Valahogy szívesebben látnék egy ingyenes nagyot ami önmagában használható, mint sok kicsit ami közül egyik sem az igazi, de legalább tudnak a nagyok honnan ötletet lopni.
Alapvetően nincs azzal baj ha valami sajátot készítenek. Elindulhatnak vele egy teljesen új úton, új megközelítéssel. Amiből akár majd a jelenlegi nagyok is átemelhetnek egykét dolgot, ezzel is gazdagítva a lehetőségeket.
Pontosabban van még 1-2 ember aki néha csinál valamit. Igazából nem sikerült akkora közösséget összegyűjtenie mint a Godot-nak. Anno kipróbáltam, nekem az volt a legnagyobb bajom vele anno, hogy iszonyú lassú volt a szerkesztője. A Godot viszont szépen fejlődik, de mondjuk egy Unity mögött azért sokkal-sokkal több erőforrás van. És nem csak ember, de Pl. a unity store tele van egy rakás dologgal, és nem csak kódokkal de grafikával is. És egy Unity-s Fbx modellt néha elég szívás átimádkozni godotba (vagy blenderbe, vagy bármi más opensource cuccba).
Azért ez a helyzet arra is rávilágít, hogy nagyon sokan függnek egy - egy vállalat termékeitől. Amíg működik a szép globális játszótér addig minden oké, de amint valakit kigolyóznak a közösségből. Egyből az addig triviális dolgok is problémát jelentenek.
Mondjuk szerintem egyszerűbb lenne az életük, ha valamelyik már létező opensource játékmotorba szállnának be, ott van Pl. mindjárt a Godot. Az animációk, textúrák, stb. elvben nem lennének problémák, mert a legtöbb egy elvben szabványos formában vannnak (fbx), a baj csak az, hogy ez egy kereskedelmi hulladék, amit szinte semmi nem tud valami normális formába (Pl. gltf) konvertálni.