Hajba kapott Elon Musk és a Dogecoin létrehozója, hogy ki a jobb, illetve rosszabb programozó

Hajba kapott Elon Musk és a Dogecoin létrehozója, hogy ki a jobb, illetve rosszabb programozó
2022-06-02T11:15:39+02:00
2022-06-21T21:28:00+02:00
2022-10-17T04:00:54+02:00
  • Szerintem Musk azért akarja a Marsot, nem pedig a Holdat kolonizálni, mert a Hold nem elég "sci-fi".

    Nem akarja, csak hírverést csap vele. Ha elhiszi, hogy az évszázad felére 1 millió embert tud (vagy egyáltalán érdemes lenne) vinni a Marsra, akkor egy kókler. Ha nem hiszi el, de mégis komolyan mondja, akkor egy csaló. Nem tudom melyik a rosszabb.

    A legvalószínűbbnek nekem egyébként az tűnik, hogy mind a kettő egyben. Pl. elég kókler, hogy elhiggye, hogy mondjuk 10 ezer vagy 100 ezer embert el tudna vinni (ami persze szintén fantázia), de 1 milliót mond, mert az az a szám, ami a befektetőknek jobban hangzik, meg ami már egy jelentős piac, és ami mellett öntik a milliárdokat a cégébe, mert úgy tűnhet, hogy az valaha is megtérülhet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem az emberek tömeges kitelepítése a cél (nem is lehetséges!!!), hanem egy kolónia, ami elfoglalhat gazdasági lehetőségeket illetve ezzel párhuzamosan egy backup az emberiségnek, mert ha a galaxis úgy akarja (vagy akár csak a Föld), akkor játszva eltörli --a lehet világmindenség uniq-- intelligens fajt is.

    De ezeknek a feltételeknek a Hold is megfelelne, nem? Az otthon mégis látótávolságban maradna, akinek elege van az haza tudna menni, illetve baleset esetén legalább az elvi lehetőség meglenne hogy itthonról segítsünk nekik vagy evakuáljuk őket.

    Szerintem Musk azért akarja a Marsot, nem pedig a Holdat kolonizálni, mert a Hold nem elég "sci-fi". Ott már volt ember (igaz összesen csak egy tucat), azt nem lehetne eladni mint nagy áttörést. Attól függetlenül, hogy igenis óriási lépés lenne egy holdbázis létrehozása és fenntartása.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A marsi kolonializáció nem neked, hanem az emberiségnek szól... no meg a tőkének, amelyik új életteret keres.

    Ketlem, hogy az emberiseg hasznara lenne a kolonizacio. Ez nekem tul sci-fi. A tobbit el tudom fogadni.

    illetve ezzel párhuzamosan egy backup az emberiségnek

    Neha elgondolkodom azon, hogy mennyivel hasznosabb lenne megvedeni azt, ami van, mintsem uj jovobeli, es talan hosszu ideig elerhetetlen tavlatokban gondolkodni. Egy ilyen kolonizacio nagyon bonyolult dolognak tunik, ahogy es amennyit en latok, felfogok ebbol.

    ha a galaxis úgy akarja (vagy akár csak a Föld), akkor játszva eltörli

    Ez benne van a pakliban, de megint csak messzire vezetne, foleg ha azt vizsgalnank, hogy szabad-e egy olyan fajnak kolonizalni, ami felel mindent.

    Musk-kal kapcsolatban egy dolog tetszett, amikor az ifju Sheldonban a kolyok altal kitalalt dolgokbol dolgozott :)

    Nekem ugy tunik, h tobb penze, es vizioja van, mintsem kene, de ez egy nagyon massziv privat velemeny vele kapcsolatban.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A marsi kolonializáció nem neked, hanem az emberiségnek szól... no meg a tőkének, amelyik új életteret keres.

    Nem az emberek tömeges kitelepítése a cél (nem is lehetséges!!!), hanem egy kolónia, ami elfoglalhat gazdasági lehetőségeket illetve ezzel párhuzamosan egy backup az emberiségnek, mert ha a galaxis úgy akarja (vagy akár csak a Föld), akkor játszva eltörli --a lehet világmindenség uniq-- intelligens fajt is.

    Elég egy nagyobb kődarab az űrből vagy egy szupervulkán itt a Földön.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A vezetés egy mechanikus, agyatlan munka

    de tegyük mellé, hogy attól ilyen egyszerű és jól automatizálható az ember számára, hogy van néhány érzékszerv (pl. szem) amik igen kifinomult és intellighenciával alátámasztott "Műszerek", amelyek egy tárgy apró részletéből is tudnak következtetni (ember vagy kutya vagy nylonzacskó?) illetve az intelligenciával és mögötes tudatalatti nagy agykapacitással bírnak (az ott takarásba lépett és várhatóan kilép majd onnan)....

    ... szóval nem a vezetés a nagy dolog, hanem a világ objektumainak felismerése és a lehetséges mozgásaik kikövetkeztetése. Ez embernél mellesleg tudatalatt megy a háttérben. :)

    Visszatérve Musk-hoz. Okos és alkalmas cégvezető (nem műszaki szemmel, hanem cégfeladatok szemmel nézve).
    De az olyan gondolat, hogy elég két kamera az önvezetéshez, mert az az embernek is elég, az nagyon megkérdőjelezik még az átlagos múszaki hozzáértését is, valamint azt, hogy mennyire hiteles az a vezető, aki a nálánál saját területén okosabb szakemberek véleményét lesöpri.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A vezetés egy mechanikus, agyatlan munka amihez nem igazán kell intellektuális teljesítmény, ugyanakkor bizonyos szintű folyamatos koncentrációt igényel, ami nem feltétlenül megy mindenkinek pláne több óra után, másrészt egy rakás hülye van akinek az autója a farkát pótolja és egyrészt levillog ha az autópályán csak 135-tel vánszorogsz a belső sávban, másrészt büntetőfékezi a buszt, beelőz a beláthatatlan kanyarban, stb. Egy rakás Terminátor van az utcán aki kicsit túltolta az öntudatra ébredést. Csak a budapesti autósok blog videóin láthatsz annyi hülyeséget ami közül egy is elég lenne ahhoz, hogy egy önvezető rendszert alkalmatlannak ítéljen bárki egy önvezető rendszert.

    Es azt gondolod, hogy ha ezen vonal menten nem elik majd ki a frusztrciojukat, akkor mashol sem teszik, vagy esetleg egy olyan sci-fi tarsadalmat kepzelsz el, ahol majd az AI beszabalyoz mindent? Koszonom, en nem kivanok ilyen tarsadalomban elni - ez nem jelenti azt, h ami most van, azzal egyet ertenek - mert pont az eletunket vesztijuk el, masfelol pedig egy valodi demokraciaban sem kenyszeritheto ez ki.

    Elon baratunknak meg van sok vizioja, ami ketlem, hogy az emberiseg joletet tartana szem elott, inkabb uzleti erdek.

    Ott van a Mars kolonizacio tema is, hat koszi, de nem. Ha akartok, menjetek ti! Valoszinuleg foldhoz ragadt vagyok ebben, es mondanam, h abban bizom, h hamarabb veget er a foldi karrierem, mintsem ezen szamomra szornyu gondolatok manifesztalodjanak.

    Mas oldalrol megvilagitva pedig nem onvezeto auto, meg internetre kotott elet kell, hanem nagyobb eletter es nyugalom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy újabb kis adalék arról, hogy Musk-ra mennyire néznek fel azok, akiknek valóban köszönhető a technológiai előrelépés, és hogy mennyi köze van a SpaceX sikereihez, akár csak üzleti szempontból is: SpaceX employees draft open letter to company executives denouncing Elon Musk’s behavior
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én nem vagyok tisztában a tényekkel? Mert milyen tényeket említettél eddig? Amit csak kitaláltál az nem ér! A mondatok kiforgatása megy, de attól még igazad nem lesz!

    VS

    Az, hogy a Boeing duplaannyiért dolgozik tény

    Miközben még egy random internetes blogposztot sem tudtál ezen állításod alátámasztására sem hozni. 

    A többi kiforgatott válaszod is ezen a szinten van! 

    Pontosan. Messze az általad képviselt, a tények ellenében is hinni akaró szint felett. Legalább ebben egyetértünk.

    A tévedést beismerni kell, nem terelni!

    És én még mindig várok a boeinges állításra valami érdemi alátámasztást.... Még ha nincs is semmi köze ahhoz, hogy Musk mennyire béna programozó(nak is).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én nem vagyok tisztában a tényekkel? Mert milyen tényeket említettél eddig? Amit csak kitaláltál az nem ér! A mondatok kiforgatása megy, de attól még igazad nem lesz!

    Az, hogy a Boeing duplaannyiért dolgozik tény, nem pedig terelés, mint amit Te csinálsz! Kijelentetted feketén-fehéren, hogy ugyanannyiért dolgoznak, ami nem igaz!

    A többi kiforgatott válaszod is ezen a szinten van! A tévedést beismerni kell, nem terelni!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne haragudj nem fogok minden kiragadott félmondatra adott válaszodra reagálni, mert mint látom egyáltalán nem érdemes!

    Valóban, nem érdemes reagálni, ha nem vagy tisztában a tényekkel.

    1. Te hoztad fel és lovagoltál azon, hogy támogatást kapott a kormánytól, amikor írtam, hogy minden más gyártó is kapott, akkor egyből irreleváns lett a dolog, nem is kapcsolódik ide? Dehát Te hoztad fel! Akkor kapcsolódott, amikor felhoztad?

    Igen, az, hogy Musk cégei kaptak támogatást, az kapcsolódik ahhoz, hogy Musk cégei Musk vagy a támogatások miatt lettek "sikeresek". Az viszont, hogy más cégek milyen vélt vagy valós támogatást kaptak, semmiben sem kapcsolódik ahhoz, hogy Musk cégei Musk vagy a támogatások miatt lettek "sikeresek". Logikus, nem?

    Ehhez képest az, hogy általában a más autógyártók által kapott támogatások és üzleti eredményeik arányai össze nem hasonlíthatók a Tesla által kapott támogatások és üzleti eredményének arányaival (és, hogy ezzel összefüggésben megint nem lehet elmondani, hogy a Tesla Musk akár csak üzleti zsenialitását is bizonyítaná, vagy sikertörténet lenne, hiszen arányaiban még annyit sem tudott elérni a támogatásokból, mint más gyártók), már csak ráadás.

    2. Azt írod, még szerencséje sem volt, mégis a világ egyik leggazdagabb embere lett, érdekes elképzeléseid vannak a szerencsével kapcsolatban.

    Nem. Csak a jelek szerint én értem, hogy mit jelent ez a szó, te meg nem. Ahogy azt sem, hogy mi a különbség a között, hogy valaki képes valamire, és a között, hogy tesz egy adott dolgot.

    Pl. a legtöbb ember - illetve szinte az összes - képes lenne megölni egy másik embert. Legtöbben mégis úgy döntünk, hogy annak ellenére, hogy rendelkezünk ezzel a képességgel, nem tesszük ezt - többek között mert nem ez a helyes. Hasonló módon valószínűleg rengeteg ember lehetne a világ leggazdagabbja Musk helyett, főleg az ő anyagi és kulturális helyzetéből, lehetőségeiből indulhatna vagy indulhatott volna el.
    De a legtöbb ember nem ezt tartotta a legfontosabbnak, mi több, tudatosan nem az öncélú pénzcsinálást és önfényezést (ráadásul mások kárára) választotta életcéljául, hanem általa értelmesebbnek tartott dolgokkal történő foglalatoskodást. Ezzel összefüggésben pedig az, hogy Musk a világ leggazdagabbja, nem zsenialitásának vagy bármely történő kiemelkedésének, mint inkább csak gátlástalanságának és prioritástévesztésének bizonyítéka - mint minden hasonló ember esetében. Ezt csak az nem érti meg, ami maga sem képes a - többek között pont a Musk-félék által - belé programozott hamis "érték"rendszeren túllátni.

    3. A Boeingnél írtam, hogy duplájába kerül, amire írod, hogy mi kerül duplájába? Mégis mi kerülhet a duplájába? Például egy műhold feljuttatása?

    Ugyanazon műhold ugyanoda feljuttatása ugyanakkor, ugyanazon feltételek között? Mi a forrásod erre? És miért bízná bárki is Boeingre a műholdja feljuttatását ha ugyanazt dupla összegért kapná meg tőle?

    Az itt is vicces, hogy a Boinget is Te hoztad fel, és nem Én.

    Mitől vicces ez - főleg, hogy senki nem a Boeing felhozatalát kérte rajtad számon, hanem az állításod, ami szerint "a Boeing duplájába kerül"? A kérdés persze retorikai, hiszen nyilván csak kamuzás és terelés lehetne rá a válasz.

    4. Nem tulajdonítok minden sikert csak neki, de nagy része volt benne, amit hiába is vitatsz.

    Hiábavaló csak az amit te csinálsz: a tények és a logika ellenében is ragaszkodni egy hamis narratívás. Ez az egyetlen valódi értelmetlenség ebben a vitában.

    5. Az autóipari részesedéseket külön elektromos autóra is le szokták bontani

    Nem szokták, hanem lehet. És le lehet bontani országokra is, meg kategóriákra is, meg negyedévekre is.... meg még nagyon sok másik dologra is. És így mindig lehet találni olyan szegments, amiben tetszőleges gyártóról ki lehet hozni, hogy abban ő a piacvezető, még akkor is, ha valójában sereghajtó. Ahogy a Tesla is.

     a tények tudásával szerencsére nem állok rosszul, hiszen Én legalább tudtam, hogy a Boeing duplaannyiért dolgozik

    Nem, te csak egy állítást fogalmaztál meg erre vonatkozóan. A tények meg az állítások különböző dolgok. Amit persze te nem tudsz. Na, ezért hiszed Muskról és a Tesla-ról is azt, amit.

    A hit pedig nem itt kezdődik, ha hívő lennék, akkor minden szavát elhinném, de nem teszem.

    És látod, mégis szinte minden kijelentésedről meg lett mutatva, hogy semmi köze a valósághoz. Ahhoz meg pláne nincs, hogy Musk mennyire jó programozó. Ezért is érthetetlen, hogy miért pörögsz rajtuk. Illetve, valójában persze nagyon is érthető. De ez már pszichológia, ami megint nem ide tartozik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne haragudj nem fogok minden kiragadott félmondatra adott válaszodra reagálni, mert mint látom egyáltalán nem érdemes!

    Csak egy pár szösszenet:
    1. Te hoztad fel és lovagoltál azon, hogy támogatást kapott a kormánytól, amikor írtam, hogy minden más gyártó is kapott, akkor egyből irreleváns lett a dolog, nem is kapcsolódik ide? Dehát Te hoztad fel! Akkor kapcsolódott, amikor felhoztad?
    2. Azt írod, még szerencséje sem volt, mégis a világ egyik leggazdagabb embere lett, érdekes elképzeléseid vannak a szerencsével kapcsolatban. Szeretnék Én ilyen szerencsés lenni, de szerintem Te is. Ha csak fele ilyen szerencsés lennél, akkor nem itt beszélgetnénk erről, hanem egy luxusjachton iszogatnád az italodat miközben azon gondolkodnál, hogy holnap mit akarsz épp csinálni, és hol.
    3. A Boeingnél írtam, hogy duplájába kerül, amire írod, hogy mi kerül duplájába? Mégis mi kerülhet a duplájába? Például egy műhold feljuttatása? Csak halkan kérdezem, mi másra lehet itt gondolni? Az itt is vicces, hogy a Boinget is Te hoztad fel, és nem Én.
    4. Nem tulajdonítok minden sikert csak neki, de nagy része volt benne, amit hiába is vitatsz.
    5. Az autóipari részesedéseket külön elektromos autóra is le szokták bontani, tehát a válaszom az, hogy bármennyire is nem tetszik ez is egy mérőszám, amit a gyártók is nyilvántartanak. És egyre fontosabb mérőszám lesz, mivel 2035 már közel van. (Bár addig a piacot letarolhatják a kínai gyártók)
    6. Móka Misi szerencsére nem vagyok, de a tények tudásával szerencsére nem állok rosszul, hiszen Én legalább tudtam, hogy a Boeing duplaannyiért dolgozik, és nem mondtam hamis dolgot, csak hogy igazam legyen. Mert ugye Te állítottad, hogy: "Amik ugyanilyen olcsón tudják felvinni a dolgokat.". Akkor melyikünk is nincs tisztában a tényekkel?
    A hit pedig nem itt kezdődik, ha hívő lennék, akkor minden szavát elhinném, de nem teszem. Te ellenben csak vagdalkozol, adatok nélkül a személyes véleményedet hozod, amiket tényként próbálsz eladni! Ez, ahogy írtam kiábrándító!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ennyi erővel akkor a világon senki sem géniusz, hiszen minden a technológia előrehaladásával lett olyan amilyen. Ez kényelmes ámbár elég nevetséges felfogás!

    Ezért is jó, hogy ezt egyedül te mondtad, ez a te szalmabábod.

    Mint ahogy Steve Jobs sem tett a Iphone-ba semmi tudást, nem írt rá programokat, de a marketing tudása miatt tette olyanná amit meg akartak venni az emberek!

    Ami szintén nem pozitívum. És ami még az előbbieknél is ordasabb terelés egy tök más témára.

    De azért érdekes, hogy a Paypal, Tesla, SpaceX, Hiperloop, stb. mind ugyanahhoz az emberhez köthető

    Egyrészt a PayPal sikeréhez Musk-nak köze nincs, de ugye te ezt megint nem tudod. A Hyperlook egy óriási hülyeség és bukás, de te ezzel sem vagy tisztában. A Tesla, SpaceX dolog, és hogy miért nem sikertörténetek (pláne nem Musk-é), már ki lett vesézve az előbb. Másrészt ezekben a cégekben még millió másik dolog van közös Musk-on kívül is - te valamiért mégis kizárólag utóbbinak próbálod tulajdonítani mindegyik vélt sikerét (amihez képest az, hogy ha ez a siker valós lenne és valóban létezne, se szükségszerűen lenne visszavezethető ugyanarra az okra). Ezt hívják vak fanatizmusnak.

    de szerinted csak szerencséje van, nem is tud semmit.

    Nem. Szerintem még szerencséje se volt. Mármint akkora, hogy legalább a bénasága ellenére sikeresek legyenek vállakozásai, a dolog hétköznapi, és piaci értelmében. De tény, hogy tökélyre fejlesztette a közpénzek lenyúlását és az emberek átverését, amiből és akikből jól meggazdagott. És akik közül a hiszékenyebbek aztán ilyeneket kommentelnek. De ennek persze megint semmi köze Musk fejlesztői kvalitásaihoz.

    A Boeing duplájába kerül minimum! 

    Mi kerül a duplájába a minek? És ha duplájába kerül, miért használja bárki is? Tudod, mit? Ne is válaszolj, mert ennek sincs köze Musk fejlesztői kvalitásaihoz, csak terelés.

    Egy: A tesla autóipari részesedése elektromos autók terén nem csekély!

    Senkit nem érdekel az, hogy te hogyan tudod leszűkíteni, kimazsolázgatni úgy a vizsgálati halmazt, hogy abba csak a te kedvenced férjen bele, és csak ő jöjjön ki belőle győztesnek. Főleg, hogy ennek sincs semmi köze Musk fejlesztői képességeihez.

    Másrészt, melyik autógyár nem kapott még élete során állami támogatásokat?

    Újabb whataboutism, ami egyrészt aránytévesztés, másrészt semmi köze Musk fejlesztői képességeihez.

    Harmadszor: Igen az utóbbi években lett nyereséges, egy olyan piacon, ahol mindenki azt mondtam, hogy bukásra van ítélve! É

    Ami persze nem igaz. Ez csak messiás-mítoszt építők hazugsága. Közted a tiéd is. Aminek semmi köze Musk fejlesztői képességeihez.

    Ha pedig bárki képes rá, akkor kíváncsian figyellek, szívesen vennék olyan elektromos autót, amit a te céged gyártott, hiszen akkor Te is tudsz ilyet, hiszen mindenki képes rá. 

    Az, hogy mindenki képes rá, megint csak a te szalmabábod. Amiket azért gyártasz, mert te is tudod, hogy azzal, amit valóban mondtam, nem tudsz vitatkozni. Ez nekem elég.

    Dízelbotrány mond valamit? 

    Whataboutism. Irreleváns. Még Musk hazugságait illetően is. Fejlesztői képességeit illetően meg pláne.

    Maradjunk annyiban, hogy szerinted, mert neked nem tetszik, de a többség szerint igen.

    Ami persze egy újabb légből kapott állítás, még önmagában is. Hiszen nyilvánvalóan semmilyen reprezentatív felmérést nem tudsz hozni, ami ezt bizonyítána. De ha még igaz is lenne, az se jelentene semmit: A te érvelési hibád: Közvélekedésre hivatkozás . Persze, neked ez sincs meg, mert nem is tudod mi az a racionális gondolkodás, érvelés. Na, többek között ezért vagy Musk-fan.

    Az meg, hogy mennyire jó programozó ebből a szempontból nem is érdekes.

    De, igazából csak ez a érdekes. Mert erről szól a hír, erről szól az eredeti vita. Minden más csak terelés, ami érdektelen lenne még akkor is, ha nem lenne nettó hülyeség és hazugság.

    Ez a baj, mert mivel itt egy elektromos autóról beszélünk. 

    Nem. Te beszélsz egy elektromos autóról. Mindenki más tök másról beszél. Nem is autókról.

    Ez egy teljesen új dolog

    Annak aki szigorúbban vett értelemben 10 évvel, tágabb értelemben 180 évvel le van maradva az aktuális történetek között. Mert, hogy - a te fejedben létező mesevilággal ellentétben - a valóságban nem Musk találta fel az elektromos autót, hanem az egy ősrégi ötlet, illetve megvalósítás, még az 1830-as évekből. Nem mellesleg a Tesla sem az elektromosság miatt lett olyan sikeres, amennyire, hanem az önvezető autó hamis, hazug álmának eladása révén. Persze egy fan ezt sem érti.

    Már akkor sem volt igaza

    Mondod, miután el lett magyarázva, hogy mennyire igaza volt, még a Tesla vonatkozásában is. Ami hosszú éveken át nettó veszteségeket termelt. Szembehazudod a tényeket, mert nem tudod elfogadni, hogy hamis a narratíva amiben hittél, és hogy a Megváltód nem, hogy nem megváltó, de egy, még az átlagnál is megvetendőbb ember. Aki leginkább csak a gátlástalanságban és az álszenteskedésben, az emberek átverésében tud valóban neki tulajdonítható eredményeket felmutatni.

    Elolvastam, és épp ezért írom ezeket. Én azt látom inkább, hogy sajnos személyes indíttatásból beszélsz

    Mondja Móka Misi, aki alapvető tényekkel sincs tisztában, de ennek ellenére hisz, mert hinni akar. És állandóan irreleváns hülyeségekkel jön egy olyan témában, ami Musk fejlesztési képességeiről szól. Mert mindenáron fényezni akarja az imádott Megváltót.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sőt, a SpaceX létrejöttével sem lett ilyen cég és megoldás. Mert hogy ez is egy két évtizedes vállalkozás, ami a technológia haladásával fejlődött előre, viszont nagyrészt állami támogatásból, mellesleg több másik konkurens (Virgin, Boeing, stb) mellett. Amik ugyanilyen olcsón tudják felvinni a dolgokat.

    Ennyi erővel akkor a világon senki sem géniusz, hiszen minden a technológia előrehaladásával lett olyan amilyen. Ez kényelmes ámbár elég nevetséges felfogás! Mint ahogy Steve Jobs sem tett a Iphone-ba semmi tudást, nem írt rá programokat, de a marketing tudása miatt tette olyanná amit meg akartak venni az emberek! Gondolom ezzel is vitázni fogsz. :) De azért érdekes, hogy a Paypal, Tesla, SpaceX, Hiperloop, stb. mind ugyanahhoz az emberhez köthető, de szerinted csak szerencséje van, nem is tud semmit. :)
    Mellesleg a SpaceX jóval olcsóbb, tehát nem igaz, hogy ugyanilyen olcsón tudnák ugyanazt! A Boeing duplájába kerül minimum! Ez azért nem ugyanannyi.

    Egyrészt akkor mondjuk el még egyszer: a Tesla autópiaci részesedése marginális. Másrészt, mondjul el szintén még egyszer: az állami támogatások és az idők szele juttatta el oda a Tesla-t, ahol van, nem Musk. Harmadszor, mondjuk el ezt is még egyszer, a Tesla operatív nyereséget csak az elmúlt egy-két évben termelt, de több, mint egy évtizeden át csak égette a pénzt - ami lássuk be, nem nagy teljesítmény, erre bárki képes.

    Egy: A tesla autóipari részesedése elektromos autók terén nem csekély!
    Másrészt, melyik autógyár nem kapott még élete során állami támogatásokat? Tudsz ilyet mondani? Vagy ez egy kettősmérce részedről?
    Harmadszor: Igen az utóbbi években lett nyereséges, egy olyan piacon, ahol mindenki azt mondtam, hogy bukásra van ítélve! És az hogy nyereséges lett nagy mértékben a meghozott döntéseknek köszönhető. Vagy ezekhez sincs köze szerinted? Ha pedig bárki képes rá, akkor kíváncsian figyellek, szívesen vennék olyan elektromos autót, amit a te céged gyártott, hiszen akkor Te is tudsz ilyet, hiszen mindenki képes rá. Ugye, hogy mennyire életszerű? :)

    Musk annyiban járult hozzá a Tesla sikeréhez, hogy szemrebbenés nélkül hazudott és hazudik napjainkban is annak környezetbarátságáról, és főleg az önvezetésről, amit máig nem váltott valóra. De ez, mondjuk el erről is ismét, nem olyan dolog, amit bármilyen normális ember pozitívumnak tartana. Ti. hogy egy cég valódi teljesítmény helyett hamis ígéretekkel válik sikeressé. Illetve, hogy ez megint semmiben nem igazolja Musk fejlesztői kvalitásait.

    Dízelbotrány mond valamit? Mutass olyan embert, az autóiparban aki szavahihető. A csalások sorozata van minden gyártó történetében. Tökéletes ember nincs, vagy szerinted van? Ne legyünk már ennyire szemellenzősek.

    Nem az. De ha az lenne, akkor is, mondjuk el ismét, N+1-edszer is, ez nem Musk érdeme, és semmit nem mond el arról, hogy Musk mennyire jó programozó vagy sem.

    Maradjunk annyiban, hogy szerinted, mert neked nem tetszik, de a többség szerint igen. Az meg, hogy mennyire jó programozó ebből a szempontból nem is érdekes. A cikkben egy eset van, ebből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni.

    Senki nem hasonlított elektromos autót elektromos autóhoz, rajtad kívül. Mindenki más autót hasonlított autóhoz. Ahogy kell. Minden más csak mazsolázgatás. Az elektromos autók ugyanis nem csak az elektromos autókkal konkurálnak, hanem minimum minden más autóval, még akkor is, ha a szállítás más formáit nem vesszük figyelembe. Ennek ráadásul megint semmi köze Musk fejlesztői kvalitásaihoz.

    Ez a baj, mert mivel itt egy elektromos autóról beszélünk. Ez egy teljesen új dolog a régi gyártóknak is, és meg is látszott például a VW szerencsétlenkedésén is.
    Minden csak annak a kérdése, hogy mit akarunk tudni! A régi nagynevű autógyártók sok évtizedes múltjukkal persze, hogy több autót gyártanak, de érdekes módon elektromosat nem gyártanak annyit, mint ez a 10 éves cég! Gondolom mert olyan egyszerű. :)

    És ha ezt mondta, mennyire igaza volt akkor, és mennyire őt igazolta még a Tesla is, ami több, mint egy évtizeden át veszteséges volt, a rengeteg állami támogatás mellett is. Igaz?  Ezen sem Musk zsenije változtatott, hanem az akkutechnológia fejlődése, az olaj drágulása és úgy általában a világ átalakulása.

    Már akkor sem volt igaza, és azóta erre rá is jött, mert utólag megbánta ezen kijelentését! Az állami támogatást jó sokszor mantrázod, de attól még minden autógyártó kap támogatásokat az államtól, tehát ez itt sem jelent semmit.

    Röviden úgy is fogalmazhatnék, hogy ha alaposan elolvastad és megértetted volna az előző hozzászólásomat, vagy egyáltalán azt, hogy miről is van szó ebben a topikban, illetve legalább marginálisan tisztában lennél a valódi tényekkel az általad érintett témakörökben, akkor a te hozzászólásod meg se született volna.

    Elolvastam, és épp ezért írom ezeket. Én azt látom inkább, hogy sajnos személyes indíttatásból beszélsz így erről, ez kicsit kiábrándító. Nincs baj azzal, ha ez a véleményed. De ne akard azt, hogy mindenki bólogasson rá.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért nem teljesen igaz amit írsz, mert a SpaceX igenis felrázta a az adott iparágat. Előtte ilyen olcsón/ilyen volumenben senki nem tudott fellőni műholdakat. És előtte senkinek nem volt olyan rendszere ami ilyen sokszor felhasználható és olcsó lett volna.

    Sőt, a SpaceX létrejöttével sem lett ilyen cég és megoldás. Mert hogy ez is egy két évtizedes vállalkozás, ami a technológia haladásával fejlődött előre, viszont nagyrészt állami támogatásból, mellesleg több másik konkurens (Virgin, Boeing, stb) mellett. Amik ugyanilyen olcsón tudják felvinni a dolgokat.

    Mindez persze irreleváns, mert jelen esetben a lényeg, hogy a SpaceX-et sem Musk géniusza vitte előre, hanem egyrészt az állami pénz, másrészt a benne dolgozó szakemberek szorgalma. Illetve, hogy ez semmit nem mond el arról, hogy Musk mennyire jó programozó - ami ugye a valódi téma ebben a topikban.

    Amit oda juttatott ahol ma van! 

    Egyrészt akkor mondjuk el még egyszer: a Tesla autópiaci részesedése marginális. Másrészt, mondjul el szintén még egyszer: az állami támogatások és az idők szele juttatta el oda a Tesla-t, ahol van, nem Musk. Harmadszor, mondjuk el ezt is még egyszer, a Tesla operatív nyereséget csak az elmúlt egy-két évben termelt, de több, mint egy évtizeden át csak égette a pénzt - ami lássuk be, nem nagy teljesítmény, erre bárki képes.

    Musk annyiban járult hozzá a Tesla sikeréhez, hogy szemrebbenés nélkül hazudott és hazudik napjainkban is annak környezetbarátságáról, és főleg az önvezetésről, amit máig nem váltott valóra. De ez, mondjuk el erről is ismét, nem olyan dolog, amit bármilyen normális ember pozitívumnak tartana. Ti. hogy egy cég valódi teljesítmény helyett hamis ígéretekkel válik sikeressé. Illetve, hogy ez megint semmiben nem igazolja Musk fejlesztői kvalitásait.

    A Tesla is elég meghatározó szereplője és úttörője az adott iparágnak

    Nem az. De ha az lenne, akkor is, mondjuk el ismét, N+1-edszer is, ez nem Musk érdeme, és semmit nem mond el arról, hogy Musk mennyire jó programozó vagy sem.

    Almát almával hasonlítunk nem körtével! Tehát elektromos autót elektromos autóval!

    Senki nem hasonlított elektromos autót elektromos autóhoz, rajtad kívül. Mindenki más autót hasonlított autóhoz. Ahogy kell. Minden más csak mazsolázgatás. Az elektromos autók ugyanis nem csak az elektromos autókkal konkurálnak, hanem minimum minden más autóval, még akkor is, ha a szállítás más formáit nem vesszük figyelembe. Ennek ráadásul megint semmi köze Musk fejlesztői kvalitásaihoz.

    De elvitatni nem lehet, hogy olyan dolgokba állt bele, amibe előtte nem sokan, és siker lett! 

    De, ezt csak elvitatni lehet. Persze ehhez tisztában kell lenni a tényekkel, és nem bedőlni Musk hazug önmarketingjének, meg a személye köré kiépült, szintén jelentős mértékben nettó hazugságokon alapuló legendáknak. De ha mindez nem lenne így, és úgy lenne ahogyan te gondolod, akkor se lenne semmi köze jelen témához, ami Musk fejlesztői kvalitásairól szól.

    Emlékszel még az első években volt olyan, hogy nagy nagymultu autógyártó elnöke nevetgélve elemezte, hogy az elektromos autó nem lehet nyereséges

    És ha ezt mondta, mennyire igaza volt akkor, és mennyire őt igazolta még a Tesla is, ami több, mint egy évtizeden át veszteséges volt, a rengeteg állami támogatás mellett is. Igaz?  Ezen sem Musk zsenije változtatott, hanem az akkutechnológia fejlődése, az olaj drágulása és úgy általában a világ átalakulása. 



    Röviden úgy is fogalmazhatnék, hogy ha alaposan elolvastad és megértetted volna az előző hozzászólásomat, vagy egyáltalán azt, hogy miről is van szó ebben a topikban, illetve legalább marginálisan tisztában lennél a valódi tényekkel az általad érintett témakörökben, akkor a te hozzászólásod meg se született volna.

    Egy kis olvasgatnivaló, kezdésnek: Elon Musk hates government subsidies. His companies love them.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért nem teljesen igaz amit írsz, mert a SpaceX igenis felrázta a az adott iparágat. Előtte ilyen olcsón/ilyen volumenben senki nem tudott fellőni műholdakat. És előtte senkinek nem volt olyan rendszere ami ilyen sokszor felhasználható és olcsó lett volna.

    A Tesla-ba ráadásul utólag szállt be, nem is volt alapító, csak szereti annak titulálni magát.

    Amit oda juttatott ahol ma van! Bárki képes lett volna erre szerinted?
    A Tesla is elég meghatározó szereplője és úttörője az adott iparágnak, nem hiába van infrastruktúra terén annyival előrébb! Mennyi töltőoszlopa is van a konkurens autógyártóknak? Melyiknek van több, mint nekik? Melyik elektromos autóból adtak el a világon a legtöbbet 2021-ben?

    Ehhez képest az, hogy a Tesla nem, hogy nem uralja az iparágat (ti. az autógyártást), de marginális a részesedése (<1%) már csak ráadás, ahogy az is, hogy a Tesla és az elektromos autók felfutása még üzletileg sem Musk-nak, hanem az amerikai kormányzatnak köszönhető, ami nettó kifizetésekkel, illetve a karbonkredit rendszerrel támogatta és tolta ezeket.

    Almát almával hasonlítunk nem körtével! Tehát elektromos autót elektromos autóval! Vonatot sem hasonlítunk repülővel! Tehát elektromos autók tekintetében igenis uralja az iparágat!

    Én megértem, ha valaki nem szereti Musk-ot, ezzel nem is akarok kezdeni semmit, mindenki máshogy gondolja. De elvitatni nem lehet, hogy olyan dolgokba állt bele, amibe előtte nem sokan, és siker lett! Emlékszel még az első években volt olyan, hogy nagy nagymultu autógyártó elnöke nevetgélve elemezte, hogy az elektromos autó nem lehet nyereséges, és nevetséges dolog, és aztán mekkorát fordult a világ, az adott autógyártó is már nem egy elektromos autót kínál!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A vezetés egy mechanikus, agyatlan munka amihez nem igazán kell intellektuális teljesítmény, ugyanakkor bizonyos szintű folyamatos koncentrációt igényel, ami nem feltétlenül megy mindenkinek pláne több óra után, másrészt egy rakás hülye van akinek az autója a farkát pótolja és egyrészt levillog ha az autópályán csak 135-tel vánszorogsz a belső sávban, másrészt büntetőfékezi a buszt, beelőz a beláthatatlan kanyarban, stb. Egy rakás Terminátor van az utcán aki kicsit túltolta az öntudatra ébredést. Csak a budapesti autósok blog videóin láthatsz annyi hülyeséget ami közül egy is elég lenne ahhoz, hogy egy önvezető rendszert alkalmatlannak ítéljen bárki egy önvezető rendszert.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Általánosan nincs engedélyezve, de vannak helyi körzetek ahol engedélyezett és már 10+ éve mennek a fejlesztések.
    https://www.youtube.com/watch?v=yjztvddhZmI
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem a Tesla az egyetlen aki az autonomous drive szektorban van, pl Google/ Alphabet -> Waymo, Ford, Audi, stb...
    1-2 éve láttam Waymo-t hol tart, ott monták hogy már jobbak mint average Joe.
    Mondjuk Waymo nem a personal car szegmenst célozza, hanem inkább a public transport-ot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Már a mostani rendszerek is messze az az átlag emberinél jobban telejsítenek (km/baleset),

    Ha hivatalosan nincs engedélyezve - tehát papíron nem is teljesíthetnek 1 km-t sem, akkor honnan lehet ilyen statisztika? Ha pedig a bekapcsolt autopilotról van szó, ami egy vezetéstámogató rendszer, akkor arról is van statisztika, hogy hányszor kell belenyúlnia a sofőrnek?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Már a mostani rendszerek is messze az az átlag emberinél jobban telejsítenek (km/baleset),

    Sajnos nem. Persze Musk és a Tesla erről is hazudnak, az orrukra is koppintottak emiatt:  Megtiltották a Tesla-nak, hogy kamuzzon autói biztonságosságáról

    csak egyenlőre még hiányzik az jogi szabályozás (ami szokás szeritn a múltban kullog)

    Igen, a bürökrácia le van maradva. Csak éppen ez adott esetben pont ellenkező előjellel jelenik meg, ahogy te érted: azzal, hogy jelenleg ez a lemaradottság az egyetlen oka, hogy élő embereken bétatesztelheti a Tesla az emberi szintet sem hozó "önvezető" technológiáját.

    Más gyártók ebből a szempontból egyébként sokkal felelősebbek voltak, ami persze a gátlástalan marketinggel és salespersonsággal, valamint az emberek tudatlanságával és hurráoptimizmusával kombinálva vezetett ahhoz a hamis látszathoz és mítoszhoz, hogy a Tesla mindenki előtt van.

    Valójában csak felelőtlenebb, mint a többi gyártó, a vezetője pedig egy nettó hazugságot ad el az embereknek évek óta.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jelen pillanatban az amcsiknál naponta hal meg úgy 90-100 ember autóbalesetben. Miközben megy a felhajtás a fegyverviselés ellen - ami ugye azt eredményezi, hogy éves szinten hal meg pár tíz ember egy-egy ámokfutó miatt. Szóval nagyon is indokolt lenne a Homo Sapienst kezébõl kivenni a kormányt.

    Tehat azert mert meghalnak emberek, ne vezessen senki sem. Ertem.
    De ennel maradva, akkor a torvenyhozast is vegyuk ki a Homo Sapiens kezebol, hiszen a fegyvertorvenyt ok alkottak, sot a gondolatnal maradva a gyartast is, es irhatnam napestig.

    Nem lehet, hogy esetleg be kell latni, hogy az elet, maga veszelyes? Egyebkent lecsupaszitva nem gondolod, h ''sotlan'' lenne az elet?

    Nem tudom a valaszokat, csak kerdezek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Majd amikor a biztosítók beárazzák azt hogy az AI/ML jobban vezet mit az átlag Pista és az önvezető kocsik olcsóbb biztosítást kapnak (pontosabban az embereknek lesz drágább, mert az AI/ML lesz az alapár) és az ember zsebére megy az hogy ő akar vezetni, na akkor már nem is biztos hogy Marcsika vezetni akar annyira...

    De jo, hogy valoszinuleg ezt mar nem elem meg :)

    Már a mostani rendszerek is messze az az átlag emberinél jobban telejsítenek (km/baleset), csak egyenlőre még hiányzik az jogi szabályozás (ami szokás szeritn a múltban kullog) és az általános társadalmi elfogadottság.

    Ez biztos? Ez hibrid kozlekedes eseten is fennall (emberi es AI soforok)?

    Egyebkent nem lehet, hogy ez is csak arrol szol (nem vilagmegvaltas), hogy penz szedjenek ki a zsebunkbol? Annak idejen a Lada 1200-vel is el tudtam jutni A-bol B-be, es bizonyos tekintetben meg jobban is elveztem. Nem vagyok technika ellenes, csak esetenkent megkerdojelezem a szuksegesseget.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Majd amikor a biztosítók beárazzák azt hogy az AI/ML jobban vezet mit az átlag Pista és az önvezető kocsik olcsóbb biztosítást kapnak (pontosabban az embereknek lesz drágább, mert az AI/ML lesz az alapár) és az ember zsebére megy az hogy ő akar vezetni, na akkor már nem is biztos hogy Marcsika vezetni akar annyira...
    Már a mostani rendszerek is messze az az átlag emberinél jobban telejsítenek (km/baleset), csak egyenlőre még hiányzik az jogi szabályozás (ami szokás szeritn a múltban kullog) és az általános társadalmi elfogadottság.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jelen pillanatban az amcsiknál naponta hal meg úgy 90-100 ember autóbalesetben. Miközben megy a felhajtás a fegyverviselés ellen - ami ugye azt eredményezi, hogy éves szinten hal meg pár tíz ember egy-egy ámokfutó miatt. Szóval nagyon is indokolt lenne a Homo Sapienst kezébõl kivenni a kormányt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én mondjuk nem így értettem. Hanem úgy, hogy a hamis, valóra nem váltott ígérettel eladni egy terméket nem pozitív dolog.

    Az, hogy valaki szeretné -e, hogy az autók önmagukat vezessék, az ízlés meg helyzet kérdése. Az, aki maga is szeret vezetni, az is valószínűleg örülne bizonyos helyzetekben, ha lenne valódi, megbízható önvezetésre képes autó. Ha másért nem azért, mert akkor mondjuk feleannyiba kerülne a taxizás fáradtan, részegen.

    Meg egyébként is inkább megszokás kérdése szerintem a dolog, és ha tényleg megbízható lenne az önvezetés, a rendkívül öntudatos vezetők is átszoknának a használatára. De ez mondjuk már egy nagyon másik téma.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a valódi önvezető autó álmát és hazugságát adta hozzá, amit azonban normális ember nem pozitívumnak, hanem negatívumnak tekint

    Jo, hogy ezt ilyen formaban megemlitetted. Mar kezdtem azt hinni, hogy egyedul vagyok azzal, hogy nem szeretnek onvezeto autot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  •  a függőlegesen leszállni képes rakéta ötletéről is kb. a teljes szakma állította ugyanezt, hogy lehetetlen

    Ami persze nyilván nem igaz - már csak azért is, mert a szakma képviselői, nem Musk személyesen voltak azok, akik kifejlesztették ezt a dolgot. De az ilyen kamu kijelentések nyilván kiválóan használhatók a korszakalkotó zseni hamis legendájának felépítésére, amit a tudatlan fanok boldogan benyelnek és terjesztenek.

    Musk, az összes hibája ellenére, két teljesen begyepesedett iparágat rázott fel és kb. uralt le.

    Semmi ilyent nem csinált. Ha valaki, valami csinált ehhez akár csak nyomokban hasonlíthatót is, akkor az két cég volt, amikhez műszakilag Musk-nak semmi köze soha nem volt, nincs, és soha nem is lesz. A Tesla-ba ráadásul utólag szállt be, nem is volt alapító, csak szereti annak titulálni magát.

    Ehhez képest az, hogy a Tesla nem, hogy nem uralja az iparágat (ti. az autógyártást), de marginális a részesedése (<1%) már csak ráadás, ahogy az is, hogy a Tesla és az elektromos autók felfutása még üzletileg sem Musk-nak, hanem az amerikai kormányzatnak köszönhető, ami nettó kifizetésekkel, illetve a karbonkredit rendszerrel támogatta és tolta ezeket.

    Musk az egész sztorihoz legjobb esetben is csak utóbbit, ti. a környezetvédelem nagyrészt hazug faktorát, másrészt a máig valóra nem váltott vaporware-t, a valódi önvezető autó álmát és hazugságát adta hozzá, amit azonban normális ember nem pozitívumnak, hanem negatívumnak tekint.

    Nem nagyon tudok mondani más nevet az elmúlt 100 évből, akinek hasonló hatása lett volna a gyakorlati technológiákra. 

    Ez csak rólad mond el valamit. Sőt, igazából rengeteget, az, hogy Musk-ot a technológiákra hatást gyakorló valakinek nevezed, amikor a valóságban lényegileg semmilyen technológiai előrelépés nem köthető a nevéhez.

    Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy milyen jó vagy rossz programozó.

    Fordítva ülsz a lovon: mindaz, amit elmondtál, még ha igaz is lenne, mint ahogy nem az, akkor is hajánál fogva iderángatott whataboutism lett volna, aminek semmi relevanciája nincs azt illetően, hogy Musk milyen programozó.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az "Elon Musk's Loop is a Bizarrely Stupid Idea" videó margójára: a függőlegesen leszállni képes rakéta ötletéről is kb. a teljes szakma állította ugyanezt, hogy lehetetlen, értelmetlen.

    Minden forradalmi újításra jut, sok-sok, kudarc, valóban hibás ötlet, stb. Ez mindig is így volt. Musk, az összes hibája ellenére, két teljesen begyepesedett iparágat rázott fel és kb. uralt le. Nem nagyon tudok mondani más nevet az elmúlt 100 évből, akinek hasonló hatása lett volna a gyakorlati technológiákra. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy milyen jó vagy rossz programozó.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A lovagiasság szabályai szerint most az következne, hogy ha a Python illetékesei értesülnek arról, hogy szóba kerültek, jogos haragjukban újabb l'art pur l'art inkompatibilitásokkal szórják meg a terméküket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az első és harmadik videót megnéztem, és azt kell mondjam, kemények... :)

    "The Tesla Semi Truck is complete failure and it closely follows the usual Elon Musk pattern: it's like a subway, but shittier, it's like a bus, but shittier, it's like an airplane, but shittier..." :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
mutass többet!
abcd