The Big Chase
2021-12-26T22:08:49+01:00
2022-02-17T18:57:35+01:00
2022-07-20T06:38:29+02:00
  • Nahát, most, hogy beléptem, láttam meg a választ ! Nagyon örülök, hogy ilyen jókat olvashatok a játékról ! Sokat fejlődött azóta, végeztem vele, és pont most szeretnék neki rendes installt . Ha meg lesz, kiteszem a végleges változatot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Több korábbi játékkal is játszottam "a sorozatból", nekem bejön ez a "valóban pszichedelikus" élmény - de ezzel együtt is eddig ez szerintem a legjobb a sorozatból.

    Nem tudom mi motivál, hogy QB64-el szivasd magad, de tény, hogy egy külön varázst az is ad a dolognak. Ellenben lehet hogyg egy Godot-al dolgozva ki cuccokat még eladásra is jó lenne - de tény, hogy valószínűleg kevesebbet tanulnál a dolgokból és talán a megkötések hiánya is módosítana a stíluson - nem tudom eldönteni.

    Jelentem: linuxon wine-al is működik, bár a játék ott nem fullscreen:
    0154:err:gdi:CreateDCW no driver found for L":0"

    De ez valami freeglut-os dolog lesz, nem a te hibád. Dobok elé egy képernyőmód váltást kézzel és tökéletesen tudom élvezni - sőt! ha meglesz a pinephone keyboard, szerintem a telómra is felteszem!

    Külön király feelingje van ahogy belső nézetben rezeg minden és rendesen ott van a rally-feeling érzet hogy robogok a kocsival. A zenék és hangok a korábbiaknál is tetszettek. A fizika szerintem jól sikerült - fogalmam sincs mennyire "élethű", de nem az számít ilyeneknél, hanem hogy átjön az érzés aminek át kell jönnie.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok !

    Utóbbi években nagyon elkezdett érdekelni a játékok mögött rejlő matematika.

    Sikerült is fps-stílusú játékokat készítenem.

    Terror in the Maze v86 Gameplay - HARDmode

    Viszont ezekhez nem túlságosan sok valódi fizikát kellett alkalmazni, sokminden palástolható egyszerű, alternatív megoldásokkal. (1db ponttal rögzített tárgy mozgatása könnyű)

    Aki emlékszik tudja, hogy a „Terep2”-höz hasonló játékhoz, tehát az autó mozgásához, ütközéséhez, forgatásához stb..kerestem egyáltalán kiindulási alapot. Nagyon lassan, de végre alkalmazás szintjén is megértettem a merev-test fizikának ide eső részét.

    A játék, amit mutatok, úgy íródott, ahol semmilyen külső lib nincs. A textúrák távolság-arányos módosítását, a kamera mozgását, a járművek mozgását mind magam sikerült megoldani. Ami a fejlesztőből lehetséges, az egy térben elhelyezett háromszög-textúra. Tehát rengeteg forgatás-számítás, mire 1 textúra ténylegesen kirajzolódik.

    Sikerült  az ellenségeknek is megoldani a mozgását. Valamennyi előszámítás után kiválasztja a célhoz legközelebb álló variációt. Hihetetlen egyszerű az elv, mégis a játék során eléggé meg kell bírkózni az ellenségekkel.

    Az objektumok hangját, elhelyezkedésük alapján sikerült sztereo-ban megszólaltatni. (sajna a fejlesztőben nem működik a 4 csatornás megoldás)

    Basic nyelven íródott, QB64 1.3 fejlesztőben (ez a dos-os Qbasic modern változata)

    Íme a játék, szeretném ha kipróbálnátok, és írnátok róla. (játék célja: megszerezni a labdát, és bevinni a tornádóba)

    The Big Chase (game in QB64 )

    Letöltés  (BAS forráskód is ott van)

    the_big_chase(exe_vel)_v26.zip
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd