Visual Basic 3D

Morpheus
Visual Basic 3D
2003-09-20T19:33:49+02:00
2004-06-07T12:38:53+02:00
2022-11-01T15:20:35+01:00
  • A helyzet az hogy VB-vel semmivel nem tudsz gyorsabban fejleszteni 3D-s alkalmazást, mivel a VB form editora ebben nem igazán segít semmit. A VB-ben a fordítási ciklus ugyan valamivel gyorsabb (ha bytekódra fordítasz) de ha ez számít akkor régen rossz .


    En peldaul egy sajat modellszerkesztohoz hasznaltam visual basic-et, ahol van 1 db 3D-s ablak, es egy halom dialogus. Az opengl api-t hasznaltam, mivel jobban kedvelem mint a directx-et, es sokkal konnyebben illesztheto a vb strukturamodelljebe.

    Nehany sebessegnovelo tipp:
    -csak tipusos valtozok hasznalata (az alapertelmezett variant a lassu)
    -strukturak hasznalata (lasd: type kulcsszo)
    -futtataskor nativ gepi kod generalasa (azaz .exe-t kell csinalni)
    -a reszleges es a gyorsitott forditas kikapcsolasa
    -a sebessegre valo optimalizalas bekapcsolasa
    -ha valaki bator, akkor kikapcsolhatja a tombvedelmet, es az overflow ellenorzest (ilyenkor hibanal fagyhat, mint a sima c)

    Es opengl-hez:
    -egy vb-s array konnyen megadhato mint vertex array, igy a vb csak par fuggvenyt hiv modellenkent
    -az any tipusu referenciak a void*-ek

    Viktor
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi !
    Ha létrehozok egy dimbes-dombos mátrixot akkor hogyan tudom lekérdezni egy adott x-z -koordinátához tartozó magasságot (y) ?
    Ha megvan akkor hogyan tudok azon a ponton elhelyezni egy objektumot ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ajánlom hogy használd a DirectXAnimation -t!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha az alapját nem érted: a BlT a Block Transfer rövidítése, a GDI biztosít számodra néhány ilyen eljárást, nézd meg pl. az API-Guide (www.allapi.net) idevágó részét. Ami közös bennük az az, hogy nem pixelenkénti műveleteket végeznek hanem nagyobb csomagokkal (tipikusan egy teljes ablak tartalmával) végeznek műveleteket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szevasztok! Ugyan nem 3d, de nem találtam jobb fórumot, és grafika. Van nekem egy forráskódom, amiben mindenféle blit, meg egyéb cuccok vannak, egy forrásból hallottam, hogy "blittelni" kéne a képet a memóriából, és még mindig nem értem, hogy működik. Vki magyarázza mán el!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha 3D-s játékot akarsz, próbáld meg DarkBasic-cel (www.darkbasic.hu) Ha mindenképp Visual Basic-cel akarod, akkor nézd meg a Freeweb - Tárhely mindenkinek-t, kattints a 'letöltenivalók'-ra, ott a valamilyen kategórián belül találsz egy DirectX tutorioal-t Visual Basichez !nullmagyarul
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy kicsit visszakanyarodva a flametol. A kerdes leszogezte Visual Basic hasznalatat, tehat fuggetlenul, hogy pl.: en nem ertek egyet ezzel, tanacsot meg lehet adni.
    Hasznalj 3D gyorsitast: DirectX-et vagy OpenGL-t. OpenGL-hez nehany tutorial, ha meg nem ismerned:
    Nehe na'on jo, igaz VC-s kodot magyarazza, de minden lecke utan le lehet tolteni a mas nyelves valtozatokat is /megneztem van VB-s is/.
    Gametutorials-on nemcsak OpenGL-es tutorialok vannak, igaz ez tiszta C/C++. Viszont van rajta kulon jatek keszitesi tutorial, ami hasznos lehet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Felesleges ezen vitázni, mert igazad van.
    De a VB nem annyira gyenge, mint ahogy azt kifejtettétek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én inkább Answ írásán akadtam ki (ha VB-ben 3 év az C++-ban minimum 30) :D. De ha valaki ismeri a C++-t akkor ő szvsz sokkal könnyebben boldogul a 3D-vel (meg mindennel) mintha bézikben nyomul. A C++ több nagyságrendekkel normálisabb nyelv (nem véletlen hogy a M$ létrehozta C# nyelvet ami sok tekintetben a C++-ra hajaz (meg főleg a javara) és nem csak a béziket nyomatja a végtelenségig). Amit pedig egy VB környezet ad a 3D grafikához (IDE, forrásszintű debug) azt bármelyik C++-os fejlesztőrendszer tudja. A form editálási képességeinek pedig szvsz nem sok hasznát veszed a 3D során.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jópár tízezer sort leírtam már C++-ban és néhányat bézikben is (úgy 1.5 évig fejlesztettem vizuális bézikben) de ismerek ezen kívül pár más nyelvet (Cobol, Clipper, Object Pacal, stb), ezért mertem véleményt nyilvánítani
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • En is kb. ezt vontam le, csak en tenyleg... LC nem mond hulyesegeket. Ma VB-t hasznalni, foleg ilyen celra HULYESEG. Persze mondom ezt azert is, mert bar en is basiccel kezdtem, de aze I hate BASIC... ("goto" talan minden a programozashoz TENYLEG ertonek ismeros)
    A jatekra nem VB valo... marint jatszani igen, jatekot kesziteni nem :D

    Egyebkent szvsz ez a "irjunk egy jatekot me me ne!" tipusu dolog mar regen rossz... tapasztalat...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia Kedves LC!!

    Azt hiszem félre érteted az ÉN hozzászólásomat ugyanis Én nem azt mondom hogy a VB Jobb mint C++ csak hogy könyebb kezelni es jobban
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Látom hozzáértésed határtalan.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A bézik addig jó amíg megismered mire jó a változó, ciklus, stb. Utána már szvsz jobban jár az illető egy Pascal-lal (Delphi) vagy C majd később C++. Annak ellenére mondom ezt hogy én is bézikkel (meg gépi kóddal) kezdtem, de akkor nem volt más (8 bites gépek, HT-1080Z, Commodore VC20, Spectrum). Ma viszont a legprimitívebb gépeken is megy a Turbo Pascal, Free Pascal, Turbo C++, Dev-C++ nem is szólva a linuxokról. A boltokban hegyekben állnak a C++, Pascal könyvek, kezdőknek szóló programozásba beveztő könyvek példákkal, stb. Ma szvsz nem túl nehéz megtanulni egy normális programnyelvet és ennek birtokában már bátran foghat az illető bármibe.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A helyzet az hogy VB-vel semmivel nem tudsz gyorsabban fejleszteni 3D-s alkalmazást, mivel a VB form editora ebben nem igazán segít semmit. A VB-ben a fordítási ciklus ugyan valamivel gyorsabb (ha bytekódra fordítasz) de ha ez számít akkor régen rossz .

    Ha pedig játék (vagy bármi) programozással akarsz foglalkozni akkor szvsz jó ötlet előbb valami tisztességes programnyelvet elsajátítani (meg némi programozáselméletet, oopt-, stb) és aztán nekihasalni a 3D-nek vagy amivel foglalkozni akarsz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Remélem a témaindítónak nem ment el a kedve, terve megvalósításától ezután a flame után.



    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • izlések és programozási nyelvek
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • FÉlreértettek, sőt rosszul írtam le. Én is Visual Basic párti vagyok, de nem az, hogy 3 év, de C++-ban sokkal jobb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem is igaz, ez a legjobb nyelv arra a célra, hogy megtanuljon az ember programozni, ezek után jöhet a c++, stb.
    Mégis 3d-s játékot simán lehet VB-ben ugyanolyan jót írni, mint c++-ban.
    Én is ezt tettem pl.
    Én az Opengl-t ajánlom hozzá.Az biztosabb és egyszerűbb is kezdőknek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez igaz. Sokat lehet vele tanulni, mert egy igen egyszeru es konnyen elsajatithato nyelv. Szvsz arra kell vigyazni, hogy az ember nehogy elkenyelmesedjen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne érts félre, szerintem is optimálisabb megközelítés lenne c++ ban fejleszteni egy ilyen tipusu megoldást,de VB-ben gyorsabban lehet "majdnem" ugyan olyan jót csinálni.

    Nem akarok technikai jellegü vitát nyitni ezzel kapcsolatban, de én ugy vélem hogy 1 tanulóprojekt esetén optimálisabb megoldás vb-t választani, pláne ha valaki 1edül csinálja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Annyira biztosan, mint Rojadon 2003. 09. 22. 08:33-as hozzaszolasa /"
    ... ne halgass a sok Luzerre akik a C++ al vannak elszálva ...
    "/.
    Vicces dolog, hogy valakik a Visual Basicet tobbre tartjak a C++ -nal /persze kinek a pap, kinek a papne/. A VB egyetlen elonye, hogy marha gyorsan ossze lehet vele dobni egy windowsos GUI-t. De aki irt mar nagyobb programot, az tudja, hogy C++ -ban lehet, hogy tobb idobe kerul a GUI osszehozatala, de az a programnak csak minimalis reszet teszi ki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igazán építő jellegű volt a hozzászólásod.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Ha VB-ben 3 év lenne megírni, akkor C++-ban minimum 30 év"


    Na azért ennyire nem súlyos a helyzet... Egyébként a Visual Basic-et én általában irodai jellegű szoftverek írására használom (értsd: adatbázis kezelés, meg ilyesmi), mert gyorsan össze lehet dobni egy ilyet vele...

    3D-s játékoknál én jobban szeretem a C++-t, és ez főleg a sebesség miatt van!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Persze, szegény luzer ID software meg a többi profi játékfejlesztő cég aki C++-ban nyomul. Nyilván azért mert a lamer programozóik nem képesek elsajátítani a béziket. De bezzeg a profi magyar sulinetes srácok, simán le fogják nyomni azt a vacak Doom3-mat, UT2k-t meg a többi vackot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szvsz te vagy a vizuálbéziket nem ismered, vagy a C++-t vagy egyiket sem
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia Jó dolog amit csinálni szeretnél ne halgass a sok Luzerre akik a C++ al vannak elszálva mert tényleg gyorsabban meg lehet irni a VB ben Amint már más is mondta ird meg Directx -ben hasznald az SDK -t magyar leirás ugyan nincsen róla de a HELP je tökéletesen elég mert mindent ki lehet belőle Szedniami kell. A szobatársám például irt egy fps játékot 1 honap alatt bár nem volt tul látvanyos mert nem sok idöt foglalkozott vele ez volt a szakdoga téája na sok sikert szia
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • - Az opre irasos hszeid
    - A programozoi klubb
    - Es ez...

    Eltevesztetted a helyet. Ez nem az ovi.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne hallgass rájuk.
    Sejtettem, hogy valaki benyögi majd a c++ -t.

    Javaslom hogy Direct3D-t használj, szédületes dolgokat lehet vele müvelni, nomeg egész jó sdk-van benne.

    Szerintem meg lehet csinálni, de nagyon éssznél kell lenni mert különben lassu lesz tényleng.

    Ez a sebesség kérdés egy jópofa dolog különben, ha nem használsz public metódusokat , public ojjkektumokat akkor már egész jó teljesítményt nyújt.

    Ha meg valami valóban lassu akkor Obi-Wan Kenobi, kiteszed vc++ 6 com dll-be.

    Elötte még javasolnám, hogy ismerkedj meg a vb6 osztályleszármaztatási módszereivel, merthogy ilyen is van.

    soxerencsét, én is hasonló témán dolgozom.




    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha VB-ben 3 év lenne megírni, akkor C++-ban minimum 30 év..

    Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy C-ben gyorsabb fejleszteni mint VB-ben?

    Egy biztos a játék sokkal lassabb lesz, ezért nem érdemes Visual Basic-ben játékot írni, de programozás szempontjából ötöd, illetve tized annyi idő lenne.

    Answ -- answ@freemail.hu
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd