Excel + VB , vagy JAVA + exportálás + importálás.
2005-05-03T19:12:44+02:00
2005-05-04T20:20:04+02:00
2022-07-27T03:15:23+02:00
  • Nos az a helyzet, hogy a ceg csak az excelt vasarolta meg jogtisztan. Egy ilyen tervhez, szukseges meg az Acces megvasarlasa is, ami talan tul magas koltseg egy ilyen fejleszteshez.
    De ha feltesszem, akkor meg az meg nekik nem jogtiszta, pedig egy ellenorzes soran...hat,szoval nem ok igy...
    Tehat az a lenyeg, hogy ne kelljen a cegnek progit vasarolnia meg plusszba, vagy freeware progikat hasznalnak.
    Mas kerdes, hogy en mit hasznalok...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1. Kapcsold be az Excel munkafüzetre a megosztás funkciót.(Eszközök > Közös használat)
    Akkor egyszerre ketten is dolgozhatnak benne.

    2. Használj Access-t. Ott lehet adatbázisod, ez olvassa az Excelt, Az Excel olvassa az mdb-t, Közvetlenül tudsz importálni és exportálni egyikből a másikba.

    3. Ha nagyobb a feladat (rendszeresen 5-4 felhasználó egyidőben, sokat módosít), akkor MSDE (Microsoft Database/Desktop Engine) (Access 2000-től az Office prof része.)

    4. Több felhasználónál érdemes nagyobb szerverbe gondolkodni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha MySQL helyett MSDE-t választasz akkor az alapból tud Excel exportot és importot is (DTS-sel), ráadásul a VB (és azt hiszem a Java is) alapból kezeli. Igaz, kicsit több helyet foglal, de valamivel több lehetőséget is biztosít.

    Részfeladatok:
    - Jó adatbázis-terv: Ez a laegfontosabb. Ha ez megvan akkor a felület adja majd magát.
    - Felhasználóbarát felület: Mivel a hölgyek hozzászoktak az Excel-hez készülj fel pl. olyanokra hogy TAB-al akarnak a következő mezőre és Enter-rel a következő rekordra ugrani, az egeret meg el szeretnék felejteni (Ezeket persze alalpból tudja a Win UI, csak pl. a TABOrder fontos).

    A két platform közül meg szerintem azt válasszd amelyikben rutinosabb vagy.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!
    Van egy kis iroda,két gép,hálóba kötve. A titkárnők, könyvelnek rajtuk, de csak az Excel-t használják. Egy fájlban van minden, amit megosztva használnak kettet, egyidejűleg csak az egyik írhatja, ami igen erőforráspazarló. Több lapot használnak,egyet a megrendeléseknek,egyet az átutalásoknak,egyben a dolgozók adatai és így tovább... Ezt a rendszert szeretném tovább fejleszteni,minél olcsóbban.
    Az átállás biztosított kell legyen, tehát az eddigi xls fájlban lévő adatokat be kell olvasni.
    Első körben egy MySQL serverre gondolotam, és egy JAVA vagy VB alkalmazásra, amivel adatmódosításokat végezhetek.A titkárnők műveletei egyszerű lekérdezésekkel megoldhatók.Kell még, hogy az adatbázisban lévő adatok xls-be exportálhatóak legyenek.A kérdésem az lene, hogy mit ajánlotok,melyiket válasszam, hogyan induljak el, illetve szerintetek mik lehetnek azok a dolgok, részfeladatok amiket meg kellene még valósítani közben?
    Köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd