Windows Vista vs OpenGL

Windows Vista vs OpenGL
2006-04-04T16:16:18+02:00
2006-05-29T01:21:31+02:00
2022-10-31T05:35:31+01:00
  • Jó hír már van Vista IDC-s OpenGL driver az nvidia-tól. Még beta optimalizálatlan driver teljesképernyőn a progik 20%-al lasabban futnak vele, mint egy XP-sel ugyan akkor ablakban az előbbihez képest még 10-20%-ot vesztenek sebességükből. A jó hír az, hogy a DX9-es játékok is hasonló cipőben járnak jelenleg. A driver a 2.2-es OpenGL verziót adja + extensionok.

    Magyarán nem kell agódni nem lesz semmi baja az OpenGL-nek, ja és még egy érdekesség a legutobbi(legalább is amelyikhez hozzájutottam) Beta 2-es Vistából, hiányzott a beépített OpenGL wrapper a driver telepítése nélkül csak softwares módban akart meni az OpenGL alá XP/2k/NT4.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tényleg, gondolom te tudod, hogy az ultra-shadow az tulajdonképpen micsoda??? azon kívül, h zengzetes reklámszöveg és a nVIDIA minden új chipjében eggyle növeli a verziószámát, mi ennek az "igazi" neve?


    GL_EXT_stencil_two_side
    és
    GL_EXT_depth_bounds_test

    Extensionokra keress rá és megkapod a válszt. A GL_EXT_stencil_two_side képes majdnem kétszerezni a sabasséget, míg a GL_EXT_depth_bounds_test pedig a látótávolság mértékétől függően képes gyorsítani. Pontosabban attól függően, hogy milyen távolságban akarsz árnyékokat, illetve nem csak árnyékokhoz használható fel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tényleg, gondolom te tudod, hogy az ultra-shadow az tulajdonképpen micsoda??? azon kívül, h zengzetes reklámszöveg és a nVIDIA minden új chipjében eggyle növeli a verziószámát, mi ennek az "igazi" neve?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem az 1.1 OpenGL-t féltettem, hanem az extensionos 1.5-t, 2.x-et, stb. Első sorban a shaderek meg az Ultra Shadow miatt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, csak ha innen nézzük, akkor az valamilyen szinten sértő a DX-re nézve.
    Azt a véleményemet akartam finomabb formába önteni, h egy hobbi-idióta (az nem a hobbi programozónak, hanem az idiótának egy alfaja) hamarabb üt (gányol) össze valamit DX-el mint GL-el.

    "Ez utóbbi persze csak akkor, ha érted h miért, ha nem, akkor fölösleges erőltetni."

    Ez már önmagában elég, de ha már magyarázni akarom, akkor annyit segítek, hogy nézd meg, hogy melyik "API" mennyi mindent ad készen, és melyik mennyire terel egy irányba. Pl. a managed D3D (ami ilyne szempontból nem egyezik meg az általános D3D-vel) a maga környezetében olyan erősen fogja a kezedet, hogy más irányba gyakorlatilag nem is mehetsz. Nem feltétlenül azért, mert nem lehet, hanem azért mert ha valami ott van készen és erősen ajánlgatják, akkor hamarabb fogod meghívni, mint sajátot írni...

    Bocsi mindenkitől, ebből megint flame lesz, csak ezt valamilyen szinten meg kellett magyarázni.

    Mielőtt a DX fanok a torkomnak ugranának, induljanak ki abból a prog.hu-n is észlelhető tendenciából, hogy 3D Pistike egy kockát hamarabb forgat GL-ben, mint másban (mert kicseréli egy tutorial textúráját, és ettől menőnek érzi magát), viszont amint hirtelen megnövekednek az igényei jön a "hogyan írjak játékot?" és más szellemes kérdéseivel, amelyekre vagy soha nem kap választ, vagy átáll D3D-re, mitől kezdve még néhány dolgot meg fog tud csinálni, legalábbis az lesz az érzése, h csinált valamit, onnantól kezdve pedig szidni fogja azt a bizonyos "ósdi", "elavult" OpenGL-t, h csak a leggyakrabban felbukkanó tévképzeteket említsem.
    Inkább ez a LoL...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ugyan 2.0 alatt is dolgoztam már


    Ez érdekes, pár hozzászólással ezelőtt még arra utaltál, hogy ki se jött a 2.0.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • DX = működőképesség, OG = alkotás?
    Lol, ez meg hogy jött össze?

    Az ugyan igaz, hogy D3D-s motorból valamivel több van, de több is közte a bugos "hobbi"-engine. Aki meg Linuxon, MacOS-en vagy PS-re fejleszt, annak nem kérdés, hogy mit is használjon.

    A szokásos felosztás inkább az, hogy Win-es játékfejlesztés 99% DX, minden más meg nagyrészt OG.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az lehet... de 1.5-ben legalább értem, hogy mi miért van, és ha álmomból felkeltenek is írok egy biztosan futó kódot. Ugyan 2.0 alatt is dolgoztam már, de az csak olyan volt, hogy az 1.5-ös dolgokat magamtól írtam, míg a "fejletteb" dolgokat csak más kódokból összevágtam. Hiába nézett ki szebben, futott gyorsabban büszkéb voltam arra amit magamtól raktam össze 1.5-ben.
    Időm meg van mint a tenger, hisz csak ma érettségiztem magyarból...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A képlet ugyanaz mint eddig.
    Ha valami működőképesre, meg akarsz csinálni, lehetőleg minnél hamarabb, és feszülni akarsz, divatozni, akkor DX.
    Ha alkotni, akkor GL...
    Ez utóbbi persze csak akkor, ha érted h miért, ha nem, akkor fölösleges erőltetni. Úgyis D3D motorból van több.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor bele kellene húzni egy kicsit, nem? Már kb 1.5 éve is megvan, hogy kijött a 2.0.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak szépen sorban mindent. Egyenlőre örülök annak, hogy ismerem az OpenGL 1.5 specifikáció alapjait, és azt úgyahogy még a videokártyám is viszi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 2.0? Le vagy maradva egy kicsit. Nyáron a Siggraph-on már a 2.1-el fognak demózni. Ráadásul egy teljes napos tutorialt fog tartani az Ati és az NVidia együtt, ami elég ritka dolog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kijött az OpenGL 2.0 specifikáció, már a 2.1-ről tárgyalnak, ha jól tudom. Nvidia kártyák a legújabb driverekkel már támogatják is (windows ill. linux alatt is). Ati oldalról is azt hallottam, mintha már támogatnák, de nem vagyok benne biztos.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha kijön az OpenGL 2.0 akkor érdemes lesz folytatni
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megnyugtathatlak.

    Láttam a Vista 32bit build 5270 alatt Counter Strike 1.6-ot futni (ami OpenGL 1.1-et használ).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv Mindenkinek!

    Bocs, hogy nem nyitottam új témát, de sok az ogl-lel kapcsolatos társalgó téma, szal értitek. :)
    Azzal kapcsolatban várok véleményeket, hogy szerintetek milyen jövő lehetséges az OpenGL-nek. Mert most ugye a DX10 jön, és már nem is tom hol olvastam, hogy a februári SDK-ban már vannak DX10-es példaprogik, és nagyon sok újítás van benne, ami OGL esetén nincs meg, meg hogy gyorsabb lett néhány területen, mint a DX9. Mert múltkor elkezdtem OGL-lel foglalkozni, aztán kis szünet volt, és most megint folytatnám, de érdekel, hogy van-e értelme folytatni. Gondolom idSoftware-nek érdemes folytatni, mert John Carmack és társai már egy bizonyos szinten vannak, de lehet, hogy én csak vesztegetném az időmet... egyébként egy darabig úgyis GL-nél maradok, de azért kíváncsi vagyok, mit mondtok!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem ennyire gáz. A Beta 2 pl. egészen szépen elműködget, a 64bites verziót indulási idejét leszámítva gyorsnak is mondanám, viszont még elég sok a bugos szolgáltatás benne, de ez leginkább a hozzáadott sallangokat, és a drivereket illeti. A hátralevő időben még akármi lehet belőle. Grafikailag meg már most is szép, legalábbis nekem tetszik, ezzel a részével nincs gond.
    Mellesleg igen, szándékosan ki akarta hagyni a GL-t az MS, de ezt utólag persze másként fogják előadni, valószínűleg mindörökre megmarad a "biztonsági okokból" duma.
    A Vista-ról az első benyomásom összeségében pozitív volt, bár a .NET aktív használatát nem tudom teljesen visszaigazolni, viszont ahogy a programokat elnézem, bár natívak, de ".NET-szerűen futnak", azaz elindulnak, elég sokat töltenek, utána meglehetősen sok memóriát esznek, viszont pöcc-röff minden.
    /*Ez most nem volt túl szakmai, és hülyén hangzik, de kellő hosszúsággal ki tudnám fejteni, hogy miért állítottam párhuzamot, és miért pont így Nagyon nem ásom bele magam, hogy ezt megmagyarázzam, csak amolyan első stikkes dolog.*/
    A karácsonyi megjelenés sztereotípiája meg jópofa, hogy itt is előfordul. Ha az előtelepítet Vista-val érkező gépekre gondolsz, mint karácsonyi ajándék, akkor jogos, de ezt még megoldhatják "upgrade jegyekkel", mint mikor az ATI HL2-t adott az XT-khez, ami még meg sem jelent, úgy egyébként meg, inkább játékot vesz az ember a gyerekének, mint oprendszert. Az MS megengedheti magának, hogy bevételt veszítsen, mivel a Vista-val inkább ütni akar, mint pénzt keresni. Eddig ez nem volt rá jellemző...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Semmi érdekes nincs benne. A vállalatok már megrendelték, a határidőt meg tartaniuk kell az adózás miatt. A nagyközönség nem fog a Vista árábóladót visszakövetelni (hogy Sulinetbe lehet-e venni majd, azt spec. nem tudom)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Persze, ebben igazad van. A 60% hülyeség.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az mondjuk érdekes, hogy csak a nagy közönség számára, nem lesz elérhető Karácsonykor. A nagy válalatok számára már igen. Mondjuk ez sajnos várható volt.

    Ha a 60%-át újra kéne írják, akkor kb. azt jelentené, hogy a jelenlegi Beta-k a kékhalálon kívűl mást nem igen produkálnának. Ezt valaki kitalálta és terjed, mint a falusi pletyka.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tnyéleg nem akrom hülyének nézi az MS-t, de az a tény, hogy kihagyják a karácsonyi megjelenést, azt jelenti, hogy igen komoly problémák állhatnak még fenn a Vistával kapcsolatban. Esméletlen sok pénzt buknak el ezen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszön az eddigi hozzá szolásokat. Azt nem tudtam, hogy egy darabig komolyan is gondolta az MS az OpenGL-es dolgot, bár én is olvastam az opengl.org-on. Igaz már akkor hülyeségnek tartottam, de lehet, hogy tévedtem.

    Különben én személy szerint OpenGL alá jobban szeretek fejleszteni, éppen az extension-ok miatt, jobban kitudom használni a kártyák képességeit (pl.: Ultra Shadow, Register Combiner, Separate Stencil, stb.), mint D3D9 alatt. Igaz a D3D9-nek is meg vannak az előnyei. Ez ijnkább olyan szubjectív dolog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem pletyka, csak már nem aktuális.
    opengl.org
    A dolog per pillanat úgy áll, hogy a Vista "alap" OGL implementációja az 1.4 egy változata, és ez egy wrapper D3D-re, viszot megfelelő driver esetén, a teljes képernyős OpenGL alkalmazásokat semmilyen esetben sem érintette a dolog. Azt nem tudom, hogy per pillanat van e ütközés az AeroGlassal, de az MS már nem szeretné, hogy legyen.
    Az meg, hogy 60%ot újra kellene írni, totális ökörség, ennyire ne nézzétek már idiótának az MS-t... Olyannyira nem, hogy már a legutóbbi Beta 2 is GL-támogató.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt mondták, félnek attól, h az OpenGL alkalmazások betehetnek a Vista stabilitásának, mert az MSnek nincs semmi kontrollja az ICD-k felett.
    Ez sokkal inkább csak policy s nem komoly technológiai probléma. :)

    Meg ugye az MS a konzol-tortából is nagyobb szeletet szeretne, ahhoz is jól jött volna az OpenGL visszaszorítása.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello!

    Azt állítoták, hogy technológiai okok miatt nem fog menni az AeroGlas-al, vagy valami hasonlót. Öröm hallani, hogy mégis támogatni fogja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mostanság sokat hallani arról a pletykáról, hogy a Vista-ban nem lesz OpenGL támogatás, csak egy D3D Translater


    Pletyka. Az IHV-k nyomására az M$ megváltoztatta a korábbi hozzáállását a dologhoz, és a Vista fullosan támogatni fogja az OpenGL-t (sz'al az AeroGlass is).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ebből látszik csak igazán, hogy pletykával van dolgunk.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • én azt hallottam, hogy a vista kódjának 60%-át nem kell újraírni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mostanság sokat hallani arról a pletykáról, hogy a Vista-ban nem lesz OpenGL támogatás, csak egy D3D Translater. Ezzel ellentétben viszont a hivatolosan kiadott ábrákon ott szerepel az OpenGL ICD driver, mint a 3. fétől származó kód. Na már most személyesen nem hiszem, hogy az MS tényleg annyí ellenfelet szeretne szerezni magának az OpenGL kiírtásával.
    (NVIDIA, ATI: az új kártyáik extra képességeinek a kihasználása, amely még nem került bele az aktuális DX szabványba, és csak OpenGL extension-okkel érhetők el;
    Profi 3D kártyák és CAD programok;
    id Soft;
    OpenGL-es játékokkal (DOOM3, Quake4, Serious Sam FE/SE, RTCW-k, Jedi Knight-ok, ET illetve ET Quake Wars, Prey, stb.) játszó felhasználók milliói;
    OpenGL-re fejlesztő egyébb cégek;
    stb.)

    Vamint még szintén terjed az a pletyka, hogy a Vista kódjának a 60%-át újra kell írni.

    Érdekelne a véleményetek ezekkel kapcsolatban. A válaszokat előre is köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd