Számtech. tanári szaknál sok a programozás???
2005-02-08T13:50:42+01:00
2005-02-10T17:00:38+01:00
2022-07-27T05:51:00+02:00
  • Az eredeti címtől erősen eltér már a téma, de muszáj hozzá szólnom.
    A BMF Neumann János műszaki info mérnökpedagógiai szakát végzem el pillanatokon belül. Megy a vívódás jó ideje, hogy tanári pályát válasszak vagy sem a jövőben. Nagyban befolyásol azért a pénz.

    Egyszerre olvastam el az egész eddigi hozzaszólásokat úgyhogy ömlesztve reagálok ha nem gond.

    Azzal teljesen egyetértek ha valaki utálja a programozást akkor nem lehet jó szakmai tanár. Nem azért mert valaha programozás fog oktatni, hanem azért mert felhasználói szinten is előjöhetnek olyan problémák, amik programozói alaptudás nélkül nem oldhatók meg.

    Az a szemlélet ami azt vallja, hogy akiegyetemen végzett az a tanár az egyszerűen nevetséges. Lehet, hogy vannak korlátai egy főiskolai végzettségnek (nem tudásbeli!!! pl. nem érettségiztethet, stb.), de az egyetemi végzettségtől sem kell "hasraesni".
    Egy ismerősöm elment BME-re tovább, hogy egyetemi diplomája legyen. Ugyanazt tanuljam mint amit tanult, csak bonyolultabban, és sokkal-sokkal több elméleti háttérrel. Ez nem baj persze, de lássuk be, hogy egy főiskolai végzetségű ember is megteheti, hogy bőviti a meglévő ismereteit ha szüksége van rá pl. egy munkához.
    Egy másik ismerős elment ELTE-re, hogy egyetemi tanár diplomát szerezzen. Ugyanazt tanulta mint előtte, csak pl. az Atkinson pszichológiájából nem 200 oldalt kértek vissza mint a főiskolán hanme az egészet. Okosabb lett tőle? Én is elolvastam az egészet. Az tény hogy megítélésben többet ér egy egyetemi diploma, de a valóságban nem ilyen markáns a különbség.

    A "legmagasabb szint az egyetem" kijelentés pedig csak az oktatási rendszer felépítésére igaz. Meg vagyok győződve róla, hogy hibátan szemléletet és szakmai tudást (öntanulással kiegészítve!!!!) lehet összeszedni egy főiskolán is.
    Volt olyan hozzászólás is ahol majdnem azt éreztem, hogy egy szinten lett emlegetve az OKJ és egy főiskola. Azért ez durva. Az OKJ egy vicc. Általánosan elfogadott szakmai képzést ad, de sajnos a tapasztalat 99%-ban azt mutatja, hogy nagyon gyenge. Már több kezdeményezés is irányult a rendszer átalakítására, amire szvsz erős szükség lenne.

    Ennyi egyelőre. Bocs ha hosszú de ez jólesett.

    Udv
    JD

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én annak idején amikor még középsuliba jártam, volt egy számtech tanárom, aki ha középiskola 1. osztályában nem mutatja meg nekünk a pascal-t akkor lehet hogy el sem kezdek programozni! Nem értett hozzá túl magas szinten de azért látszott rajta hogy valamelyest tájékozott a témában! Szintén ő mutatta meg nekem az assembly kezdőlépéseit is, aminélkül el sem tudnám már képzelni a programozást! Volt egy másik sztech tanárom is, az könyvből oktatta a programozást!

    Szóval ennyit jelent ha egy számtech tanár ért a programozáshoz!

    Nem kötekedésképpen, de ha valaki nem jártas a témában annak semmi keresnivalója a számítástechnika tanári szakmában!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Részben kell egyetértenem, bár teljesen is tehetném :). A dologhoz azért az is hozzátartozik, hogy a mai tanári fizetések melett ha valaki tud programozni akárcsak egy kicsit is, akkor elöbb-utóbb talál olyan kóderkedős állást, ahol nem kell gondolkodnia és tényleg tudni programozni, scak kódolgat és a tanári fizu 2-3 szorosát kapja.

    Viszont az sem járja, hogy egy logikai analfabéta informatikát oktasson.

    Úgyhogy szvsz az reálisan elvárható informatika tanár valahol a 2 között van:
    Egy buborék nem okoz gondot neki, de azért nem tudna egy 1000 soros értelmes programot leprogramozni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szó sincs általánosításról. Én is jártam oskolába (mégha néha nem is láccik), voltak kitűnő tanáraim, akikre az ember felnéz - mint emberileg és ismeretileg, voltak kutyaütők (emberileg és/vagy szakmailag), akiket még az iskolaudvarról is ki kellett volna tiltani, nemhogy a katedra közelébe engedni. Volt akinek sikerült az osztály javarészével megszerettetni a tantárgyát, volt akinek megszerettetni ugyan nem, de megtanítani igen, és olyan is, akinek megútáltatni. Sőt olyan is, akinek az órái helyett a sarki sörözőt látogattuk, mert annyira nem érdekelte az egész.
    A PC oktatási rendszerről (lásd saller és gyermekjog) megvan a saját különbejáratú véleményem, ugyanúgy mint a (-z elsősorban ált. iskolai) pályahígulásról, de ez más téma.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a véleménynyilvánítást. megértettem hogy, aki nem egy programozózseni az ássa el magát, de előtte még dobálják is meg sárral az egyetemet végzett "szerény" emberséges, jómodorú, művelt emberek, akik mindent jobban tudnák másoknál, főleg az alantas "tanítóknál", akik még tanároknak sem nevezhetik magukat! Ez igen, remélem híztatok egy-két kilót most a büszkeségtől....
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt Hame - gondolom - csak példának szánta, és nem általánosításnak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Remélem ezt nem általánosság szinten kell értelmezni, és te sem úgy gondoltad. Az egy dolog, hogy ilyet láttál, de azért van ám aki becsülettel végzi a munkáját, sőt..
    Gondolj bele, a normális tanítónéni este vagy hétvégén dolgozatot javít, készül a következő napra, amég Pistike otthon playstation-özik, vagy a normális tanítónéni csak nyel egyet és pislog, mikor az állomáson a 9-10 éves kis nebuló hódarabokkal rugdossa, (közben: "a rák a tüdődet te ribanc") és a normális tanítónéni csak néz, de nyugodt szívvel lenyomhatna egy olyan saller a kissrácnak, hogy beesne a sínek alá, de nem teheti, mert ugye a diáknak jogai vannak.
    Ezeket is illik figyelembe venni, ha tanítónénikről van szó. Kemény meló ám, sokan nem is gondolnátok: a legtöbb mire nyugdíjba megy, jó eséllyel idegbeteg lesz. Nem egyszerű ám az élet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Vigyázz, mert te is páriává vállsz. Itt nem lehet kellemetlen megjegyzéseket tenni, csak buksit simogatni. Gyógypedagógia, vagy mi.

    OFF
    Valamelyik nap volt szerencsém az egyik milliomoskvízből látni néhány percet. Egy földrajz-akármi szakos pedagógus volt terítéken, szakmai kérdéssel. Aszongya, hol leleddzik a Csimborasszó: Nepál, Chile, Mittomén. Hosszas gondolkodás után legalább Ázsiát kizárta, de tovább egy tapodtad se. Namármost szeretném látni az okított nebuló képét, mikor a tantónéni karót ad néki, mert nem szavalja kapásból a Nyenyere folyó hosszát miliméterben. ´
    És akkor ellenben, sőtdepláne és ugyebár, a földrajz egy eléggé statikus tudományág, míg az informatikában a tavalyi ismeretek esetleg ma már egy fabatkát sem érnek.
    ON
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kedves hajnalszem, keress másik szakot. Akinek egy buborék nem tetszik, vagy meghaladja képességeit, ne oktasson számtechet. Oktass irodalmat, vagy tesit, mittomén, egy csomó szép dolog van az informatikán kívül.
    Programozni nem egy feladat a sok közül, hanem állapot. Olyan állapot, hogy érzed: te uralod a gépet. Hajszálpontosan azt teszi, amit akarsz. Aki nem tud ilyen állapotot, viszonyt előidézni ne foglalkozzon informatikával.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!
    Elhiszem, hogy érdekes a programozás, nem is erről van szó. Én tavaly fejeztem be egy rendszerinformatikus képzést amit nagyon szerettem, kivéve a programozás részt, amibe hál'istennek nem is mentünk nagyon bele, de nekem az a kevés is elég volt. Sajnos nekem már a két tömb uniója és különbsége meg a buborékos sorbarendezés sem tetszett. Viszont a többi része érdekelt. Az egri főiskola számtech szakától is a "sok" programozás riasztott el... (
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne félj a programozástól, mert programozni jó! Nincs annál jobb érzés, mint amikor végre jól működik a program... Megéri a fáradtságot.

    Informatika tanárnak lenni óriási kihívás.
    Egy jobb középiskolában gyakran össze lehet futni kis programozó zsenikkel, akik már komoly dolgokat képesek készíteni. Nekik is tudni kell nyújtani új dolgokat. És még sorolhatnám.

    A programozás edzi az agyat, karbantarja az elmét, sikerélményt ad, igaz néha frusztrál is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • sziasztok!

    én csak azt szerettem volna megtudni mennyire húzós Egerben a számtech. szak, de teljesen rátértetek az oktatásügyre. azért ez is érdekes, de továbbra is érdekelni kinek van még számtech tanári szakról tapasztalata, főleg az Egriről!! Továbbra is várom a véleményeket...Köszi!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 'es az egyetemi oktatast is meg kellene reformalni '


    Aha, mondjuk az utóbbi 10 év
    reform
    folyamatát elfelejteni a francba.

    'A masik elhetoseg hogy szemleletformalo oktatas '


    Kiegészítésként nagyon jó lenne, de lexikális tudás nélkül mit sem ér. Ilyen és hasonló megközelitések válogatott csoportokban alkalmazhatóak (Waldorf, Freinet etc.), de a közoktatásban csapásszerűen bevezetni...lol. Itt ilyesmiről folyik a diskurzus:

    http://www.harmonet.hu/cikk.php3?rovat=26&alrovat=33&cikkid=5652&dir..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondjuk amiket matekból tanítanak abban egy csomó olyan dolog van, ami nem is nagyon fundamentális, az érettségizettek 2%-a sem használja, és annyira még az absztarkciós képességet sem fejleszti. A kkordinátageometria, szinusztétel, koszinusztétel teljesen indokolatlanul szerepel a középiskolai tananyagban, fundamentálisabb, gyakorlatban is használhatóbb, és az absztrakciós képességet is jobban növelő megoldás lenne ehelyett a programozás legalapvetőbb elemeit tanítani. (pl. Pascal programozást.)


    Az oktatast kicsit globalisabban kell tekinteni. Nem lehet a kozepiskolai oktatast kiemelni. Ha viszont globalisan nezzuk, akkor kb 2 lehetoseget latok:
    a kozepiskola olyan eszkozoket ad, amikre a felsooktatasban lehet majd epiteni. A szinusz koszinusz meg a tobbi nelkul elegge gaz lenne egyetemen a kalkulus, ahol meg ezeket is le kellene adni, mielott pl deriovalna az illeto. A masik elhetoseg hogy szemleletformalo oktatas lenne mar a kozepiskolaban is, ez esetben ilyennek kellene lennie mar altalanosban is es az egyetemi oktatast is meg kellene reformalni hozza, arrol nem is beszelve hogy az emberek 90% -a odzkodik a matektol igy akarhogyan is probalnad a szemleletet fejleszeteni nem lenne vevo ra es csak annyit erne el a kozepiskolai oktatas, hogy szemlelet nem alakult ki, viszont meg a minimalis eszkozoket sem adta a nebulo kezebe.

    Szerintem lehet hogy ez a mostani a megfelobb verzio, bar szvsz ketsegkivul a jobb verzio a szemleletformalo lenne, amibe akar a szinusz koszinusz sem tartozna bele.

    Ez kicsit osszetett tema ahoz hogy forumon megbeszeeljuk, mindenesetre az oktatasi ugyek fejeseivel mar regota szivesen elbeszelgetnek (egyeb oktatasi dolgokkal kapcsolatban is )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az oktatásról:
    Szerintem a magyar iskolarendszernek az a legfontosabb feladata, hogy praktikus(abb) tudást adjon (mint most). Ezért valamilyen számítógépfelhasználói ismeretek elengedhetetlen legkésőbb középiskolás korban. Ezt mondjuk mindenkire kötelező, érettségiköteles tárggyá tenném.

    A programozás nem ennyire fontos, ezt szerintem nem kell ráerőltetni mindenkire, aki érettségizni akar, ezt fakultatívvá tenném. Ennek szerintem nem is számítástechnika néven kellene futnia, hanem programozás néven.

    Mondjuk amiket matekból tanítanak abban egy csomó olyan dolog van, ami nem is nagyon fundamentális, az érettségizettek 2%-a sem használja, és annyira még az absztarkciós képességet sem fejleszti. A kkordinátageometria, szinusztétel, koszinusztétel teljesen indokolatlanul szerepel a középiskolai tananyagban, fundamentálisabb, gyakorlatban is használhatóbb, és az absztrakciós képességet is jobban növelő megoldás lenne ehelyett a programozás legalapvetőbb elemeit tanítani. (pl. Pascal programozást.)

    A tanárokról:
    Elég csúnya lenne, ha az osztályban lenne 2-3 gyerek, aki nagyságrendekkel többet tudna a biológiáról, mint a biológiatanár, történelemről, mint a történelemtanár... Namost a számítástechnika esetén, egy olyan tanárral, aki nem tud alapszinten programozni, nemhogy középiskolában, de már általános iskolában ez történne. 12-14 éves korban már nem ritka, hogy egy diák egész jól elprogramozgat. Ezt a szintet némi érdeklődéssel nem nehéz elérni. Namost ismerve a tanári fizetéseket, senki nem várja el, hogy egy profi informatikus tanárként dolgozzon töredékpénzért, de ha a tanár ezt az alapszintet sem ismeri az már gáz. Még akkor is, ha csak felhasználói ismereteket oktat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A tanári szakma
    alapvetően
    valóban nagyon szép hivatás. Ezt itt senki nem vonta kétségbe ezt, tehát ne e mögé vonuljatok defenzivába:)

    'látom nem nagyon tanítanak a számtech tanárok programozást egy középsuliban....Nem?'


    Látod, kell még az a négy év a fősuliból. Ugyanis egy tanárnak egy területre komoly rálátással kell (illene) rendelkeznie. Igy hiteles, igy tudja kiemelni a tehetségeket. Kérdezd meg majd a matekszakos évfolyamtársaidat, ők mit tanulnak matematikából. Hidd el, nem csak a szines rudak pakolgatását.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello Petrot!:)
    Az ajánlott oldal tényleg jó, nagy segítség.
    Hajnalszem: gyakorlás nagyon fontos, ehhez vannak itt példafeladatok megoldva. Plusz nekünk a tanárunk is felajánlotta, hogy bármikor küldhetünk e-mailt, ha elakadtunk.
    Én csak számítástechnika szakra járok, mert már van egy szakom. Akiknek ez az első képzése, azok emellett vagy matek, vagy pedagógia, vagy technika szakosak. A matek része nagy falat nekem, mert tényleg muszáj abban is otthon lenni valamilyen szinten, hogy boldogulni tudjak.
    Az informatikus-könyvtár szak informatikus része piacképes, ha úgy hozná a jövő... A papír megvan hogy felvegyenek, ahhoz, hogy megtartsanak, meg úgyis a tudásod kell. Az meg rajtad áll.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helló!

    Én most vagyok végzős szegeden számtech szakon. 3 félév programozás van + 2 félév algo & adatszerkezetek, a végén összevont szigorlat.+ 2 félév elemi algoritmusok. A tanárok nagyon jó fejek, az alapoktól kezdtünk mindent (bár nekem már volt előtte tapasztalatom, uh csak ismétlés volt:) Ami általában gáz a nem matekosoknak (nekem matek a másik szakom), az az operációkutatás, a numerikus matek és a formális nyelvek. Ezeket nincs mese, meg kell tanulni. Egyébként a lényeg, hogy nem kell parázni, rengeteg segítséget kaphatsz, pl. INNEN is!

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszi amatőr a hozzászólást. Végre valaki aki tényleg arra írt, amit kérdeztem és kedvesen Te milyen szakra jársz konkrétan Szegeden? Végül is most az informatikus-könyvtáros szak mellett döntöttem, ami tudom, hogy tulajdonképpen könyvtáros(ami szintén érdekel), de nem lehet tudni mit hoz a jövő, nem? Lehet, hogy tulságosan elriasztottak, akiket kérdeztem a számtech tanári szakról.....azt mondták nagyon nehéz, sőt ....
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem tudom, de van olyan érzésem hogy azok a diákok akik elég jól tudnak programozni (márpedig ez azért előfordul) az olyan számtech tanárt aki viszont nem finoman szólva nem kimondottan fogják tisztelni a tudásáért.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kedves Hajnalszem!
    Hozzád hasonlóan azért mentem fősulira, mert érdekelt az informatika.
    Én a szegedi tanárképzőn tanulok, levelező oktatásban. Azért ide jöttem, mert ez a lakóhelyemen van, hétvégén oktatnak, vagyis munka mellett végezhető, fontos, hogy nem kell százezreket fizetnem félévenként, mert eredetileg is tanár (tanító) vagyok, nem volt felvételi és egy évvel rövidebb, mint akinek ez az első képzése.
    Hátránya a levelezőnek, hogy a konzultációkon támpontokat, vázlatot adnak, miből mit tanulj és ezután egyedül kell felkészülni. De megjött a kedvem és lehet beíratkozom majd egy okj-s tanfolyamra, hogy sokkal több gyakorlatot szerezzek. (Vannak gyakorlatok, de szerintem kevés). Lényeg, hogy lesz papírom is (ha ilyen állásom lesz, az hasznos) és lesz tudás is mellé.
    A programozástól féltem a legjobban, soha ez előtt még nem programoztam. Nos az első konzultáción az oktató egészen az alapoktól indított és rögtön az elsőn már tudtunk egyszerű programocskákat írni. Ez nagyon nagy sikerélmény volt, nekem olyan, mintha pl. hegedűn játszanék valami dalt. Szóval amitől legjoban féltem, azt szerettem meg a legjobban. Persze van egy rakás matek jellegű tárgy, amihez kapcsolódik ( nekem épp nem kötelező, de megtanulom, mert tudni akarom).
    A lényeg: a programozás nem olyan nehéz és megtanulható. Lényegében önállóan tanulom, a vizsgák arra jók, hogy x időre x szintre kell eljutni. Nappali képzés gondolom más, ott tényleg tanítják és gyakorolják az órákon.
    Remélem, sok örömed lesz majd annak a tanulásában, amit választottál.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a hozzászólást!
    Szerintem is szép szakma lehet a tanári szakma
    Engem érdekelt volna a számtech tanári szak, de hiába nem "komálom" a programozást. őszintén szólva nem is nagyon értem miért hangsúlyozzák annyira,hiszen ahogy én tapasztalom , látom nem nagyon tanítanak a számtech tanárok programozást egy középsuliban....Nem?
    KOnkrétan az Egri fősuli érdekelt volna, hogy ott milyen a számtech tanári szak???
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Érdekes gondolatokat olvasok!
    Nem tudom kinek mi a baja a pedagógiával (talán rossz tanáraik voltak?).
    Szóval ennek is meg van a szépsége.
    Érdekes dolog, hogy mennyien szeretnének "word 2.0" vagy "Write" szerkesztőt használni :(, :).
    Vannak mai eszközök amiket illik ismerni PHP, Delphi, Script stb. ne kelljen sorolni.
    Pl. Delphi a Pascal-ból nötte ki magát. Azt egy másik nyelv előzte meg amiről ma már elég csak nevét tudni. Kedve "Algol"-os netezőtudod-e.
    Lehet, hogy soha nem veszed hasznát, de ötletet lehet onnan kapni egy-egy probléma megoldásához!

    Szóval a szt tanári szaknak szerintem három szépsége van.
    1- Érdeklődő gyerekeket lehet tanítani. Ma nem egy utolsó szempont!
    2- Megtanítanak a szg. mindennapi használatára!
    3- Szg-ben a legszebb és legtöbb kreativitást igénylő rész (Ami fej és benne ész nélkül nem megy!!!!!) a programozás. Ezzel tudsz szinte teljesen újat teremteni.

    Talán most ennyi.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Az eredeti kérdésemmel kapcsolatban még annyit, hogy engem érdekel az informatika, persze nem vagyok olyan okos mint "egyesek", megfordult a fejemben a számtech tanári szak, és ezért kérdeztem volna, hogy kinek van tapasztalata arról, hogy mennyire szörnyű vagy éppen nem is annyira az, ugyanis egyedül a programozás része ami riasztott benne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!
    döbbenten olvastam a hozzászólásokat. HAME véleménye megerősítette bennem azt a gondolatot, hogy "nem minden a diploma"! Ilyen stílussal biztos sokan szerethetik és felnézhetnek rá.....
    ÉN csak szerettem volna mások tapasztalatait megtudni és nem pedig azt olvasni, hogy a főiskolai diploma egy rakás....Én igenis becsülöm, aki főiskolán lediplomáz, mondjuk tanárként. Igenis tanár és nem tanító, de ez amúgyis mindegy. Úgy látom HAME-nak emberséget nem oktattak még EGYETEMEN SEM!De minek is az a mai világban, ugye......
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na hallod, amikor néhány barátom a TTK-n végezte a matematika tanári szakot, akkor algebrát, kalkulust, geometriát és miegymást kellett tanulniuk. Teljesen kész, nem?! Én speciel a gyrossütést és a ráncoltszemöldökös távolbanézést erősen hiányoltam a hálótervből.

    (A Linux vs Windows topic joke, de ez is?!)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bizonyára nehéz, mert nem esek hasra minden dumától.
    Ha a "legmagasabb" szinten akarod tudni, amit tudni kell, akkor egyáltalán mit keresel főiskolán. A lentebb említett grafika pl. fabatkát sem ér komoly matematikai, legfőképp lineáris algebrai ismeretek nélkül. Nehogy már azt állítsd, hogy az alapoknál messzebre juttok, mert tényleg lemegyek hídba.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hame drága nekem mindegy hol mi az elvárás, mert magamnak akarok megfelelni és a legmagasabb szinten tudni amit tudni kell. Mivel nem egy újabb papírra van szükségem.
    Nehéz lehet a környezetednek a stílusod miatt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Sok az anyag, nagy az elvárás, kemény suli."

    Mindjárt elsírom magam. Nézd meg mondjuk a BME valamelyik fakultásának a tananyagát, ha neked a főiskolai a nagy elvárás.
    A Bánki és a Kandó szintjét ismerem, és ezek még a "jobb" iskolák, úgyhogy ne fárassz...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tökéletesen igazad van Sirály. És azért vagyok büszke a munkámra, mert a gyerekeim nemcsak ismereteket kapnak, hanem mindegyik azzal a tudattal távozik, hogy értékes, szeretnivaló ember és képes kihozni magából a legtöbbet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd