2003-08-06T11:34:18+02:00
2003-08-07T11:05:25+02:00
2022-07-01T10:05:35+02:00
- Stingválasza popacsek (09:14) részére
- 2003.08.07. 11:05
- permalink
Azért itt is elő szokott fordulni ilyen (mármint, hogy direkt feltűnő címet kap egy hír, bár azért arra szoktunk figyelni, hogy ne marhaság legyen az), de ez történetesen nem ebbe a kategóriába esett.Mutasd a teljes hozzászólást!- Finrodválasza maszili (09:19) részére
- 2003.08.07. 11:05
- permalink
Az hogy neki mi faj, az engem nem erdekel.
A cim igenis megteveszto, es raadasul egy igen erzekeny pontot erint a Java fejlesztoi tarsadalomban. Ergo az aki csak a cimet olvassa, az egy hamis informacioval lesz gazdagabb.
A Linux disztribuciok egyik legnagyobb gondja a Java2 terjesztesevel, hogy a Java2 licence-e NEM teljesen egyeztetheto ossze a Free Software iranymutatasokkal.
A Java2 JDK-kat nem terjesztheted szabadon, hanem elozetesen engedelyt kell kerj a Sun-tol hogy ezt megtedd. Az mas kerdes, hogy ezt altalaban a Sun megadja, de nem garantalt.
A JRE-re most hirtelen nem tudom mi vonatkozik.
Emiatt nincs pl. Sun/IBM JDK a Debian-ban.
A tobbi disztribuciot nem neztem meg, de amig ez igy marad, addig a Debian-ban nem is lehet, mert ez ellentmond a Debian Free Software Guidelines-nak, ami kimondja hogy ami a Debian-ban van, az szabadon terjesztheto kell legyen.
Ezt a problemat nagymertekben orvosolna, ha az Apache TENYLEG Java implementaciot, ertsd JVM-et fejlesztene.
Az hogy Java meg J2EE (ertsd Java2 Enterprise Edition) az szerintem igenis megkulonboztetheto, mar csak azert is, mert a Java es a Java2 nem teljesen ugyanaz, meg csak nem is 100% kompatibilisek egymassal egyik iranyban sem.
Megmielott valaki beszolna: a protected kulcsszo jelentese megvaltozott a Java 1.0/Java1.1 es a Java2 (1.2+) kozott, ezert irhato olyan program ami maskent viselkedik illetve nem fordul le az egyiken, ami a masikon lefordul illetve mashogy fut az egyiken es mashogy a masikon.
A fentiek igenis igazoljak, a Java implementacio meg a J2EE implementacio igenis NEM UGYANAZ, mert a J2EE eleve Java2-t igenyel.
Ezt meg raadasnak, ha valakinek nem eleg az ahhoz, hogy belassa hogy az eleg ahhoz hogy 2 dolog kulonbozo legyen, hogy az egyik egy programozasi nyelv es a futtato kornyezete, a masik pedig egy ERRE EPULO library/szolgaltatashalmaz.
Lehet hogy kicsit erosen fogalmaztam azzal, hogy nincs tisztaban a dologgal, a magam reszerol nem akartam megserteni. Ha megsertodott az o baja.
Nem azon teruletekben kritizaltam ahol bizonyitotta hogy ert hozza (eleg megnezni a profiljat hogy lassa az ember, igenis rengeteg dologhoz ert), hanem abban ahol a sajat maga irt dolog bizonyitja hogy nincs igaza.
Ha neki faj az az ora vonatkozo allitas ami a tenyleges tenyek es az o sajat allitasabol levezetheto (tehat nagy valoszinuseggel oneki ezt igazsagnak kell elfogadnia), arrol nem en tehetek.
cikk: A munka végeredményeként előálló termék megfelelőségét az Apache a tervek szerint hitelesítettetni is fogja, így az teljes értékű Java implementációként lesz felhasználható minden környezetben.
Sting, 08.07 00:32: Javítani pedig nincs mit, mert Finrod kolléga fejtegetése ellenére a cikk egy szóval sem állítja azt, hogy egy Java VM fejlesztése lenne folyamatban. (Az egész okfejtése arra épül, hogy "JVM implementáció" = "Java implementáció", ami nyilvánvalóan nem igaz, hiszen a J2EE és a JVM is a Java specifikáció/platform, mint egy nagyobb egész része, így egy J2EE implementáció éppen annyira "Java (rész)implementáció", mint egy JVM implementáció.)
A cim azt allitja hogy egy Java implementacio fejlesztese van folyamatban, a cikkbol idezett elso bekezdes szinten ezt allitja.
A Java implementacio a Java-s szakmai berkekben igenis azt jelenti hogy a Java nyelvet futtato kornyezet implementalasa. Ennek a J2EE nem resze, mivel az nem a nyelv resze. Az egy a Java nyelvre EPULO rendszer specifikacioja.
Ha valamit implementalsz, az azt jelenti hogy annak minden reszet megvalositod.
A te ertelmezesed szerint a J2EE a Java resze. (ezt mar korabban szerintem megvilagitottam hogy ez nem igaz). Emiatt a JVM is a resze. Ekkor viszont az implementacionak mindket reszt implementalnia kellene. Emiatt tehat megint nem lehet a cimed igaz, mivel JVM-et nem fejlesztenek (sajnos).
Bovebb magyarazatert javaslom a matematikai logikaval es a halmazelmelettel konzultalni.
-------------------------------------
Ezzel a post-tal persze megint csak alkalmat adtam Sting-nek hogy belerugjon egyet a Linuxos tarsadalomba. Remelem nem teszi.
Mutasd a teljes hozzászólást!- masziliválasza Finrod (11:34) részére
- 2003.08.07. 09:19
- permalink
A cikk iroja sajnos nincs tisztaban a Java implementacio es a J2EE fogalmaval.
Sting-nek meg ez faj... ugyanis O a cikk szerzoje, a fejlec (vagy mi) szerint...Gondolom, most majd jo hosszan lehet olvasni az egymas szakertelmet becsmerlo irasokat... felteve ha 'Finrod' partner lesz benne.
Mutasd a teljes hozzászólást!- Úgy látom sikerült megsértenem Téged, de hidd el, nem ez volt a célom.
Régebben rendszeresen vásároltam újságokat, ill. nézegettem más számítástechnikai témájú site-okat. Sokszor előfordult, hogy a szerkesztők tudatosan olyan címet adtak a cikkeknek, hogy az figyelemfelkeltő legyen, és az már kevésbé érdekelte őket, hogy a cím mögött megbúvó cikk valóban arról szól-e.
Tipikusan ilyen volt pl. a www.terminal.hu
A www.terminal.hu-t már régen nem látogatom, és ilyen újságokat sem veszek már ...Mutasd a teljes hozzászólást! - popacsekválasza Sting (00:32) részére
- 2003.08.07. 09:02
- permalink
Amit írsz, csak szófacsarás. Finrod-nak teljes mértékben igaza van.Mutasd a teljes hozzászólást!- Stingválasza popacsek (00:28) részére
- 2003.08.07. 00:32
- permalink
Siralmas szerintem az, hogy ez neked fáj. A cím pont azért olyan amilyen, hogy valóban minél többen tudják miről van szó. A J2EE nem sokat mond annak, aki nem ismerős Java-ban, és címekben egyébként is elég hülyén néznek ki a mozaikszavak.
Javítani pedig nincs mit, mert Finrod kolléga fejtegetése ellenére a cikk egy szóval sem állítja azt, hogy egy Java VM fejlesztése lenne folyamatban. (Az egész okfejtése arra épül, hogy "JVM implementáció" = "Java implementáció", ami nyilvánvalóan nem igaz, hiszen a J2EE és a JVM is a Java specifikáció/platform, mint egy nagyobb egész része, így egy J2EE implementáció éppen annyira "Java (rész)implementáció", mint egy JVM implementáció.) Bővebb magyarázatért javaslom a magyar értelmező szótárt konzultálni.Mutasd a teljes hozzászólást!- Mivel még mindig nem javítottátok ki, feltételezem, hogy a címválasztás csak egy ócska fogás annak érdekében, hogy minnél többen elolvassák a cikket. Ez így elég siralmas ...Mutasd a teljes hozzászólást!
- A cikk iroja sajnos nincs tisztaban a Java implementacio es a J2EE fogalmaval.
A Geronimo Project egy J2EE kontener fejleszteset celozza.
A Java implementacio pedig JVM-et jelent.
Ez ket teljesen kulonbozo dolog.
Egy J2EE kontener egy JVM-en, de barmilyen Java2 kompatibilis JVM-en el kell fusson.
Egy J2EE kontener J2EE szolgaltatasokat nyujt a benne tarolt J2EE komponenseknek (Servlet, EJB, stb.), de vegeredmenyben ez csak egy Java program.
A JVM pedig megall a J2EE kontener nelkul is, egy JVM csak arra valo hogy Java kodot futtasson.
Mutasd a teljes hozzászólást!