Google: Így teheted futtathatóvá Android app-odat Windows alatt is

Google: Így teheted futtathatóvá Android app-odat Windows alatt is
2022-01-20T12:54:21+01:00
2022-01-24T10:01:30+01:00
2022-10-17T06:20:44+02:00
  • egy futtató környezettől alapvetően én azt várnám el, hogy ugyanazt a környezetet emulálja a futtatandó program felé, mintha az tényleg Android lenne

    Az emberek elvárásai és a gyakorlat gyakran összeütközik, és a vége egy kompromisszum lesz. x86-os processzoron lehet emulálni ARM processzort vagy bármilyen más processzort, de az eredmény teljesítménye el fog maradni attól, mintha x86-ra fordított kódot futtatnál ugyanazon az x86-os processzoron. Ezt pont játékoknál nem fogod akarni, azok általában az erőforrások 100%-át szeretik kihasználni.

    Ehhez képest ha az emulációs réteg a szoftveres API-ok szintjén van megvalósítva, az sokkal hatékonyabb szokott lenni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elnézést kérek mindenkitől, "kicsit" (nagyon) pongyolán fogalmaztam meg a mondanivalómat.
    A mondandóm lényege az lett volna, hogy egy futtató környezettől alapvetően én azt várnám el, hogy ugyanazt a környezetet emulálja a futtatandó program felé, mintha az tényleg Android lenne és nem a programtól várnám el, hogy "futtatni tudlak, de csak akkor, ha megvalósítasz ilyen-olyan funkciót".
    Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy hardverkülönbségekből adódóan lesznek különbségek (pl egér jelenléte a pc-n, tapiképernyő esetleges hiánya, stb).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igazából én inkább ott látom ennek a korlátját, hogy nem nagyon van szerintem közös metszet a PC-n és a droidon játszott játékok között. PC-n jellemzõen az ember több órán át játszik olyan játékokkal amik jobban beszippantják az embert. A mobilon viszont szerintem az átlagpolgár inkább kisebb lélegzetû dolgokkal játszik, amit két metrómegálló között le lehet tolni.

    Ez inkább arra lehetne jó, hogy Microsoft mobilos windows címû álmát megvalósítsák vele. Viszont ahhoz meg szerintem ez nagyon eszi az erõforrásokat, pont a virtualizáció miatt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért valahol elég szomorú, hogy manapság ezt egy fejlesztõnek el kell magyarázni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miután a Win egyfajta beépített emulátorral oldja meg az Androidos apk futtatását, így nem lesz probléma a platform specifikus dolgokkal, csak annyi, hogy kell hozzá egy atomreaktor gép és 3,5 kilógramm memória. Szerintem nem mindenki tart ott, pl.: Magyarországon, hogy ez rendelkezésre álljon, így itt nehezebben terjed el.
    Természetesen egy játék élmény nem ugyanaz... Szerintem húzni kell a gamepad-okhoz fejlesztésnél. De nem vészes.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amire én gondoltam a hozzászólásomban, az ez a mondat: "Szintén fontos a programok az ARM mellett x86-os buildjeinek támogatása, elkészítése"
    Az én véleményem az, hogy ha készítenek egy Androidos futtató környezetet, akkor ne az Androidos programot írónak kelljen már Windows-os API-kat használnia! 

    Kevered a szezont a fazonnal. Az x86-nak semmi köze a Windows API-khoz. Ráadásul az x86 bináris simán - a fejlesztő számára is transzparensen - készíthető a hagyományos Java vagy Kotlin, illetve egyéb multiplatform nyelveken írt Android kódokból. Sőt, igazából bámilyen más technológia esetében, ami Dalvik/ART bájtkódot generál. A tipikus Android app esetében ez nem gond, nem is kell törődni vele.

    Csak azoknál a programoknál jelent ez problémát, amik valamiért valami natív kódot vagy platformspecifikus megoldást is használnak esetleg, mert azoknál a fejlesztőknek kell megoldaniuk, hogy ARM mellett x86-os változatban is rendelkezésre álljon az. De a Windows API használatához akkor sincs ennek közvetlenül semmi köze.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az számomra is egyértelmű, hogy a Windows-on csak akkor lesz jól futtatható egy alkalmazás, ha tud alkalmazkodni az eltérő hardware tulajdonságokhoz (pl nagyobb, más arányűú képernyő felbontás, stb), bár ezek egy részéhez jelenleg is alkalmazkodniuk kell, mert pl ahány telefon, annyi képernyőméret és felbontás.
    Amire én gondoltam a hozzászólásomban, az ez a mondat: "Szintén fontos a programok az ARM mellett x86-os buildjeinek támogatása, elkészítése"
    Az én véleményem az, hogy ha készítenek egy Androidos futtató környezetet, akkor ne az Androidos programot írónak kelljen már Windows-os API-kat használnia! Lehessen rajta futtatni az eredeti programot, legfeljebb, ha nincs jól felkészítve pl a nagyobb képernyőre, akkor szétesik a kép...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A mobilos játékok direkt mobilra vannak fejlesztve, annak ergónómiai, hardver és egyéb tulajdonságait figyelembe véve. PC-n ez egyrészt technikailag harmatgyenge, másrészt teljesen más input eszközökkel nem is olyan a játékélmény. Ami néha a buszmegállóban leköt 5 percre, azt egy PC-re le se töltik.

    Amúgy meg programozás technikailag egyébként se sokkal nehezebb cross-platform fejleszteni, csak a fentiek miatt egy mobilos játék windows verziója inkább csak tesztelésre jó, nem éles kiadásra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért nem egészen... egy UWP-vel szemben itt nem kell megírnod semmilyen klónt. Ugyanazt az alkalmazást fogod futtatni amit Androidra megírtak, a fejlesztőnek is max a meglévő kódot kell módosítania ha egyáltalán szükséges.

    Részemről ez sokkal jobb megoldás mint egy UWP szerencsétlenkedés és így a fejlesztők is még nagyobb célközönséghez eljuthatnak majd, feltéve hogy elterjed ez a Subsystem for Android.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát, ez olyan "nesze semmi, fogd meg jól" megoldásnak tűnik.
    Mintha azt mondta volna az MS: Hajlandó vagyok futtatni az Androidos alkalmazásokat, ha megírják azok Windows-os klónjait.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd