem szabad elfelejteni! Napokat, heteket, hónapokat, éveket lehet dumálni vmiről.. de akkor van értelme ha el is kezditek! (vki azt is irta hogy 9éve irja a storyt.. igy is lehet de egy játékot 2-3év alatt meg lehet csináli vagy a kishajós a példa arra hogy akár pár hét alatt is) Persze amig nem tisztázzátok a saját fejetekben, hogy mit is akartok, pl a saját játékot, vagy egy játékot, vagy egy játékot c++-ban stb.. addig kár belefogni..
    Tkrizsa se jutottt volna el a csapatig, ha nem hajlandó arra hogy átgondolja és mérlegeleje a lehetőségeit, ötleteit, stb.

    Több játék is feljött már itt, egyik se jobb vagy rosszabb mint a másik, szerintem mind jó HA vki meg is csinálja őket.. Ezért ahelyett hogy értetlenkedtek az ötletek miatt, találjátok ki mi a célotok, és ezt a forumot ne 1 csapatnak vagy 1 játéknak az épitésére szánjátok, hanem bárki aki csapatot akar, vagy beszállna stb, annak legyen itt a lehetőség!

    Ha nekünk bejött nektek is bejöhet!
    (bár én idegenkedtem a leginkább ettől)
    Sok sikert mindenkinek!

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem tudom miert keverjuk ide a kalandjatekokat. Nekem kalandjatek a Sam & Max. Viszont a Fallout 1 & 2, Arcanum: of Steamworks & Magick obscura es a Morrowind kifejezetten elvezetes, nem csak a hentelesrol szolo szerepjatekok. Az UFO 1 & 2 pedig, ha a felszini csatakat nem nezem, real-time strategia /meghozza milyen/. Nah meg a Transport Tychoon. Meg azert ujra megemlitenem a Starcraft-ot, amit tobbezrek jatszanak a neten. Es ha visszanez az ember nehany replay-t, lathatja, hogy mennyit szamit a strategia is.
    A Diablo pedig nem szerepjatek, hanem egy akcio-kalandjatek. Ha a szamitogepes szerepjatekokat ezen keresztul itelted meg, hat... legalabbis tevedtel /szvsz Quake-hez kozelebb all, mint a Falloutokhoz/.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Össze ne keverd a kalandjátékot a szerepjátékkal... a legtöbb játék az kalandjáték, ami küldetésorientált szerepjátékféle és nem kalsszikus szerepjáték, ahol a szereplők a játékmesterrel közösen adják a történetet... :)

    Az egy dolog, hogy a számítógépes játékostársadalomnak fogalma nincs a szerepjátékról és a stratégiáról. Ahogy mondod, a legtöbb real-time stratégia többnyire ügyes egérkezelés és intuitív lépéseken alapul, ahol a hibás lépés nem végzetes (egy-egy egység elhalálozik, de újratermelhető hamar). Gondolok itt arra, hogy az nyer, aki fél óra alatt a legtöbb NJK-t gyártja, és minél több NJK üti az ellenfelét.

    A szerepjátékok viszont nem a gyilkolásról szólnak, a Diablo is inkább egy hosszabb küldetésorientált stratégia fejlődő karakterekkel, mint szerepjáték. Ugyanis nem a szövetkezés, a kémkedés, és a szervezetek közötti átfonódások illetve az információcsere jellemzi. Nagyon sok szerepjátékban tilos a JK és NJK gyilkolása. Büntetik kizárással is esetleg.

    Amit a körökre osztott játéknál nem vettél figyelembe, az az, hogy a háttérjáték (a szűk saját terület menedzselése) real-time szokott lenni (tehát körön belűl tetszőleges időben és számban tudsz beavatkozni), csak a globális stratégia é s a JK-k közötti együttműködés a körökre osztott. A JK által írányított NJK szokott lenni real-time.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hat, akkor szogezzuk le, hogy a Te definicioid szerint szerepjatek nem letezik a szamitogepeken /csak a hagyomanyos, x ember osszeul es elmeselnek egy kalandot a szerepjatek/ es a srtategia csak a korokre osztott. Rendben. Most errol gyozd meg a szamitogepes jatekosok tobbseget. Mert bizony a tobbseg szerint real-time strategia letezik, es szamitogepes real-time szerepjatek is /es azt bizony tobb honapon at jatszak/.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hmmm... érdekes. Ezek szerint még nem játszottál körökre osztott hosszú (akár 1,5 éves) játékot. Sok időt elvesz? Napi öt-tíz perc... :)

    Továbbra is azt mondom (és ebben egy kicsit megerősítettél), hogy a real-time játékok nem stratégiai és nem is szerepjátékok. Természetesen a Quake-hez képest majdnem minden játék stratégiai és szerepjáték, de egy igazi körökre osztott hosszú játékmenettől minden elmarad... :)

    Elhiszem, hogy van sok olyan online real-time játék, hogy ,,20-40 perc intenziv jatekkal megprobalja bezuzni a masik playert'', de ebben nincs meg a hosszú (több hónapos, éves) karakterfejlődési kívánalom. Vagy legalábbis nagyon rejtetten.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem nyitott kapukat dongetsz. Nezz korul a jatekpiacon es rogton meglatod mit ertenek real-time strategia /pl.: Starcraft BroodWar/ es real-time szerepjatek /pl.: Morrowind/ alatt. Szvsz. a korokre osztott strategia az egyenlo a valo eletben a nagy hadvezerek jatekaval /akik a frontoktol tavol dontenek tobb csatarol is/, mig a real-time strategia egy adott feladat megvalositasa a gyakorlatban /gyakorlatilag csapatvezeto szerepe/. Utobbinak nem csak a jo strategiara, hanem a gyors donteshozasra is szuksege van. Neha az utobbira az elobbi karara. Amugy meg nem minden embernek van ideje 1,5 eves harcokra, hanem inkabb felmegy a netre, hogy 20-40 perc intenziv jatekkal megprobalja bezuzni a masik playert.

    Osszegezve: mar eleg sok embernek sikerult elkepzelni azt, ami Neked nem megy.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hmm... valahol én sem értem ezt, ezért kérdeztem állandóan, hogy mi is az elképzelés... egyszerűen mégm mindig nem tudom elképzelni, hogy ilyen rövid körök (=real-time) esetén mi a szerepjáték és a stratégia. Ugyanis a legtöbb real-time játékot nem a stratégia és nem a szerepbe élés jellemzi... nincs idő igazi stratégiát kigondolni, mert mire kigondolnám, vége a harcnak és meghaltam. Legalábbis nálam nem abban merül ki a stratégia, hogy jobbról vagy balról kerüljek az ellenség háta mögé és fejbe lőjem egy zongorával.

    Természetesen sakkozni is lehet 1 óra alatt, de az igazi, amikor egy-egy játszma eltart egy-másfél évig (laza levélváltás :). Ugyanis ekkor van lehetőség igazán gondolkodni... és a real-time esetén egyszerűen azt nem tudom elképzelni, hogy miként van idő erre a gondolkodásra, illetve főleg a melléktevékenységekre (irányított egységek eligazítása-felprogramozása; falu vagy vár kezelése; stb). Lehet intuitív is lépni, de az nem stratégia szerintem.

    Lehet, hogy túlságosan egyedül vagyok a véleményemmel, de a real-time játék szerintem soha nem lesz stratégia, csak ügyességen és logikán alapuló játékmenete lesz. Online esetén pedig real-time esetén az eltöltött idő adja a karakter erejét és nem a stratégia vagy a szerep játszása.

    Nekem mindössze ennyi a szívfájásom... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Először is bocs a lassú reagálásért...
    Nem azt nem tudom elképzelni milyen diablo-val nyomulni neten, hanem azzal van kis problémám hogy valamiféle "életút-szimulátort" szeretett volna tkrizsa, nem csim-bumm-piff-puff. Merthogy a diablo az arról szól. Félreértés ne essék már a Hell szintet taposom nem egy karakteremmel a D2EXP-ben, és alig várom a Diablo 3-at, de sajnos semmi stratégia benne. Talán majd a következőben lesz valamennyi. Persze meglehet oldani a "Life-simulator"-t is realtime, csak még nem tudom mi lesz belőle. Persze mindenképp megnézem hogy mi lesz belőle, úgyhogy ha van valami, mindenképp szóljatok!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Vannak valosideju szerepjatekok, melyeket nem lehet kovid ido alatt befejezni. Ezeket hivjak mostanaban mmorpg-nek (massive multiplayer online role playing game). Ezekben tobbfele modon kezeltek a forumban is emlitett problemakat.

    Egyebkent a korokre osztott es a realtime rendszerek kozott csak annyi a kulonbseg, hogy a realtime rendszer eseten egy kor nagyon rovid (par msec), es ha valaki nem tesz semmit, akkor automatikusan kimarad. A legtobb cselekves tobb koron at tart, de ilyen van nem realtime jatekokban is.

    A nethack korokre osztott jatek. A diablo egy realtime jatek. Ugyanaz a motor hajta mind a kettot. Csak a szinrkonizacio nehezebb valosido eseten, mivel a valaszido ilyenkor kritikus. (tehat jobban kell megirni a kodot)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi!

    Gondolom a tied körökre osztott lesz.
    Egyszerűen nem értem mit szeretne Tkrizsa, hiszen (bár már párszor elhangzott) ha valaki realtime-ban játszik, az nem fog hónapokig/évekig játszani, pedig ha jól értem ez a cél.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm... végre valaki elolvasta... :)

    Amikor elolvastam az elejét azon gondolkodtam, hogy engem nem nagyon érdekelnek a cyber-jövő-hiperűr dolgok, de nem bírtam abbahagyni, és a végére egy nagyon elképzelhető világban éreztem magam.

    Ez egyelőre egy kis fércmunka csak, amint időm engedi, folyamatosan írom a történetet... igazából egy fantasy regény lenne, amint felnőtt korba lép, és a végétől indul majd a játék... :)

    Viszont a végén az utolsó két szövetséget nem sikerült elolvasnom, mert hiányoznak a betűk! Öt perc alatt olvastam el két sort, majd feladtam... Nézz utána, mert egyébként nagyon jó a dolog.

    Nem hiányoznak, csak CWI kódolással van ott a szöveg, és ezek nagy részét a LaTeX kihagyja. Amikor elkezdtem (elkezdtük), akkor még az volt használatban, így ilyen szövegeim vannak az ötleteimmel és a kisebb novellák is ilyenek... :)

    Nem tudom Tkrizsa elolvasta-e, de ha még nincs háttértörténet, össze kellene dobnotok amitek van.

    Ahogy tudom, ő egy másik csapatba olvadt bele... így... hm... :)

    Úgy emlékszem olyasmit írt hogy már programozókra nincs szükség, neked meg arra lenne.

    Háát... én még messze vagyok a programozástól, ha odáig eljutok, akkor majd szólok... a nagy részét le tudom programozni... :)
    De addig is a világ kialakításában segítség jöhet... akár építő, akár romboló kritika is... kisebb történeteket is lehet írni, ami beleillik a fő történetbe... :)

    A játékból még egy sornyi kód nincs leírva, addig nem is szeretném, amíg a történet és a háttér ki nincs dolgozva... addig meg van bőven munka... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdvözletem mindenkinek!

    Nem először vagyok itt, de mostanra sikerült az egész fórumot végigolvasnom, és nagyon úgy néz ki hogy elkéstem vele.
    Nem tudom pontosam hogyan áll a dolog (látta valaki Tkrizsa-t mostanában?), de ha van még rá szükség szivesen segítenék csak nem tudom miben kell még segítség.
    Franko! Neked csak gratulálni tudok, amit eddig összehoztál (Power of Planets) nagyon, nagyon ... király!!! Amikor elolvastam az elejét azon gondolkodtam, hogy engem nem nagyon érdekelnek a cyber-jövő-hiperűr dolgok, de nem bírtam abbahagyni, és a végére egy nagyon elképzelhető világban éreztem magam. Viszont a végén az utolsó két szövetséget nem sikerült elolvasnom, mert hiányoznak a betűk! Öt perc alatt olvastam el két sort, majd feladtam... Nézz utána, mert egyébként nagyon jó a dolog.
    Nem tudom Tkrizsa elolvasta-e, de ha még nincs háttértörténet, össze kellene dobnotok amitek van. Úgy emlékszem olyasmit írt hogy már programozókra nincs szükség, neked meg arra lenne.
    Persze, akkor egységre kellene jutnotok, ami úgy tünik egyenlőre nem megy, de gondolkodjatok!!!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi
    Eleg jo az elgondolasod.
    Par aprosag:
    offline reszeket szerintem nem nagyon erdemes beletenni.
    A harc se feltetlenul kell hogy kliens-kliens kozott bonyolodjon igy tobben is beszaltatnak.
    A terkep 5let jo valoban igy kivitelezheto persze lessz loopback csuszas a server es a playerek kozott de nem veszes.
    Az atlagos kuldesi ido 10 packet/sec,masodperceket nem lehet varni.
    Amugy nagyabol valoban ez a megvalositasi amit leirtal.





    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért volt, amivel egyetértettem... :)))

    Nem találtam még ilyen játékot, ezért zsörtölődök... (meg még pár számítógéppel rendelkező szerepjátékos... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi.

    Hmm... nincs szándékomban leszólni bármit is... egyszerűen nem egyezik a véleményemmel, ezért reagálok rá... nem leszólás... :)

    -Ok. Rendben. De eddig egyel sem egyezett a velemenyed(vagy elenyeszoen kevessel). Es mindent nem megoldhatonak, vagy rossznak velemenyezel. (Es itt megjegyeznem, hogy EN CSAK az offline-os dologhoz irtam, a technikai megvalositast meg gondolatban sem boncolgatom!)

    Hmm... szerepjáték vagy szimulátor? Szerepjáték, de bő cselekvési lehetőségekkel, és gyenge karakter programozhatósággal... :)

    -Hmm... Ezt nemigazan ertem, hogy mire mondod.(esetleg egy mar letezo jatekra?)

    Udv.: Ben
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem a egy jo realtime jatekban a kliens nem tartalmaz alkalmazaslogikat, meg terkepet sem. Minden bemeneti adatot ami a jatekostol jon fel kell kuldeni a szervernek, az eldonti mit lep ra, majd visszakuldi a vilagban tortent valtozasokat. Ez kb ugy nez ki a godros peldaval, hogy az egyik jatekos kiadja a 'godor asasa' parancsot (azaz megnyom egy gomobot), ez felmegy a szervernek. Ezutan a szerver mindenkinek az erintett terkepreszen (kornyeken) idonkent visszakuld egy godor asasa folyamatban animaciot (benne az eppen aso jatekossal).

    A fenti konfiguracioban a kliens csak inputot kuld fel, majd animaciokat es egyebb effektusokat kap vissza, amit egyszeruen megjelenit. Az animaciok, a texturak, a hangok es egyebek a jatekos gepen vannak lementve. A fizikai modellezes, az animaciok vezerlese es a jateklogika pedig a szerveren van.

    Ha a kapcsolat megszakad, akkor az eppen futo animaciok vegen a jatekos es a vilag is kimerevedik. Az animaciok hosszat kb. 1 mp korulire erdemes valasztani. Ugyanezt a logikat hasznalta a Gyuruk Ura animacioscsapata is, csupan naluk az osszes jatekos njk volt a csatajelenetekben.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hmm... nincs szándékomban leszólni bármit is... egyszerűen nem egyezik a véleményemmel, ezért reagálok rá... nem leszólás... :)

    Hmm... szerepjáték vagy szimulátor? Szerepjáték, de bő cselekvési lehetőségekkel, és gyenge karakter programozhatósággal... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia.

    Tobbnyire egyetertek veled. De azt azert megjegyeznem, hogy en csak altalam latott alternativakat irtam le, es csak nehany eddig felmerult kerdesre.

    franko irta:
    De ezzel egy csomó dolgot megkötünk, ami a való világban nem lehetséges:

    -Most akkor szerepjatekot akarsz vagy valami szimulatort??
    -Varazslatok, vampirok sincsenek a valosagban...(meg ha nehanyan probaljak is ezt elhitetni(-szinten csak az en velemenyem ))
    -Amiket leirtal abbol az jon le, hogy akkor te nem is jatszottal/jatszol semmivel, hiszen mindenben vannak megkotesek(ha igy leszolod a velemenyeket)!!(Meg mindig pc-s jatekokrol van szo!) - Lattal mar olyan jatekot ahol oda masztal fel ahova akartal? Vagy megcsiphetsz valakit?

    Lehet, hogy nehol zavaros, de remelem nagyjabol ertheto amit irtam.

    Udv.: Ben
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!
    Végigolvastam a hozzászóláskat, és kedvet kaptam hogy írjak néhány sort.

    Szerintem a játékot mindenképp fel kell osztani két részre. A harcra, és az egyéb tevékenységekre, (mászkálás, építés, gyűjtögetés stb)
    Kicsit részletesebben:

    Mászkálás:
    Van 1 kliens + egy szerver. A kliens tartalmazza a lehető legtöbb adatot, térkép, adatok a karakterekről stb. A játékos lép egyet (a játék mondjuk egy láthatatlan négyzetrácson játszódik) a kliens küld egy üzenetet, hogy honnan hova. A térképen ezt jelöli. Ez lassú adatforgalommal is működik. Jön még1 játékos. Neki is van egy kliense a térképpel. Így a szervernek még mindíg csak a két tartózkodási helyet kell tárolnia.
    De tegyük fel, hogy kivágnak egy fát. Hogy oldjuk meg? A kliens térképén csak azt tároljuk, hogy ott van egy fa a server elküldi, hogy 0 vagy 1 ki van vágva, vagy nincs kivágva. Tehát kivágtuk a fát, de a fatuskó ott maradt.
    Ugyanez a lyukas példával: A négyzetrácson 1 bizonyos helyen van 1 lyuk, azt épp valaki most ássa. félig készvan. Az eredeti térképen ott csak föld van. Ha a dolog látohatáson belül van, a szerver küld egy üzenetet, hogy azon a ponton egy x állapotú (x jelzi, hogy milyen méjre ásták ki) lyukat ástak. A többi marad. Mondjuk tétlenség esetén 5mp-enként frissíti a változásokat (ha vannak) ha a karaktert mozgatjuk, vagy bármit cselekszünk, pl felveszünk a földről egy követ, akkor a servernek küldünk üzenetet, és a szerver a látóhatáron belül lévők kliensének küldi az üzenetet, hogy felvettük a követ, így ők azt törlik a térképről, nem tudják felvenni. Ha ketten egyszerre kattintanak rá, az nyer, akinek az üzenete előbb ér a szerverhez. Tehát minden lépésnél, frissítés van, de semmittevésnél is frissít 3mp-enként. Nincs körökre osztás, és elég realtime.
    A harc:
    Nem támadhatsz meg embert, csak ha ő is beleegyezik (párbaj),de pl meglophatod, ha alszik. A párbaj nem realtime folyik (legalábbis nem ennyire), hanem körökre osztva, és nem a szerveren kersztül, hanem a két párbajozó egymás kliensével beszélget, a szerver csak adatokat fogad kinek mennyi energiája van stb. A vereség nem jelentheti feltétlenül azt, hogy meghaltál (különben senki nem párbajozna) de valami veszteséggel járna (pl: 50%élet) így csak akkor hal meg valaki, ha éhenhal, vagy ha feleslegesen harcba száll. Szörnyek viszont vannak, ők szabadon megtámadhatnak, ha nem vigyázol.
    A házak:
    Ha valaki(k) épít(enek) egy házat, akkor az az övüké, más nem nyúlhat hozzá, csak akik abba a "családba" (törzsbe,kasztba vagy ki minek hívja) tartoznak. Tehát a csapattársaddal békében kell lenned, különben lerombolja a házad. Persze megvédheted a házad a csapattársad ellen is (védelmi harc) ezt 1 ember is kezdeményezheti, ha épp rombolják a házát.
    Az offline részekről:
    A felfedezett területeken vannak szállók, városok, saját ház, sátor, ahol meg tudsz szállni, persze a biztonságuk különböző szintű, és gyorsabban-lassabban gyógyítanak. Alhatsz a szabad ég alatt is, de akkor meglophatnak. Ha valaki nem kilép, hanem megszakad a kapcsolat, akkor visszakerül a legközelebbi alvóhelyhez, de hogy a ne legyenek szándékos kilépések, az utolsó mentés (alvás) óta szerzett tapasztalati pontok, fegyverek elvesznek.
    Egyéb:
    Az emberek 1mással és nem egymás ellen vannak. Egy klánnak meg kell védenie magát egy másik klántól, mindenkinek más a feladata, amit ha nem végez jól, könnyen klánon kívül találhatja magát. Lehetnek kémkedők, árulók, kettős ügynökök,
    de pont ezért érdekes a játék. Vannak botok is(meg NPC-k), akik csak végzik a dolgukat, és nem társalognak. Az emberek viszont egymással társaloghatnak (chat) üzletelhetnek (trade) klánt alapíthatnak, letelepedhetnek, szaporodhatnak, vagyis sok mindent csinálhatnak.
    A szerverproblémák:
    Egy bizonyos területen (1 nagyvárosban) csak néhány ember élhet, a fogadóknak van egy maximális befogadóképességük, de az emberek elmehetnek más városba, ami már egy másik szerveren van. Így lehetőség van bővítésre, és a playerek maximalizálására.

    Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezek az én tippjeim. Csak tippek, de ha én csinálnék játékot, akkor ilyen lenne.

    WORM
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd