Lehetőségek 2d-s programozásra
2003-07-23T19:18:31+02:00
2003-08-07T19:56:12+02:00
2022-07-27T17:48:06+02:00
  • Nincs valakinek valami ötlete??
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez már off, de reagálok: 7esben még kifejezetten támogatták a Borlandot, 8asban már mélyen hallgattak, 9esnél a readme minden második szava a visual... Talán tényleg könnyen áthidalhatók a problémák, de a kisebb ellenállás elvét követve végül vis mellett maradtam.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hello Answ,
    Köszönöm az eddigi segítséget; eddig sajnos nem tudtam írni. Letöltöttem a Dev-C++ 4es verzióját, ahogy mondtad, de most azt sem tudom hova nézzek, mit csináljak..
    Nem tudnál valami leírást adni, vagy egy linket(vagy egy egyszerű példát, ami alapján elindulhatok), hogy egyáltalán hogy kezdjem el ezt az egészet, mert eddig csak sima C programokat írtam, elég egyszerűeket.
    Köszönöm a választ is, Peti
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt a Visual C++-hoz passzintják, ezt nem nagyon értem

    2 hónapja írtam egy DirectX 8.1-es programot a Borland ingyenes C++ fordítóját használva, IDE a Relo volt; tökéletesen működik. A DirectX headereket tudtam használni, mindössze 2 függvényt kellett implementálni, ami nem volt meg a Borland könyvtárában, de ez nem nagy cucc (mindkét fv. egy sorban megoldható). Meg implib-bel össze kellett szedni a DirectX DLL-eket.

    Delphi alatt pedig 3 éve dolgozok DirectX-el, jelenleg a 9-es verzióval és még semmi eddig gond nem volt (Delphi-jedi ...)

    Dev C++-ban nem tudtam életre kelteni egyetlen DirectX-es programot sem, de gondolom aki ismeri ezt a rendszert (én akkor az egyszer próbálkoztam vele) az hamar megoldja.

    Abban egyetértek, hogy 2D-s játékokhoz nem való.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha valamilyen konkrét példa érdekel pikardo, akkor írd meg itt a társalgóban, hogy végülis milyen grafikai rendszert választottál, és adok néhány linket illetve példát.

    Én főleg Windows GDI, OpenGL és SDL-el foglalkoztam, szóval ezekkel kapcsolatban tudok segítséget nyújtani. A DirectX-el való bajlódást már nagyon korán meguntam, neked sem ajánlom, de ha kedved van nézd át a DirectX SDK-ját (a legújabb változatban a DirectDraw részt nagyon megcsapolták)!

    Answ -- answ@freemail.hu
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az ANSI C/C++ nem a fordító, hanem a nyelv, amiben programozz.

    A lényeg az, hogy sok fordító kiegészíti az ANSI szabványosított nyelvét különböző egyszerűsített funkciókkal (ált. alsó kötőjellel kezdődő parancsok rendszer, vagy fordítóspecifikusak).

    Ha több operációs rendszerre akarod lefordítani a programodat, akkor érdemes csak az alapnyelvet használni és olyan kiegészítéseket melyek több platformot is támogatnak pl: SDL vagy OPENGL!

    A Turbo C/C++, Visual C/C++, DEV-CPP mind rendelkeznek, olyan lehetőséggel hogy csak az ANSI kompatibilis nyelvi elemeket fordítsák le.

    Egyébként a Dev-CPP is GCC fordítót használ mint írtam (mingw32 port), én csak azért ajánlottam mert ez a legjobb ingyenesen elérhető IDE + C/C++ fordító Windowsra a programozóknak (szerintem)! Igaz a Visual C++ kisebb kódot kreál, de az nem a gcc-t hanem a Microsoft saját fordítóját használja (mellesleg a Visual C++ szerkesztőjének erőforrásigénye többszöröse a Dev-CPP-jének).

    Answ -- answ@freemail.hu
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Vagy csak én vagyok hülye?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Vagy ez valami nyelvújítási kreálmány?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még sose programoztam Direct3D-t. Mit értesz azon, hogy
    csodálatos nalaja
    ???????????
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehet használni DirectDraw-t, hiszen a DirectX minden megjelenő verziója tartalmazza az összes korábbit. A DX 8 meg 9 bizony újabb gépekhez, 3D kártyákhoz készült, teljesen felesleges egy 2D játékhoz ennyi erőforrást lefoglalni, 3D eszközt használni. A MS oldalán hozzáférhető a DirectDraw 7 dokumentáció, sőt ezt ajánlják a tisztán 2D játékoknak. Ráadásul a DX 8-9-et már, úgy tűnt, már nagyon a Visual c++-hoz passzintják, tehát más fordítók esetén problémák jeletkezhetnek.

    Valóban, az SDL is ígéretes, oprendszer-független gyors videó- és audióprogramozást biztosít. (pl. Win alatt DirectXet/GDI-t használ)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Direct3D-t igen könnyű programozni,még a "csodálatos nalajával" is.
    Nem értem miért húztad le.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Linux alatt a KDevelop és az Anjuta a két legjobb IDE szvsz. A Turbo C++ sorozat 16 bites, sőt DOS-os. A Borland-tól windowsos fordítók tudtommal csak Borland C++ majd C++ Builder néven jöttek ki. Sebességben ahogy elnéztem kb a gcc körül vannak (csináltam annó egy teszt programocskát linux alatt és leforgattam Kylix3 és GNU C++-szal, nem vettem észre túl nagy különbséget). Amúgy szvsz ha nem írsz nagyon kutyaütő C++ kódot akkor nem lesz egetverő sebesség a fordítók között: inkább az algoritmusokra jó odafigyelni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Turbo C nem 16 bites? /Az DOS és win3.1x alá való fejlesztésre való inkább, ha jól tudom/.
    Mert akkor elég nagy különbség van mondjuk a GCC és közte.
    Jó tanács: Mindenképpen 32 bites fordítót használj.

    Én a windows-os programozáshoz Visual C++-t ajánlanék, ami többek között a Visual Studio része. Ez a Microsoft fordítója. Elég jól optimalizált kódot készít. Ha az ingyenesség és legálisság híve vagy valamint nincs túl sok pénzed, akkor a Dev-C++-t próbáld ki! Ez a Bloodshed Software - Providing Free Software to the internet community-ről tölthető le. Az 5-ös verziói szépek és sok bennük a feature, de még nem teljesen használhatóak. A 4-essel próbálkozz inkább, az egésu használhatónak bizonyult, bár DirectX-hez, DirectDraw-hoz mindenképpen jobb a Visual C++.
    A Borland C++ fordítója is ingyenesen letölthető, csak éppen fejlesztőkörnyezetet nem kapsz hozzá.

    Ha GCC-t használsz (gondolom Linux vagy más Unix op. renszer alatt), akkor GDI, DirectDraw kiesett. A GCC szép, és jó (bár sokszor hallani, hogy a Visual C++ jobban optimalizál - persze erről szóló hivatolos forrású cikket még nem láttam), de a kódolás meggyorsítása érdekében jobb, ha beszerzel hozzá valamilyen fejlesztőkörnyezetet (GUI-t).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • SDL? Az hogyan elérhető? Mit tud? Mennyire elterjedt? Hogyhogy eddig még nem hallottam róla (szerintem mások sem túl sokan)?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a választ, nagyon részletes, de -lehet hogy hülyének nézek ki- nemtom mi a különbség az ANSI C/C++, a Turbo C, és a többi között.
    Én gcc-vel fordítom le a programjaimat, de azok ugyanúgy elindulnak a Turbo C forítóval is. Tehát mi a különbség? Csak a fordító? Vagy más parancsok is vannak?
    Köszönöm a választ, Peti
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Rengeteg lehetőség létezik, attól függ milyen szintű programot akarsz készíteni.

    A Windows GDI az egyik legegyszerűbb mód, itt spritokat lehet mozgatni, manipulálni. Körülbelül SNES szerű játékot lehet ezzel a módszerrel készíteni.

    A DirectDraw a 2d-s fejlesztők egyik legjobb eszköze (volt), melyet mára már teljesen beépítettek a Direct3D környezetbe és sokkal nehezebb programozni mint régen.

    Az OpenGL nem csak 3d-s programozásra alkalmas, 2d-s programokat is nagyon jól lehet írni rá.

    Végül az SDL (Simple DirectMedia Layer) egy teljes multimédiás rendszer, nemcsak 2d-s, 3d-s része van, hanem zenei és hang funkciói is vannak.

    Fontos szempont lehet, hogy a DirectX, illetve a GDI csak Windows rendszeren elérhető (vagy emulálni kell). Az OpenGL és az SDL viszont szinte bármely operációs rendszerre elérhető.

    Szerintem ->

    Szükséges nyelv: ANSI C/C++! Ugyanis bármilyen rendszerre lefordítható.
    Környezet: DEV-CPP (gcc fordítót használ)

    /Egyébként ha hang/zene funkciókat akarsz hozzáadni a programodhoz szerintem az FMOD-ot használd!/

    Answ -- answ@freemail.hu
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hello,
    Milyen lehetőségek vannak 2d-s programozásra? Tudom hogy van, és ismerem is a "2d-s Grafika win alatt" című topicot, de abból nem sokat lehet megtudni(pl. mi az a getpixel,setpixel,SetDIBitsToDevice).
    A kérdéshez tartozik még, hogy milyen eszközök(fordító..) szükséges hozzá, és milyen prog nyelv? (nekem winem van, a C nyelv alapjait asszem ismerem)
    Köszönöm, Peti
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd