OpenGL-Teszt
2005-03-17T13:14:11+01:00
2005-03-22T21:51:38+01:00
2022-07-27T04:23:49+02:00
  • Terjedése elrérő módon nyílt és tudatos...

    A gépem:
    AMD proc.
    GeForce kártya
    1024×768×32

    Az adatok nagyon behatárolatlanok és hiányosak, mert ezek az adatok engem nem nagyon érdekelnek (és nem is ismerem őket)... De ha érdekel, akkor i686

    Kicsit akadozik, elsősorban zoomolásnál. (Most nem tudok cpu-t nézni, majd holnap.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Hát a Te általad küldött kép megint egy érdekes problémát vet fel a számomra. Ugyanis nekem csak akkor jelenik meg így, ha nem generálok mipmap-et. Egyébként a "második" textúra a glTexSubImage2D-vel van rátéve. Ami a felső rész "láthatatlanságát" illeti az szerintem nem hibából adódik. Pl. ha az én felbontásom 800x600-as akkor annak alapból kell egy 1024x1024-es (powerof2 800x600) textúra, amelyre glTexSubImage2D-vel rámegy a sárga 800x600-as új terület. A zöld terület pedig a különbség.

    Compiler: Delphi
    (OpenGL-->GLScene)

    Nekem is lenne kérdésem, ha szabad.
    Mekkora a monitorod felbontása, valamint milyen egyéb jellemzői vannak a gépednek? Proci, memória, videokártya? (Valamint a mániáim, miszerint cpu használat és akadozás mozgatás közben?)

    Ezek értékes infók lennének a számomra. Köszönöm szépen!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát csak annyi, hogy a testen (lapon) ha rázoomolok, akkor a felső részén nem lesz fényesebb, csak az alsón...

    Egy kérdés: te milyen compilert használsz?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
    Csatolt állomány
  • Hi.

    Csak akkor akad, ha eppen ujrageneralja a texturat, ha erre gondoltal. Egyebkent nem kulonosebben eszreveheto.

    Udv.: Ben
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Most már végképp nem értek semmit!
    Kipróbáltam a sajátomon is az 1280x768-at, amihez az alaptextúra egy 2048x1024-es és ott alapon 12-13%, tehát semmivel sem több mint a Tieden. Holott a te konfigod jóval erősebb, mint az enyém. Akkor most mitől függ, hogy mennyire terheli le a rendszert? Azt szeretném azért még megkérdezni tőled, hogy mozgatáskor akadozik-e?

    Köszi!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi.

    Az uj progival mertem:
    Alapjarat: 10-13%
    Forgatas, zoom: 6-9%

    A gepem:
    AMD Atlon Xp 2500+
    512 RAM
    Geforce FX5600 128 MB RAM
    Felbontas: 1280x768x32bpp

    Udv.: Ben
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Módosítottam a programon. Most csak akkora méretű területet húz újra, amekkora a monitor felbontása.

    Terheltség nálam (800x600-on) így: 6%
    Akadozás még mindig érezhető mozgatáskor.

    test.zip
    Mutasd a teljes hozzászólást!
    Csatolt állomány
  • LinearMipmap nélkül viszonylag elég jók az adatok viszont úgy meg nagyon ronda, főleg ha a textúra nem csak egy sárga négyzet. Ha nem boldogulok a dologgal, akkor szerintem előbb-utóbb majd a Tudástárban mások segítségét kell, hogy kérjem. A nagyméretű textúrákkal való ügyködés tényleg ennyire problémás dolog?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Ha jól értem, akkor a csere akkor megy végbe, amikor vált az óra


    Igen. Ez a te esetedben egy 2048x1024-es új textúrát jelent minden egyes mp-ben. És a hangsúly a nagy kiterjedésű textúrán van. Kisebb textúraméreteknél nincs gond ott akár többet is lehet cserélni egyszerre annélkül, hogy megfogná a rendszert. Elismerem a textúra nem valami látványos, de végülis futásidőben kreál egy 2048x1024-es bitmap-et (esetedben), amit aztán "ráhúz" az objektumra. Az először általam leírt terhelési adat az 16-bit-es textúrázásnál volt érvényes csak aztán módosítottam a kódot mivel valakinél úgy el sem indult a program. Most 24bit a textúra és nálam így 800x600-as felbontásnál (1024x1024-es textúránál) 12-15%-os a terhelés. (Bocsánat, de ezt elfelejtettem megemlíteni a módosítás után )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...de Te is írtad, hogy tapasztalsz némi akadást a cserekor


    Ha jól értem, akkor a csere akkor megy végbe, amikor vált az óra, amúgy meg csak kiteszel egy textúrázott négyzetet, és a textúra mindig ugyanaz (gondolom nem generálsz újat minden frame-hez).

    De ha ez így van, akkor meg valamit nem értek. Én is írtam már tesztprogit, ami a tiedhez hasonlóan kirakott textúrázott négyzeteket (speciel hármat), de annál a CPU terhelés 0%-on volt, még teljes képernyőn is (igaz, nem windoze alatt)! De ha belegondolok, akkor ez természetes is, mert ha van függőleges szinkronra várakozás a progiban, akkor egy ilyen kép renderelésének levezénylése gyakorlatilag nem mérhető mennyiségű időt igényel (a munka oroszlánrésze a GPU-ra jut....), azután meg csak várnia kell... Szóval nekem gyanús ez a 8-9% alapjáraton....

    A textúracsere alatt meg nem tudom, hogy mit tesz a progid, de tényleg kicsit lassúnak tűnik. Meg egyáltalán az furcsa nekem az egészben, hogy a mért terhelés nagyjából ugyanakkora a te és az én gépemen, pedig a két konfig nem ugyanakkora. De az is lehet, hogy az én gépemnek van valahol valami szorulása...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A rózsaszín négyzetet felváltotta egy fehér négyzet, ami forgatás közben néha besárgul a sarka.


    Látod, ilyenek a felhasználók


    Nem a felhasználókkal van a baj, hanem az ilyen jelenségekkel, amit ki tudja, hogy miért vannak. A benti gépeden ezt produkálja az otthoni gépeden meg jó.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Teljes képernyőre méretezve a sárga négyzet volt, hogy eltűnt


    Igen ez nálam is előfordult, ha az ablakot a keretre való dupla kattintással nagyítottam ki. Ezt igazándiból nem könyvelem a hibák közé, mivel a későbbiekben úgyis egy olyan objektumon lenne a textúra, ami nem lenne forgatható és a zoom is be lenne határolva, azaz nem lehetne a kamera "mögé" húzni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amúgy mi ez?


    Ez csak egy olyan teszt, amivel arra vagyok kiváncsi, hogy a felhasználó képernyő-felbontásának megfelelő textúraméretet (ill. annak 'felkerekített megfelelőjét') milyen gyorsan cserélnek ki különböző erősségű konfigurációk. Az első körben amikor nekiálltam ezzel bajlódni, akkor még ennél is lassabban ment végbe a folyamat, ez nálam kb. 40-50%-os folyamatos CPU terheltséget jelentett. Aztán bütyköltem még a kódban és most itt tartok -viszonylag jónak mondható a frissítési sebesség-, de az általatok megadott adatok alapján még mindig nem ad okot a megnyugvásra. Még mindig lejjebb kéne szorítani a frissítési folyamat idejét. Most megpróbálok majd 16bit-es textúrát használni -viszont az alá majd már nem mehetek-. Először azt hittem, hogy az én videokártyám rovására írható a lomha frissítés, de Te is írtad, hogy tapasztalsz némi akadást a cserekor. (jó mondjuk a Te esetedben jóval nagyobb textúra méretről van szó)

    Köszönöm az eddigi méréseket, de aki úgy érzi, hogy szívesen hozzájárulna még az ügyemhez, tőlük is szívesen fogadom az eredményeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez a legújabb vírus:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helló!

    Én is hozzájárulok a dologhoz

    Konfig:

    AMD Athlon XP 3200+
    512 MB DDR RAM (400 MHz-es)
    GeForce FX5900XT, 128 MB RAM
    Képernyő: 1280x1024x32bpp

    Mérések:

    Normál, nem bizergált állapotban 8-9% a CPU terhelés, ha forgatom, akkor 12-13%, a zoomolásnál 9-11%.
    Teljes képernyőre méretezve a sárga négyzet volt, hogy eltűnt (még mielőtt egyáltalán hozzányúltam volna), de egyébként a mért adatok gyakorlatilag azonosak a nem teljes képernyős futtatáséval.

    A fehér négyzet nálam is látszik, mitha ketté lenne osztva...

    A szöveg lépésekor én is tapasztaltam a kb. 1-2 tizedmásodperces kis akadást.

    Amúgy mi ez? Gyorsan mentsem el a vinyómat? Vagy már késő?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na az otthoni gépemen is megcsekkoltam:
    Celeron 913Mhz
    512MB Ram
    Geforce 2 MX 400 64MB
    1024x768x32

    Most már sárga négyzet, és kint van az idő is. Forgatásnál akadozik.

    Alap: 20-23
    Mozgatás közben: 26-48
    Zoom: 30-35
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello!
    Nekem működik, kiírja a bal felső sarokba az időt, ahogy a képen van.
    A gépem:
    - P4 3Ghz (HT)
    - 1024Mb RAM
    - GeFroce 3 Ti 200
    - 1280x1024x32bit
    Processzor idők:
    Alapjáraton: 10-12%
    Forgatás, zoom: 13-17%
    Viszont nekem is megakad másodpercenként, gondolom a textúra generálás miatt.
    Üdv: Dev
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "A rózsaszín négyzetet felváltotta egy fehér négyzet, ami forgatás közben néha besárgul a sarka."

    :DDDDDDDD

    Nekem meg egy teljesen sárga téglalap jött elő, ami form_load-nál egy fehér a fehér téglalapból vált át. Gondolom ez egy textura, mivel a forgatásnál már néha belassul.


    De különben semmi változás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nálam soha nem volt semmi hiba futtatás közben.


    Látod, ilyenek a felhasználók

    Nálam változatlan a helyzet, processidő szempontjból. A rózsaszín négyzetet felváltotta egy fehér négyzet, ami forgatás közben néha besárgul a sarka.
    Idő továbbra sincs.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kicseréltem a fájlt. (Egy kicsit módosítottam rajta -most nem 16bit-es a textúra- lehet, hogy az kavart be)
    (A csatolt képhez hasonló dolgot kellene látni)

    Ha valakinél hibásan fut, akkor tőle elnézést kérek, de nem tudom, hogy mi okozhatja. Nálam soha nem volt semmi hiba futtatás közben.

    Köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
    Csatolt állomány
  • Hy!
    Nálam el sem indul Application error, gondolom tod h mi ez mert nincs kedvem leírni az egészet
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem sincs textura, csak egy zöld négyzet.

    FRAPS szerint:

    Alap 1 FPS
    Mozgatás 56-63 FPS
    zoom 45-50 FPS

    AMD 1ghz 256 mb ram nvidia gforce 2mx 32
    800*600

    Egy idő után: "Érvénytelen művelet" tömegek, msgbox-al (?)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Celeron 1.7Ghz
    1536MB Ram
    Geforce 2 MX 400 64MB
    1024x768x32

    Nem tudom, hogy milyen texturát kéne váltogatnia, de nekem csak egy nagy rózsaszín négyzetet jelenit meg.

    Alap: 16-25
    Mozgatás közben: 65-89
    Zoom: 61-73

    Akadozni viszont nem akadozik...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy legyetek szívesek letölteni ezt a kis programot és a tesztelés után örölnék, ha megosztanátok velem pár számomra fontos adatot és tapasztalatot.

    Ez a kis Opengl program (Delphi+GLScene) másodpercenként cseréli a textúrát az objektumon. A textúra mérete mindig az aktuális képernyőméret felkerekített (powerof2) méretének felel meg. Jobb egér: zoom; bal egér: forgatás

    A következőkre lennék kiváncsi:

    -processzorhasználat a feladatkezelőben úgy, hogy az objektum nincs mozgatva?
    (nálam 8-9%)


    -mozgatás közben, amikor az új textúra felkerül (azaz kiírja az új időt), akkor abban a pillanatban akadozik-e a mozgatás?
    (nálam megakad egy pillanatra)

    valamint azokra az összetevőkre lennék kiváncsi, amelyeket most felsorolok: (ez az én konfigom)


    -Athlon 1.2 GHz
    -512 MB RAM
    -GeForce 2 MX 32 MB
    -800x600 32bit

    (Tudom, hogy ez a gép már nem egy mai gyerek -főleg a videokártya- és főként ennek tudom be a lassabb megjelenítést és a frissítéskori akadozást csak tapasztalatokat szeretnék szerezni arra vonatkozóan, hogy más főként erős(ebb) gépeken mit produkál ez az egész)


    Kérem, hogy minél többen teszteljetek!

    Köszönöm szépen!

    Innen lehet letölteni

    Ja, és várom a konfig adatokat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd